[BIZTPOL] Románia

Azért a tényekkel remélem nem éri meg görcsösen vitatkozni:
ROM autópályák össz hossza 2021: 941,5 km / 238.000 km2
HUN autópályák össz hossza 2021: 1876 km / 93.000 km2

ROM autópálya építési tempó (zárójelben mellette a HUN ... )
2021: 33,5 km (137)
2020: 60,6 km (154)
2019: 42 km (76)
2018: 55,4 km
2017: 15 km
2016: 22,1 km

Ha feltételezünk egy 50km/év építési tempót akkor olyan 20 év mire annyi autópálya lesz mint idehaza, de tekintve hogy ezzel az autópályák sűrűsége messze nem érné el a kívánt szintet, területarányosan olyan 50 év míg utolérnek ... Annyira szuperek autópályákban, hogy egy nagy Alföldnyi országrészben Moldvában egy centi autópálya sincs ...
A "sima utakat is rendbetették. Jobbak mint nálunk" kommentre hadd ne reagáljak, olyan valótlan ostobaság, az ország leginkább kritizált gyengesége a vasutak, közutak állapota.

Ebből valaki egy jó kis diagramot vagy képet szerkeszthetne aztán upload.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Tíz órába telt, mire a rendőrök végre elolvastak egy bombafenyegetésről szóló üzenetet​



Furcsa. Ha èjjel küldenek egy üzenetet, annak azèrt csak felül az első nèhàny közt kellene lennie.

Lehet a spam-ek közt landolt. :)
Mondtam én hogy Buták mint a tök!
Volt nemrég az a Constancai gyilkosság mikor a marha Romcsi legyilkot egy vagy két lánykát. Akkor az egyik csajszi betelefonált a rendőrségre valahogy a fogságból napokkal a megölése előtt. A marhák azt se vették komolyan. Ennyit a romcsikról. Bezzeg üzemanyagot tudnak lopni:D:oops::eek:
 
Mondtam én hogy Buták mint a tök!
Volt nemrég az a Constancai gyilkosság mikor a marha Romcsi legyilkot egy vagy két lánykát. Akkor az egyik csajszi betelefonált a rendőrségre valahogy a fogságból napokkal a megölése előtt. A marhák azt se vették komolyan. Ennyit a romcsikról. Bezzeg üzemanyagot tudnak lopni:D:oops::eek:
Ez például egészen kreatív megoldásokra ad lehetőséget.

-"Magyar kommandósokat láttam a falu szélén"
-"Ugyan-ugyan, menjen haza, józanodjon ki Andreiescu!"
-"De magyar unikornis kommandósokat láttam a falu szélén!!"
-"Andreiescu a magyar unikornis kommandósok nem léteznek, nem tudják bántani ne féljen! Viszonhallás."



New-Project-9-866x1024.png
 
Mondtam én hogy Buták mint a tök!
Volt nemrég az a Constancai gyilkosság mikor a marha Romcsi legyilkot egy vagy két lánykát. Akkor az egyik csajszi betelefonált a rendőrségre valahogy a fogságból napokkal a megölése előtt. A marhák azt se vették komolyan. Ennyit a romcsikról. Bezzeg üzemanyagot tudnak lopni:D:oops::eek:
Azt nem azért nem vették komolyan, hanem azért, mert azon a területen közvetítettek ki kiskorú lányokat amcsi katonákak meg nyugati üzletembereknek. Nem Constanca, hanem Caracal. A rendőrök először a futtatóknál érdeklődtek.
 
Azt nem azért nem vették komolyan, hanem azért, mert azon a területen közvetítettek ki kiskorú lányokat amcsi katonákak meg nyugati üzletembereknek. Nem Constanca, hanem Caracal. A rendőrök először a futtatóknál érdeklődtek.
Bocsi nekem ezek a román városok mind egyformán hangzanak :D
 
  • Vicces
Reactions: Pogány
Bekezdik az évet:
A Román Pénzügyminisztérium úgy tűnik decemberről januárra halasztotta a hitelfelvételei egy részét, sanszos, hogy a cél a GDP arányos államadósság 2021-es kordában tartása lehetett, ugyanígy csak januárban veszi fel az ország a PNRR (EU-s újjáépítési alap) kb 1,9 Mrd Euro első hitelrészletét is. A Decemberre tervezett diszkont kincstárjegy és államkötvény kibocsátás még 3,42 Mrd Lej volt, ez januárra 5,015 Mrd-ra hízott - ez hozzávetőleg 1 Mrd Euro. Ez és a EU-s hitel összességében a GDP kb 1,1%-a hitelben, már januárban.
Csak érdekesség:
A PNRR hitel idei részlete részletei az A1, A7, A8 autópályák építésre - befejezésére lesznek használva, illetve metróközlekedés fejlesztésre Bukarestben és Kolozsvárott, meg még sok minden másra. Ezekkel nem is lenne baj, csakhogy az autópálya fejlesztéseket egyszerűen átcsatornázták a kohéziós alapokból az "EU-s Covid helyreállítási alapba", ezzel gyakorlatilag szentesítve, hogy a 2014-2020-as alap (2023-ig felhasználható) pénzei egyszerűen bennmaradnak, elvesznek, mert már 2023-ig nem lehet őket tartalommal megtölteni, becslések szerint a minimum 30-40%-a annak a hétéves támogatási keretnek megint elvész. Figyelem helyette hitelt vesznek fel, amit ugyan ráér 30 év alatt visszafizetni de mégiscsak hitel. A metróberuházások pedig nettó pénznyelők, szimpla presztízs beruházások, sem a bukaresti a reptérig sem a kolozsvári nem telik meg utasokkal, nincs rájuk valós igény, az építtetőknek éri meg egyedül, nem csak a hitel jelent majd terhet, hanem a fenntartás is súlyos pénzekbe kerül majd.
A román politikum "nagy országprojektként" tekint a Helyreállítási Alapra aminek teljesülései olyan áron is meg kell valósuljanak ami netto veszteséget okoz - mert elbukják a kohéziós támogatásokat - vagy éppen a teljesülések nem érnek célt és működési veszteséget okoznak majd, mint a metró beruházások. Külön pikantériája a dolognak, hogy ez a pénz csak 2026-ig áll rendelkezésre, addig meg beígértek vagy 500 km autópályát aminek a 2022-as teljesülései csak az átkönyvelésekkel valósulhatnak meg a további évek pedig erősen kétségesek, nem ilyen ritmushoz szoktak a román autópálya építők.
Erős kétségek övezik a 2022-es büdzsét is, a saját kutató intézeteik is megkérdőjelezik a sarokszámokat és független egyetemi kutatók is egyrészt kisebb gazdasági növekedést jósolnak, másrészt magasabb inflációt, sőt már a 2021-es számokkal, a bázissal is gond van. Az idealizált számok mellett is Európa legmagasabb államháztartási hiányát tervezték be 2022-re ami egyáltalán nem fest jól. A cél nyilvánvaló és Jan1-től látszanak a miértek is, főként a PSD nyomására erős szociális jellegű költekezésbe kezd a kormány a nyugdíjak, a gyerek pénz, az áram és fűtés támogatások, az egyszeri juttatások, a Covid veszteség csökkentések stb miatt, a számok pedig csak úgy jönnek ki, ha magas eredményeket terveznek 2022-re még ha azok első blikkre irreálisnak tűnnek is. Az intő jelek pedig ott vannak, nem gyárt az ország legnagyobb gáz fogyasztója az Azomures és csökkentette a teljesítményét az ALRO is a vidék legnagyobb alumínium kombinátja, az autógyárak 2020-nál is kevesebbet gyártottak 2021-ben, az infláció pedig erősen visszafogta a fogyasztók költéseit ősszel, részben ezért is van a kormány fogyasztás ösztönző költekezése 2022 elejétől, kompenzálni kell a liberalizált energia piaci veszteségeket és a magas infláció okozta sokkokat ez viszont hatalmas pénzekbe kerül, nem véletlen a milliárd eurót elérő januári hitelfelvétel mert pénz továbbra sincs, a lassú de egyre gyorsuló eladósodás nehezen elkerülhető csapda.
 
Bekezdik az évet:
A Román Pénzügyminisztérium úgy tűnik decemberről januárra halasztotta a hitelfelvételei egy részét, sanszos, hogy a cél a GDP arányos államadósság 2021-es kordában tartása lehetett, ugyanígy csak januárban veszi fel az ország a PNRR (EU-s újjáépítési alap) kb 1,9 Mrd Euro első hitelrészletét is. A Decemberre tervezett diszkont kincstárjegy és államkötvény kibocsátás még 3,42 Mrd Lej volt, ez januárra 5,015 Mrd-ra hízott - ez hozzávetőleg 1 Mrd Euro. Ez és a EU-s hitel összességében a GDP kb 1,1%-a hitelben, már januárban.
Csak érdekesség:
A PNRR hitel idei részlete részletei az A1, A7, A8 autópályák építésre - befejezésére lesznek használva, illetve metróközlekedés fejlesztésre Bukarestben és Kolozsvárott, meg még sok minden másra. Ezekkel nem is lenne baj, csakhogy az autópálya fejlesztéseket egyszerűen átcsatornázták a kohéziós alapokból az "EU-s Covid helyreállítási alapba", ezzel gyakorlatilag szentesítve, hogy a 2014-2020-as alap (2023-ig felhasználható) pénzei egyszerűen bennmaradnak, elvesznek, mert már 2023-ig nem lehet őket tartalommal megtölteni, becslések szerint a minimum 30-40%-a annak a hétéves támogatási keretnek megint elvész. Figyelem helyette hitelt vesznek fel, amit ugyan ráér 30 év alatt visszafizetni de mégiscsak hitel. A metróberuházások pedig nettó pénznyelők, szimpla presztízs beruházások, sem a bukaresti a reptérig sem a kolozsvári nem telik meg utasokkal, nincs rájuk valós igény, az építtetőknek éri meg egyedül, nem csak a hitel jelent majd terhet, hanem a fenntartás is súlyos pénzekbe kerül majd.
A román politikum "nagy országprojektként" tekint a Helyreállítási Alapra aminek teljesülései olyan áron is meg kell valósuljanak ami netto veszteséget okoz - mert elbukják a kohéziós támogatásokat - vagy éppen a teljesülések nem érnek célt és működési veszteséget okoznak majd, mint a metró beruházások. Külön pikantériája a dolognak, hogy ez a pénz csak 2026-ig áll rendelkezésre, addig meg beígértek vagy 500 km autópályát aminek a 2022-as teljesülései csak az átkönyvelésekkel valósulhatnak meg a további évek pedig erősen kétségesek, nem ilyen ritmushoz szoktak a román autópálya építők.
Erős kétségek övezik a 2022-es büdzsét is, a saját kutató intézeteik is megkérdőjelezik a sarokszámokat és független egyetemi kutatók is egyrészt kisebb gazdasági növekedést jósolnak, másrészt magasabb inflációt, sőt már a 2021-es számokkal, a bázissal is gond van. Az idealizált számok mellett is Európa legmagasabb államháztartási hiányát tervezték be 2022-re ami egyáltalán nem fest jól. A cél nyilvánvaló és Jan1-től látszanak a miértek is, főként a PSD nyomására erős szociális jellegű költekezésbe kezd a kormány a nyugdíjak, a gyerek pénz, az áram és fűtés támogatások, az egyszeri juttatások, a Covid veszteség csökkentések stb miatt, a számok pedig csak úgy jönnek ki, ha magas eredményeket terveznek 2022-re még ha azok első blikkre irreálisnak tűnnek is. Az intő jelek pedig ott vannak, nem gyárt az ország legnagyobb gáz fogyasztója az Azomures és csökkentette a teljesítményét az ALRO is a vidék legnagyobb alumínium kombinátja, az autógyárak 2020-nál is kevesebbet gyártottak 2021-ben, az infláció pedig erősen visszafogta a fogyasztók költéseit ősszel, részben ezért is van a kormány fogyasztás ösztönző költekezése 2022 elejétől, kompenzálni kell a liberalizált energia piaci veszteségeket és a magas infláció okozta sokkokat ez viszont hatalmas pénzekbe kerül, nem véletlen a milliárd eurót elérő januári hitelfelvétel mert pénz továbbra sincs, a lassú de egyre gyorsuló eladósodás nehezen elkerülhető csapda.




Elolvastam párszor, annyira tetszik. :rolleyes:
Kb ez lenne a 2023-as év végi eredmény, ha most bukna a narancsos brigád, mondjuk a románok még roskadgatnak 6-8 évig, mire így csödbe mennek, de nálunk 1 ciklus alatt falnak mennénk, és 2026-ra már minden állami ingóság dobra lenne verve, de minimum vissza bérelve, ures kassza, exponential államadósság növekedéssel, látva mzp ígéreteit, és a nagyfaluban zajló dilettantizmust/gazemberséget.
 
Bekezdik az évet:
A Román Pénzügyminisztérium úgy tűnik decemberről januárra halasztotta a hitelfelvételei egy részét, sanszos, hogy a cél a GDP arányos államadósság 2021-es kordában tartása lehetett, ugyanígy csak januárban veszi fel az ország a PNRR (EU-s újjáépítési alap) kb 1,9 Mrd Euro első hitelrészletét is. A Decemberre tervezett diszkont kincstárjegy és államkötvény kibocsátás még 3,42 Mrd Lej volt, ez januárra 5,015 Mrd-ra hízott - ez hozzávetőleg 1 Mrd Euro. Ez és a EU-s hitel összességében a GDP kb 1,1%-a hitelben, már januárban.
Csak érdekesség:
A PNRR hitel idei részlete részletei az A1, A7, A8 autópályák építésre - befejezésére lesznek használva, illetve metróközlekedés fejlesztésre Bukarestben és Kolozsvárott, meg még sok minden másra. Ezekkel nem is lenne baj, csakhogy az autópálya fejlesztéseket egyszerűen átcsatornázták a kohéziós alapokból az "EU-s Covid helyreállítási alapba", ezzel gyakorlatilag szentesítve, hogy a 2014-2020-as alap (2023-ig felhasználható) pénzei egyszerűen bennmaradnak, elvesznek, mert már 2023-ig nem lehet őket tartalommal megtölteni, becslések szerint a minimum 30-40%-a annak a hétéves támogatási keretnek megint elvész. Figyelem helyette hitelt vesznek fel, amit ugyan ráér 30 év alatt visszafizetni de mégiscsak hitel. A metróberuházások pedig nettó pénznyelők, szimpla presztízs beruházások, sem a bukaresti a reptérig sem a kolozsvári nem telik meg utasokkal, nincs rájuk valós igény, az építtetőknek éri meg egyedül, nem csak a hitel jelent majd terhet, hanem a fenntartás is súlyos pénzekbe kerül majd.
A román politikum "nagy országprojektként" tekint a Helyreállítási Alapra aminek teljesülései olyan áron is meg kell valósuljanak ami netto veszteséget okoz - mert elbukják a kohéziós támogatásokat - vagy éppen a teljesülések nem érnek célt és működési veszteséget okoznak majd, mint a metró beruházások. Külön pikantériája a dolognak, hogy ez a pénz csak 2026-ig áll rendelkezésre, addig meg beígértek vagy 500 km autópályát aminek a 2022-as teljesülései csak az átkönyvelésekkel valósulhatnak meg a további évek pedig erősen kétségesek, nem ilyen ritmushoz szoktak a román autópálya építők.
Erős kétségek övezik a 2022-es büdzsét is, a saját kutató intézeteik is megkérdőjelezik a sarokszámokat és független egyetemi kutatók is egyrészt kisebb gazdasági növekedést jósolnak, másrészt magasabb inflációt, sőt már a 2021-es számokkal, a bázissal is gond van. Az idealizált számok mellett is Európa legmagasabb államháztartási hiányát tervezték be 2022-re ami egyáltalán nem fest jól. A cél nyilvánvaló és Jan1-től látszanak a miértek is, főként a PSD nyomására erős szociális jellegű költekezésbe kezd a kormány a nyugdíjak, a gyerek pénz, az áram és fűtés támogatások, az egyszeri juttatások, a Covid veszteség csökkentések stb miatt, a számok pedig csak úgy jönnek ki, ha magas eredményeket terveznek 2022-re még ha azok első blikkre irreálisnak tűnnek is. Az intő jelek pedig ott vannak, nem gyárt az ország legnagyobb gáz fogyasztója az Azomures és csökkentette a teljesítményét az ALRO is a vidék legnagyobb alumínium kombinátja, az autógyárak 2020-nál is kevesebbet gyártottak 2021-ben, az infláció pedig erősen visszafogta a fogyasztók költéseit ősszel, részben ezért is van a kormány fogyasztás ösztönző költekezése 2022 elejétől, kompenzálni kell a liberalizált energia piaci veszteségeket és a magas infláció okozta sokkokat ez viszont hatalmas pénzekbe kerül, nem véletlen a milliárd eurót elérő januári hitelfelvétel mert pénz továbbra sincs, a lassú de egyre gyorsuló eladósodás nehezen elkerülhető csapda.
Hello, megosztanád velünk is ezeket a sarok számokat, csak hogy újra örömködhessünk rajta. :) A népesség változásról küldtél egy linket múltkor, de sehogy nem boldogulok vele amikor az új számokat meg akartam nézni ebben is tudnál segíteni. köszi