[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 908
113

Embraer advances in the production of the first KC-390 Millennium for Hungary

311125533_5108495009255955_3334512952465171490_n.jpg

Azért innen elég kockásnak tűnnek az ívek.
 
K

kamm

Guest
A karbantartás, bevetés megy, a karbantartás már nem. Te viszont állj vissza nyugodtan a magyarra ha már itt kommunikálsz. Mert nevetséges az egy szó magyar, egy szó angol.
Hat, a mission criticalnak semmi koze a beveteshez, a "kritikus fontossagu bevetesek szempntjabol" rohejesen hosszu, de a readyness meg keszenleti szint tartasa lenne, ami szinten 3x annyi gepeles, es ne haragudj, de qrvara nem cikket irok ide penzert, ezert ugy fogom tovabbra is irkalni a magamet, ahogyan akkor es ott eppen jolesik, gyakran sporolva az idommel. :cool:
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 908
113
Hat, a mission criticalnak semmi koze a beveteshez, a "kritikus fontossagu bevetesek szempntjabol" rohejesen hosszu, de a readyness meg keszenleti szint tartasa lenne, ami szinten 3x annyi gepeles, es ne haragudj, de qrvara nem cikket irok ide penzert, ezert ugy fogom tovabbra is irkalni a magamet, ahogyan akkor es ott eppen jolesik, gyakran sporolva az idommel. :cool:

Azért megtisztelhetnéd a társaságot, többen értékelnék.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Mondjuk ennek az egyik legfőbb oka bonyolult teljesen új hajtómű volt ami itt egy kiforrott és elterjedt típus.
Ez így igaz. Ám sok más típusnál jóval nagyobb volt a kiforrott alkatrészek aránya, de ott is előfordultak hibák. Arcas fórumtársunk kedvéért íme 2 amerikai példa:

Gondolj pl. a civil B737 MAX-ra, mely a hajtómű és néhány kisebb alkatrész kivételével teljesen megegyezett a már jól bevált B737NG-vel, ám 1 egyszerű érzékelő és néhány ember hibája több száz utas és a személyzet halálát okozta...

De említhetem a hibáktól hemzsegő KC-46A tankert, mely néhány tankoláshoz nélkülözhetetlen alkatrész kivételével teljesen megegyezik a "hibátlan" B767-essel. - Itt szerencsére nem voltak halálos áldozatok...

Összegezve: Lehet európai, amerikai vagy orosz, az új fejlesztések "gyermekbetegségeket" hoznak magukkal... :(:(:(
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 272
120 064
113
Ez így igaz. Ám sok más típusnál jóval nagyobb volt a kiforrott alkatrészek aránya, de ott is előfordultak hibák. Arcas fórumtársunk kedvéért íme 2 amerikai példa:

Gondolj pl. a civil B737 MAX-ra, mely a hajtómű és néhány kisebb alkatrész kivételével teljesen megegyezett a már jól bevált B737NG-vel, ám 1 egyszerű érzékelő és néhány ember hibája több száz utas és a személyzet halálát okozta...

De említhetem a hibáktól hemzsegő KC-46A tankert, mely néhány tankoláshoz nélkülözhetetlen alkatrész kivételével teljesen megegyezik a "hibátlan" B767-essel. - Itt szerencsére nem voltak halálos áldozatok...

Összegezve: Lehet európai, amerikai vagy orosz, az új fejlesztések "gyermekbetegségeket" hoznak magukkal... :(:(:(
A kérdés a milyen mértékűeket.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
K

kamm

Guest
Ez így igaz. Ám sok más típusnál jóval nagyobb volt a kiforrott alkatrészek aránya, de ott is előfordultak hibák. Arcas fórumtársunk kedvéért íme 2 amerikai példa:
...mindketto Boeing....

Gondolj pl. a civil B737 MAX-ra, mely a hajtómű és néhány kisebb alkatrész kivételével teljesen megegyezett a már jól bevált B737NG-vel, ám 1 egyszerű érzékelő és néhány ember hibája több száz utas és a személyzet halálát okozta...
Gondoljunk, ez kurvara nem igaz. Meg ha nem is erted, mi tortent ott es miert, kapasbol azt kellene megkerdezned, mi volt az a sw es miert kellett, maris rajonnel, hogy nem igaz, hogy ugyanaz volt...

De említhetem a hibáktól hemzsegő KC-46A tankert, mely néhány tankoláshoz nélkülözhetetlen alkatrész kivételével teljesen megegyezik a "hibátlan" B767-essel. - Itt szerencsére nem voltak halálos áldozatok...
Ujabb Boeing, ujra ugyanaz a root cause.

Összegezve: Lehet európai, amerikai vagy orosz, az új fejlesztések "gyermekbetegségeket" hoznak magukkal... :(:(:(
Nem ez volt a kerdes, hanem a te ertelmetlen, rosszindulatu panikkeltesed meg gyezinformacijad itt ket eve.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 873
91 398
113
A novemberi Aeroban vannak a gyártásról érdekességek.
A törzs kész, idén dobják fel a szárnyakat és a farokrészt. Jövő év elején készül a pilótafülke kiépítése, műszerek, kapcsolók stb.. 2023 második negyedévben a deszanttér felszerelése következik, illetve ekkora tervezik bekapcsolni először az elektromos hálózatot, hidraulikus rendszert. Az első földi és repülési próbák második félévben.
2024 második negyedévében tervezik a brazíliai átadót.

A második gépet decemberben kezdik el összeszerelni és 2024 végére tervezik átadni.