Militavia és a HTKA

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Mondjuk egy olyan címmel, hogy: "Élet a Gripen után" . Persze ez csak egy ötlet - vehetjük munkacímnek is. Alább néhány pontba szedve némi "ötletbörze":
Hát, élet a Gripen után biztos nem lesz, mert jelen állás szerint 0 realitása van annak, hogy 2026 után itt más típus lészen.
Inkább "További Élet a Gripennel" videó lehetne. Szerintem.
Persze lehet rugózni azon, hogy "nem biztos", de aki szerint majd 6-7 mrd EUR-ért jön ide 24 F-35A 2026-ra, azt szerintem nincs egészen magánál vagy nagyon erős szert szed.
  • közeleg a jelenlegi Gripen flotta bérleti ideje. Mit jelent ez a gyakorlatban - értve ez alatt maradhat-e a jövőben, milyen feltételekkel, milyen megfontolás alapján. A svéd légierő tervei a C/D változattal.
Amikor @rudi és @kamm meg mittomén még ki egymást ütik, hogy akkor szerintük mi van és min nincs, milyen SW és milyen antenna, stb.
Más sem hiányzik, hogy hülyeséget mondjak és a fejemre olvassák. Én olyanról szeretek beszélni, aminek nagy része tény vagy egésze.
Ha meg ekkora bizonytalanság van, akkor semmi kedvem vagy kitenni egy olyan videót, aminek istentudja hány %-a nem pontos.
Tudom, hogy ma ez a divat, de hát én akkor ódivatú vagyok.
  • Zrínyi 2026 általános célkitűzések, koncepciók, mik a proritások, ebbe mennyire illeszthető a dolog. Vadászgép beszerzésnél megkerülhetetlen a politika, de persze ezt lehet "mérsékelt mélységű" boncolgatással is. Ugyanakkor utalva arra, hogy külpolitikai szempontból sem teljesen irreleváns a dolog.
A Z2026 túlnyomó része nem katonai repülés és légvédelem, de ezen részei amúgy is külön videó kapnak majd.
A Skyranger + Silka egy videóban lesz bemutatva ezen kategória evolúcióját. Elvileg.

  • Gripen C/D és E/F (akár egymáshoz viszonyítva) milyen technikai/harcászati tulajdonságokkal illetve korlátokkal rendelkezik. Hol vannak rendszeresítve - és azokról egy-egy gondolat. Néhány egyéb manapság elterjedt típussal összehasonlítva akár - hogy a kategóriával tisztában legyünk. Pár gondolat az orosz és Távol-Keleti országok típusairól esetleg.
Itt meg a a bibi, hogy egyesek itt frankón vetítik a mindentudást, amikor objektív kézzelfogható, összemérhető paraméter nincs a Gripen C/E között, ami számokkal bemutatható, nagyon kevés dolgot leszámítva. Jelzőket lehet használni vagy még azt sem. Tehát mondhatom, hogy mi van rajta, de objektíve számokkal bemutatni a difit kevés helyen lehet.

Ha meg a SAAB marketing faszságokkal szembemegyek, akkor meg jön megint a troll hadsereg és a véresszájú Gripen E fanok minden hülyeségükkel.
Bár ezt még el tudnám viselni amúgy a 29-es agyatlan híveit is tudtam tolerálni, ameddig nem személyeskedtek, csak kiabáltak.

  • esetleg SAAB és Gripen jelenlegi állapot és jövőbeni kilátások rövid elemzése (most akár a Tempest/FCAS dolgokról is lehet, hiszen a mi döntésünkre is lehet befolyással - időzítést tekintve is). Flotta méretgazdaságosság.
Érdemi tartalom nem lenne benne. Én meg pofázni semmiről nem akarok 8-10 percet csak azért, hogy monetizálható legyen. Evolúciósan úgysem értné meg az olvasó, hogy miről van szó. Ezért vettem előre a vadászgépes sorozatot. Mert legalább jelzőkkel fel van sorolva, hogy mi került mire és aztán majd ezeket lehet tovább részletezni. A karácsonyfa megvan, látszanak a díszek, de azt, hogy melyik micsoda, azt egyesével el köll magyarázni.
  • egy századnyi gép, a jelenlegi felszereltségével és rendszeresített fegyvereivel mire elég - pl. légtérrendészkedés, NATO kötelezettségvállalásként is nagyrészt ez (pl. Balti légtérrendészkedés és szomszéd országoknak besegítés). Váltás esetén, ha maradnánk ennél a koncepciónál, akkor megérné-e nagyobb üzemeltetési költséggel rendelkező típusra váltani. Miért igen és miért nem.
Ez a "mire elég" mindig attól is függ, hogy ki ellen. Végtelen scenario mennyiség van. Egy vidi hossza meg véges.
  • lehetséges jelöltek - ideértve a Gripen C/D alternatíva (pl. plussz egy század) vagy Gripen E/F. Szomszéd országok kontextusa, az Ő választásuk hátterének boncolgatása. Kicsit távlatiabban - az EU országok említés szintjén és egy-egy vagy néhány mondat erejéig kommentálva. Ez mennyire lehet releváns ránk nézve - azok az okok mennyire állnak meg nálunk illetve bír-e "kényszerítőerővel" ránk nézve.
Ha engem kérdezel nincs jelölt. Max. még több C/D Gripen lépcsőzetesen korszerűsítve a meglevőkkel.
Minden más gazdasági sci-fi, de más szempontból is.
Általánosságban nem kellene ítéletet mondani meg jóslásokba bocsátkozni.
Nehéz lenne ott, ahol semmi hivatalos komm nincs.
Ergo az egész videó lógna a levegőben.
Hanem lehetséges forgatókönyveket felvázolni és címszavakban ezek előnyei és hátrányai. Persze pedzegetve, hogy egy esetleges váltás az egyszeri anyagi terhek mellett jelent új gép bevezetést (persze mehet a repóra költségszámítás, lízing, személyi- és egyéb költségek). Miben kellene a kiszolgáló környezetet megújítani és mi az ami maradhat. Szimulátor, műszakiak átképzése, eljárások. Párhuzamos üzemeltetés előnyei (hülye példa - egy század F-35 harcászati fölény + jelenlegi Gripen század az eltévedt utasszállítók hajkurászására)/hátrányai, realitása Magyarországon manapság stb. Miért működhetett régen és miért igen/nem ma. Több század esetén milyen plussz infrastruktúra igény kellene? Több pilóta, kiképző repülőgép illetve külföldi képzés finanszírozása, gyakorlatok egyebek.
Ettől függetlenül lehet, hogy megfontolom.
De előre látom, hogy talán még a lektorok is picit egymásnak mennének.)
(Volt már ilyen még a HTÖ írása laatt.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 215
113
Én azt mondanám az eddigi tapasztalatok alapján (Gripen vs. MiG-29 44K nézettsége duplája, mint a második helyezett 22K -s nézettségű Oszirak videóé. Ami meg nagyjából a többszöröse a többi 5-10K -s videóknak ...), hogy kellene most egy kicsit "provokatívabb" videó. Nem baj, ha felrobban az a kommentszekció YouTube -on ... ;) Akár pár "korlátolt" alak részvételével is. Az embereket vonzza a cirkusz. Persze ez nem azt jelenti, hogy a videó alacsonyabb színvonalú legyen, mint az előzőek - sőt ...

Szerintem nagyjából sejtheted, hogy mi köré szervezném a témát - igen, a magyar Gripen flotta köré. Ugye a videóidban egy-egy repülőgép vagy légvédelmi rendszer típus ismertetésénél egy-egy elméleti aspektust is ismertetsz illetve bevezetsz. Adná magát itt is rengeteg lehetőség. A hatótáv, vagy mi a repképes/harcképes dolog, mi a rendelkezésreállás, miért fontos stb. Mit jelent egy MLU program, fejleszthetőség- és annak költség és egyéb vonzata. Pl. képességnövekedés. Egy típus életútjának stációi, a típus támogatásának jelentősége. Általánosságban is milyen képességei vannak egy ilyen eszköznek (feladatkörökkel). Rendszeresített fegyverrendszerek jelentősége. Mennyiségi aspektusok. Részvételi lehetőség gyártásban/fejlesztésben és ez milyen hatással lehet a döntéshozókra.

Mondjuk egy olyan címmel, hogy: "Élet a Gripen után" . Persze ez csak egy ötlet - vehetjük munkacímnek is. Alább néhány pontba szedve némi "ötletbörze":

  • közeleg a jelenlegi Gripen flotta bérleti ideje. Mit jelent ez a gyakorlatban - értve ez alatt maradhat-e a jövőben, milyen feltételekkel, milyen megfontolás alapján. A svéd légierő tervei a C/D változattal.
  • Zrínyi 2026 általános célkitűzések, koncepciók, mik a proritások, ebbe mennyire illeszthető a dolog. Vadászgép beszerzésnél megkerülhetetlen a politika, de persze ezt lehet "mérsékelt mélységű" boncolgatással is. Ugyanakkor utalva arra, hogy külpolitikai szempontból sem teljesen irreleváns a dolog.
  • Gripen C/D és E/F (akár egymáshoz viszonyítva) milyen technikai/harcászati tulajdonságokkal illetve korlátokkal rendelkezik. Hol vannak rendszeresítve - és azokról egy-egy gondolat. Néhány egyéb manapság elterjedt típussal összehasonlítva akár - hogy a kategóriával tisztában legyünk. Pár gondolat az orosz és Távol-Keleti országok típusairól esetleg.
  • esetleg SAAB és Gripen jelenlegi állapot és jövőbeni kilátások rövid elemzése (most akár a Tempest/FCAS dolgokról is lehet, hiszen a mi döntésünkre is lehet befolyással - időzítést tekintve is). Flotta méretgazdaságosság.
  • egy századnyi gép, a jelenlegi felszereltségével és rendszeresített fegyvereivel mire elég - pl. légtérrendészkedés, NATO kötelezettségvállalásként is nagyrészt ez (pl. Balti légtérrendészkedés és szomszéd országoknak besegítés). Váltás esetén, ha maradnánk ennél a koncepciónál, akkor megérné-e nagyobb üzemeltetési költséggel rendelkező típusra váltani. Miért igen és miért nem.
  • lehetséges jelöltek - ideértve a Gripen C/D alternatíva (pl. plussz egy század) vagy Gripen E/F. Szomszéd országok kontextusa, az Ő választásuk hátterének boncolgatása. Kicsit távlatiabban - az EU országok említés szintjén és egy-egy vagy néhány mondat erejéig kommentálva. Ez mennyire lehet releváns ránk nézve - azok az okok mennyire állnak meg nálunk illetve bír-e "kényszerítőerővel" ránk nézve.

Általánosságban nem kellene ítéletet mondani meg jóslásokba bocsátkozni. Hanem lehetséges forgatókönyveket felvázolni és címszavakban ezek előnyei és hátrányai. Persze pedzegetve, hogy egy esetleges váltás az egyszeri anyagi terhek mellett jelent új gép bevezetést (persze mehet a repóra költségszámítás, lízing, személyi- és egyéb költségek). Miben kellene a kiszolgáló környezetet megújítani és mi az ami maradhat. Szimulátor, műszakiak átképzése, eljárások. Párhuzamos üzemeltetés előnyei (hülye példa - egy század F-35 harcászati fölény + jelenlegi Gripen század az eltévedt utasszállítók hajkurászására)/hátrányai, realitása Magyarországon manapság stb. Miért működhetett régen és miért igen/nem ma. Több század esetén milyen plussz infrastruktúra igény kellene? Több pilóta, kiképző repülőgép illetve külföldi képzés finanszírozása, gyakorlatok egyebek.
Hát, élet a Gripen után biztos nem lesz, mert jelen állás szerint 0 realitása van annak, hogy 2026 után itt más típus lészen.
Inkább "További Élet a Gripennel" videó lehetne. Szerintem.
Persze lehet rugózni azon, hogy "nem biztos", de aki szerint majd 6-7 mrd EUR-ért jön ide 24 F-35A 2026-ra, azt szerintem nincs egészen magánál vagy nagyon erős szert szed.

Amikor @rudi és @kamm meg mittomén még ki egymást ütik, hogy akkor szerintük mi van és min nincs, milyen SW és milyen antenna, stb.
Más sem hiányzik, hogy hülyeséget mondjak és a fejemre olvassák. Én olyanról szeretek beszélni, aminek nagy része tény vagy egésze.
Ha meg ekkora bizonytalanság van, akkor semmi kedvem vagy kitenni egy olyan videót, aminek istentudja hány %-a nem pontos.
Tudom, hogy ma ez a divat, de hát én akkor ódivatú vagyok.

A Z2026 túlnyomó része nem katonai repülés és légvédelem, de ezen részei amúgy is külön videó kapnak majd.
A Skyranger + Silka egy videóban lesz bemutatva ezen kategória evolúcióját. Elvileg.


Itt meg a a bibi, hogy egyesek itt frankón vetítik a mindentudást, amikor objektív kézzelfogható, összemérhető paraméter nincs a Gripen C/E között, ami számokkal bemutatható, nagyon kevés dolgot leszámítva. Jelzőket lehet használni vagy még azt sem. Tehát mondhatom, hogy mi van rajta, de objektíve számokkal bemutatni a difit kevés helyen lehet.

Ha meg a SAAB marketing faszságokkal szembemegyek, akkor meg jön megint a troll hadsereg és a véresszájú Gripen E fanok minden hülyeségükkel.
Bár ezt még el tudnám viselni amúgy a 29-es agyatlan híveit is tudtam tolerálni, ameddig nem személyeskedtek, csak kiabáltak.


Érdemi tartalom nem lenne benne. Én meg pofázni semmiről nem akarok 8-10 percet csak azért, hogy monetizálható legyen. Evolúciósan úgysem értné meg az olvasó, hogy miről van szó. Ezért vettem előre a vadászgépes sorozatot. Mert legalább jelzőkkel fel van sorolva, hogy mi került mire és aztán majd ezeket lehet tovább részletezni. A karácsonyfa megvan, látszanak a díszek, de azt, hogy melyik micsoda, azt egyesével el köll magyarázni.

Ez a "mire elég" mindig attól is függ, hogy ki ellen. Végtelen scenario mennyiség van. Egy vidi hossza meg véges.

Ha engem kérdezel nincs jelölt. Max. még több C/D Gripen lépcsőzetesen korszerűsítve a meglevőkkel.
Minden más gazdasági sci-fi, de más szempontból is.

Nehéz lenne ott, ahol semmi hivatalos komm nincs.
Ergo az egész videó lógna a levegőben.

Ettől függetlenül lehet, hogy megfontolom.
De előre látom, hogy talán még a lektorok is picit egymásnak mennének.)
(Volt már ilyen még a HTÖ írása laatt.
Ez nem egy filmecske lenne,hanem egy 3 éves filmsorozat....
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 389
8 960
113
Hát, élet a Gripen után biztos nem lesz, mert jelen állás szerint 0 realitása van annak, hogy 2026 után itt más típus lészen.
Inkább "További Élet a Gripennel" videó lehetne. Szerintem.
Persze lehet rugózni azon, hogy "nem biztos", de aki szerint majd 6-7 mrd EUR-ért jön ide 24 F-35A 2026-ra, azt szerintem nincs egészen magánál vagy nagyon erős szert szed.

Amikor @rudi és @kamm meg mittomén még ki egymást ütik, hogy akkor szerintük mi van és min nincs, milyen SW és milyen antenna, stb.
Más sem hiányzik, hogy hülyeséget mondjak és a fejemre olvassák. Én olyanról szeretek beszélni, aminek nagy része tény vagy egésze.
Ha meg ekkora bizonytalanság van, akkor semmi kedvem vagy kitenni egy olyan videót, aminek istentudja hány %-a nem pontos.
Tudom, hogy ma ez a divat, de hát én akkor ódivatú vagyok.

A Z2026 túlnyomó része nem katonai repülés és légvédelem, de ezen részei amúgy is külön videó kapnak majd.
A Skyranger + Silka egy videóban lesz bemutatva ezen kategória evolúcióját. Elvileg.


Itt meg a a bibi, hogy egyesek itt frankón vetítik a mindentudást, amikor objektív kézzelfogható, összemérhető paraméter nincs a Gripen C/E között, ami számokkal bemutatható, nagyon kevés dolgot leszámítva. Jelzőket lehet használni vagy még azt sem. Tehát mondhatom, hogy mi van rajta, de objektíve számokkal bemutatni a difit kevés helyen lehet.

Ha meg a SAAB marketing faszságokkal szembemegyek, akkor meg jön megint a troll hadsereg és a véresszájú Gripen E fanok minden hülyeségükkel.
Bár ezt még el tudnám viselni amúgy a 29-es agyatlan híveit is tudtam tolerálni, ameddig nem személyeskedtek, csak kiabáltak.


Érdemi tartalom nem lenne benne. Én meg pofázni semmiről nem akarok 8-10 percet csak azért, hogy monetizálható legyen. Evolúciósan úgysem értné meg az olvasó, hogy miről van szó. Ezért vettem előre a vadászgépes sorozatot. Mert legalább jelzőkkel fel van sorolva, hogy mi került mire és aztán majd ezeket lehet tovább részletezni. A karácsonyfa megvan, látszanak a díszek, de azt, hogy melyik micsoda, azt egyesével el köll magyarázni.

Ez a "mire elég" mindig attól is függ, hogy ki ellen. Végtelen scenario mennyiség van. Egy vidi hossza meg véges.

Ha engem kérdezel nincs jelölt. Max. még több C/D Gripen lépcsőzetesen korszerűsítve a meglevőkkel.
Minden más gazdasági sci-fi, de más szempontból is.

Nehéz lenne ott, ahol semmi hivatalos komm nincs.
Ergo az egész videó lógna a levegőben.

Ettől függetlenül lehet, hogy megfontolom.
De előre látom, hogy talán még a lektorok is picit egymásnak mennének.)
(Volt már ilyen még a HTÖ írása laatt.

Namost pont az annak idején az F-16 projekt világított rá arra, hogy a "semmiből is lehet Gripen". Amúgy 2026 -ig a politika is alakulhat. Esetleg a Gripen dolgai is - pl. ha a csehek kiválasztanának mást addigra.

Az irreális dolgokkal kapcsolatban. Az ilyeneket pl. pont lehetne említeni. Ne felejtsük el - amennyiben a kicsit is tájékozottabbak nem csinálnak anyagot a témában, akkor a "hűbelebalázsok" (a "molnibalage" -ok helyett) fognak. Semmi olyat nem írtam, hogy hülyeségeket vagy "nem valós" dolgokat kéne nyomni - sőt ... "Általánosságban nem kellene ítéletet mondani meg jóslásokba bocsátkozni.". Azaz csak olyanok, mint tényszerű dolgok, ez alapján lehetséges forgatókönyvek meg érvek ütköztetése ... Egyébként pont lehetne ecsetelni, hogy ez meg az miért hülyeség vagy nincs realiatás alapja.

Ha meg a SAAB marketing faszságokkal szembemegyek, akkor meg jön megint a troll hadsereg és a véresszájú Gripen E fanok minden hülyeségükkel.

Én ettől nem félnék. Sőt lehetőségként fognám fel. Sőt én kifejezetten örülnék neki a helyedben, ha megint dőlnének a "brazik Gripen szerelmesek" a nézők közé - mint a MiG-29 -es videóhoz.

Ha már szóba kerültek a SAAB marketingesek. Azt tudod, hogy az ellen dolgaitól marketingben nem félni kell? Hanem kihasználni (nem csak a gyengeségeit).

Biztosan emlékszel a Pepsi reklámra, ahol egy kisgyerek nem éri fel az automatán a Pepsi -s gombot - csak a Coca-Colásat. Csávó vesz két Coca -t és arra ráállva vesz egy Pepsi -t. Erre mit mond a Coca? Perfect. Ugye aki Coca -t akar - az úgy is azt vesz. Aki Pepsi -t akar meg minden egyes Pepsi -re vegyen két Coca -t is mellé? Very Welcome!!

Avagy a Straight Outta Compton -ban, amikor a lemezeiket halmokba darálták úthengerekkel. Ott aggódta magát halálra asszem a Dre, "hogy most akkor mi lesz?" A nagybetűs válasz Eazy -től jött: "Mindegyiket kifizették - nem. Akkor meg mi a gáz?" ... :) Ugye itt is a saját törzsközönség megvette aki akarta. Aki meg utálja, az meg egy nagyhalmot vett belőle. Lehet kvázi a platinalemezt köszönhették Nekik ... :)

Azaz lehet az "eltartott kisujj -ból" érdemes visszavenni. És jó alaposan beletenyerelni a lecsóba. Nem tetszik, hogy a nézettség akkora amekkora? Tegyél ellene. Továbbá amit kihangsúlyoztam - ezt lehet magas szakmaiság mellett és igényesen is. Ebből a részéből ne adj le.

UI. - ez alapján a lektorok is ölre mennének. Mint a HTÖ alatt? Szuper - akkor viszontlátásra a YouTube alatt. Kapcsold az ötödik sebességet - akarom mondani utánégetőt ... :)
 
M

molnibalage

Guest
Namost pont az annak idején az F-16 projekt világított rá arra, hogy a "semmiből is lehet Gripen". Amúgy 2026 -ig a politika is alakulhat. Esetleg a Gripen dolgai is - pl. ha a csehek kiválasztanának mást addigra.
Szó szerint, mert F-16-ra valódi pénzt kellett volna költeni, a Gripen meg ellentételezéses volt.
Az irreális dolgokkal kapcsolatban. Az ilyeneket pl. pont lehetne említeni. Ne felejtsük el - amennyiben a kicsit is tájékozottabbak nem csinálnak anyagot a témában, akkor a "hűbelebalázsok" (a "molnibalage" -ok helyett) fognak. Semmi olyat nem írtam, hogy hülyeségeket vagy "nem valós" dolgokat kéne nyomni - sőt ... "Általánosságban nem kellene ítéletet mondani meg jóslásokba bocsátkozni.". Azaz csak olyanok, mint tényszerű dolgok, ez alapján lehetséges forgatókönyvek meg érvek ütköztetése ... Egyébként pont lehetne ecsetelni, hogy ez meg az miért hülyeség vagy nincs realiatás alapja.
Sok ember csont nélkül elhiszi a Gripen E M1.2-vel szupercirkál marhaságot.
Biztosan emlékszel a Pepsi reklámra, ahol egy kisgyerek nem éri fel az automatán a Pepsi -s gombot - csak a Coca-Colásat. Csávó vesz két Coca -t és arra ráállva vesz egy Pepsi -t. Erre mit mond a Coca? Perfect. Ugye aki Coca -t akar - az úgy is azt vesz. Aki Pepsi -t akar meg minden egyes Pepsi -re vegyen két Coca -t is mellé? Very Welcome!!
Bevallom nem ismerem, de jópofa.
UI. - ez alapján a lektorok is ölre mennének. Mint a HTÖ alatt? Szuper - akkor viszontlátásra a YouTube alatt. Kapcsold az ötödik sebességet - akarom mondani utánégetőt ... :)
Mondjuk kisebb hévvel, de vadászgépes 1. rész lektorálási levelezésben volt komoly érvelési vita, és Hpasp meg is jegyezte, hogy akkor ez biztos jó téma.
A 2. része hosszabb és érdekesebb lesz az elsőnél. Szerintem. ;)
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 389
8 960
113
Hát,én azért nem örülnék neki,ha a népszerüség keresésére rámenne a minőségre és a letisztult jol érthető logikus stillusára.

Bakker, a legelejétől a legvégéig arról írtam mindkét hsz -emben, hogy a minőségből egy grammot sem engedni. Sőt adott esetben emelni azon. Hogy sikerült ezt kiértened a hsz -eimből?

Most nagyon összesűrítve és tömören mire is akartam kilyukadni: A Gripen -es videó nézettsége kb. egy nagyságrenddel nagyobb, mint az összes többi videó átlagnézettsége. Mi is volt a "nagy ötlet"? Akkor legyen még egy Gripen -es videó ...

Erre Te: "Hát,én azért nem örülnék neki,ha a népszerüség keresésére rámenne a minőségre és a letisztult jol érthető logikus stillusára."

Nincs több kérdésem ...
 
M

molnibalage

Guest
Bevallom ezt az eltartott kisujjat nem értem.
A gripenes videó nézettségén dobhatott nagyot, hogy a kecsói repnapon osztogatott kiadványban ott volt QR kódja két videómnak és aznap töltöttem fel rohammunkában készítve azt, hogy pont akkor készüljön el.

Hogy mitől lett pont az annyira sikeres, emiatt nem tudom.
Hogy az operás videó is az évforduló miatt vagy csak mert tényleg ennyi ember osztotta vagy kiemelte az algoritmus, nem tudni.

Annak ellenér, hogy n+1 stat mutató elérhető az analízisben, egyszerűen lövésem nincs arról, hogy mi az, ami sikeres lehet és mi az ami nem.
Érdekes sport ez így. :)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 215
113
Bakker, a legelejétől a legvégéig arról írtam mindkét hsz -emben, hogy a minőségből egy grammot sem engedni. Sőt adott esetben emelni azon. Hogy sikerült ezt kiértened a hsz -eimből?

Most nagyon összesűrítve és tömören mire is akartam kilyukadni: A Gripen -es videó nézettsége kb. egy nagyságrenddel nagyobb, mint az összes többi videó átlagnézettsége. Mi is volt a "nagy ötlet"? Akkor legyen még egy Gripen -es videó ...

Erre Te: "Hát,én azért nem örülnék neki,ha a népszerüség keresésére rámenne a minőségre és a letisztult jol érthető logikus stillusára."

Nincs több kérdésem ...
Mert az "eltartott kisújj" adott esetben azt is jelenti,hogy nem megy bele olyanba,amit nem tud szilárd adatokkal alátámasztani.Persze,igy sosem lesz olyan népszerű,mint a látványra és nagyotmondásra épitők-de öszintén szolva ez engem egy cseppet sem zavar.És nem is örülnék,ha a népszerűség kedvéért engedne a megszokott Molni minőségből.
Viszont készséggel elismerem,hogy ez az én önző álláspontom.
Viszont a felvetett témáidat Molni minőségben röviden kifejteni egyszerűen nem lehet.Előbb szép sorban a megértéshez szükséges háttértudást kell hozzá leadni a közönségnek-legalábbis szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 389
8 960
113
No,ezért mondom,hogy @dkes témái egyenként is nagy falat egy videóhoz,nemhogy összességében.Kell hozá egy megalapozás,hogy egyáltalán neki lehessen állni.

Bár elég sok mellémagyarázás ment a két hsz -emmel kapcsolatosan, de azért csak írok egy gondolatot még.

Rögtön az elején írtam, hogy ez: "ötletbörze" Azaz gyakorlatilag letettem egy "cukorkástálat". Amit nem írtam:

  • hogy az összes cukrot meg kell enni. Pláne nem egyszerre. Persze az is opció, hogy egyáltalán nem kérsz cukrot ...
  • bár nem hangsúlyoztam külön, de az is opció lehet, hogy kiveszel egy marék cukrot és, mint "előzményvideó(k)" alapozol. A maradékot is lehet több részletben fogyasztani.
  • hogy nem ehetsz akár más fajta cukrot is közben (azaz bővíteni is lehet a tematikát).

Amit viszont írtam:

  • bizonyítottan - saját csatornán is - érdeklődésre számot tartó dolog (magyar Gripen, általános gépválasztás magyar viszonyokra deriválva, brazil "Gripenimádók"),
  • van aktuális vonatkozása, több szempontból is. Nemzetközi (EU) szempontból is releváns példák, mint összehasonlítási alap - bolgár, szlovák, svájci, horvát, román, finn tenderek/beszerzések, de a szintén 10 milliós, Gripen-használó V4 cseheket is lehetne boncolgatni ...
 
  • Tetszik
Reactions: Negan

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 858
76 983
113
A gripenes videó nézettségén dobhatott nagyot, hogy a kecsói repnapon osztogatott kiadványban ott volt QR kódja két videómnak és aznap töltöttem fel rohammunkában készítve azt, hogy pont akkor készüljön el.

Erről lemaradtam vagy már nem emlékszem. Ez milyen kiadvány volt?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 858
76 983
113
Én azt mondanám az eddigi tapasztalatok alapján (Gripen vs. MiG-29 44K nézettsége duplája, mint a második helyezett 22K -s nézettségű Oszirak videóé. Ami meg nagyjából a többszöröse a többi 5-10K -s videóknak ...), hogy kellene most egy kicsit "provokatívabb" videó. Nem baj, ha felrobban az a kommentszekció YouTube -on ... ;) Akár pár "korlátolt" alak részvételével is. Az embereket vonzza a cirkusz. Persze ez nem azt jelenti, hogy a videó alacsonyabb színvonalú legyen, mint az előzőek - sőt ...

Szerintem nagyjából sejtheted, hogy mi köré szervezném a témát - igen, a magyar Gripen flotta köré. Ugye a videóidban egy-egy repülőgép vagy légvédelmi rendszer típus ismertetésénél egy-egy elméleti aspektust is ismertetsz illetve bevezetsz. Adná magát itt is rengeteg lehetőség. A hatótáv, vagy mi a repképes/harcképes dolog, mi a rendelkezésreállás, miért fontos stb. Mit jelent egy MLU program, fejleszthetőség- és annak költség és egyéb vonzata. Pl. képességnövekedés. Egy típus életútjának stációi, a típus támogatásának jelentősége. Általánosságban is milyen képességei vannak egy ilyen eszköznek (feladatkörökkel). Rendszeresített fegyverrendszerek jelentősége. Mennyiségi aspektusok. Részvételi lehetőség gyártásban/fejlesztésben és ez milyen hatással lehet a döntéshozókra.

Mondjuk egy olyan címmel, hogy: "Élet a Gripen után" . Persze ez csak egy ötlet - vehetjük munkacímnek is. Alább néhány pontba szedve némi "ötletbörze":

  • közeleg a jelenlegi Gripen flotta bérleti ideje. Mit jelent ez a gyakorlatban - értve ez alatt maradhat-e a jövőben, milyen feltételekkel, milyen megfontolás alapján. A svéd légierő tervei a C/D változattal.
  • Zrínyi 2026 általános célkitűzések, koncepciók, mik a proritások, ebbe mennyire illeszthető a dolog. Vadászgép beszerzésnél megkerülhetetlen a politika, de persze ezt lehet "mérsékelt mélységű" boncolgatással is. Ugyanakkor utalva arra, hogy külpolitikai szempontból sem teljesen irreleváns a dolog.
  • Gripen C/D és E/F (akár egymáshoz viszonyítva) milyen technikai/harcászati tulajdonságokkal illetve korlátokkal rendelkezik. Hol vannak rendszeresítve - és azokról egy-egy gondolat. Néhány egyéb manapság elterjedt típussal összehasonlítva akár - hogy a kategóriával tisztában legyünk. Pár gondolat az orosz és Távol-Keleti országok típusairól esetleg.
  • esetleg SAAB és Gripen jelenlegi állapot és jövőbeni kilátások rövid elemzése (most akár a Tempest/FCAS dolgokról is lehet, hiszen a mi döntésünkre is lehet befolyással - időzítést tekintve is). Flotta méretgazdaságosság.
  • egy századnyi gép, a jelenlegi felszereltségével és rendszeresített fegyvereivel mire elég - pl. légtérrendészkedés, NATO kötelezettségvállalásként is nagyrészt ez (pl. Balti légtérrendészkedés és szomszéd országoknak besegítés). Váltás esetén, ha maradnánk ennél a koncepciónál, akkor megérné-e nagyobb üzemeltetési költséggel rendelkező típusra váltani. Miért igen és miért nem.
  • lehetséges jelöltek - ideértve a Gripen C/D alternatíva (pl. plussz egy század) vagy Gripen E/F. Szomszéd országok kontextusa, az Ő választásuk hátterének boncolgatása. Kicsit távlatiabban - az EU országok említés szintjén és egy-egy vagy néhány mondat erejéig kommentálva. Ez mennyire lehet releváns ránk nézve - azok az okok mennyire állnak meg nálunk illetve bír-e "kényszerítőerővel" ránk nézve.

Általánosságban nem kellene ítéletet mondani meg jóslásokba bocsátkozni. Hanem lehetséges forgatókönyveket felvázolni és címszavakban ezek előnyei és hátrányai. Persze pedzegetve, hogy egy esetleges váltás az egyszeri anyagi terhek mellett jelent új gép bevezetést (persze mehet a repóra költségszámítás, lízing, személyi- és egyéb költségek). Miben kellene a kiszolgáló környezetet megújítani és mi az ami maradhat. Szimulátor, műszakiak átképzése, eljárások. Párhuzamos üzemeltetés előnyei (hülye példa - egy század F-35 harcászati fölény + jelenlegi Gripen század az eltévedt utasszállítók hajkurászására)/hátrányai, realitása Magyarországon manapság stb. Miért működhetett régen és miért igen/nem ma. Több század esetén milyen plussz infrastruktúra igény kellene? Több pilóta, kiképző repülőgép illetve külföldi képzés finanszírozása, gyakorlatok egyebek.

Csak olyan témákról lehetne videót csinálni, amiről megfelelő mennyiségű, szabadon felhasználható, hiteles dokumentum és adat van az interneten. Az általad felsorolt témák közül szerintem egyik sem ilyen.
 
M

molnibalage

Guest
Erről lemaradtam vagy már nem emlékszem. Ez milyen kiadvány volt?
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 215
113
Nem tudom , a lengyelek rendeltek 32 f-35 de nekik több van a pénz tárcában mint nekünk. Am az f-35ből bőven elég 14 ráadásul elég komoly . Hiszen már nincs is ellenség ! :)
Nem.Ahoz,hogy valódi hadműveleti szintű alkalmazása legyen,kell egy minimális létszám.Igazábol a 28 db is egy nagyon alsó hangos érték.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Nem.Ahoz,hogy valódi hadműveleti szintű alkalmazása legyen,kell egy minimális létszám.Igazábol a 28 db is egy nagyon alsó hangos érték.
De ember!nincs ellenség!a NATO is nagyítóval keresi az ellenfelet hogy legyen még a sok léhűtőnek széket melegíteni az az legyen miért fent maradnia.2030ra már 350 feletti f35 lesz itt Európában.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag 1586
T

Törölt tag 1586

Guest
De ember!nincs ellenség!a NATO is nagyítóval keresi az ellenfelet hogy legyen még a sok léhűtőnek széket melegíteni az az legyen miért fent maradnia.
Nem tudom elgondolkoztál e azon hogy ha nincs ellenség akkor szerinted miért kéne F-35 öst venni? ;) (meg tankot, meg ágyút, rakétákat stb...)
Ha nincs ellenség akkor 14 Gripen bőven elég légirendészkedni...akkor még AMRAAM ot is felesleges volt venni...:rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
De ember!nincs ellenség!a NATO is nagyítóval keresi az ellenfelet hogy legyen még a sok léhűtőnek széket melegíteni az az legyen miért fent maradnia.2030ra már 350 feletti f35 lesz itt Európában.
Figyu ha a VSz széteshetett, akkor te milyen alapon kezeled azt defaultként, hogy mindig lesz NATO...?
Náci Németország sem volt 1932-ben se ütőképes német fegyveres erők. Aztán 1939-tól nézd meg mi történt.
2030 9 évre van.

Megkaphatom a kristálygömböt, amit használsz?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Negan