[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 911
22 407
113
https://honvedelem.hu/hirek/a-terve...c-390-katonai-szallitorepulogep-gyartasa.html
"A Magyar Honvédség Parancsnoksága Haderőtervezési Csoportfőnökség (MHP HTCSF) - mint a KC-390 Katonai Szállítórepülőgép Képességfejlesztési Program szakmai felelősének vezetésével - szakértői szintű katonai delegáció látogatott a brazíliai Gavião Peixotoba, az Embraer telephelyére szeptember 19-21. között."
x63335ed3c5c04422276914.jpg.pagespeed.ic.nKfC1ePYms.webp
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 911
22 407
113
Fontos infó innen:
"Az eredeti tervekhez és a szerződésben foglaltakhoz képest a repülőgép gyártása jelentősen előbbre tart, így hamarosan megtörténik a már eredeti színre festett szárnyak és a törzs összeillesztése. Ennek eredményeként már „igazi” repülőgép formát öltenek majd az eddig előkészített, különálló alumínium szerkezetek. A gyártó tájékoztatása szerint a második magyar KC-390 gyártásának kezdédét - az eredeti terveknek megfelelően - idén decemberre tervezik."

"A gyártó tájékoztatása szerint 2023 őszén az első, Magyarország számára gyártott repülőgépnél megkezdhetik a repülési teszteket, így a jelenlegi állapot szerint semmi akadálya annak, hogy az első KC-390 katonai szállítórepülőgép 2024 második negyedévében, a második gép pedig 2024 negyedik negyedévében megérkezzen a típusnak otthont adó magyrországi bázisra, Kecskemétre."
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 560
18 714
113
Fontos infó innen:
"Az eredeti tervekhez és a szerződésben foglaltakhoz képest a repülőgép gyártása jelentősen előbbre tart, így hamarosan megtörténik a már eredeti színre festett szárnyak és a törzs összeillesztése. Ennek eredményeként már „igazi” repülőgép formát öltenek majd az eddig előkészített, különálló alumínium szerkezetek. A gyártó tájékoztatása szerint a második magyar KC-390 gyártásának kezdédét - az eredeti terveknek megfelelően - idén decemberre tervezik."
Mikorra ígérték az elsőt!? 2024-re?
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 923
8 266
113
Az, hogy most a két utántöltő-szállító repülőgép fél év ide-oda gyakorlatilag nem számít. Nagyobb arányú teherszállítás szerintem nem lesz, max a iraki kontingens felszerelésének szállítása és szupportja. A Balti misszió 2025-ben lesz. Ami fontos lenne, hogy a tankerképességet, tehát a JAS-39 Grifekkel a certificate mikor lesz meg, és a svédek, a brazilok, vagy a mi légierőnk gépeivel fogják ezt a folyamatot először a típusnál végrehajtani. Jó lenne egy harmadik rendelése, mert egy javításon/karbanartáson mellett, két harafoghatónak kéne lenni. Ezt talán még a mai gazdasági helyzetben is ki tudná fizetni a büdzsé.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
Fontos infó innen:
"Az eredeti tervekhez és a szerződésben foglaltakhoz képest a repülőgép gyártása jelentősen előbbre tart, így hamarosan megtörténik a már eredeti színre festett szárnyak és a törzs összeillesztése. Ennek eredményeként már „igazi” repülőgép formát öltenek majd az eddig előkészített, különálló alumínium szerkezetek. A gyártó tájékoztatása szerint a második magyar KC-390 gyártásának kezdédét - az eredeti terveknek megfelelően - idén decemberre tervezik."

"A gyártó tájékoztatása szerint 2023 őszén az első, Magyarország számára gyártott repülőgépnél megkezdhetik a repülési teszteket, így a jelenlegi állapot szerint semmi akadálya annak, hogy az első KC-390 katonai szállítórepülőgép 2024 második negyedévében, a második gép pedig 2024 negyedik negyedévében megérkezzen a típusnak otthont adó magyrországi bázisra, Kecskemétre."

Sztem a Brazil "visszamondás" miatt előrébb kerültünk.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 911
22 407
113
Sztem a Brazil "visszamondás" miatt előrébb kerültünk.
Valószinű, de a gyár elemi érdeke, hogy flottul menjen minden, a hazai gépeken kivül három európai megrendeléssel a zsebükben nem engedhetnek meg csúszást a gyártási programban. Ez nekünk különösképpen előnyös, mert az első felhasználók tapasztalatai lesznek a legértékesebbek a további eladások szempontjából, nem a szórolapok és újságcikkek.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
Az, hogy most a két utántöltő-szállító repülőgép fél év ide-oda gyakorlatilag nem számít. Nagyobb arányú teherszállítás szerintem nem lesz, max a iraki kontingens felszerelésének szállítása és szupportja. A Balti misszió 2025-ben lesz. Ami fontos lenne, hogy a tankerképességet, tehát a JAS-39 Grifekkel a certificate mikor lesz meg, és a svédek, a brazilok, vagy a mi légierőnk gépeivel fogják ezt a folyamatot először a típusnál végrehajtani. Jó lenne egy harmadik rendelése, mert egy javításon/karbanartáson mellett, két harafoghatónak kéne lenni. Ezt talán még a mai gazdasági helyzetben is ki tudná fizetni a büdzsé.

A jelenlegi helyzetben sajnos forrásokat nem lehet de kell találni a magyar honvédelem érdemi megerősítésére. Mondjuk ha a vodafone helyett erre költöttünk volna (meg oktatásra.)
Ellenben hosszan tudom sorolni milyen eszközök lennének sokkal fontosabbak mint még 1 KC390. Kezdjük a rakétás tüzérséggel, drónokkal, atgm, leo2a7re aktív védelemmel...
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
Valószinű, de a gyár elemi érdeke, hogy flottul menjen minden, a hazai gépeken kivül három európai megrendeléssel a zsebükben nem engedhetnek meg csúszást a gyártási programban. Ez nekünk különösképpen előnyös, mert az első felhasználók tapasztalatai lesznek a legértékesebbek a további eladások szempontjából, nem a szórolapok és újságcikkek.

Én erről leírtam anno a véleményem és az az, hogy az első 30+db az fixen a béta teszter.
10éves távban ebből még komoly buci lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 184
26 890
113
  • Tetszik
Reactions: Wilson and arcas
K

kamm

Guest
Az, hogy most a két utántöltő-szállító repülőgép fél év ide-oda gyakorlatilag nem számít. Nagyobb arányú teherszállítás szerintem nem lesz, max a iraki kontingens felszerelésének szállítása és szupportja. A Balti misszió 2025-ben lesz. Ami fontos lenne, hogy a tankerképességet, tehát a JAS-39 Grifekkel a certificate mikor lesz meg, és a svédek, a brazilok, vagy a mi légierőnk gépeivel fogják ezt a folyamatot először a típusnál végrehajtani. Jó lenne egy harmadik rendelése, mert egy javításon/karbanartáson mellett, két harafoghatónak kéne lenni. Ezt talán még a mai gazdasági helyzetben is ki tudná fizetni a büdzsé.
Eleve háromról volt szó, de vírus illetve a cargo gép elvitte a harmadikat... manapság nem tudom, kettő mellé nehéz a harmadikat surgosnek titulálni, tudod, hogy megy, van már kettő, nem az a legsürgősebb stb.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
Ez gyakorlatilag minden új tipusra igaz most is,...igaz volt a régiekre is, mint pl. a Herki. "Bucik" voltak, vannak és lesznek is, csak ne legyen komoly, igen.

Kibővítve ez minden tényleg komplex műszaki rendszerre igaz. A kérdés, hogy nekünk ezt a kockázatot érdemes volt e bevállalnunk. Szvszem, hogy nem.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 551
46 574
113
Ez gyakorlatilag minden új tipusra igaz most is,...igaz volt a régiekre is, mint pl. a Herki. "Bucik" voltak, vannak és lesznek is, csak ne legyen komoly, igen.
Ez nincs így. Minden attól függ, hogy a gyártó mennyi pénzt fordít a "béta" tesztelésre, illetve hogy mennyire bízik meg a saját termékében.
Ha valami forradalmi dologról van szó, akkor egy darabot legyártanak, majd évekig tesztelik. Minél jobban le akarják rövidíteni a teszt időszakot, annál több teszt példány készül el. Értelem szerűen egy 100-as nagyságrendben legyártani tervezett gép esetén nem fognak 50 teszt példányt csinálni.
A teszt időszak lerövidíthető, ha jól elkülöníthető modul rendszert alkalmaznak. Pláne, ha a modulok külön-külön már kipróbált rendszerek.
Ezen felül értelmetlen marhaság a C-130 - vagy bármilyen hasonló korabeli gép fejlesztési módszereit alapul venni. A számítástechnikai modellezésről akkoriban még álmodni nem mertek volna.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85