Nem korlátozza le a mai vadászgépeket szinte semmilyen szinten az, hogy ember vezeti őket.
5-6 km magasságban 4-5G-s kitartott fordulók jönnek szóba és 1-2 sec ig talán lehetséges még a 6-7G a legbrutálisabb gépeknél még akkor is, ha M1.0 táján repülnek. Az, ahol a gép tudna erősebb lenni az a földközeli magasság és ott is csak ASF konfig. Csak ott meg nem repül kb. senki. Ahhoz, hogy ez brutálisan megváltozzon annyival könnyebb gép és annyival erősebb hajtómű kéne, hogy arról beszélni is nevetséges és, ha lenne is ilyen, akkor sem lenne sok értelme.
Mert ahhoz, hogy egy rakétát kimanőverezzen egy bármilyen elképzelt gép annak pontosan kell ismerni a helyét, hogy egyáltalán egy ilyen előny kiaknázható legyen. Ehhez radaros MAWS jöhet szóba, IR alapú és data link vagy a gép rámér, ha tud a saját AESA radarjával. De egy Meteor rakéta ellen, ami a végfázisban is tud tolóerőt leadni és akár 20G-t is húz ki és hova akar ezzel szórakozni?
Tehát az, hogy nincs ember a kabinban az nem sokat jelent.
Olyan eszementen drága UACV-ket kéne gyártani a repülési teljesítmény miatt, hogy ehaj.
Amikor ma kb. a szubszonikus loyal wingman gondolatánál tartanak és egy szutyok MQ-9 szintű drón is 10 misi táján van. Dollárban. Úgy, hogy nincs rajta sem RWR, se ECM, nem stealth, a legkomolyabb dolog rajta a FLIR torony...
Minimális mértékben kiterjeszthető ez, főleg horizontális gyorsulásnál, mert kisebb km-ű lehet a gép, nem kell kabin, de ezen túl és minimális tömegcsökkenést leszámítva csodára senki ne számítson.
Ez is elég fura. Összevissza megy a hype a NGAD-ről, egy kép sincs róla, ezt meg 2030 táján kivágnák, de előtte meg ennyi erőforrást ölnének bele, hogy 10 évig se repüljön? Fura...