Az a helyzet, hogy mind a Boxerhez, mind a Puma-hoz van kiépült beszállítói lánca , de innentől kezdve a Lynhez is, mivel az első szériát tőlünk függetlenül gyártjuk). Tehát itt arról van szó, amit ide akarnak hozni.
Szerintem nem annyira. Konkrét szerződésekre kötnek szerződést alvállalkozókkal, beszállítókkal.
Pl: kábel kötegek, kapcsolók, szigetelő anyagok, csavarok, festékek, szűrők, lemezek jöhetnek különböző beszállítótól is ugyanazon harcjárműhöz.
 
Szerintem nem annyira. Konkrét szerződésekre kötnek szerződést alvállalkozókkal, beszállítókkal.
Pl: kábel kötegek, kapcsolók, szigetelő anyagok, csavarok, festékek, szűrők, lemezek jöhetnek különböző beszállítótól is ugyanazon harcjárműhöz.
Pont erről beszélek. Ha akarják akkor nem kellene velünk bohóckodni.
Egyszerűen a már bejáratott, kivajazott cégekkel újra szerződést kötnek.
És nem csak a saját Lynxeinkről van szó, hanem egyéb már bejáratott típusról.
Nyilván nem teljesen kritikátlanul kell majd beszállítani, de ott a lehetőség a hazai beszállítók előtt.
 
Valamelyik prezi 650 millio eurot emlitett a Natter-nel. Ebbol azert mar sokmindenre jutna torony. :)
Mennyibe lehet egy 12,7-es Natter torony?

Egyébként az Aselsan torony sem rossz és valószínűleg olcsóbb lenne, csak gondolom gazdaság politikai okokból Natter lesz...
 
Pont erről beszélek. Ha akarják akkor nem kellene velünk bohóckodni.
Egyszerűen a már bejáratott, kivajazott cégekkel újra szerződést kötnek.
És nem csak a saját Lynxeinkről van szó, hanem egyéb már bejáratott típusról.
Nyilván nem teljesen kritikátlanul kell majd beszállítani, de ott a lehetőség a hazai beszállítók előtt.
Khm...hát...őőő... megnézték mennyivel lehet nálunk olcsóbban gyártatni a beszállítókkal mint otthon...!
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Khm...hát...őőő... megnézték mennyivel lehet nálunk olcsóbban gyártatni a beszállítókkal mint otthon...!
Persze. De egyelőre még nem tartanak ott. Egy hadiipari megrendelés esetén, ahol irgalmatlanul túl van számlázva minden, sokkal érzékenyebbek a megrendelők. Vegyük csak az Ajax program halálát, vagy a PUMA megbízhatósági gondjait.
SZerintem a RM kizárólag akkor fog váltani, ha 150%-ban biztos, hogy tudják a magyar beszállítók is azt a minőséget, mint a mostani, bevált beszállítói. Akkor is csak akkor ha persze olcsóbb is a termék.
 
szerkezet-494616.jpg

4iG Befektetői Tájékoztató - 2021. November 30.

"A tranzakciók lebonyolítása után a Rheinmetall (51%) és a 4iG (49%) közös tulajdonú IT-céget hoz létre."
 
4iG - Rheinmettal

Egy hosszú interjúból kiemeltem 9de a lényegétet, többi a link alatt.

Miért volt érdekes a 4iG a Rheinmetallnak?

A Rheinmetall támogatja regionális növekedési programunkat és célterületeinket, ezen belül is kiemelten fontos számára a digitalizáció, a saját IT operációjával kapcsolatos területek konszolidálása, és a hadiiparban, illetve a járműgyártás területén alkalmazott technológiák informatikai támogatása.

Milyen perspektívákat nyit meg a német cég a 4iG előtt?

A Rheinmetall komoly jelenlegi és jövőbeni piacot hoz a 4iG-nak. Az eddigi egyeztetések alapján 3-5 év alatt akár a Rheinmetall teljes nemzetközi hálózatának az IT üzemeltetését átvehetjük. Már ez önmagában hatalmas szakmai kihívás és üzlet, hiszen 52 országban 210 vállalat és 25 ezer munkavállaló informatikai kiszolgálásáról lehet szó.

Ezen felül vannak a fejlesztések, a szimulációs rendszerektől kezdve az IT biztonságig számtalan területen lehetnek digitalizációs feladataink, amelyeknek a lényege – többek között - az lenne, hogy a közösen létrehozott digitális szolgáltatásokat harmadik félnek is el tudjuk adni, nem csak a védelmi iparban, hanem akár más iparágakban, például a járműgyártásban. Magyarországon és a kelet-közép-európai régióban indulunk el a közös munkával, az együttműködést pedig fokozatosan ki lehet majd terjeszteni. Nagyon fontos mérföldkő ez a 4iG életében. Egy ilyen jelentős stratégiai partnerrel való együttműködés új távlatokat nyit a nemzetközi piacokon számunkra. Minden tekintetben, piaci és tőzsdei értelemben is jelentős potenciált látok a partnerségben.

Hadászatról, informatikáról, nemzetgazdasági és nemzetbiztonsági szempontból is kritikus területekről van szó. Nyilván szükséges egy ilyen típusú üzlet megkötéséhez politikai jóváhagyás.

Igen, a jelenleg hatályos jogszabályok alapján szükséges. A Magyarország biztonsági érdekeit sértő külföldi befektetések ellenőrzésére vonatkozó magyar szabályozás értelmében a tranzakciót a Belügyminisztériumnak is jóvá kell hagynia. Bízunk benne, hogy ezt a gazdaságpolitikai és üzleti szempontból is fontos megállapodást a kormányzat is támogatni fogja.