M
molnibalage
Guest
Nem a fogyasztás a baj, hanem az, hogy akkor vagy több cellás tankautót kell használni, tehát egy tankautó kevesebbet vihet mindkettőből úgy, hogy abból az egyik lehet, hogy éppen nem is kell. Vagy emiatt dedikált keró szállításra kell plusz járműveket fenntartani. Az meg plusz ember és több jármű és ezeknek mindig a megfelelő helyen kell lenni.Mégvalamit azért érdemes átgondolni. Tényleg annyira extrém az Abrams fogyasztása? És nem voltak az amerikaiak felkészülve erre, nem találkoztak még ilyennel és megoldatlan logisztikai problémákat okozott volna?
Akkor lássuk a tényeket:
Az A2 Abrams fogyasztása kb. 448 liter 100 kilométeren. Ez valóban sok. De menjünk kicsit vissza a múltba:
M48A2 Patton. 1230 liter benzin 260 kilométerre volt elég. 473l/100km... Hát ez sem gyenge. És a legdurvább hogy ez volt a benzines M48 "takarékos" változata... A németek ezt a 80-as évek végéig használták másodvonalas típusnak! Nem volt sok nekik?
De menjünk tovább...
M47 és M48/48A1... 675-688 liter/100km! Tényleg olyan extrém az Abrams 448 literje ezek után?
A Centurion sem volt jobb... az is simán megette az 550 litert közúton.
Ez benne az igazi macera.