Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

Azt, hogy a beszerzesek eddig total idiotan vannak intezve, meg ra tudom fogni a segghulye avagy korrupt politikusaikra, de hogy okorsegeket vasarolgatnak, az mar szintisztan ilyesmi tokhulye, koncepciotlan, rendszer nelkuli tabornoki improvizalasra utal.
Sajnos ez megy nálunk is, lásd a H225M, a Falcon, az A319 és a KC-390 típusokat. Ide tartozik még az A332F is - mely ugyan civil -, de annak sem volt semmi értelme... :(
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A cseh hadsereg gépesített dandárjának modern harcjárművek nélkül nincs értelme
  • Az új gyalogsági harcjárművekre kiírt pályázat állása
  • Új gyalogsági lánctalpas harcjárművekre van szükség
  • Nem szükséges minden feladathoz lánctalpas járműveket használni
  • A nehézgépesített dandárnak sürgősen harckocsikra van szüksége

A nehézdandárnak modern harckocsikra van szüksége

Csak a mesterséges intelligencia nem fogja a hadseregünket csúcsminőségűvé tenni, szükség van az új harcjárművekre is
 
Last edited:
Az vicces volt, hogy leírta a kabuli cikk végén, hogy mi még veszünk kisebb C-295/C27-et. :rolleyes:
Nekem az volt érdekes, hogy a csehek új repülőgépet akarnak venni mert szerintük az A319-eseik nem voltak igazán alkalmasak egyik feladatra sem. Lehet hogy egy A330-ast vesznek, de személyszállító változatban...
 
Last edited:
A cseh védelmi minisztérium keretmegállapodást ír alá a kézifegyverek lőszereiről a Sellier & Bellot-val...

(Nem valami közös V4 lőszerbeszerzésről volt szó eddig? Mintha be is jelentették volna valamelyik összejövetelükön...)

2021. november 30-án keretmegállapodást kötött a cseh védelmi minisztérium és a Sellier & Bellot cég 71 féle kis kaliberű lőszer szállítására. A megállapodást a Honvédelmi Minisztérium nevében Lubor Koudelka fegyverkezési és beszerzési miniszterhelyettes, valamint Radek Musil, az igazgatótanács elnöke írta alá a Sellier & Bellot as nevében.
 
Nekem az volt érdekes, hogy a csehek új repülőgépet akarnak venni mert szerintük az A319-eseik nem voltak alkalmasak egyik feladatra sem. Lehet hogy egy A330-ast vesznek, de személyszállító változatban...
Elképzelhető, mert az /az A319-cel ellentétben/ felszerelhető utastéri teherajtóval, így átalakítható teherszállítóvá, de akár MRTT-vé is...
 
Elképzelhető, mert az /az A319-cel ellentétben/ felszerelhető utastéri teherajtóval, így átalakítható teherszállítóvá, de akár MRTT-vé is...
Nekem a cikkekből az jött le, hogy nagy hatótávolságú utasszállító gépre van szükségük (tengeren túli hatótávolsággal kb. 200 fő szállítására). Ha emlékszel, nálunk is ezért kellett bevonni a Wizzairt és az amerikai gyakorlatra utazáshoz is ilyet méretű gépet kellett bérelni. A csehek csatlakoztak az európai közös tanker flottához, úgy döntöttek évi 100 óra kapacitásra nekik nem kell saját tanker gép.
 
Last edited:
  • Hűha
Reactions: formosa1
Nekem a cikkekből az jött le, hogy nagy hatótávolságú utasszállító gépre van szükségük (tengeren túli hatótávolsággal kb. 200 fő szállítására). Ha emlékszel, nálunk is ezért kellett bevonni a Wizzairt és az amerikai gyakorlatra utazáshoz is ilyet méretű gépet kellett bérelni. A csehek csatlakoztak az európai közös tanker flottához, úgy döntöttek évi 100 óra kapacitásra nekik nem kell saját tanker gép.
Azért írtam , hogy "akár". - Pl. mi lesz, ha a ruszkik "ráterjeszkednek" Fehéroroszországra is...?
Ám ha nem változtatnak a döntésen, egy raktérajtós A332-es jóval sokoldalúbb, tehát gyorsan átalakítható teherszállítóvá, ami békeidőben is jó szolgálatot tehet...
 
Nekem a cikkekből az jött le, hogy nagy hatótávolságú utasszállító gépre van szükségük (tengeren túli hatótávolsággal kb. 200 fő szállítására). Ha emlékszel, nálunk is ezért kellett bevonni a Wizzairt és az amerikai gyakorlatra utazáshoz is ilyet méretű gépet kellett bérelni. A csehek csatlakoztak az európai közös tanker flottához, úgy döntöttek évi 100 óra kapacitásra nekik nem kell saját tanker gép.
Na ez a cikk kimaradt valahogy...
De ez a hét vicce!
Az A330 semmivel nem alkalmasabb kimenekítési műveletekre.
A319CJ-k kimondottan azokkal a képességekkel rendelkeznek, ami egy kormánygéphez kell.
Nem gondolom, hogy egy A330-as kormánygépre lenne szükségük. :rolleyes:
Bár, ha ott tartunk, akkor van sok leállított A380. Szerintem inkább abból szemezgessenek! :oops: :D
Ha már mindenképpen kimenekítésben gondolkodnak, akkor arra a közös MRTT flotta már a rendelkezésükre áll, ha már mindenképpen a legalkalmatlanabb A330-at akarnak használni.
Én azt nem értem, hogy pár éve minek rendeltek 2db C-295-öst a már meglévő 4 mellé, miközben benne voltak a KC programban. Ahelyett a 2 gép helyett ha rendelnek 2-3db KC-390-et, akkor most nem kellene ilyen marhaságokon gondolkozni, hogy nekik majd állami utasszállító A330 kell...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Nagyjából ugyanezt leírtam tegnap egy hosszabb kommentben, de egy szar billentyűzet combo miatt elszállt a picsába az egész.
Olyan ideg lettem, hogy nem volt türelmem újra bepötyögni.
A lényege az volt, hogy ha kimenekítési műveletek miatt kellene nekik, akkor felesleges az A330-as hodály. Pláne, ha újban gondolkoznak.
Egy ilyen gép újonnan 250-270M USD.
Ha MRTT-t akarnak belőle, akkor az még több.
Én a pár évvel ezelőtti +2 C295-öt sem értettem. Miközben benne voltak a KC programban.
VIP szállításra ott vannak a CJ-k. Kimenekítésre teljesen alkalmatlan az A330.
 
Nagyjából ugyanezt leírtam tegnap egy hosszabb kommentben, de egy szar billentyűzet combo miatt elszállt a picsába az egész.
Olyan ideg lettem, hogy nem volt türelmem újra bepötyögni.
A lényege az volt, hogy ha kimenekítési műveletek miatt kellene nekik, akkor felesleges az A330-as hodály. Pláne, ha újban gondolkoznak.
Egy ilyen gép újonnan 250-270M USD.
Ha MRTT-t akarnak belőle, akkor az még több.
Én a pár évvel ezelőtti +2 C295-öt sem értettem. Miközben benne voltak a KC programban.
VIP szállításra ott vannak a CJ-k. Kimenekítésre teljesen alkalmatlan az A330.
200 fő nagy távolságra szállításához kell nekik gép. Ezek szerint vagy missziós vállalásaik növekednek, vagy rendszeresen sok embert kell szállítani a jövőben az óceán túlpartjára gyakorlatokra, betanulásra...

(Czech Airlines-nak már nincs A330-asa vagy más hasonló gépe, csak kisebb.)
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1