[BIZTPOL] Románia

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 019
6 155
113

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 019
6 155
113
Azért a tényekkel remélem nem éri meg görcsösen vitatkozni:
ROM autópályák össz hossza 2021: 941,5 km / 238.000 km2
HUN autópályák össz hossza 2021: 1876 km / 93.000 km2

ROM autópálya építési tempó (zárójelben mellette a HUN ... )
2021: 33,5 km (137)
2020: 60,6 km (154)
2019: 42 km (76)
2018: 55,4 km
2017: 15 km
2016: 22,1 km

Ha feltételezünk egy 50km/év építési tempót akkor olyan 20 év mire annyi autópálya lesz mint idehaza, de tekintve hogy ezzel az autópályák sűrűsége messze nem érné el a kívánt szintet, területarányosan olyan 50 év míg utolérnek ... Annyira szuperek autópályákban, hogy egy nagy Alföldnyi országrészben Moldvában egy centi autópálya sincs ...
A "sima utakat is rendbetették. Jobbak mint nálunk" kommentre hadd ne reagáljak, olyan valótlan ostobaság, az ország leginkább kritizált gyengesége a vasutak, közutak állapota.

Ebből valaki egy jó kis diagramot vagy képet szerkeszthetne aztán upload.
 

MZ/X

Well-Known Member
2021. május 27.
756
3 567
93

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 226
57 625
113
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

andris.7

Well-Known Member
2016. szeptember 17.
87
438
53

Vasgyar

Well-Known Member
2020. július 15.
344
1 636
93

Tíz órába telt, mire a rendőrök végre elolvastak egy bombafenyegetésről szóló üzenetet​



Furcsa. Ha èjjel küldenek egy üzenetet, annak azèrt csak felül az első nèhàny közt kellene lennie.

Lehet a spam-ek közt landolt. :)
Mondtam én hogy Buták mint a tök!
Volt nemrég az a Constancai gyilkosság mikor a marha Romcsi legyilkot egy vagy két lánykát. Akkor az egyik csajszi betelefonált a rendőrségre valahogy a fogságból napokkal a megölése előtt. A marhák azt se vették komolyan. Ennyit a romcsikról. Bezzeg üzemanyagot tudnak lopni:D:oops::eek:
 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 852
12 239
113
Mondtam én hogy Buták mint a tök!
Volt nemrég az a Constancai gyilkosság mikor a marha Romcsi legyilkot egy vagy két lánykát. Akkor az egyik csajszi betelefonált a rendőrségre valahogy a fogságból napokkal a megölése előtt. A marhák azt se vették komolyan. Ennyit a romcsikról. Bezzeg üzemanyagot tudnak lopni:D:oops::eek:
Ez például egészen kreatív megoldásokra ad lehetőséget.

-"Magyar kommandósokat láttam a falu szélén"
-"Ugyan-ugyan, menjen haza, józanodjon ki Andreiescu!"
-"De magyar unikornis kommandósokat láttam a falu szélén!!"
-"Andreiescu a magyar unikornis kommandósok nem léteznek, nem tudják bántani ne féljen! Viszonhallás."



New-Project-9-866x1024.png
 

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
5 775
32 362
113
Mondtam én hogy Buták mint a tök!
Volt nemrég az a Constancai gyilkosság mikor a marha Romcsi legyilkot egy vagy két lánykát. Akkor az egyik csajszi betelefonált a rendőrségre valahogy a fogságból napokkal a megölése előtt. A marhák azt se vették komolyan. Ennyit a romcsikról. Bezzeg üzemanyagot tudnak lopni:D:oops::eek:
Azt nem azért nem vették komolyan, hanem azért, mert azon a területen közvetítettek ki kiskorú lányokat amcsi katonákak meg nyugati üzletembereknek. Nem Constanca, hanem Caracal. A rendőrök először a futtatóknál érdeklődtek.
 

Vasgyar

Well-Known Member
2020. július 15.
344
1 636
93
Azt nem azért nem vették komolyan, hanem azért, mert azon a területen közvetítettek ki kiskorú lányokat amcsi katonákak meg nyugati üzletembereknek. Nem Constanca, hanem Caracal. A rendőrök először a futtatóknál érdeklődtek.
Bocsi nekem ezek a román városok mind egyformán hangzanak :D
 
  • Vicces
Reactions: Pogány

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
485
3 134
93
Bekezdik az évet:
A Román Pénzügyminisztérium úgy tűnik decemberről januárra halasztotta a hitelfelvételei egy részét, sanszos, hogy a cél a GDP arányos államadósság 2021-es kordában tartása lehetett, ugyanígy csak januárban veszi fel az ország a PNRR (EU-s újjáépítési alap) kb 1,9 Mrd Euro első hitelrészletét is. A Decemberre tervezett diszkont kincstárjegy és államkötvény kibocsátás még 3,42 Mrd Lej volt, ez januárra 5,015 Mrd-ra hízott - ez hozzávetőleg 1 Mrd Euro. Ez és a EU-s hitel összességében a GDP kb 1,1%-a hitelben, már januárban.
Csak érdekesség:
A PNRR hitel idei részlete részletei az A1, A7, A8 autópályák építésre - befejezésére lesznek használva, illetve metróközlekedés fejlesztésre Bukarestben és Kolozsvárott, meg még sok minden másra. Ezekkel nem is lenne baj, csakhogy az autópálya fejlesztéseket egyszerűen átcsatornázták a kohéziós alapokból az "EU-s Covid helyreállítási alapba", ezzel gyakorlatilag szentesítve, hogy a 2014-2020-as alap (2023-ig felhasználható) pénzei egyszerűen bennmaradnak, elvesznek, mert már 2023-ig nem lehet őket tartalommal megtölteni, becslések szerint a minimum 30-40%-a annak a hétéves támogatási keretnek megint elvész. Figyelem helyette hitelt vesznek fel, amit ugyan ráér 30 év alatt visszafizetni de mégiscsak hitel. A metróberuházások pedig nettó pénznyelők, szimpla presztízs beruházások, sem a bukaresti a reptérig sem a kolozsvári nem telik meg utasokkal, nincs rájuk valós igény, az építtetőknek éri meg egyedül, nem csak a hitel jelent majd terhet, hanem a fenntartás is súlyos pénzekbe kerül majd.
A román politikum "nagy országprojektként" tekint a Helyreállítási Alapra aminek teljesülései olyan áron is meg kell valósuljanak ami netto veszteséget okoz - mert elbukják a kohéziós támogatásokat - vagy éppen a teljesülések nem érnek célt és működési veszteséget okoznak majd, mint a metró beruházások. Külön pikantériája a dolognak, hogy ez a pénz csak 2026-ig áll rendelkezésre, addig meg beígértek vagy 500 km autópályát aminek a 2022-as teljesülései csak az átkönyvelésekkel valósulhatnak meg a további évek pedig erősen kétségesek, nem ilyen ritmushoz szoktak a román autópálya építők.
Erős kétségek övezik a 2022-es büdzsét is, a saját kutató intézeteik is megkérdőjelezik a sarokszámokat és független egyetemi kutatók is egyrészt kisebb gazdasági növekedést jósolnak, másrészt magasabb inflációt, sőt már a 2021-es számokkal, a bázissal is gond van. Az idealizált számok mellett is Európa legmagasabb államháztartási hiányát tervezték be 2022-re ami egyáltalán nem fest jól. A cél nyilvánvaló és Jan1-től látszanak a miértek is, főként a PSD nyomására erős szociális jellegű költekezésbe kezd a kormány a nyugdíjak, a gyerek pénz, az áram és fűtés támogatások, az egyszeri juttatások, a Covid veszteség csökkentések stb miatt, a számok pedig csak úgy jönnek ki, ha magas eredményeket terveznek 2022-re még ha azok első blikkre irreálisnak tűnnek is. Az intő jelek pedig ott vannak, nem gyárt az ország legnagyobb gáz fogyasztója az Azomures és csökkentette a teljesítményét az ALRO is a vidék legnagyobb alumínium kombinátja, az autógyárak 2020-nál is kevesebbet gyártottak 2021-ben, az infláció pedig erősen visszafogta a fogyasztók költéseit ősszel, részben ezért is van a kormány fogyasztás ösztönző költekezése 2022 elejétől, kompenzálni kell a liberalizált energia piaci veszteségeket és a magas infláció okozta sokkokat ez viszont hatalmas pénzekbe kerül, nem véletlen a milliárd eurót elérő januári hitelfelvétel mert pénz továbbra sincs, a lassú de egyre gyorsuló eladósodás nehezen elkerülhető csapda.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 226
57 625
113
Bekezdik az évet:
A Román Pénzügyminisztérium úgy tűnik decemberről januárra halasztotta a hitelfelvételei egy részét, sanszos, hogy a cél a GDP arányos államadósság 2021-es kordában tartása lehetett, ugyanígy csak januárban veszi fel az ország a PNRR (EU-s újjáépítési alap) kb 1,9 Mrd Euro első hitelrészletét is. A Decemberre tervezett diszkont kincstárjegy és államkötvény kibocsátás még 3,42 Mrd Lej volt, ez januárra 5,015 Mrd-ra hízott - ez hozzávetőleg 1 Mrd Euro. Ez és a EU-s hitel összességében a GDP kb 1,1%-a hitelben, már januárban.
Csak érdekesség:
A PNRR hitel idei részlete részletei az A1, A7, A8 autópályák építésre - befejezésére lesznek használva, illetve metróközlekedés fejlesztésre Bukarestben és Kolozsvárott, meg még sok minden másra. Ezekkel nem is lenne baj, csakhogy az autópálya fejlesztéseket egyszerűen átcsatornázták a kohéziós alapokból az "EU-s Covid helyreállítási alapba", ezzel gyakorlatilag szentesítve, hogy a 2014-2020-as alap (2023-ig felhasználható) pénzei egyszerűen bennmaradnak, elvesznek, mert már 2023-ig nem lehet őket tartalommal megtölteni, becslések szerint a minimum 30-40%-a annak a hétéves támogatási keretnek megint elvész. Figyelem helyette hitelt vesznek fel, amit ugyan ráér 30 év alatt visszafizetni de mégiscsak hitel. A metróberuházások pedig nettó pénznyelők, szimpla presztízs beruházások, sem a bukaresti a reptérig sem a kolozsvári nem telik meg utasokkal, nincs rájuk valós igény, az építtetőknek éri meg egyedül, nem csak a hitel jelent majd terhet, hanem a fenntartás is súlyos pénzekbe kerül majd.
A román politikum "nagy országprojektként" tekint a Helyreállítási Alapra aminek teljesülései olyan áron is meg kell valósuljanak ami netto veszteséget okoz - mert elbukják a kohéziós támogatásokat - vagy éppen a teljesülések nem érnek célt és működési veszteséget okoznak majd, mint a metró beruházások. Külön pikantériája a dolognak, hogy ez a pénz csak 2026-ig áll rendelkezésre, addig meg beígértek vagy 500 km autópályát aminek a 2022-as teljesülései csak az átkönyvelésekkel valósulhatnak meg a további évek pedig erősen kétségesek, nem ilyen ritmushoz szoktak a román autópálya építők.
Erős kétségek övezik a 2022-es büdzsét is, a saját kutató intézeteik is megkérdőjelezik a sarokszámokat és független egyetemi kutatók is egyrészt kisebb gazdasági növekedést jósolnak, másrészt magasabb inflációt, sőt már a 2021-es számokkal, a bázissal is gond van. Az idealizált számok mellett is Európa legmagasabb államháztartási hiányát tervezték be 2022-re ami egyáltalán nem fest jól. A cél nyilvánvaló és Jan1-től látszanak a miértek is, főként a PSD nyomására erős szociális jellegű költekezésbe kezd a kormány a nyugdíjak, a gyerek pénz, az áram és fűtés támogatások, az egyszeri juttatások, a Covid veszteség csökkentések stb miatt, a számok pedig csak úgy jönnek ki, ha magas eredményeket terveznek 2022-re még ha azok első blikkre irreálisnak tűnnek is. Az intő jelek pedig ott vannak, nem gyárt az ország legnagyobb gáz fogyasztója az Azomures és csökkentette a teljesítményét az ALRO is a vidék legnagyobb alumínium kombinátja, az autógyárak 2020-nál is kevesebbet gyártottak 2021-ben, az infláció pedig erősen visszafogta a fogyasztók költéseit ősszel, részben ezért is van a kormány fogyasztás ösztönző költekezése 2022 elejétől, kompenzálni kell a liberalizált energia piaci veszteségeket és a magas infláció okozta sokkokat ez viszont hatalmas pénzekbe kerül, nem véletlen a milliárd eurót elérő januári hitelfelvétel mert pénz továbbra sincs, a lassú de egyre gyorsuló eladósodás nehezen elkerülhető csapda.




Elolvastam párszor, annyira tetszik. :rolleyes:
Kb ez lenne a 2023-as év végi eredmény, ha most bukna a narancsos brigád, mondjuk a románok még roskadgatnak 6-8 évig, mire így csödbe mennek, de nálunk 1 ciklus alatt falnak mennénk, és 2026-ra már minden állami ingóság dobra lenne verve, de minimum vissza bérelve, ures kassza, exponential államadósság növekedéssel, látva mzp ígéreteit, és a nagyfaluban zajló dilettantizmust/gazemberséget.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Bekezdik az évet:
A Román Pénzügyminisztérium úgy tűnik decemberről januárra halasztotta a hitelfelvételei egy részét, sanszos, hogy a cél a GDP arányos államadósság 2021-es kordában tartása lehetett, ugyanígy csak januárban veszi fel az ország a PNRR (EU-s újjáépítési alap) kb 1,9 Mrd Euro első hitelrészletét is. A Decemberre tervezett diszkont kincstárjegy és államkötvény kibocsátás még 3,42 Mrd Lej volt, ez januárra 5,015 Mrd-ra hízott - ez hozzávetőleg 1 Mrd Euro. Ez és a EU-s hitel összességében a GDP kb 1,1%-a hitelben, már januárban.
Csak érdekesség:
A PNRR hitel idei részlete részletei az A1, A7, A8 autópályák építésre - befejezésére lesznek használva, illetve metróközlekedés fejlesztésre Bukarestben és Kolozsvárott, meg még sok minden másra. Ezekkel nem is lenne baj, csakhogy az autópálya fejlesztéseket egyszerűen átcsatornázták a kohéziós alapokból az "EU-s Covid helyreállítási alapba", ezzel gyakorlatilag szentesítve, hogy a 2014-2020-as alap (2023-ig felhasználható) pénzei egyszerűen bennmaradnak, elvesznek, mert már 2023-ig nem lehet őket tartalommal megtölteni, becslések szerint a minimum 30-40%-a annak a hétéves támogatási keretnek megint elvész. Figyelem helyette hitelt vesznek fel, amit ugyan ráér 30 év alatt visszafizetni de mégiscsak hitel. A metróberuházások pedig nettó pénznyelők, szimpla presztízs beruházások, sem a bukaresti a reptérig sem a kolozsvári nem telik meg utasokkal, nincs rájuk valós igény, az építtetőknek éri meg egyedül, nem csak a hitel jelent majd terhet, hanem a fenntartás is súlyos pénzekbe kerül majd.
A román politikum "nagy országprojektként" tekint a Helyreállítási Alapra aminek teljesülései olyan áron is meg kell valósuljanak ami netto veszteséget okoz - mert elbukják a kohéziós támogatásokat - vagy éppen a teljesülések nem érnek célt és működési veszteséget okoznak majd, mint a metró beruházások. Külön pikantériája a dolognak, hogy ez a pénz csak 2026-ig áll rendelkezésre, addig meg beígértek vagy 500 km autópályát aminek a 2022-as teljesülései csak az átkönyvelésekkel valósulhatnak meg a további évek pedig erősen kétségesek, nem ilyen ritmushoz szoktak a román autópálya építők.
Erős kétségek övezik a 2022-es büdzsét is, a saját kutató intézeteik is megkérdőjelezik a sarokszámokat és független egyetemi kutatók is egyrészt kisebb gazdasági növekedést jósolnak, másrészt magasabb inflációt, sőt már a 2021-es számokkal, a bázissal is gond van. Az idealizált számok mellett is Európa legmagasabb államháztartási hiányát tervezték be 2022-re ami egyáltalán nem fest jól. A cél nyilvánvaló és Jan1-től látszanak a miértek is, főként a PSD nyomására erős szociális jellegű költekezésbe kezd a kormány a nyugdíjak, a gyerek pénz, az áram és fűtés támogatások, az egyszeri juttatások, a Covid veszteség csökkentések stb miatt, a számok pedig csak úgy jönnek ki, ha magas eredményeket terveznek 2022-re még ha azok első blikkre irreálisnak tűnnek is. Az intő jelek pedig ott vannak, nem gyárt az ország legnagyobb gáz fogyasztója az Azomures és csökkentette a teljesítményét az ALRO is a vidék legnagyobb alumínium kombinátja, az autógyárak 2020-nál is kevesebbet gyártottak 2021-ben, az infláció pedig erősen visszafogta a fogyasztók költéseit ősszel, részben ezért is van a kormány fogyasztás ösztönző költekezése 2022 elejétől, kompenzálni kell a liberalizált energia piaci veszteségeket és a magas infláció okozta sokkokat ez viszont hatalmas pénzekbe kerül, nem véletlen a milliárd eurót elérő januári hitelfelvétel mert pénz továbbra sincs, a lassú de egyre gyorsuló eladósodás nehezen elkerülhető csapda.
Hello, megosztanád velünk is ezeket a sarok számokat, csak hogy újra örömködhessünk rajta. :) A népesség változásról küldtél egy linket múltkor, de sehogy nem boldogulok vele amikor az új számokat meg akartam nézni ebben is tudnál segíteni. köszi
 

Vasgyar

Well-Known Member
2020. július 15.
344
1 636
93