[HUN] Embraer KC-390 Millennium

https://honvedelem.hu/hirek/a-terve...c-390-katonai-szallitorepulogep-gyartasa.html
"A Magyar Honvédség Parancsnoksága Haderőtervezési Csoportfőnökség (MHP HTCSF) - mint a KC-390 Katonai Szállítórepülőgép Képességfejlesztési Program szakmai felelősének vezetésével - szakértői szintű katonai delegáció látogatott a brazíliai Gavião Peixotoba, az Embraer telephelyére szeptember 19-21. között."
x63335ed3c5c04422276914.jpg.pagespeed.ic.nKfC1ePYms.webp
 
Fontos infó innen:
"Az eredeti tervekhez és a szerződésben foglaltakhoz képest a repülőgép gyártása jelentősen előbbre tart, így hamarosan megtörténik a már eredeti színre festett szárnyak és a törzs összeillesztése. Ennek eredményeként már „igazi” repülőgép formát öltenek majd az eddig előkészített, különálló alumínium szerkezetek. A gyártó tájékoztatása szerint a második magyar KC-390 gyártásának kezdédét - az eredeti terveknek megfelelően - idén decemberre tervezik."

"A gyártó tájékoztatása szerint 2023 őszén az első, Magyarország számára gyártott repülőgépnél megkezdhetik a repülési teszteket, így a jelenlegi állapot szerint semmi akadálya annak, hogy az első KC-390 katonai szállítórepülőgép 2024 második negyedévében, a második gép pedig 2024 negyedik negyedévében megérkezzen a típusnak otthont adó magyrországi bázisra, Kecskemétre."
 
Fontos infó innen:
"Az eredeti tervekhez és a szerződésben foglaltakhoz képest a repülőgép gyártása jelentősen előbbre tart, így hamarosan megtörténik a már eredeti színre festett szárnyak és a törzs összeillesztése. Ennek eredményeként már „igazi” repülőgép formát öltenek majd az eddig előkészített, különálló alumínium szerkezetek. A gyártó tájékoztatása szerint a második magyar KC-390 gyártásának kezdédét - az eredeti terveknek megfelelően - idén decemberre tervezik."
Mikorra ígérték az elsőt!? 2024-re?
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Az, hogy most a két utántöltő-szállító repülőgép fél év ide-oda gyakorlatilag nem számít. Nagyobb arányú teherszállítás szerintem nem lesz, max a iraki kontingens felszerelésének szállítása és szupportja. A Balti misszió 2025-ben lesz. Ami fontos lenne, hogy a tankerképességet, tehát a JAS-39 Grifekkel a certificate mikor lesz meg, és a svédek, a brazilok, vagy a mi légierőnk gépeivel fogják ezt a folyamatot először a típusnál végrehajtani. Jó lenne egy harmadik rendelése, mert egy javításon/karbanartáson mellett, két harafoghatónak kéne lenni. Ezt talán még a mai gazdasági helyzetben is ki tudná fizetni a büdzsé.
 
Fontos infó innen:
"Az eredeti tervekhez és a szerződésben foglaltakhoz képest a repülőgép gyártása jelentősen előbbre tart, így hamarosan megtörténik a már eredeti színre festett szárnyak és a törzs összeillesztése. Ennek eredményeként már „igazi” repülőgép formát öltenek majd az eddig előkészített, különálló alumínium szerkezetek. A gyártó tájékoztatása szerint a második magyar KC-390 gyártásának kezdédét - az eredeti terveknek megfelelően - idén decemberre tervezik."

"A gyártó tájékoztatása szerint 2023 őszén az első, Magyarország számára gyártott repülőgépnél megkezdhetik a repülési teszteket, így a jelenlegi állapot szerint semmi akadálya annak, hogy az első KC-390 katonai szállítórepülőgép 2024 második negyedévében, a második gép pedig 2024 negyedik negyedévében megérkezzen a típusnak otthont adó magyrországi bázisra, Kecskemétre."

Sztem a Brazil "visszamondás" miatt előrébb kerültünk.
 
Sztem a Brazil "visszamondás" miatt előrébb kerültünk.
Valószinű, de a gyár elemi érdeke, hogy flottul menjen minden, a hazai gépeken kivül három európai megrendeléssel a zsebükben nem engedhetnek meg csúszást a gyártási programban. Ez nekünk különösképpen előnyös, mert az első felhasználók tapasztalatai lesznek a legértékesebbek a további eladások szempontjából, nem a szórolapok és újságcikkek.
 
Az, hogy most a két utántöltő-szállító repülőgép fél év ide-oda gyakorlatilag nem számít. Nagyobb arányú teherszállítás szerintem nem lesz, max a iraki kontingens felszerelésének szállítása és szupportja. A Balti misszió 2025-ben lesz. Ami fontos lenne, hogy a tankerképességet, tehát a JAS-39 Grifekkel a certificate mikor lesz meg, és a svédek, a brazilok, vagy a mi légierőnk gépeivel fogják ezt a folyamatot először a típusnál végrehajtani. Jó lenne egy harmadik rendelése, mert egy javításon/karbanartáson mellett, két harafoghatónak kéne lenni. Ezt talán még a mai gazdasági helyzetben is ki tudná fizetni a büdzsé.

A jelenlegi helyzetben sajnos forrásokat nem lehet de kell találni a magyar honvédelem érdemi megerősítésére. Mondjuk ha a vodafone helyett erre költöttünk volna (meg oktatásra.)
Ellenben hosszan tudom sorolni milyen eszközök lennének sokkal fontosabbak mint még 1 KC390. Kezdjük a rakétás tüzérséggel, drónokkal, atgm, leo2a7re aktív védelemmel...
 
Valószinű, de a gyár elemi érdeke, hogy flottul menjen minden, a hazai gépeken kivül három európai megrendeléssel a zsebükben nem engedhetnek meg csúszást a gyártási programban. Ez nekünk különösképpen előnyös, mert az első felhasználók tapasztalatai lesznek a legértékesebbek a további eladások szempontjából, nem a szórolapok és újságcikkek.

Én erről leírtam anno a véleményem és az az, hogy az első 30+db az fixen a béta teszter.
10éves távban ebből még komoly buci lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
  • Tetszik
Reactions: Wilson and arcas
Az, hogy most a két utántöltő-szállító repülőgép fél év ide-oda gyakorlatilag nem számít. Nagyobb arányú teherszállítás szerintem nem lesz, max a iraki kontingens felszerelésének szállítása és szupportja. A Balti misszió 2025-ben lesz. Ami fontos lenne, hogy a tankerképességet, tehát a JAS-39 Grifekkel a certificate mikor lesz meg, és a svédek, a brazilok, vagy a mi légierőnk gépeivel fogják ezt a folyamatot először a típusnál végrehajtani. Jó lenne egy harmadik rendelése, mert egy javításon/karbanartáson mellett, két harafoghatónak kéne lenni. Ezt talán még a mai gazdasági helyzetben is ki tudná fizetni a büdzsé.
Eleve háromról volt szó, de vírus illetve a cargo gép elvitte a harmadikat... manapság nem tudom, kettő mellé nehéz a harmadikat surgosnek titulálni, tudod, hogy megy, van már kettő, nem az a legsürgősebb stb.
 
Ez gyakorlatilag minden új tipusra igaz most is,...igaz volt a régiekre is, mint pl. a Herki. "Bucik" voltak, vannak és lesznek is, csak ne legyen komoly, igen.

Kibővítve ez minden tényleg komplex műszaki rendszerre igaz. A kérdés, hogy nekünk ezt a kockázatot érdemes volt e bevállalnunk. Szvszem, hogy nem.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Ez gyakorlatilag minden új tipusra igaz most is,...igaz volt a régiekre is, mint pl. a Herki. "Bucik" voltak, vannak és lesznek is, csak ne legyen komoly, igen.
Ez nincs így. Minden attól függ, hogy a gyártó mennyi pénzt fordít a "béta" tesztelésre, illetve hogy mennyire bízik meg a saját termékében.
Ha valami forradalmi dologról van szó, akkor egy darabot legyártanak, majd évekig tesztelik. Minél jobban le akarják rövidíteni a teszt időszakot, annál több teszt példány készül el. Értelem szerűen egy 100-as nagyságrendben legyártani tervezett gép esetén nem fognak 50 teszt példányt csinálni.
A teszt időszak lerövidíthető, ha jól elkülöníthető modul rendszert alkalmaznak. Pláne, ha a modulok külön-külön már kipróbált rendszerek.
Ezen felül értelmetlen marhaság a C-130 - vagy bármilyen hasonló korabeli gép fejlesztési módszereit alapul venni. A számítástechnikai modellezésről akkoriban még álmodni nem mertek volna.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85