[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 868
91 381
113
Aeroban van 1 cikk a gépről, főleg a légi utántöltőképességére koncentrál.
A brazilok már használják erre, most fogják alkalmassá tenni az Erik tankolására. Tárgyalunk velük, hogy olyan konténerekkel kapjuk meg, amivel a magyar Gripeneket is tudjuk tankolni.

Több mint 130 légi tankolást végeztek már a brazilok, percenként 1.515 l lehet vele tankolni. 36.000 kg üzemanyag szállítására képes, azaz 7-8 Gripent tud 1 körrel megtankolni. (1 Gripen 3.000 litert tud felvenni). Egyszerre 2 Gripent tud tölteni.

390es, 390est is tud tankolni. Megnövelve 1 gép hatótávját. A tankolóberendezések fel és leszerelése kb. 6 órát vesz igénybe.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 032
73 525
113
Remélem a riportalanyok is szóhoz jutnak majd az adásban és valamit meg is fogunk tudni, nemcsak azt hogy ez "tök menő" és hogy "ez nagyon komoly", valamint "hogy ez egy fantasztikus egyedülálló nagy dolog" és hogy "ő az egyetlen aki most ott van" és hogy ő már látott egyszer valami hasonlót valahol, ami nem is az volt...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 894
22 338
113
Remélem a riportalanyok is szóhoz jutnak majd az adásban és valamit meg is fogunk tudni, nemcsak azt hogy ez "tök menő" és hogy "ez nagyon komoly", valamint "hogy ez egy fantasztikus egyedülálló nagy dolog" és hogy "ő az egyetlen aki most ott van" és hogy ő már látott egyszer valami hasonlót valahol, ami nem is az volt...
Há'igen, ő az a "showman" tipusú riporter, nem edződött még a HTKA témába vágó oldalain. Öröm az ürömben, hogy legalább lesz exclusive kép és videóanyag az éhes szemeinknek...úgy is kifürkészünk mindent (is) :)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 894
22 338
113
Csak egy apró észrevétel, itt mint a magyar gép szárnyát mutatják be, a "C390" ill. "FAB" jelőlésekből viszont úgy tűnik, eredetileg a brazil légierőnek készült alkatrészről van szó:
5eb0794282fc3421fc3cdbe7ff46e3ef.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 868
91 381
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 868
91 381
113

Gugli
A drogfeltöltő rendszert ajánlom o_O

Az Embraer és az Aeroplex egyetértési nyilatkozatot ír alá a magyar KC-390 repülőgépek támogatására


Budapest, 2022. június 3. – Az Embraer és az Aeroplex egyetértési nyilatkozatot írt alá egy olyan projektben való együttműködésről, amely az Aeroplexet az Embraer hivatalos szervizközpontjává (EASC) minősíti Magyarországon. A cél az, hogy az Aeroplex támogassa és lehetővé tegye a Magyar Honvédség KC-390 Millennium repülőgépeinek vonali és közbenső karbantartását. „Ez az egyetértési nyilatkozat része az Embraer azon kötelezettségvállalásának, hogy a repüléstechnika területén kiterjessze a Magyarországgal való együttműködést” – mondta Leonardo Lopes Ferrucci, az Embraer Defense & Security Magyarország vezetője. „A helyi MRO képesség a magyarországi KC-390-esek támogatásának üzembe helyezése után működési előnye lesz.” A magyar kormány szerződést írt alá az Embraerrel két C-390 Millennium többcélú szállítórepülőgép beszerzésére, légi utántöltés (AAR) konfigurációban. KC-390 jelzésű. Az akvizíció része a Magyar Honvédség képességeinek megerősítését célzó folyamatnak. Az első repülőgép átadása 2024-ben várható. „Örülünk, hogy az Embraerrel együtt dolgozhatunk ebben a Magyar Honvédség számára kiemelt projektben” – mondta Demény Árpad, az Aeroplex vezérigazgatója. „Miközben az Embraer több mint 50 éves szakértelmét hozza a repülőgépek támogatására szerte a világon, az Aeroplex minden tudásunkat és szerteágazó portfólióját felhasználja a KC-390 Millenium kiszolgálására. Biztos vagyok benne, hogy sokat tanulunk együtt.” A Magyar Honvédség KC-390-es típusa lesz az első a világon, amely a humanitárius küldetések végrehajtásához elengedhetetlen Intenzív Osztály konfigurációval rendelkezik. A gép teljes mértékben megfelel a Magyar Honvédség követelményeinek, különböző típusú katonai és polgári küldetések végrehajtására képes, beleértve az orvosi evakuálást, a rakomány- és csapatszállítást, a precíziós teherszállító légicsapást, az ejtőernyős hadműveleteket és az AAR-t. Ezek a KC-390 teljesen NATO-kompatibilisek, nem csak a hardver, hanem a repüléselektronika és a kommunikációs konfiguráció tekintetében is. Továbbá a KC-390 szonda és drogfeltöltő rendszer azt jelenti, hogy a repülőgép a magyar JAS 39 Gripent, valamint más hasonló technológiát alkalmazó repülőgépeket is képes tankolni. 2021 augusztusában az Embraer bejelentette, hogy irodát nyit Budapesten, Magyarország fővárosában, azzal a céllal, hogy elősegítse az együttműködést az országban. Ez a kezdeményezés az Embraer azon stratégiájának része, amely új partnerségek létrehozására irányul bizonyos piacokon. Ennek a jövőbeni együttműködésnek néhány kulcsfontosságú szempontja az új partnerekkel való együttműködés, hosszú távú projektek, valamint a megbízható kettős felhasználású technológiába való befektetés.