Társadalmi folyamatok

A Twitter új vezérigazgatója:

hkax4zotfk281.jpg
 
  • Hűha
Reactions: zeal
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
"Arra a kérdésre, bántja-e, hogy Magyarországot Biden nem hívta meg a decemberi demokrácia csúcsra, a tárcavezető úgy felelt: 1000 éves államiságunk és történelmünk elég alapot ad ahhoz, hogy ne legyen szükség mások véleményére, amikor a magyar demokráciát értékelik. Nincs szükségünk mások véleményére, mi büszkék vagyunk a saját demokráciánkra. Mi mindig a szabadságunkért harcoltunk az elmúlt 1000 évben. Ne kezeljenek minket úgy, mint egy negyedikes gimnazistát – mondta."

 
Mottó:
"Ne, ne, ne, ne, ne, ezt ne! Arra kérem Önt, hogy maradjunk a tényeknél! Most hagyjuk ezt a, mert ez a védekezés, meg ez a kommunikáció ami most folyik, ez szerkesztő úr addig áll meg a lábán, amíg ez az ügy a facebook és az online terep keretein belül marad. Ahogy onnan kikerül, ez összeomlik."

 
Tanúvallomások: 14-16 éves lányokat is szállítottak Epsteinnek Hétfő óta tart a pedofíliával és szexuális visszaélésekkel vádolt és tavaly a börtönben öngyilkosságot elkövetett Jeffrey Epstein társa, Ghislaine Maxwell büntetőpere. Az egymást követő tanúvallomások szerint Maxwell bűntársa volt Epsteinnek a szexuális visszaélésekben.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/236829/
 
Mivel a pirítós készítése + zenhallgatás igazi flow-élmény, konyhai filozofálgatás közben a következő tézist eszeltem ki Byung-Chul Han Pszichopolitika c. esszégyűjteményének továbbgondolásaként.

A "woke" nem ideológia, hanem üzleti modell. Azt talán nem kell külön levezetni, hogy a globális big tech az emberi interakciókat monetizálja, a bevétel mellett ezek magas száma adja a cégértéket is.

Az üzlet tehát úgy pörgethető, hogy triggereljük az embereket. Minél erősebb a trigger, annál több az interakció, annál jobban megy az üzlet.

A rendszerben maguk a userek állítják elő a kontentet, azaz a triggereket is. A "jaj, de helyes kiscica" típusú kontenteknél sokkal komolyabb üzleti lehetőséget jelent a woke-ténakörök feszegetése, mert azok több, hevesebb és hosszabban tartó interakció-hullámokat generálnak. A cicákkal ellentétben itt aztán valóban elszabadulnak az indulatok, így a woke-triggerek nagyságrenddel több hasznot hoznak.

A tézisem tehát, hogy a globál big tech szándékosan emeli be a képbe az amúgy elszigetelt woke-mozgalmárokat, mert ez biztosítja számára a jól monetizálható interakciókat.

Bizarr módon a woke ellen kikelő júzerek is a rendszer hasznos hülyéivé válnak, ha a globál big tech felületein kommunikálnak.

További következmény, hogy egyre megosztóbb, valóságellenesebb triggerekre számíthatunk, ha a GBT fenn akarja tartani a növekedése ütemét.

Vita? :)
 
Mivel a pirítós készítése + zenhallgatás igazi flow-élmény, konyhai filozofálgatás közben a következő tézist eszeltem ki Byung-Chul Han Pszichopolitika c. esszégyűjteményének továbbgondolásaként.

A "woke" nem ideológia, hanem üzleti modell. Azt talán nem kell külön levezetni, hogy a globális big tech az emberi interakciókat monetizálja, a bevétel mellett ezek magas száma adja a cégértéket is.

Az üzlet tehát úgy pörgethető, hogy triggereljük az embereket. Minél erősebb a trigger, annál több az interakció, annál jobban megy az üzlet.

A rendszerben maguk a userek állítják elő a kontentet, azaz a triggereket is. A "jaj, de helyes kiscica" típusú kontenteknél sokkal komolyabb üzleti lehetőséget jelent a woke-ténakörök feszegetése, mert azok több, hevesebb és hosszabban tartó interakció-hullámokat generálnak. A cicákkal ellentétben itt aztán valóban elszabadulnak az indulatok, így a woke-triggerek nagyságrenddel több hasznot hoznak.

A tézisem tehát, hogy a globál big tech szándékosan emeli be a képbe az amúgy elszigetelt woke-mozgalmárokat, mert ez biztosítja számára a jól monetizálható interakciókat.

Bizarr módon a woke ellen kikelő júzerek is a rendszer hasznos hülyéivé válnak, ha a globál big tech felületein kommunikálnak.

További következmény, hogy egyre megosztóbb, valóságellenesebb triggerekre számíthatunk, ha a GBT fenn akarja tartani a növekedése ütemét.

Vita? :)
Mit és hogy monetizálz a wokeságban/ellenzésében? Egy szignálozós kitűzőt, vagy pólót, baseball sapit adsz el? Nem fogok új mosógépet/autót/ruház venni azért mert wokeság van. Kevesebbet se. A hagyományos reklámoknál nem jobb a hatásfoka.

Az interakció magában szart se ér. Az interakciók alapján felfújt árfolyamú égek a példa rá. Ezek is gerjesztik az inflációt, csak az olcsó pénz miatt fújódhattak fel és lehet a semmiért nagy értékük.
 
Mivel a pirítós készítése + zenhallgatás igazi flow-élmény, konyhai filozofálgatás közben a következő tézist eszeltem ki Byung-Chul Han Pszichopolitika c. esszégyűjteményének továbbgondolásaként.

A "woke" nem ideológia, hanem üzleti modell. Azt talán nem kell külön levezetni, hogy a globális big tech az emberi interakciókat monetizálja, a bevétel mellett ezek magas száma adja a cégértéket is.

Az üzlet tehát úgy pörgethető, hogy triggereljük az embereket. Minél erősebb a trigger, annál több az interakció, annál jobban megy az üzlet.

A rendszerben maguk a userek állítják elő a kontentet, azaz a triggereket is. A "jaj, de helyes kiscica" típusú kontenteknél sokkal komolyabb üzleti lehetőséget jelent a woke-ténakörök feszegetése, mert azok több, hevesebb és hosszabban tartó interakció-hullámokat generálnak. A cicákkal ellentétben itt aztán valóban elszabadulnak az indulatok, így a woke-triggerek nagyságrenddel több hasznot hoznak.

A tézisem tehát, hogy a globál big tech szándékosan emeli be a képbe az amúgy elszigetelt woke-mozgalmárokat, mert ez biztosítja számára a jól monetizálható interakciókat.

Bizarr módon a woke ellen kikelő júzerek is a rendszer hasznos hülyéivé válnak, ha a globál big tech felületein kommunikálnak.

További következmény, hogy egyre megosztóbb, valóságellenesebb triggerekre számíthatunk, ha a GBT fenn akarja tartani a növekedése ütemét.

Vita? :)
Ugye itt ha jól értem az a feltételezés, hogy a social media site-ok a megosztó véleményeket előtérbe helyezik, hogy a polarizált reakciók több, az oldalon eltöltött időt és nagyobb nézettséget/elérést generáljanak. Ezt pedig hirdetői pénzre váltják.
A TV esetében ez működhetett, mert (elvileg...) független méréssel derül ki a műsoridő reklámértéke, de a SM egy fekete doboz, a hirdetési rendszer egy fekete doboz amit egyedül ők látnak, a hirdetéseidhez szolgáltatott adatokat vagy elhiszed nekik, vagy nem. (Én fenntartásokkal kezelem, mert szerintem ez is meg van bundázva, de ez csak egy vélemény a sokból.) Ergo nincsenek rászorulva.

A gyakorlatban rommá van moderálva minden, a hirdetőikkel szemben kb. bármit megengednek maguknak, hát ez nekem nem úgy tűnik mintha a pénzről szólna. Sokkal inkább (most jön a konteós rész) arról van szó, hogy a bezmenovi értelemben vett felforgatás szereplőit nagyobbnak tüntetik fel, és a mozgalom növekedésének későbbi fázisait szimulálják a virtuális térben, ezzel gyakorlatilag jövő idejű társadalomkutatást végeznek.

Ezek a "garázscégek" nagyon
da7.jpg
 
Mit és hogy monetizálz a wokeságban/ellenzésében? Egy szignálozós kitűzőt, vagy pólót, baseball sapit adsz el? Nem fogok új mosógépet/autót/ruház venni azért mert wokeság van. Kevesebbet se. A hagyományos reklámoknál nem jobb a hatásfoka.

Az interakció magában szart se ér. Az interakciók alapján felfújt árfolyamú égek a példa rá. Ezek is gerjesztik az inflációt, csak az olcsó pénz miatt fújódhattak fel és lehet a semmiért nagy értékük.
Pedig az interakció önmagában is pénzt ér. Minden bejegyzés, komment és lájk egyrészt reklámbevétel, másrészt növeli a cégek adatvagyonát, harmadrészt a forgalom növekedésével cégértéket. Személyre bontva ezek persze fillérek, de naponta sok-sok milliárdnyi ilyen interakcióról van szó. Nem kell várárolnunk semmit ahhoz, hogy jó üzlet legyünk a big tech számára. Van ennek egy konyhanyelvi megfogalmazása, a "figyelemgazdaság". A felhesználó odafigyelése már nem csak a reklámmegtekintés miatt üzlet, hanem önmagában pénzt ér, hogy a júzer benéz a facebookra, megnéz pár youtube-videót, keres a guglin stb. A figyelmünkkel, interakcióinkkal megtermelt adat kereskedelmi érték.

Abban egyetértek, hogy biztos van lufihatás is a cégértékben, amikor vmelyik cég negyedéves jelentése x% forgalomnövekedésről számol be, és már ettől is értékesebbé válik a vállalat. De a befektetők tapasztalata az, hogy jól monetizálnak ezek a cégek és van tér a növekedésre.