[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 708
2 258
113
A novemberi Aeroban vannak a gyártásról érdekességek.
A törzs kész, idén dobják fel a szárnyakat és a farokrészt. Jövő év elején készül a pilótafülke kiépítése, műszerek, kapcsolók stb.. 2023 második negyedévben a deszanttér felszerelése következik, illetve ekkora tervezik bekapcsolni először az elektromos hálózatot, hidraulikus rendszert. Az első földi és repülési próbák második félévben.
2024 második negyedévében tervezik a brazíliai átadót.

A második gépet decemberben kezdik el összeszerelni és 2024 végére tervezik átadni.
Még egy legalább kellene.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Aladeen

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 908
113
A novemberi Aeroban vannak a gyártásról érdekességek.
A törzs kész, idén dobják fel a szárnyakat és a farokrészt. Jövő év elején készül a pilótafülke kiépítése, műszerek, kapcsolók stb.. 2023 második negyedévben a deszanttér felszerelése következik, illetve ekkora tervezik bekapcsolni először az elektromos hálózatot, hidraulikus rendszert. Az első földi és repülési próbák második félévben.
2024 második negyedévében tervezik a brazíliai átadót.

A második gépet decemberben kezdik el összeszerelni és 2024 végére tervezik átadni.

Ez a tempó úgy hangzik, mintha kb hárman dolgoznának rajta.
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
553
1 255
93

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 038
11 924
113
Kint a köv. rész:

@-18:46/24:14:
"A repülőgép még ráadásul így a Coanda-effektust felhasználva a hajtóműveket lehetett a szárnya alá lógatni, ezért is ez az elrendezés, ami még pluszt felhajóerő jelent, jótékonyan befolyásolja."
:confused:o_O
 
  • Hűha
Reactions: BJani

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 029
113
Ez a tempó úgy hangzik, mintha kb hárman dolgoznának rajta.
.
.
Olyan láthatatlanul kicsi a megrendelt darabszám, és sok új rendelésre nem sok esély van, hogy megpróbálják a lehető leglassabban csinálni = a lehető legtovább munkát adni a programban érintett dolgozóknak?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 766
35 963
113
.
.
Olyan láthatatlanul kicsi a megrendelt darabszám, és sok új rendelésre nem sok esély van, hogy megpróbálják a lehető leglassabban csinálni = a lehető legtovább munkát adni a programban érintett dolgozóknak?
A mi podcastban MG elmondta, hogy hármat akartak, de pénzhiány miatt csak kettő lett. Nem kizárt, hogy később megrendelik a harmadikat...pénz kérdése, az meg most szűkös.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 029
113
A mi podcastban MG elmondta, hogy hármat akartak, de pénzhiány miatt csak kettő lett. Nem kizárt, hogy később megrendelik a harmadikat...pénz kérdése, az meg most szűkös.
.
.
Nem a magyar megrendelésre gondoltam, hanem az Embraernek erre a tipusra leadott összes rendelésszámára, ami szintén minimális. Ezen egy harmadik magyar gép se segitett volna túl sokat, maga a brazil állam is inkább csökkenti mint növeli a megrendeléseit.
.
A gyár meg gondolom, későbbi megrendelésekben bizva lassitani akarja a gyártást, és életbentartani a gyártósort amig csak lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and efott1974

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 766
35 963
113
Magyarul, már 2019-ben pénzhiányos volt a Zrínyi program, "remek" :(
persze mert minden is kell - egyszerre. MG azt mondta, hogy másra kellett a forrás.
Ez egy 80-90 millió dolláros repülőgép - kijön belőle vagy 5-6 Lynx vagy még több helikopter. Úgy döntöttek, hogy másból legyen több mint szállító gépből.
Pár év múlva simán vehetünk egy harmdikat.
 
K

kamm

Guest
Magyarul, már 2019-ben pénzhiányos volt a Zrínyi program, "remek" :(
Nem, hanem jott a jarvany, es a harmadikbol ill. helyett lett a civil cargo gep.

Kint a köv. rész:

"Felvétel időpontja: 2022.05.04."

?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 455
46 351
113
A sorok között olvasva: a jelenlegi megnövekedett feladatokat , a meglévő darabszámal el tudják látni. - abban igazad van így nem hangzik el hogy nem lesz- kammnak maximálisan igaza van ; a 12 + 2 - kevés , de ha most plussz 1 db KC-390 nem megy , akkor nem hogy 1.szd. Gripen; hanem 6 + 1 sem!Majd egyszer , de nem most.
A KC-390-es jelenleg NAGYON nem privilégium.
Azzal, hogy az afgán misszió megszűnt, jelentősen csökkent a szállítási igény.
Per pillanat a geopolitikai helyzet azt indokolná, hogy a csapágyasra járatott VIP szállítások lettek nagyon eszközhiányban.
Egy esetleges hazai védelmi helyzetben a fegyverszállítások lehetnek jelentős igénygenerálók, de erre alkalmas az A330F is. Sőt!
Ezzel szemben a saját légtérvédelem, a CAS igénye, egy országvédelmi szkenárióban hatványozottan emelkedett.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 908
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 455
46 351
113
Szerintem nem vagy tisztában a privilégium szó jelentésével. :D
A privilégium előjogot és elsődlegest is jelent.
És a KC-k tehermentesítik az Airbusokat sok feladatban.
Mégis miben? Gondolom azt sejted, hogy VIP szállítást nem nagyon fognak ezekkel csinálni!?
Marginális az a feladat halom, amiben tudná tehermentesíteni. Pont az afgán (meg a TAKUBA) misszió megszünése csökkentette a csapatszállítási, kitelepülési feladatokat.
Szerencsére sebesültszállítast eddig, meg ezután sem csinálnak/tak az Airbus-ok.
Végszükségben lehet használni persze VIP szállítasra is, de ugye nem gondoljuk, hogy Orbán majd leslattyog a rámpán... :oops:
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 908
113

Persze, a Gidrán meg rajkocsi

Mégis miben? Gondolom azt sejted, hogy VIP szállítást nem nagyon fognak ezekkel csinálni!?
Marginális az a feladat halom, amiben tudná tehermentesíteni. Pont az afgán (meg a TAKUBA) misszió megszünése csökkentette a csapatszállítási, kitelepülési feladatokat.
Szerencsére sebesültszállítast eddig, meg ezután sem csinálnak/tak az Airbus-ok.

Te is pontosan tudod, hogy miben jobb a KC. Ha meg szerinted mostantól többé nem kell csapatokat szállítani, akkor...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 906
8 206
113
A KC-390-es jelenleg NAGYON nem privilégium.
Azzal, hogy az afgán misszió megszűnt, jelentősen csökkent a szállítási igény.
Per pillanat a geopolitikai helyzet azt indokolná, hogy a csapágyasra járatott VIP szállítások lettek nagyon eszközhiányban.
Egy esetleges hazai védelmi helyzetben a fegyverszállítások lehetnek jelentős igénygenerálók, de erre alkalmas az A330F is. Sőt!
Ezzel szemben a saját légtérvédelem, a CAS igénye, egy országvédelmi szkenárióban hatványozottan emelkedett.
A két repülőgépes KC-390 nem képesség, mert egy repül, egy tartalék egy javítás/karbantartás. Ennek ellenére egyetértek azért, mert ténylegesen csökkent a szállítási igény a megszűnt missziókkal. Az is látnivaló, hogy a jelenlegi katonai doktrina egy bullshit, mert nem jelöli meg a Honvédség tevékenységi körzetét, földrajzi bevethetőségét, pedig ez lenne a katona stratégia egyik alapja. Kvázi ezért a katonák elméletileg nem tudhatják, hogy a politikusok hova a fenébe akarják Őket küldeni. Afgnisztánban, Irakban Takuba misszióba, Kínában stb, nincs semmilyen olyan magyar cél ami miatt katonákat kéne küldeni. Ergó nagy szállítási távolságokra képes repülőgép sem életfontosságú. Ugyanakkor a légi utántöltés fontos dolog a repülőgépeinknek, de KC-390-e még nem JAS-39C/D kompatibilis, és arra külön mell majd certificate, mert a Brazilok E/F-el fognak tölteni.. Itthon meg bár az őrjáratozási idő növekedne, de egy járó hajtómáves "forró" töltés töredékébe kerül mint a légi utántöltés, ráadásul (tegyük fel nincs NATO és béke a szomszédokkal) akkor már hazánk felett is veszélyeztetve lenne megfelelő lérak beszerzése után a repülőgép.
A két csapatszállító és két VIP szállító is elég. teljesen feleslegesen repked Szijjáró össze-vissza, a keron kívül semmivel nincs előbbre, a XXI.században amikor videokonferencia is létezik. Szerintem km-ket gyüjt mint a közforgalmi utasok, hogy ingyen repülhessen :)...