Militavia és a HTKA

Status
Not open for further replies.
Nah, ha valakinek tetszett a mostani videó.
Ennek a sorozatnak a második része karakter szám alapján laza 41 perces lesz nagyjából.
Mivel a témát nem igazán lehet kettévágni, ezért egyben fog lemenni...
És még ezzel is csak 1988 tájára fog eljutni a történet....
 
Kétezer.

258985956_2717965128349204_7797282651267458381_n.png
 
Hogyan lehet egyszeri alkalommal támogatni a csatornádat? Idegenkedek a tagságoktól....
Youtube-on egy ponton túl elérhető egy ilyen opció, de nem tudom, hogy az mikor jelenik meg, hogy mennyi előfizető kell hozzá.

XyLiu9K.png


Paypal közvetlen adakozást elvileg meg lehet csinálni, de nem tudom hogyan.
(Azt meg végképp, hogy akkor ez után hogy a búbánatba kéne adózni...)

A tagságtól miért idegenkedsz?
Mindenki számára kényelmes.
  1. Kapsz értesítést minden olyan Patreon tartalomról, ami szintednek megfelelő. Korai hozzáférésű videó, közlemény, szavazás stb.
  2. Automatikusan megy, ha akarod, de a lehet asszem manuális is.
  3. Sokkal könnyebb nekem leadózni egy gyűjtőhelyről.
  4. Nekem is könnyebb így tartalmat megosztani.
  5. Ha csak egyszeri támogató lennék, azért cserébe nem tudok adni semmit így, mert nincs hozzá felület.
 
Youtube-on egy ponton túl elérhető egy ilyen opció, de nem tudom, hogy az mikor jelenik meg, hogy mennyi előfizető kell hozzá.

XyLiu9K.png


Paypal közvetlen adakozást elvileg meg lehet csinálni, de nem tudom hogyan.
(Azt meg végképp, hogy akkor ez után hogy a búbánatba kéne adózni...)

A tagságtól miért idegenkedsz?
Mindenki számára kényelmes.
  1. Kapsz értesítést minden olyan Patreon tartalomról, ami szintednek megfelelő. Korai hozzáférésű videó, közlemény, szavazás stb.
  2. Automatikusan megy, ha akarod, de a lehet asszem manuális is.
  3. Sokkal könnyebb nekem leadózni egy gyűjtőhelyről.
  4. Nekem is könnyebb így tartalmat megosztani.
  5. Ha csak egyszeri támogató lennék, azért cserébe nem tudok adni semmit így, mert nincs hozzá felület.
Na jó, akkor tag leszek. Megérdemlitek a támogatást.
 
Először ajánlotta magától a youtube a vadászrepülős videót, pedig nem néztem mostanában a csatornát.
Nem fut akkorát, mint az Oszirak vagy a MiG kontra Gripen, de a többi kisebb videóhoz képest jól megy. Már kb. 70% az utóbbi két napba YT ajánlásból látja és nem külső hivatkozásból.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Nem fut akkorát, mint az Oszirak vagy a MiG kontra Gripen, de a többi kisebb videóhoz képest jól megy. Már kb. 70% az utóbbi két napba YT ajánlásból látja és nem külső hivatkozásból.
Nálam az előzmények mentése le van állítva és ennek ellenére feldobta ajánlóba, pedig a napi szinten nézett csatornákat sem szokta.
 
Hát, én bevallom nem értem, hogy mi kell a közönségnek...

Az F-104 tök populáris téma és messze rosszabbul teljesít, mint a vadászgépes sorozat 1. része.
Pedig mindkettőt kiemelte a blog.hu (ok a vadászgépes néhány órával tovább volt index ketreces), kitette a Jetfly.hu (vadászgépesnél asszem 2 napos eltolással, most ez talán 1,5 volt) is a FB-n és ugyanott lettek megosztva.

Ehhez képest az F-104 úgy néz ki, hogy talán fele, esetleg 2/3-ad nézőt fog elérni azonos idő alatt.
Ezek után nagyon kíváncsi leszek a vadászgépes sorozat 2. részére.
 
Hát, én bevallom nem értem, hogy mi kell a közönségnek...

Az F-104 tök populáris téma és messze rosszabbul teljesít, mint a vadászgépes sorozat 1. része.
Pedig mindkettőt kiemelte a blog.hu (ok a vadászgépes néhány órával tovább volt index ketreces), kitette a Jetfly.hu (vadászgépesnél asszem 2 napos eltolással, most ez talán 1,5 volt) is a FB-n és ugyanott lettek megosztva.

Ehhez képest az F-104 úgy néz ki, hogy talán fele, esetleg 2/3-ad nézőt fog elérni azonos idő alatt.
Ezek után nagyon kíváncsi leszek a vadászgépes sorozat 2. részére.
Túl régi ügy,már nem annyira üti meg az ingerküszöböt.A gép harci cselekményben alig volt.Indus-paki háborún kivűl harcolt élesben valahol?Lehet,a háborús szereplését elemezted volna,jobban meginditja az átlag "nyálcsorgását".Akciósabb,van benne bumm.
Ha vigasztal,nekem tetszet.
 
Hát, én bevallom nem értem, hogy mi kell a közönségnek...

Az F-104 tök populáris téma és messze rosszabbul teljesít, mint a vadászgépes sorozat 1. része.
Pedig mindkettőt kiemelte a blog.hu (ok a vadászgépes néhány órával tovább volt index ketreces), kitette a Jetfly.hu (vadászgépesnél asszem 2 napos eltolással, most ez talán 1,5 volt) is a FB-n és ugyanott lettek megosztva.

Ehhez képest az F-104 úgy néz ki, hogy talán fele, esetleg 2/3-ad nézőt fog elérni azonos idő alatt.
Ezek után nagyon kíváncsi leszek a vadászgépes sorozat 2. részére.

Én azt mondanám az eddigi tapasztalatok alapján (Gripen vs. MiG-29 44K nézettsége duplája, mint a második helyezett 22K -s nézettségű Oszirak videóé. Ami meg nagyjából a többszöröse a többi 5-10K -s videóknak ...), hogy kellene most egy kicsit "provokatívabb" videó. Nem baj, ha felrobban az a kommentszekció YouTube -on ... ;) Akár pár "korlátolt" alak részvételével is. Az embereket vonzza a cirkusz. Persze ez nem azt jelenti, hogy a videó alacsonyabb színvonalú legyen, mint az előzőek - sőt ...

Szerintem nagyjából sejtheted, hogy mi köré szervezném a témát - igen, a magyar Gripen flotta köré. Ugye a videóidban egy-egy repülőgép vagy légvédelmi rendszer típus ismertetésénél egy-egy elméleti aspektust is ismertetsz illetve bevezetsz. Adná magát itt is rengeteg lehetőség. A hatótáv, vagy mi a repképes/harcképes dolog, mi a rendelkezésreállás, miért fontos stb. Mit jelent egy MLU program, fejleszthetőség- és annak költség és egyéb vonzata. Pl. képességnövekedés. Egy típus életútjának stációi, a típus támogatásának jelentősége. Általánosságban is milyen képességei vannak egy ilyen eszköznek (feladatkörökkel). Rendszeresített fegyverrendszerek jelentősége. Mennyiségi aspektusok. Részvételi lehetőség gyártásban/fejlesztésben és ez milyen hatással lehet a döntéshozókra.

Mondjuk egy olyan címmel, hogy: "Élet a Gripen után" . Persze ez csak egy ötlet - vehetjük munkacímnek is. Alább néhány pontba szedve némi "ötletbörze":

  • közeleg a jelenlegi Gripen flotta bérleti ideje. Mit jelent ez a gyakorlatban - értve ez alatt maradhat-e a jövőben, milyen feltételekkel, milyen megfontolás alapján. A svéd légierő tervei a C/D változattal.
  • Zrínyi 2026 általános célkitűzések, koncepciók, mik a proritások, ebbe mennyire illeszthető a dolog. Vadászgép beszerzésnél megkerülhetetlen a politika, de persze ezt lehet "mérsékelt mélységű" boncolgatással is. Ugyanakkor utalva arra, hogy külpolitikai szempontból sem teljesen irreleváns a dolog.
  • Gripen C/D és E/F (akár egymáshoz viszonyítva) milyen technikai/harcászati tulajdonságokkal illetve korlátokkal rendelkezik. Hol vannak rendszeresítve - és azokról egy-egy gondolat. Néhány egyéb manapság elterjedt típussal összehasonlítva akár - hogy a kategóriával tisztában legyünk. Pár gondolat az orosz és Távol-Keleti országok típusairól esetleg.
  • esetleg SAAB és Gripen jelenlegi állapot és jövőbeni kilátások rövid elemzése (most akár a Tempest/FCAS dolgokról is lehet, hiszen a mi döntésünkre is lehet befolyással - időzítést tekintve is). Flotta méretgazdaságosság.
  • egy századnyi gép, a jelenlegi felszereltségével és rendszeresített fegyvereivel mire elég - pl. légtérrendészkedés, NATO kötelezettségvállalásként is nagyrészt ez (pl. Balti légtérrendészkedés és szomszéd országoknak besegítés). Váltás esetén, ha maradnánk ennél a koncepciónál, akkor megérné-e nagyobb üzemeltetési költséggel rendelkező típusra váltani. Miért igen és miért nem.
  • lehetséges jelöltek - ideértve a Gripen C/D alternatíva (pl. plussz egy század) vagy Gripen E/F. Szomszéd országok kontextusa, az Ő választásuk hátterének boncolgatása. Kicsit távlatiabban - az EU országok említés szintjén és egy-egy vagy néhány mondat erejéig kommentálva. Ez mennyire lehet releváns ránk nézve - azok az okok mennyire állnak meg nálunk illetve bír-e "kényszerítőerővel" ránk nézve.

Általánosságban nem kellene ítéletet mondani meg jóslásokba bocsátkozni. Hanem lehetséges forgatókönyveket felvázolni és címszavakban ezek előnyei és hátrányai. Persze pedzegetve, hogy egy esetleges váltás az egyszeri anyagi terhek mellett jelent új gép bevezetést (persze mehet a repóra költségszámítás, lízing, személyi- és egyéb költségek). Miben kellene a kiszolgáló környezetet megújítani és mi az ami maradhat. Szimulátor, műszakiak átképzése, eljárások. Párhuzamos üzemeltetés előnyei (hülye példa - egy század F-35 harcászati fölény + jelenlegi Gripen század az eltévedt utasszállítók hajkurászására)/hátrányai, realitása Magyarországon manapság stb. Miért működhetett régen és miért igen/nem ma. Több század esetén milyen plussz infrastruktúra igény kellene? Több pilóta, kiképző repülőgép illetve külföldi képzés finanszírozása, gyakorlatok egyebek.
 
Status
Not open for further replies.