[HUN] Embraer KC-390 Millennium

A novemberi Aeroban vannak a gyártásról érdekességek.
A törzs kész, idén dobják fel a szárnyakat és a farokrészt. Jövő év elején készül a pilótafülke kiépítése, műszerek, kapcsolók stb.. 2023 második negyedévben a deszanttér felszerelése következik, illetve ekkora tervezik bekapcsolni először az elektromos hálózatot, hidraulikus rendszert. Az első földi és repülési próbák második félévben.
2024 második negyedévében tervezik a brazíliai átadót.

A második gépet decemberben kezdik el összeszerelni és 2024 végére tervezik átadni.
Még egy legalább kellene.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Aladeen
A novemberi Aeroban vannak a gyártásról érdekességek.
A törzs kész, idén dobják fel a szárnyakat és a farokrészt. Jövő év elején készül a pilótafülke kiépítése, műszerek, kapcsolók stb.. 2023 második negyedévben a deszanttér felszerelése következik, illetve ekkora tervezik bekapcsolni először az elektromos hálózatot, hidraulikus rendszert. Az első földi és repülési próbák második félévben.
2024 második negyedévében tervezik a brazíliai átadót.

A második gépet decemberben kezdik el összeszerelni és 2024 végére tervezik átadni.

Ez a tempó úgy hangzik, mintha kb hárman dolgoznának rajta.
 
Kint a köv. rész:

@-18:46/24:14:
"A repülőgép még ráadásul így a Coanda-effektust felhasználva a hajtóműveket lehetett a szárnya alá lógatni, ezért is ez az elrendezés, ami még pluszt felhajóerő jelent, jótékonyan befolyásolja."
:confused:o_O
 
  • Hűha
Reactions: BJani
Ez a tempó úgy hangzik, mintha kb hárman dolgoznának rajta.
.
.
Olyan láthatatlanul kicsi a megrendelt darabszám, és sok új rendelésre nem sok esély van, hogy megpróbálják a lehető leglassabban csinálni = a lehető legtovább munkát adni a programban érintett dolgozóknak?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
.
.
Olyan láthatatlanul kicsi a megrendelt darabszám, és sok új rendelésre nem sok esély van, hogy megpróbálják a lehető leglassabban csinálni = a lehető legtovább munkát adni a programban érintett dolgozóknak?
A mi podcastban MG elmondta, hogy hármat akartak, de pénzhiány miatt csak kettő lett. Nem kizárt, hogy később megrendelik a harmadikat...pénz kérdése, az meg most szűkös.
 
A mi podcastban MG elmondta, hogy hármat akartak, de pénzhiány miatt csak kettő lett. Nem kizárt, hogy később megrendelik a harmadikat...pénz kérdése, az meg most szűkös.
.
.
Nem a magyar megrendelésre gondoltam, hanem az Embraernek erre a tipusra leadott összes rendelésszámára, ami szintén minimális. Ezen egy harmadik magyar gép se segitett volna túl sokat, maga a brazil állam is inkább csökkenti mint növeli a megrendeléseit.
.
A gyár meg gondolom, későbbi megrendelésekben bizva lassitani akarja a gyártást, és életbentartani a gyártósort amig csak lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and efott1974
Magyarul, már 2019-ben pénzhiányos volt a Zrínyi program, "remek" :(
persze mert minden is kell - egyszerre. MG azt mondta, hogy másra kellett a forrás.
Ez egy 80-90 millió dolláros repülőgép - kijön belőle vagy 5-6 Lynx vagy még több helikopter. Úgy döntöttek, hogy másból legyen több mint szállító gépből.
Pár év múlva simán vehetünk egy harmdikat.
 
Magyarul, már 2019-ben pénzhiányos volt a Zrínyi program, "remek" :(
Nem, hanem jott a jarvany, es a harmadikbol ill. helyett lett a civil cargo gep.

Kint a köv. rész:

"Felvétel időpontja: 2022.05.04."

?
 
A sorok között olvasva: a jelenlegi megnövekedett feladatokat , a meglévő darabszámal el tudják látni. - abban igazad van így nem hangzik el hogy nem lesz- kammnak maximálisan igaza van ; a 12 + 2 - kevés , de ha most plussz 1 db KC-390 nem megy , akkor nem hogy 1.szd. Gripen; hanem 6 + 1 sem!Majd egyszer , de nem most.
A KC-390-es jelenleg NAGYON nem privilégium.
Azzal, hogy az afgán misszió megszűnt, jelentősen csökkent a szállítási igény.
Per pillanat a geopolitikai helyzet azt indokolná, hogy a csapágyasra járatott VIP szállítások lettek nagyon eszközhiányban.
Egy esetleges hazai védelmi helyzetben a fegyverszállítások lehetnek jelentős igénygenerálók, de erre alkalmas az A330F is. Sőt!
Ezzel szemben a saját légtérvédelem, a CAS igénye, egy országvédelmi szkenárióban hatványozottan emelkedett.
 
Szerintem nem vagy tisztában a privilégium szó jelentésével. :D
A privilégium előjogot és elsődlegest is jelent.
És a KC-k tehermentesítik az Airbusokat sok feladatban.
Mégis miben? Gondolom azt sejted, hogy VIP szállítást nem nagyon fognak ezekkel csinálni!?
Marginális az a feladat halom, amiben tudná tehermentesíteni. Pont az afgán (meg a TAKUBA) misszió megszünése csökkentette a csapatszállítási, kitelepülési feladatokat.
Szerencsére sebesültszállítast eddig, meg ezután sem csinálnak/tak az Airbus-ok.
Végszükségben lehet használni persze VIP szállítasra is, de ugye nem gondoljuk, hogy Orbán majd leslattyog a rámpán... :oops:
 

Persze, a Gidrán meg rajkocsi

Mégis miben? Gondolom azt sejted, hogy VIP szállítást nem nagyon fognak ezekkel csinálni!?
Marginális az a feladat halom, amiben tudná tehermentesíteni. Pont az afgán (meg a TAKUBA) misszió megszünése csökkentette a csapatszállítási, kitelepülési feladatokat.
Szerencsére sebesültszállítast eddig, meg ezután sem csinálnak/tak az Airbus-ok.

Te is pontosan tudod, hogy miben jobb a KC. Ha meg szerinted mostantól többé nem kell csapatokat szállítani, akkor...
 
A KC-390-es jelenleg NAGYON nem privilégium.
Azzal, hogy az afgán misszió megszűnt, jelentősen csökkent a szállítási igény.
Per pillanat a geopolitikai helyzet azt indokolná, hogy a csapágyasra járatott VIP szállítások lettek nagyon eszközhiányban.
Egy esetleges hazai védelmi helyzetben a fegyverszállítások lehetnek jelentős igénygenerálók, de erre alkalmas az A330F is. Sőt!
Ezzel szemben a saját légtérvédelem, a CAS igénye, egy országvédelmi szkenárióban hatványozottan emelkedett.
A két repülőgépes KC-390 nem képesség, mert egy repül, egy tartalék egy javítás/karbantartás. Ennek ellenére egyetértek azért, mert ténylegesen csökkent a szállítási igény a megszűnt missziókkal. Az is látnivaló, hogy a jelenlegi katonai doktrina egy bullshit, mert nem jelöli meg a Honvédség tevékenységi körzetét, földrajzi bevethetőségét, pedig ez lenne a katona stratégia egyik alapja. Kvázi ezért a katonák elméletileg nem tudhatják, hogy a politikusok hova a fenébe akarják Őket küldeni. Afgnisztánban, Irakban Takuba misszióba, Kínában stb, nincs semmilyen olyan magyar cél ami miatt katonákat kéne küldeni. Ergó nagy szállítási távolságokra képes repülőgép sem életfontosságú. Ugyanakkor a légi utántöltés fontos dolog a repülőgépeinknek, de KC-390-e még nem JAS-39C/D kompatibilis, és arra külön mell majd certificate, mert a Brazilok E/F-el fognak tölteni.. Itthon meg bár az őrjáratozási idő növekedne, de egy járó hajtómáves "forró" töltés töredékébe kerül mint a légi utántöltés, ráadásul (tegyük fel nincs NATO és béke a szomszédokkal) akkor már hazánk felett is veszélyeztetve lenne megfelelő lérak beszerzése után a repülőgép.
A két csapatszállító és két VIP szállító is elég. teljesen feleslegesen repked Szijjáró össze-vissza, a keron kívül semmivel nincs előbbre, a XXI.században amikor videokonferencia is létezik. Szerintem km-ket gyüjt mint a közforgalmi utasok, hogy ingyen repülhessen :)...