M1 Abrams (USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 216
113
Ábránd és a Merkava a két legtulelhetobb hk,mert az elejukben nincs lőszer.Egyikben a motor,másikban az uzemanyagter plusz védelmet ad.
A Merkava egyáltalán nem jó ebből a szempontból. Bármelyik nyugati típus jobb nála túlélőképesség terén. Szemből ha a testet találja el valami, szinte garantált mobility kill. Egy mozgásképtelen harckocsi meg rendkívül sérülékeny. Izraelnek ez belefér, mert nem háborúznak máshol. De nagyobb kiterjedésű hadműveletek esetén ez nagyon nagy hátrány lehet.
A másik dolog meg, az Mk.1-3 változatok egyáltalán nem biztonságosak a lőszer védelme szempontjából. Az Mk4-nél van komolyabb javulás, de még így is jóval gyengébbnek tartom még a Leopardnál is.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Mark1993

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 216
113
Igaz már vagy a 90-es évek eleje óta tűzálló hidraulika folyadékot alkalmaznak, de a nevével ellentétben nem jelenti azt, hogy ne gyulladna be egy kellően magas hőmérsékletű forrástól.
Hát ha már akkora a hőmérséklet akkor tök mindegy... így is úgy is nagy a baj. Én nem gondolom, hogy a hidraulika hátrány lenne, különösen ha nincs sok folyadék a rendszerben. A szovjet típusoknál pl. ezt nem hozták fel mint veszélyforrást.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 539
5 165
113
Kit érdekel egy koncepció?
A valóságot és ne ötleteket tessék nézni.
A felsoroltak nem keróval mennek.
Pont.
Hivatalosnak tűnő forrásban nem találtam egyértelmű választ, hogy mit használnak.

Viszont több helyen is irják a humvee-ről és az M1-ről is, hogy elmegy kerozinnal, diesel olajjal, és a kettő tetszőleges arányú keverékével.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 410
31 793
113
A Merkava egyáltalán nem jó ebből a szempontból. Bármelyik nyugati típus jobb nála túlélőképesség terén. Szemből ha a testet találja el valami, szinte garantált mobility kill. Egy mozgásképtelen harckocsi meg rendkívül sérülékeny. Izraelnek ez belefér, mert nem háborúznak máshol. De nagyobb kiterjedésű hadműveletek esetén ez nagyon nagy hátrány lehet.
A másik dolog meg, az Mk.1-3 változatok egyáltalán nem biztonságosak a lőszer védelme szempontjából. Az Mk4-nél van komolyabb javulás, de még így is jóval gyengébbnek tartom még a Leopardnál is.
Nem a hk, hanem a személyzet szempontból
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
M

molnibalage

Guest
Hivatalosnak tűnő forrásban nem találtam egyértelmű választ, hogy mit használnak.

Viszont több helyen is irják a humvee-ről és az M1-ről is, hogy elmegy kerozinnal, diesel olajjal, és a kettő tetszőleges arányú keverékével.
Marha egyszerű, megnézed a járművek specifikációit, hogy milyen motorral mennek.
Amúgy elég nagy marhaság lenne az M1 miatt a haderő ÖSSZES járművét keróra tenni, amikor azok összefogyasztása több.
Nem az gombhoz varrod a kabátot.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 539
5 165
113
Marha egyszerű, megnézed a járművek specifikációit, hogy milyen motorral mennek.
Amúgy elég nagy marhaság lenne az M1 miatt a haderő ÖSSZES járművét keróra tenni, amikor azok összefogyasztása több.
Nem az gombhoz varrod a kabátot.
Nem az M1 miatt. A logisztika egyszerűsítése miatt. Mennyivel egyszerűbb, ha csak egyféle üzemanyagot kell szállítanod és tárolnod.

A katonai dízelmotoroknál már a 60-as, 70-es években is követelmény volt, hogy bármilyen üzemanyaggal elmenjenek. Azóta eltelt egy fél évszázad, ennyi valószínűleg elég volt arra, hogy ezt jól meg tudják csinálni.

Egyébként az M1 -nek sem gond ha diesel olajat kap:

"Its features include compact design, cold-starting capabilities, instant power, multi-fuel capabilities and stealthy operation. This engine is the world standard for tank durability and survivability."

 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 563
113
Hát ha már akkora a hőmérséklet akkor tök mindegy... így is úgy is nagy a baj. Én nem gondolom, hogy a hidraulika hátrány lenne, különösen ha nincs sok folyadék a rendszerben. A szovjet típusoknál pl. ezt nem hozták fel mint veszélyforrást.
Attól függ, mi számít nagy hőmérsékletnek. A régi olaj már 80 fokon begyulladt, a tűzállónál ezt először 200 fokra sikerült növelni, manapság meg ez az érték már 246 C°. Egy keresztbe átmenő apfsds biztos begyújtja, ami nagy szerencsével lehet úgy átment volna, hogy a személyzet (egy része) megússza.

Az M1-ben 17 gallon (64+ liter) hidraulika folyadék van és 1500psi (103+ bár) nyomás alatt van. Az a folyadék amúgy rendkívül mérgező, ha rákerül a legénység egyik tagjára, akkor azonnal le kell mosni/zuhanyozni és váltás ruhát kell venni. Ha zsibbadást stb tapasztalsz, azonnal jelenteni kell. Igazi hazmat szitú.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 410
31 793
113
Nem az M1 miatt. A logisztika egyszerűsítése miatt. Mennyivel egyszerűbb, ha csak egyféle üzemanyagot kell szállítanod és tárolnod.

A katonai dízelmotoroknál már a 60-as, 70-es években is követelmény volt, hogy bármilyen üzemanyaggal elmenjenek. Azóta eltelt egy fél évszázad, ennyi valószínűleg elég volt arra, hogy ezt jól meg tudják csinálni.

Egyébként az M1 -nek sem gond ha diesel olajat kap:

"Its features include compact design, cold-starting capabilities, instant power, multi-fuel capabilities and stealthy operation. This engine is the world standard for tank durability and survivability."

Kerozinnal,benzinnel,dizellel,futoolajjal,hajokba valo dizelolajjal,de meg etolajjal is elmegy
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Rferi66
M

molnibalage

Guest
Nem az M1 miatt. A logisztika egyszerűsítése miatt. Mennyivel egyszerűbb, ha csak egyféle üzemanyagot kell szállítanod és tárolnod.

A katonai dízelmotoroknál már a 60-as, 70-es években is követelmény volt, hogy bármilyen üzemanyaggal elmenjenek. Azóta eltelt egy fél évszázad, ennyi valószínűleg elég volt arra, hogy ezt jól meg tudják csinálni.

Egyébként az M1 -nek sem gond ha diesel olajat kap:

"Its features include compact design, cold-starting capabilities, instant power, multi-fuel capabilities and stealthy operation. This engine is the world standard for tank durability and survivability."

Basszus, tényleg ennyire nehéz?

Az M1 alvázon futó dolgok kivételével SEMMI nem használ kerót tudtommal.
A teljes US Army aktív M1 állománya a kiképző egységekkel, hídvetőkkel mindennel nem lehet több 2000 db-nál.
Na szerinted mennyi, M2, M113, Humwee és minden más jármű van. Kb . 50-100-szor több.
Hiába fogyaszt sokat egy M1, a mennyiség, az mennyiség.

A teherautó, Humve, buggy, motorkerékpár és a többi nem nem GT-s, ergp a kerozinnal nem tudnak mit kezdeni.

Ezt a "vész esteén bármivel megy" meg hagyjuk már ..
Ez kb. néhány órás üzemre van nem arra, hogy ezen menjen folyamatosan a cucc.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 410
31 793
113
Az attol fug milyen a motor.Atlag katonai dizel az aktualis sorozatgyartott motor egy erositett valtozata.Ezek korlatozottan mindenevok.Ezek nem uzemeltethetok tartosan mas uzemanyaggal,mert drasztijusan romlik az elettartam
Korlatlanul mindenevo motorok viszont igen.Ezek teljesitmenye valtozik az uzemanyag valtozastol,de kulonben gond nelkul megeszik.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 539
5 165
113
Basszus, tényleg ennyire nehéz?

Az M1 alvázon futó dolgok kivételével SEMMI nem használ kerót tudtommal.
A teljes US Army aktív M1 állománya a kiképző egységekkel, hídvetőkkel mindennel nem lehet több 2000 db-nál.
Na szerinted mennyi, M2, M113, Humwee és minden más jármű van. Kb . 50-100-szor több.
Hiába fogyaszt sokat egy M1, a mennyiség, az mennyiség.

A teherautó, Humve, buggy, motorkerékpár és a többi nem nem GT-s, ergp a kerozinnal nem tudnak mit kezdeni.

Ezt a "vész esteén bármivel megy" meg hagyjuk már ..
Ez kb. néhány órás üzemre van nem arra, hogy ezen menjen folyamatosan a cucc.
Az internet tele van olyan hivatkozásokkal, ahol azt állítják hogy kerozint használnak, meg az ellenkezőjével is. Ettől nem lettem okosabb. :D

Viszont a lenti linken szereplőhöz hasonló infót több helyen is találtam, különböző időpontokra. Az 5. oldalon van egy szép táblázat, ami az USA szövetségi kormányzat, illetve a fegyveres erők ( Department of Defense) összesített energia felhasználását mutatja a 2016 -os pénzügyi évben. (Vagyis benne van a légierő, army, flotta stb. fogyasztása )
Ez alapján a kerozin / dízel fogyasztás aránya 4 : 1 -hez. Azt tudjuk, hogy az USA haderejében a légierő nagy súllyal szerepel, de ekkora arány nekem hihetetlennek tűnik akkor, ha csak a repülők és helikopterek használnak kerozint.

Az hogy egy motor mivel tud üzemelni, az alapvetően csak az üzemanyag rendszertől függ. A 90-es években az egyik barátomnak volt egy PB gáz üzemű Ladája. Ment benzinnel és PB gázzal is. Menet közben át lehetett kapcsolni egyikről a másikra. A diesel és a kerozin tulajdonságai sokkal jobban hasonlítanak egymáshoz, mint a benzin és a PB gáz. Vagyis ha szándék van rá, simán meg lehet oldani, hogy egy diesel motor mindkettővel működjön probléma nélkül.

 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 410
31 793
113
Az internet tele van olyan hivatkozásokkal, ahol azt állítják hogy kerozint használnak, meg az ellenkezőjével is. Ettől nem lettem okosabb. :D

Viszont a lenti linken szereplőhöz hasonló infót több helyen is találtam, különböző időpontokra. Az 5. oldalon van egy szép táblázat, ami az USA szövetségi kormányzat, illetve a fegyveres erők ( Department of Defense) összesített energia felhasználását mutatja a 2016 -os pénzügyi évben. (Vagyis benne van a légierő, army, flotta stb. fogyasztása )
Ez alapján a kerozin / dízel fogyasztás aránya 4 : 1 -hez. Azt tudjuk, hogy az USA haderejében a légierő nagy súllyal szerepel, de ekkora arány nekem hihetetlennek tűnik akkor, ha csak a repülők és helikopterek használnak kerozint.

Az hogy egy motor mivel tud üzemelni, az alapvetően csak az üzemanyag rendszertől függ. A 90-es években az egyik barátomnak volt egy PB gáz üzemű Ladája. Ment benzinnel és PB gázzal is. Menet közben át lehetett kapcsolni egyikről a másikra. A diesel és a kerozin tulajdonságai sokkal jobban hasonlítanak egymáshoz, mint a benzin és a PB gáz. Vagyis ha szándék van rá, simán meg lehet oldani, hogy egy diesel motor mindkettővel működjön probléma nélkül.

Hat azert ez a mai polgari b8zelekre mar nem igaz.Atlag katonai teherauto el fog menni dizel benzin keverekkel,,de tiszta benzinnel mar nem sokaig.Ahoz mar full mindenevo valt9zatra at kell alakitani a motort.
Abrams viszont full mindenevo gt- t kapott.Mondjuk azert etolajtol annak is csokkan a teljeyitmenye,es no a karbantRtasi igeny.Megeszi,de kopkob tole
 
M

molnibalage

Guest
Az internet tele van olyan hivatkozásokkal, ahol azt állítják hogy kerozint használnak, meg az ellenkezőjével is. Ettől nem lettem okosabb. :D

Viszont a lenti linken szereplőhöz hasonló infót több helyen is találtam, különböző időpontokra. Az 5. oldalon van egy szép táblázat, ami az USA szövetségi kormányzat, illetve a fegyveres erők ( Department of Defense) összesített energia felhasználását mutatja a 2016 -os pénzügyi évben. (Vagyis benne van a légierő, army, flotta stb. fogyasztása )
Ez alapján a kerozin / dízel fogyasztás aránya 4 : 1 -hez. Azt tudjuk, hogy az USA haderejében a légierő nagy súllyal szerepel, de ekkora arány nekem hihetetlennek tűnik akkor, ha csak a repülők és helikopterek használnak kerozint.

Az hogy egy motor mivel tud üzemelni, az alapvetően csak az üzemanyag rendszertől függ. A 90-es években az egyik barátomnak volt egy PB gáz üzemű Ladája. Ment benzinnel és PB gázzal is. Menet közben át lehetett kapcsolni egyikről a másikra. A diesel és a kerozin tulajdonságai sokkal jobban hasonlítanak egymáshoz, mint a benzin és a PB gáz. Vagyis ha szándék van rá, simán meg lehet oldani, hogy egy diesel motor mindkettővel működjön probléma nélkül.

Mi a hihetetlen ebben?
  • Egy moderált 2 órás bevetésen egy F-16 elfüstöl 10 ezer font ~5 tonna ~ 6000 liter kerót. (két pótossal ~12000 font a max. keró).
  • Na egyetlen USAF F-16 200+ órát repül egy évben.
  • Van ám ott F-15E (3 pótos és CFT-vel 15 tonna keró megy bele, ami 18000 ezer liter.
  • Több aktív vadászgépe van a jenkiknek, mint harckocsi.
  • Ott vannak a szállítógépek és a US ARmy több ezer helikoptere.
Egy harckocsi szerinted hány száz km-et és hány órát megy ezzel?
5 sec kereséssel. Oszt vagy igaz, vagy nem, de a nagyságrendben tuti pontos.


A tank will need approximately 300 gallons every eight hours; this will vary depending on mission, terrain, and weather. A single tank takes 10 minutes to refuel. Refueling and rearming of a tank platoon--four tanks--is approximately 30 minutes under ideal conditions.
  • 0.6 miles per gallon.
  • 60 gallons per hour when traveling cross-country
  • 30+ gallons per hour while operating at a tactical ideal
  • 10 gallons basic idle
  • A mine plow will increase the fuel consummation rate of a tank by 25 percent
1 gallon = 3.79 liter. Tehát egy harckocsit full izmosan használva sem fogy el kb. 1100 liternél, ha napi 8 órán izmosan használják. De valamikor ugye pihenni is kell. Emellett labdába nem rúg a teherautó, M2 és a többi hóbelevanc.

1100 litert egy F-16 egy 5 perces légiharcban vagy 5 perc airshow demon megeszik.

Csak hogy tisztázzuk, az F-15E teljes keró kapacitása több, mint amit egy ember a TELJES élete alatt elautókázik.
Literben 7l /1 100km átlagfogyasztással ez 250+ ezer km-re elég. És ezt úgy vettük, hogy akkor végig egyedül ment a 250+ ezer km alatt, mert az egy személyre eső fogyasztás kisebb.

Bakker, azért ne felejtsünk már el gondolkodni az "az internet tele van olyan hivatkozásokkal" megközelítés mellett. :confused: :eek: :rolleyes:
Végtelenül szomorúnak tartok, hogy az Internet, ahelyett, hogy gondolkodni tanított volna meg sok ember csonthülyévé / hiszékennyé tette és meg sem próbál számolni vagy gondolkodni.

Amit fent bemutattam az pár perc keresés és áltálános iskolai matektudás tája.


OFF

Az a szilárd hidrogénes szarság is, ami akkora faszság már validált (!) wikis hivatkozás.
B*meg, ilyen világban élünk... :(

ON
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 216
113
Mi a hihetetlen ebben?
  • Egy moderált 2 órás bevetésen egy F-16 elfüstöl 10 ezer font ~5 tonna ~ 6000 liter kerót. (két pótossal ~12000 font a max. keró).
  • Na egyetlen USAF F-16 200+ órát repül egy évben.
  • Van ám ott F-15E (3 pótos és CFT-vel 15 tonna keró megy bele, ami 18000 ezer liter.
  • Több aktív vadászgépe van a jenkiknek, mint harckocsi.
  • Ott vannak a szállítógépek és a US ARmy több ezer helikoptere.
Egy harckocsi szerinted hány száz km-et és hány órát megy ezzel?
5 sec kereséssel. Oszt vagy igaz, vagy nem, de a nagyságrendben tuti pontos.


A tank will need approximately 300 gallons every eight hours; this will vary depending on mission, terrain, and weather. A single tank takes 10 minutes to refuel. Refueling and rearming of a tank platoon--four tanks--is approximately 30 minutes under ideal conditions.​
  • 0.6 miles per gallon.
  • 60 gallons per hour when traveling cross-country
  • 30+ gallons per hour while operating at a tactical ideal
  • 10 gallons basic idle
  • A mine plow will increase the fuel consummation rate of a tank by 25 percent
1 gallon = 3.79 liter. Tehát egy harckocsit full izmosan használva sem fogy el kb. 1100 liternél, ha napi 8 órán izmosan használják. De valamikor ugye pihenni is kell. Emellett labdába nem rúg a teherautó, M2 és a többi hóbelevanc.

1100 litert egy F-16 egy 5 perces légiharcban vagy 5 perc airshow demon megeszik.

Csak hogy tisztázzuk, az F-15E teljes keró kapacitása több, mint amit egy ember a TELJES élete alatt elautókázik.
Literben 7l /1 100km átlagfogyasztással ez 250+ ezer km-re elég. És ezt úgy vettük, hogy akkor végig egyedül ment a 250+ ezer km alatt, mert az egy személyre eső fogyasztás kisebb.

Bakker, azért ne felejtsünk már el gondolkodni az "az internet tele van olyan hivatkozásokkal" megközelítés mellett. :confused: :eek: :rolleyes:
Végtelenül szomorúnak tartok, hogy az Internet, ahelyett, hogy gondolkodni tanított volna meg sok ember csonthülyévé / hiszékennyé tette és meg sem próbál számolni vagy gondolkodni.

Amit fent bemutattam az pár perc keresés és áltálános iskolai matektudás tája.


OFF

Az a szilárd hidrogénes szarság is, ami akkora faszság már validált (!) wikis hivatkozás.
B*meg, ilyen világban élünk... :(

ON
Erről van szó!

Ezért gondolom azt, hogy az Abrams fogyasztása a többi harckocsitípushoz képest bár valóban sok, de talán mégsem akkora hátrány mint egyesek gondolják. Csepp a tengerben a repülőgépekhez képest.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 410
31 793
113
Erről van szó!

Ezért gondolom azt, hogy az Abrams fogyasztása a többi harckocsitípushoz képest bár valóban sok, de talán mégsem akkora hátrány mint egyesek gondolják. Csepp a tengerben a repülőgépekhez képest.
Legiero altalaba.n bazisokrol uzemel,hk meg a terepe
N.
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 216
113
Legiero altalaba.n bazisokrol uzemel,hk meg a terepe
N.
Mégvalamit azért érdemes átgondolni. Tényleg annyira extrém az Abrams fogyasztása? És nem voltak az amerikaiak felkészülve erre, nem találkoztak még ilyennel és megoldatlan logisztikai problémákat okozott volna?

Akkor lássuk a tényeket:
Az A2 Abrams fogyasztása kb. 448 liter 100 kilométeren. Ez valóban sok. De menjünk kicsit vissza a múltba:
M48A2 Patton. 1230 liter benzin 260 kilométerre volt elég. 473l/100km... Hát ez sem gyenge. És a legdurvább hogy ez volt a benzines M48 "takarékos" változata... A németek ezt a 80-as évek végéig használták másodvonalas típusnak! Nem volt sok nekik?
De menjünk tovább...
M47 és M48/48A1... 675-688 liter/100km! Tényleg olyan extrém az Abrams 448 literje ezek után?
A Centurion sem volt jobb... az is simán megette az 550 litert közúton.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Negan
M

molnibalage

Guest
Erről van szó!

Ezért gondolom azt, hogy az Abrams fogyasztása a többi harckocsitípushoz képest bár valóban sok, de talán mégsem akkora hátrány mint egyesek gondolják. Csepp a tengerben a repülőgépekhez képest.
Csak a repcsik támapszontokról üzemelnek és házhoz mennek a keróért.
A hk nem ilyen.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 410
31 793
113
Mégvalamit azért érdemes átgondolni. Tényleg annyira extrém az Abrams fogyasztása? És nem voltak az amerikaiak felkészülve erre, nem találkoztak még ilyennel és megoldatlan logisztikai problémákat okozott volna?

Akkor lássuk a tényeket:
Az A2 Abrams fogyasztása kb. 448 liter 100 kilométeren. Ez valóban sok. De menjünk kicsit vissza a múltba:
M48A2 Patton. 1230 liter benzin 260 kilométerre volt elég. 473l/100km... Hát ez sem gyenge. És a legdurvább hogy ez volt a benzines M48 "takarékos" változata... A németek ezt a 80-as évek végéig használták másodvonalas típusnak! Nem volt sok nekik?
De menjünk tovább...
M47 és M48/48A1... 675-688 liter/100km! Tényleg olyan extrém az Abrams 448 literje ezek után?
A Centurion sem volt jobb... az is simán megette az 550 litert közúton.
Ugybiza,Magam is írni akartam,de megelőzték.
Plusz régen vegyesen voltak benzines és dízel járgányok.A szépsége meg,hogy a benzinrsek is különféle oktanszamu naftat igényeltek,és marha sokat ezzel a teherautók is.pl benzines Ural.