Társadalmi folyamatok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 598
36 976
113
A Twitter új vezérigazgatója:

hkax4zotfk281.jpg
 
  • Hűha
Reactions: zeal

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 737
113
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 737
113
"Arra a kérdésre, bántja-e, hogy Magyarországot Biden nem hívta meg a decemberi demokrácia csúcsra, a tárcavezető úgy felelt: 1000 éves államiságunk és történelmünk elég alapot ad ahhoz, hogy ne legyen szükség mások véleményére, amikor a magyar demokráciát értékelik. Nincs szükségünk mások véleményére, mi büszkék vagyunk a saját demokráciánkra. Mi mindig a szabadságunkért harcoltunk az elmúlt 1000 évben. Ne kezeljenek minket úgy, mint egy negyedikes gimnazistát – mondta."

 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 737
113
Mottó:
"Ne, ne, ne, ne, ne, ezt ne! Arra kérem Önt, hogy maradjunk a tényeknél! Most hagyjuk ezt a, mert ez a védekezés, meg ez a kommunikáció ami most folyik, ez szerkesztő úr addig áll meg a lábán, amíg ez az ügy a facebook és az online terep keretein belül marad. Ahogy onnan kikerül, ez összeomlik."

 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 737
113
:D


 
  • Vicces
Reactions: zeal

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 845
31 988
113

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 935
72 738
113
Tanúvallomások: 14-16 éves lányokat is szállítottak Epsteinnek Hétfő óta tart a pedofíliával és szexuális visszaélésekkel vádolt és tavaly a börtönben öngyilkosságot elkövetett Jeffrey Epstein társa, Ghislaine Maxwell büntetőpere. Az egymást követő tanúvallomások szerint Maxwell bűntársa volt Epsteinnek a szexuális visszaélésekben.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/236829/
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Mivel a pirítós készítése + zenhallgatás igazi flow-élmény, konyhai filozofálgatás közben a következő tézist eszeltem ki Byung-Chul Han Pszichopolitika c. esszégyűjteményének továbbgondolásaként.

A "woke" nem ideológia, hanem üzleti modell. Azt talán nem kell külön levezetni, hogy a globális big tech az emberi interakciókat monetizálja, a bevétel mellett ezek magas száma adja a cégértéket is.

Az üzlet tehát úgy pörgethető, hogy triggereljük az embereket. Minél erősebb a trigger, annál több az interakció, annál jobban megy az üzlet.

A rendszerben maguk a userek állítják elő a kontentet, azaz a triggereket is. A "jaj, de helyes kiscica" típusú kontenteknél sokkal komolyabb üzleti lehetőséget jelent a woke-ténakörök feszegetése, mert azok több, hevesebb és hosszabban tartó interakció-hullámokat generálnak. A cicákkal ellentétben itt aztán valóban elszabadulnak az indulatok, így a woke-triggerek nagyságrenddel több hasznot hoznak.

A tézisem tehát, hogy a globál big tech szándékosan emeli be a képbe az amúgy elszigetelt woke-mozgalmárokat, mert ez biztosítja számára a jól monetizálható interakciókat.

Bizarr módon a woke ellen kikelő júzerek is a rendszer hasznos hülyéivé válnak, ha a globál big tech felületein kommunikálnak.

További következmény, hogy egyre megosztóbb, valóságellenesebb triggerekre számíthatunk, ha a GBT fenn akarja tartani a növekedése ütemét.

Vita? :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 684
113
Mivel a pirítós készítése + zenhallgatás igazi flow-élmény, konyhai filozofálgatás közben a következő tézist eszeltem ki Byung-Chul Han Pszichopolitika c. esszégyűjteményének továbbgondolásaként.

A "woke" nem ideológia, hanem üzleti modell. Azt talán nem kell külön levezetni, hogy a globális big tech az emberi interakciókat monetizálja, a bevétel mellett ezek magas száma adja a cégértéket is.

Az üzlet tehát úgy pörgethető, hogy triggereljük az embereket. Minél erősebb a trigger, annál több az interakció, annál jobban megy az üzlet.

A rendszerben maguk a userek állítják elő a kontentet, azaz a triggereket is. A "jaj, de helyes kiscica" típusú kontenteknél sokkal komolyabb üzleti lehetőséget jelent a woke-ténakörök feszegetése, mert azok több, hevesebb és hosszabban tartó interakció-hullámokat generálnak. A cicákkal ellentétben itt aztán valóban elszabadulnak az indulatok, így a woke-triggerek nagyságrenddel több hasznot hoznak.

A tézisem tehát, hogy a globál big tech szándékosan emeli be a képbe az amúgy elszigetelt woke-mozgalmárokat, mert ez biztosítja számára a jól monetizálható interakciókat.

Bizarr módon a woke ellen kikelő júzerek is a rendszer hasznos hülyéivé válnak, ha a globál big tech felületein kommunikálnak.

További következmény, hogy egyre megosztóbb, valóságellenesebb triggerekre számíthatunk, ha a GBT fenn akarja tartani a növekedése ütemét.

Vita? :)
Mit és hogy monetizálz a wokeságban/ellenzésében? Egy szignálozós kitűzőt, vagy pólót, baseball sapit adsz el? Nem fogok új mosógépet/autót/ruház venni azért mert wokeság van. Kevesebbet se. A hagyományos reklámoknál nem jobb a hatásfoka.

Az interakció magában szart se ér. Az interakciók alapján felfújt árfolyamú égek a példa rá. Ezek is gerjesztik az inflációt, csak az olcsó pénz miatt fújódhattak fel és lehet a semmiért nagy értékük.
 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 937
12 755
113
Mivel a pirítós készítése + zenhallgatás igazi flow-élmény, konyhai filozofálgatás közben a következő tézist eszeltem ki Byung-Chul Han Pszichopolitika c. esszégyűjteményének továbbgondolásaként.

A "woke" nem ideológia, hanem üzleti modell. Azt talán nem kell külön levezetni, hogy a globális big tech az emberi interakciókat monetizálja, a bevétel mellett ezek magas száma adja a cégértéket is.

Az üzlet tehát úgy pörgethető, hogy triggereljük az embereket. Minél erősebb a trigger, annál több az interakció, annál jobban megy az üzlet.

A rendszerben maguk a userek állítják elő a kontentet, azaz a triggereket is. A "jaj, de helyes kiscica" típusú kontenteknél sokkal komolyabb üzleti lehetőséget jelent a woke-ténakörök feszegetése, mert azok több, hevesebb és hosszabban tartó interakció-hullámokat generálnak. A cicákkal ellentétben itt aztán valóban elszabadulnak az indulatok, így a woke-triggerek nagyságrenddel több hasznot hoznak.

A tézisem tehát, hogy a globál big tech szándékosan emeli be a képbe az amúgy elszigetelt woke-mozgalmárokat, mert ez biztosítja számára a jól monetizálható interakciókat.

Bizarr módon a woke ellen kikelő júzerek is a rendszer hasznos hülyéivé válnak, ha a globál big tech felületein kommunikálnak.

További következmény, hogy egyre megosztóbb, valóságellenesebb triggerekre számíthatunk, ha a GBT fenn akarja tartani a növekedése ütemét.

Vita? :)
Ugye itt ha jól értem az a feltételezés, hogy a social media site-ok a megosztó véleményeket előtérbe helyezik, hogy a polarizált reakciók több, az oldalon eltöltött időt és nagyobb nézettséget/elérést generáljanak. Ezt pedig hirdetői pénzre váltják.
A TV esetében ez működhetett, mert (elvileg...) független méréssel derül ki a műsoridő reklámértéke, de a SM egy fekete doboz, a hirdetési rendszer egy fekete doboz amit egyedül ők látnak, a hirdetéseidhez szolgáltatott adatokat vagy elhiszed nekik, vagy nem. (Én fenntartásokkal kezelem, mert szerintem ez is meg van bundázva, de ez csak egy vélemény a sokból.) Ergo nincsenek rászorulva.

A gyakorlatban rommá van moderálva minden, a hirdetőikkel szemben kb. bármit megengednek maguknak, hát ez nekem nem úgy tűnik mintha a pénzről szólna. Sokkal inkább (most jön a konteós rész) arról van szó, hogy a bezmenovi értelemben vett felforgatás szereplőit nagyobbnak tüntetik fel, és a mozgalom növekedésének későbbi fázisait szimulálják a virtuális térben, ezzel gyakorlatilag jövő idejű társadalomkutatást végeznek.

Ezek a "garázscégek" nagyon
da7.jpg
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Mit és hogy monetizálz a wokeságban/ellenzésében? Egy szignálozós kitűzőt, vagy pólót, baseball sapit adsz el? Nem fogok új mosógépet/autót/ruház venni azért mert wokeság van. Kevesebbet se. A hagyományos reklámoknál nem jobb a hatásfoka.

Az interakció magában szart se ér. Az interakciók alapján felfújt árfolyamú égek a példa rá. Ezek is gerjesztik az inflációt, csak az olcsó pénz miatt fújódhattak fel és lehet a semmiért nagy értékük.
Pedig az interakció önmagában is pénzt ér. Minden bejegyzés, komment és lájk egyrészt reklámbevétel, másrészt növeli a cégek adatvagyonát, harmadrészt a forgalom növekedésével cégértéket. Személyre bontva ezek persze fillérek, de naponta sok-sok milliárdnyi ilyen interakcióról van szó. Nem kell várárolnunk semmit ahhoz, hogy jó üzlet legyünk a big tech számára. Van ennek egy konyhanyelvi megfogalmazása, a "figyelemgazdaság". A felhesználó odafigyelése már nem csak a reklámmegtekintés miatt üzlet, hanem önmagában pénzt ér, hogy a júzer benéz a facebookra, megnéz pár youtube-videót, keres a guglin stb. A figyelmünkkel, interakcióinkkal megtermelt adat kereskedelmi érték.

Abban egyetértek, hogy biztos van lufihatás is a cégértékben, amikor vmelyik cég negyedéves jelentése x% forgalomnövekedésről számol be, és már ettől is értékesebbé válik a vállalat. De a befektetők tapasztalata az, hogy jól monetizálnak ezek a cégek és van tér a növekedésre.
 
Status
Not open for further replies.