F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

Halványan még emlékszem, milyen eszméletlenül vagánynak, félelmetesnek tűnt a demonstrátor, amikor a Top Gunban annó először megláttam. :D

263628770_1881876318667078_4760631166985805533_n.jpg

Ez is a marketing része. A kép Nellis-en készült, gyorsan rá is rakták a helyi bázis WA farokkódját és egy USAF regisztrációs számot.

De amúgy az ATF tendert végig N-es civil lajstrommal repülték, mint az YF-23-as is. Itt is látszik a két gépen az N-el kezdődő FAA lajstrom.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Halványan még emlékszem, milyen eszméletlenül vagánynak, félelmetesnek tűnt a demonstrátor, amikor a Top Gunban annó először megláttam. :D

263628770_1881876318667078_4760631166985805533_n.jpg
Ez az egyik legegyszerűbb és legszebb / elegánsabb festés, amit valaha láttam.
Igazi retro jellegű mai szemmel nézve.
 
Halványan még emlékszem, milyen eszméletlenül vagánynak, félelmetesnek tűnt a demonstrátor, amikor a Top Gunban annó először megláttam. :D

263628770_1881876318667078_4760631166985805533_n.jpg
Én arra emlékszem, hogy amikor megláttam, hogy Ő a győztes és nem a Northrop, biztos voltam benne, hogy ez csak valami tévedés lehet :) Azok a régi Top Gun-ok még mindig itt lapulnak, néha belelapozok, hát egy időutazás.
 
Én arra emlékszem, hogy amikor megláttam, hogy Ő a győztes és nem a Northrop, biztos voltam benne, hogy ez csak valami tévedés lehet :) Azok a régi Top Gun-ok még mindig itt lapulnak, néha belelapozok, hát egy időutazás.
Sokkal érdekesebbek voltak mint a mostani repülős lapok. Ma van nagy jóindulattal 20 típus és azt forgatják folyamatosan...
 
Megnéztem volna milyen képet vágnak a Mig-nél vagy a szuhojnál ! Mikor bemutattak az yf22-est.
 
  • Vicces
Reactions: enzo
Fogalmazzunk úgy, hogy a repülős lapok az olvasói tudásszint miatt egy adott mélységen és terjedelmen nem mennek túl.
Nem erről beszélek hanem arról, az egyszerű tényről, hogy drasztikusan csökkent a rendszerben lévő típusok száma. Nézd meg mi volt egy CVN-en 1995-ben és mi van ma. Nézd meg hány típusos volt az angol,francia,német stb légierő 1995-ben és hány típusos ma. Ma már nincs az a típuskavalkád mint akkoriban.
 
Nem erről beszélek hanem arról, az egyszerű tényről, hogy drasztikusan csökkent a rendszerben lévő típusok száma. Nézd meg mi volt egy CVN-en 1995-ben és mi van ma. Nézd meg hány típusos volt az angol,francia,német stb légierő 1995-ben és hány típusos ma. Ma már nincs az a típuskavalkád mint akkoriban.
  1. Nem csak repülőgéptípusokról lehet írni.
  2. Amúgy ez a "mindig azt a típust" pörgetik kijelentés butaság.
  3. A Szu-27-ről az AS-ben kb. a Szuhoj Kontra Flanker Kövi cikk óta nem volt nagy mélységű írás. Ez 2002-es, ha jól emlékszem. 20 éves lesz.A Super Hornet esetén is az updatekről számoltak be és nem újra az alapcikket közölték le.
Értem én, hogy egyeseknek már nem szórakoztató, én is csak igen szelektíven olvasom, de a háborús történetekről szóló nem technikai fókuszú cikkek érdekesek. De azt leírni, hogy önismétlő, az nettó hülyeség.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and therob
  1. Nem csak repülőgéptípusokról lehet írni.
  2. Amúgy ez a "mindig azt a típust" pörgetik kijelentés butaság.
  3. A Szu-27-ről az AS-ben kb. a Szuhoj Kontra Flanker Kövi cikk óta nem volt nagy mélységű írás. Ez 2002-es, ha jól emlékszem. 20 éves lesz.A Super Hornet esetén is az updatekről számoltak be és nem újra az alapcikket közölték le.
Értem én, hogy egyeseknek már nem szórakoztató, én is csak igen szelektíven olvasom, de a háborús történetekről szóló nem technikai fókuszú cikkek érdekesek. De azt leírni, hogy önismétlő, az nettó hülyeség.
Nem tud nem önismétlő lenni. Az elmúlt 2 évben hány új repülő típus jelent meg?
 
Ez az egyik legegyszerűbb és legszebb / elegánsabb festés, amit valaha láttam.
Igazi retro jellegű mai szemmel nézve.
A Lockheed vezette csapatból a GD határozta meg az YF-22-es festését, emiatt kapta az F-16A foltsémáját és színeit, illetve árnyalatait.
Az YF-23-asnál viszont a Northrop csapatából a McDonnell Douglas festési sémái domináltak, egy korabeli világosszürke F-15C és egy olyan sötétebb szürke, mint az F-15E lett a két példány megjelenése.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Azok valami techdemok lehettek ! Még ők sem hitték el hogy abból lesz valami!
A Szu-47 Berkut névre keresztelt technológia demonstrátor fejlesztési munkálatai 1983-ban kezdődtek, amikor az Isztrebityel-90 program is kezdetét vette.
Ez utóbbi keretében kívánták multirole képességekkel felruházni a Szu-27-est.
A T-10M név alatt futó Szu-27M program célja a Zaszlon radarból evolválódott Barsz, a H-29-es, a KAB bombacsalád, a K-77-es légiharc rakéta, illetve a H-31-es rakétacsalád integrációja, installálása volt.
Ezen felül pedig a szupermanőverezhetőség elsajátítása.
Ennek a programnak a továbbgondolása volt az MFI, ami egy az egyben az amerikai ATF program mintáját követte.
A szovjet védelmi minisztérium és a Front Légierő se részletezte a kívánalmait, csak egy-egy képesség és technológia demonstrátort várt el az ipar és a tudomány képviselőitől.
Pont, mint a Pentagon az ATF tender indulóitól.
Ugyanis az YF-22 és YF-23 sem volt más, mint egy-egy technológia demonstrátor.

A Szuhoj 1984-ben már itt tartott:


EL4o3qIWsAE5K4C


Távolról sem voltak ők annyira meglepve, mint a tisztelt nagyérdemű civil közönség.
 
A Szu-47 Berkut névre keresztelt technológia demonstrátor fejlesztési munkálatai 1983-ban kezdődtek, amikor az Isztrebityel-90 program is kezdetét vette.
Ez utóbbi keretében kívánták multirole képességekkel felruházni a Szu-27-est.
A T-10M név alatt futó Szu-27M program célja a Zaszlon radarból evolválódott Barsz, a H-29-es, a KAB bombacsalád, a K-77-es légiharc rakéta, illetve a H-31-es rakétacsalád integrációja, installálása volt.
Ezen felül pedig a szupermanőverezhetőség elsajátítása.
Ennek a programnak a továbbgondolása volt az MFI, ami egy az egyben az amerikai ATF program mintáját követte.
A szovjet védelmi minisztérium és a Front Légierő se részletezte a kívánalmait, csak egy-egy képesség és technológia demonstrátort várt el az ipar és a tudomány képviselőitől.
Pont, mint a Pentagon az ATF tender indulóitól.
Ugyanis az YF-22 és YF-23 sem volt más, mint egy-egy technológia demonstrátor.

A Szuhoj 1984-ben már itt tartott:


EL4o3qIWsAE5K4C


Távolról sem voltak ők annyira meglepve, mint a tisztelt nagyérdemű civil közönség.
Ez pocsék.