F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
Halványan még emlékszem, milyen eszméletlenül vagánynak, félelmetesnek tűnt a demonstrátor, amikor a Top Gunban annó először megláttam. :D

263628770_1881876318667078_4760631166985805533_n.jpg

Ez is a marketing része. A kép Nellis-en készült, gyorsan rá is rakták a helyi bázis WA farokkódját és egy USAF regisztrációs számot.

De amúgy az ATF tendert végig N-es civil lajstrommal repülték, mint az YF-23-as is. Itt is látszik a két gépen az N-el kezdődő FAA lajstrom.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Halványan még emlékszem, milyen eszméletlenül vagánynak, félelmetesnek tűnt a demonstrátor, amikor a Top Gunban annó először megláttam. :D

263628770_1881876318667078_4760631166985805533_n.jpg
Ez az egyik legegyszerűbb és legszebb / elegánsabb festés, amit valaha láttam.
Igazi retro jellegű mai szemmel nézve.
 

amos

Active Member
2015. március 10.
160
59
28
Halványan még emlékszem, milyen eszméletlenül vagánynak, félelmetesnek tűnt a demonstrátor, amikor a Top Gunban annó először megláttam. :D

263628770_1881876318667078_4760631166985805533_n.jpg
Én arra emlékszem, hogy amikor megláttam, hogy Ő a győztes és nem a Northrop, biztos voltam benne, hogy ez csak valami tévedés lehet :) Azok a régi Top Gun-ok még mindig itt lapulnak, néha belelapozok, hát egy időutazás.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
Én arra emlékszem, hogy amikor megláttam, hogy Ő a győztes és nem a Northrop, biztos voltam benne, hogy ez csak valami tévedés lehet :) Azok a régi Top Gun-ok még mindig itt lapulnak, néha belelapozok, hát egy időutazás.
Sokkal érdekesebbek voltak mint a mostani repülős lapok. Ma van nagy jóindulattal 20 típus és azt forgatják folyamatosan...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Megnéztem volna milyen képet vágnak a Mig-nél vagy a szuhojnál ! Mikor bemutattak az yf22-est.
 
  • Vicces
Reactions: enzo

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
Fogalmazzunk úgy, hogy a repülős lapok az olvasói tudásszint miatt egy adott mélységen és terjedelmen nem mennek túl.
Nem erről beszélek hanem arról, az egyszerű tényről, hogy drasztikusan csökkent a rendszerben lévő típusok száma. Nézd meg mi volt egy CVN-en 1995-ben és mi van ma. Nézd meg hány típusos volt az angol,francia,német stb légierő 1995-ben és hány típusos ma. Ma már nincs az a típuskavalkád mint akkoriban.
 
M

molnibalage

Guest
Nem erről beszélek hanem arról, az egyszerű tényről, hogy drasztikusan csökkent a rendszerben lévő típusok száma. Nézd meg mi volt egy CVN-en 1995-ben és mi van ma. Nézd meg hány típusos volt az angol,francia,német stb légierő 1995-ben és hány típusos ma. Ma már nincs az a típuskavalkád mint akkoriban.
  1. Nem csak repülőgéptípusokról lehet írni.
  2. Amúgy ez a "mindig azt a típust" pörgetik kijelentés butaság.
  3. A Szu-27-ről az AS-ben kb. a Szuhoj Kontra Flanker Kövi cikk óta nem volt nagy mélységű írás. Ez 2002-es, ha jól emlékszem. 20 éves lesz.A Super Hornet esetén is az updatekről számoltak be és nem újra az alapcikket közölték le.
Értem én, hogy egyeseknek már nem szórakoztató, én is csak igen szelektíven olvasom, de a háborús történetekről szóló nem technikai fókuszú cikkek érdekesek. De azt leírni, hogy önismétlő, az nettó hülyeség.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and therob

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
  1. Nem csak repülőgéptípusokról lehet írni.
  2. Amúgy ez a "mindig azt a típust" pörgetik kijelentés butaság.
  3. A Szu-27-ről az AS-ben kb. a Szuhoj Kontra Flanker Kövi cikk óta nem volt nagy mélységű írás. Ez 2002-es, ha jól emlékszem. 20 éves lesz.A Super Hornet esetén is az updatekről számoltak be és nem újra az alapcikket közölték le.
Értem én, hogy egyeseknek már nem szórakoztató, én is csak igen szelektíven olvasom, de a háborús történetekről szóló nem technikai fókuszú cikkek érdekesek. De azt leírni, hogy önismétlő, az nettó hülyeség.
Nem tud nem önismétlő lenni. Az elmúlt 2 évben hány új repülő típus jelent meg?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
Ez az egyik legegyszerűbb és legszebb / elegánsabb festés, amit valaha láttam.
Igazi retro jellegű mai szemmel nézve.
A Lockheed vezette csapatból a GD határozta meg az YF-22-es festését, emiatt kapta az F-16A foltsémáját és színeit, illetve árnyalatait.
Az YF-23-asnál viszont a Northrop csapatából a McDonnell Douglas festési sémái domináltak, egy korabeli világosszürke F-15C és egy olyan sötétebb szürke, mint az F-15E lett a két példány megjelenése.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
Azok valami techdemok lehettek ! Még ők sem hitték el hogy abból lesz valami!
A Szu-47 Berkut névre keresztelt technológia demonstrátor fejlesztési munkálatai 1983-ban kezdődtek, amikor az Isztrebityel-90 program is kezdetét vette.
Ez utóbbi keretében kívánták multirole képességekkel felruházni a Szu-27-est.
A T-10M név alatt futó Szu-27M program célja a Zaszlon radarból evolválódott Barsz, a H-29-es, a KAB bombacsalád, a K-77-es légiharc rakéta, illetve a H-31-es rakétacsalád integrációja, installálása volt.
Ezen felül pedig a szupermanőverezhetőség elsajátítása.
Ennek a programnak a továbbgondolása volt az MFI, ami egy az egyben az amerikai ATF program mintáját követte.
A szovjet védelmi minisztérium és a Front Légierő se részletezte a kívánalmait, csak egy-egy képesség és technológia demonstrátort várt el az ipar és a tudomány képviselőitől.
Pont, mint a Pentagon az ATF tender indulóitól.
Ugyanis az YF-22 és YF-23 sem volt más, mint egy-egy technológia demonstrátor.

A Szuhoj 1984-ben már itt tartott:


EL4o3qIWsAE5K4C


Távolról sem voltak ők annyira meglepve, mint a tisztelt nagyérdemű civil közönség.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
A Szu-47 Berkut névre keresztelt technológia demonstrátor fejlesztési munkálatai 1983-ban kezdődtek, amikor az Isztrebityel-90 program is kezdetét vette.
Ez utóbbi keretében kívánták multirole képességekkel felruházni a Szu-27-est.
A T-10M név alatt futó Szu-27M program célja a Zaszlon radarból evolválódott Barsz, a H-29-es, a KAB bombacsalád, a K-77-es légiharc rakéta, illetve a H-31-es rakétacsalád integrációja, installálása volt.
Ezen felül pedig a szupermanőverezhetőség elsajátítása.
Ennek a programnak a továbbgondolása volt az MFI, ami egy az egyben az amerikai ATF program mintáját követte.
A szovjet védelmi minisztérium és a Front Légierő se részletezte a kívánalmait, csak egy-egy képesség és technológia demonstrátort várt el az ipar és a tudomány képviselőitől.
Pont, mint a Pentagon az ATF tender indulóitól.
Ugyanis az YF-22 és YF-23 sem volt más, mint egy-egy technológia demonstrátor.

A Szuhoj 1984-ben már itt tartott:


EL4o3qIWsAE5K4C


Távolról sem voltak ők annyira meglepve, mint a tisztelt nagyérdemű civil közönség.
Ez pocsék.