A II. világháború (1939 - 1945)

háborús idők=jóvanazúgy :D nagyítsatok rá
6axdldi9sb781.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
3700 munkaóra volt legyártani egy T-34-est 1943-ban (8000 munkaóra volt 1941-ben), abba nem fér bele az, hogy szép is legyen.
És még csak nem is azzal volt a baj... Maga a konstrukció volt a szar:
  • ergonómiai rémálom. Azoknak akiknek szerencsétlenségükre bele kellett ülni, a németek mellett a saját harckocsival is küzdeni kellett. Ennek a típusnak a kialakítása tökéletes tükörképe volt annak az embertelen rezsimnek, ahol megalkották, egyáltalán nem volt szempont a tervezésnél az ergonómia.
  • legalábbis a T-34/76 esetén, a kétfős torony miatt a parancsnok túl volt terhelve, nehezen tudta ellátni a feladatát
  • nem lehetett kilátni belőle, ez a probléma mondjuk a T-34/85-nél megszűnt
  • a korai 4 sebességes váltó egy hihetetlenül primitív, megbízhatatlan szerkezet. A későbbi 5 sebességes már jobb volt, de kezelése elképesztően nehéz volt annak is. Sokszor azt is csak kalapáccsal lehetett sebességbe "ütni". Ez nem mítosz, tény.
  • a háború elején nem volt működő légszűrője a motornak. Később a "ciklon" és "multiciklon" szűrők valamit javítottak a helyzeten, de ezek is primitívek voltak, rendkívül rossz hatásfokkal. Eredmény, erősen lecsökkent motorélettartam. Ezt csak a II.Vh után tudták megszüntetni.
  • a Christie felfüggesztés bár viszonylag nagy sebességet tett lehetővé, a személyzet számára rendkívüli megterhelést jelentett, annyira durva, rossz volt a futása a harckocsinak.

Sajnos a kommunista propaganda által terjesztett mítosz, a "T-34 a háború legjobb harckocsija" még mindig él, és sok könyvben újra meg újra előkerül. A valóság ezzel szemben az volt, hogy a T-34 egy gyenge közepes konstrukció volt, a harctéri eredményei jól tükrözik ezt. A II.Vh után, Koreában szembekerült amerikai kortársával, a sokszor alaptalanul lenézett Shermannal, és esélye sem volt ellene.
 
És még csak nem is azzal volt a baj... Maga a konstrukció volt a szar:
  • ergonómiai rémálom. Azoknak akiknek szerencsétlenségükre bele kellett ülni, a németek mellett a saját harckocsival is küzdeni kellett. Ennek a típusnak a kialakítása tökéletes tükörképe volt annak az embertelen rezsimnek, ahol megalkották, egyáltalán nem volt szempont a tervezésnél az ergonómia.
  • legalábbis a T-34/76 esetén, a kétfős torony miatt a parancsnok túl volt terhelve, nehezen tudta ellátni a feladatát
  • nem lehetett kilátni belőle, ez a probléma mondjuk a T-34/85-nél megszűnt
  • a korai 4 sebességes váltó egy hihetetlenül primitív, megbízhatatlan szerkezet. A későbbi 5 sebességes már jobb volt, de kezelése elképesztően nehéz volt annak is. Sokszor azt is csak kalapáccsal lehetett sebességbe "ütni". Ez nem mítosz, tény.
  • a háború elején nem volt működő légszűrője a motornak. Később a "ciklon" és "multiciklon" szűrők valamit javítottak a helyzeten, de ezek is primitívek voltak, rendkívül rossz hatásfokkal. Eredmény, erősen lecsökkent motorélettartam. Ezt csak a II.Vh után tudták megszüntetni.
  • a Christie felfüggesztés bár viszonylag nagy sebességet tett lehetővé, a személyzet számára rendkívüli megterhelést jelentett, annyira durva, rossz volt a futása a harckocsinak.

Sajnos a kommunista propaganda által terjesztett mítosz, a "T-34 a háború legjobb harckocsija" még mindig él, és sok könyvben újra meg újra előkerül. A valóság ezzel szemben az volt, hogy a T-34 egy gyenge közepes konstrukció volt, a harctéri eredményei jól tükrözik ezt. A II.Vh után, Koreában szembekerült amerikai kortársával, a sokszor alaptalanul lenézett Shermannal, és esélye sem volt ellene.
Annak semmi köze a hegesztéshez.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
Tudom, hogy történelmietlen hülyeség, viszont talán jópofa gondolatkísérlet: ti a mai tudásotok alapján milyen harckocsit terveztetek volna 1943-ban a keleti frontra? Csak korabeli technológiát ér "felhasználni", a mai tudás a korabeli harctéri állapotokra, a létszámokra, időjárásra, üzemanyag-ellátásra stb., tehát a Nagy Képre vonatkozik. Lehet német és szovjet tankot is álmodni. :)
 
  • Tetszik
Reactions: ZsoltHun and Fundin
Tudom, hogy történelmietlen hülyeség, viszont talán jópofa gondolatkísérlet: ti a mai tudásotok alapján milyen harckocsit terveztetek volna 1943-ban a keleti frontra? Csak korabeli technológiát ér "felhasználni", a mai tudás a korabeli harctéri állapotokra, a létszámokra, időjárásra, üzemanyag-ellátásra stb., tehát a Nagy Képre vonatkozik. Lehet német és szovjet tankot is álmodni. :)
a Tast, csak dízelmotorral
 
Tudom, hogy történelmietlen hülyeség, viszont talán jópofa gondolatkísérlet: ti a mai tudásotok alapján milyen harckocsit terveztetek volna 1943-ban a keleti frontra? Csak korabeli technológiát ér "felhasználni", a mai tudás a korabeli harctéri állapotokra, a létszámokra, időjárásra, üzemanyag-ellátásra stb., tehát a Nagy Képre vonatkozik. Lehet német és szovjet tankot is álmodni. :)
Igazából a Panther. Ha nagyon alakítani akar rajta az ember akkor pár tonnát lehetett volna spórolni rajta azza, hogy csökkented a frontális védelmét.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Tudom, hogy történelmietlen hülyeség, viszont talán jópofa gondolatkísérlet: ti a mai tudásotok alapján milyen harckocsit terveztetek volna 1943-ban a keleti frontra? Csak korabeli technológiát ér "felhasználni", a mai tudás a korabeli harctéri állapotokra, a létszámokra, időjárásra, üzemanyag-ellátásra stb., tehát a Nagy Képre vonatkozik. Lehet német és szovjet tankot is álmodni. :)
Ha 1943. akkor német oldalt csak a Panzer 4 ausf. H, igaz csak 43 elején kezdték gyártani ezt a variációt. Ennyi történelmietlenség belefér :) Ha lehet fokozni akkor a Pnather ausf. F és spéci variációi.

Orosz oldalról T-34-85, M4Ax (X =minden variáció)

A nehéz tankokat dobnám mindkét oldalról. Teljesen felesleges erőforrás pazarlások! (Bocsi Tigris :( )
 
1200 Tiger utólag nèzve csak eröforrás pazarlás ( vagy kedvtelés?) volt.
A.H. mániája volt a mindenből a legnagyobbat és legerősebbet, lásd a Maus.

A tűzerő-védelem-mozgékonyság szentháromságban csak az első kettő esetben volt jó. A második estben is csak szemből, oldalsó hátulsó és a tetőpáncél átlagos volt. A kézikönyve szerint 15 percenként megkellett vele állni karbantartás céljából.