Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Tegnap este a szármától,ma éjszaka meg ettől nem tudok aludni....háborús idők=jóvanazúgy nagyítsatok rá
Gondolom a hegesztésnek nevezet valamit.Mit kell látni?
70 éves és még tart...Gondolom a hegesztésnek nevezet valamit.
3700 munkaóra volt legyártani egy T-34-est 1943-ban (8000 munkaóra volt 1941-ben), abba nem fér bele az, hogy szép is legyen.Hát... a T-34 legkissebb problémája volt a szar hegesztések... Voltak annál nagyobb, sokkal nagyobb bajok is.
És még csak nem is azzal volt a baj... Maga a konstrukció volt a szar:3700 munkaóra volt legyártani egy T-34-est 1943-ban (8000 munkaóra volt 1941-ben), abba nem fér bele az, hogy szép is legyen.
Annak semmi köze a hegesztéshez.És még csak nem is azzal volt a baj... Maga a konstrukció volt a szar:
- ergonómiai rémálom. Azoknak akiknek szerencsétlenségükre bele kellett ülni, a németek mellett a saját harckocsival is küzdeni kellett. Ennek a típusnak a kialakítása tökéletes tükörképe volt annak az embertelen rezsimnek, ahol megalkották, egyáltalán nem volt szempont a tervezésnél az ergonómia.
- legalábbis a T-34/76 esetén, a kétfős torony miatt a parancsnok túl volt terhelve, nehezen tudta ellátni a feladatát
- nem lehetett kilátni belőle, ez a probléma mondjuk a T-34/85-nél megszűnt
- a korai 4 sebességes váltó egy hihetetlenül primitív, megbízhatatlan szerkezet. A későbbi 5 sebességes már jobb volt, de kezelése elképesztően nehéz volt annak is. Sokszor azt is csak kalapáccsal lehetett sebességbe "ütni". Ez nem mítosz, tény.
- a háború elején nem volt működő légszűrője a motornak. Később a "ciklon" és "multiciklon" szűrők valamit javítottak a helyzeten, de ezek is primitívek voltak, rendkívül rossz hatásfokkal. Eredmény, erősen lecsökkent motorélettartam. Ezt csak a II.Vh után tudták megszüntetni.
- a Christie felfüggesztés bár viszonylag nagy sebességet tett lehetővé, a személyzet számára rendkívüli megterhelést jelentett, annyira durva, rossz volt a futása a harckocsinak.
Sajnos a kommunista propaganda által terjesztett mítosz, a "T-34 a háború legjobb harckocsija" még mindig él, és sok könyvben újra meg újra előkerül. A valóság ezzel szemben az volt, hogy a T-34 egy gyenge közepes konstrukció volt, a harctéri eredményei jól tükrözik ezt. A II.Vh után, Koreában szembekerült amerikai kortársával, a sokszor alaptalanul lenézett Shermannal, és esélye sem volt ellene.
a Tast, csak dízelmotorralTudom, hogy történelmietlen hülyeség, viszont talán jópofa gondolatkísérlet: ti a mai tudásotok alapján milyen harckocsit terveztetek volna 1943-ban a keleti frontra? Csak korabeli technológiát ér "felhasználni", a mai tudás a korabeli harctéri állapotokra, a létszámokra, időjárásra, üzemanyag-ellátásra stb., tehát a Nagy Képre vonatkozik. Lehet német és szovjet tankot is álmodni.
Igazából a Panther. Ha nagyon alakítani akar rajta az ember akkor pár tonnát lehetett volna spórolni rajta azza, hogy csökkented a frontális védelmét.Tudom, hogy történelmietlen hülyeség, viszont talán jópofa gondolatkísérlet: ti a mai tudásotok alapján milyen harckocsit terveztetek volna 1943-ban a keleti frontra? Csak korabeli technológiát ér "felhasználni", a mai tudás a korabeli harctéri állapotokra, a létszámokra, időjárásra, üzemanyag-ellátásra stb., tehát a Nagy Képre vonatkozik. Lehet német és szovjet tankot is álmodni.
Ha 1943. akkor német oldalt csak a Panzer 4 ausf. H, igaz csak 43 elején kezdték gyártani ezt a variációt. Ennyi történelmietlenség belefér Ha lehet fokozni akkor a Pnather ausf. F és spéci variációi.Tudom, hogy történelmietlen hülyeség, viszont talán jópofa gondolatkísérlet: ti a mai tudásotok alapján milyen harckocsit terveztetek volna 1943-ban a keleti frontra? Csak korabeli technológiát ér "felhasználni", a mai tudás a korabeli harctéri állapotokra, a létszámokra, időjárásra, üzemanyag-ellátásra stb., tehát a Nagy Képre vonatkozik. Lehet német és szovjet tankot is álmodni.
Panzer IV: 15000 òra.3700 munkaóra volt legyártani egy T-34-est 1943-ban (8000 munkaóra volt 1941-ben), abba nem fér bele az, hogy szép is legyen.
A.H. mániája volt a mindenből a legnagyobbat és legerősebbet, lásd a Maus.1200 Tiger utólag nèzve csak eröforrás pazarlás ( vagy kedvtelés?) volt.