[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Azt lehet tudni hogy miért nem Szolnok?
Az Ancsák már a 2000-es évek elején átköltöztek Szolnokról Kecskemétre. Eleinte minden reggel-este buszoztatták őket egyik helyről a másikra.
Mivel az legalább 15 éve volt, azóta mindenki (hajózók, műszakiak) Kecskemét környékén telepedhetett le. Plusz az a bázis lehet jobban felszerelve az ilyen kategóriájú gépek üzemeltetésére.
 
Az Ancsák már a 2000-es évek elején átköltöztek Szolnokról Kecskemétre. Eleinte minden reggel-este buszoztatták őket egyik helyről a másikra.
Mivel az legalább 15 éve volt, azóta mindenki (hajózók, műszakiak) Kecskemét környékén telepedhetett le. Plusz az a bázis lehet jobban felszerelve az ilyen kategóriájú gépek üzemeltetésére.
Szolnokon nem sok minden adott hozzá és a betont is rendbe kéne tenni.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and Aladeen
Mostmár gondolom sehol, mert kivonták, de egy darabig Szolnokon volt a szállítógépes század...
"A magyar légierő 1974–1976 között tíz An–26-ost vásárolt, melyek Szentkirályszabadján kezdték meg működésüket, egy önálló század tagjaként. 1984-ben Szolnokra kerültek, ahol a szállító helikopterek és a szállítórepülő-század összevonásával létrejött a szolnoki 89. vegyes szállítórepülő-ezred. 1992-től folyamatosan csökkent a Magyar Honvédség kötelékében szolgáló An–26-osok száma, a 2000-es évek elejére már csak négy Ancsa állt országunkban hadrendben. Az An–26-osok egy átszervezésnek köszönhetően a kecskeméti Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis állományába kerültek, áttelepülésük 2005 decemberében történt meg."
 
Nem csak a műsorvezetővel voltak gondok...
Nagy László 06:00-nál:...a több tonnás légijármű 400 km/h sebességgel száll le, száll föl.." :D jó lesz az valahol 200-250 km/h nak is de OK, fogadjuk el nyelvbotlásnak...:)

26:00 nál azt mondja a Portugál gépek más konfigurációjúak lesznek....mit érthet ez alatt? Önvédelmi rendszer?

Továbbá ha jól értem akkor az üzemeltetési klts.ek voltak a döntő szempont a tipus kiválasztásnál. Ez csak azért lehet gond közép és hosszabb távon, mert ha a KC-390 megreked a jelenlegi huszon... darabos gyártási db.számnál akkor az üzemeltetés felettéb drága és körülményes lesz.
Utóbbi hülyeséget nem engeded el, hiába mondtuk már el, hogy egyrészt eleve hülyeség, mert attól nem fog több jet fuelt enni a turbopropnal joval takarekosabb, valamint sokkal olcsobban, szinte akarhol (igy otthon is) szervizelheto commercial turbofan, masreszt a gepre gondolom kotottek uzemeltetest is jópár évre, azt szokás hosszabbitani stb. Az egyetlen, ahol ez némi hatással lehet, az a spare parts ára, mondjuk 10 év múlva - majd térjünk vissza a témára akkor...
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: anti70 and formosa1
Egy darabig biztosan. Viszont ha jön a saját 8x8 gyártás és beválik, akkor gyanítom, szépen decommissioned lesz, ahogy a 8x8 felfut és amíg még a BTReket el lehet adni a nyamnyamoknak valahová Afrikába. (Rejtő után szabadon.;))
Céltárgynak jó lesz a BTR... :D
Csörlővel vontatva még mozgó célt is imitálhat...pl. Spike vagy lézerbomba számára
 
Szóval akkor Bird...
Ideje volt már..
AeroShield_____MLD-scaled.jpg
 
"Munkájuk és a szubjektív elemeket is kiszűrő matematikai modellek alkalmazásának eredményeként – és rengeteg számítás, összehasonlítás következményeként egy szűkítést, majd a három, számunkra legjobbnak ítélt típus értékelését követően „az jött ki”, hogy magasan a KC-390-es a Magyar Honvédség számára a leginkább megfelelő szállítórepülőgép."

Engem nagyon érdekelne mi lehetett a másik kettő...C-130 még az egyetlen hasonló méretű gép, ennél már csak kisebbek (C-27) vagy nagyobbak (A400M) vannak. Szóval nincs ötletem mi lehetett a harmadik opció...
 
  • Szomorú
Reactions: formosa1
"Munkájuk és a szubjektív elemeket is kiszűrő matematikai modellek alkalmazásának eredményeként – és rengeteg számítás, összehasonlítás következményeként egy szűkítést, majd a három, számunkra legjobbnak ítélt típus értékelését követően „az jött ki”, hogy magasan a KC-390-es a Magyar Honvédség számára a leginkább megfelelő szállítórepülőgép."

Engem nagyon érdekelne mi lehetett a másik kettő...C-130 még az egyetlen hasonló méretű gép, ennél már csak kisebbek (C-27) vagy nagyobbak (A400M) vannak. Szóval nincs ötletem mi lehetett a harmadik opció...
KC, A400M, C-130
 
"Munkájuk és a szubjektív elemeket is kiszűrő matematikai modellek alkalmazásának eredményeként – és rengeteg számítás, összehasonlítás következményeként egy szűkítést, majd a három, számunkra legjobbnak ítélt típus értékelését követően „az jött ki”, hogy magasan a KC-390-es a Magyar Honvédség számára a leginkább megfelelő szállítórepülőgép."

Engem nagyon érdekelne mi lehetett a másik kettő...C-130 még az egyetlen hasonló méretű gép, ennél már csak kisebbek (C-27) vagy nagyobbak (A400M) vannak. Szóval nincs ötletem mi lehetett a harmadik opció...

Ez kicsivel bonyolultabb, mint a méretek... nem tudjuk, milyen parametereknek kellett pontosan megfelelniuk, a scenariokat stb.
Az Atlas volt az egyik, az biztos.
A C-130 nem visz el eleget szerintem, mikozben meg dragabb, mint a brazil; kétlem, hogy azt komolyan fontolóra vették, még ha az is volt a harmadik. A C-295 ugyan meg kisebb, viszont az annyival olcsóbb, hogy kettő kijön egyetlen C-130J árából (csehek 2009-ben supporttal, mindennel vettek 3 legújabb típust $190M, majd tiz évvel később mindhármat modernizaltak és két akkori legujabbat vettek masik $100Mbol. Mindekozben $100M felett adja a LM a Hercules darabjat.) A C27J jo kompromisszum, de az meg újabb gyártó es a C-295-nel nem tud igazan tobbet.
Szerintem a harmadik a csehekhez hasonló, több kisebb (C-295) gepes felallas volt - viszont annyiból meg boven kijött a Millenium, ami azért megiscsak sokkal többet visz el, olcsóbban, de gyorsabban, és igazi multirole rámpás gép.

Viszont érdekes, hogy bezony nem az Elbit MUSIC ment rá, ami a Diehl DIRCM része is, hanem a BIRD AMPS-MD - utóbbi újabbnak tűnik, szerintem jobb áron is jöhetett, talan többet is tud?

 
  • Vicces
Reactions: formosa1