[BIZTPOL] Kína

Ami a legdurvább, az szerintem az ára, mindezt megépítették 4 milliárd dollárból. Németországban 2012 ben hegyvidéki szakaszokat átlagosan 25 millió/km euróért építették, azaz kb 30 millió dollár, viszont ez nem sima dimbes-dombos, hanem extrém körülmények és extrém terepviszonyok, olvastam alagutakról aminek kilométere 70 millió euró környékén van. Ami még nagyon érdekes a videóból az a menetidő csökkenés és a gdp növekedés viszonyulása egymáshoz.

Haditechnikában nem merek nagyon megszólalni ( mit keresek itt? ugye? ) de szembejött velem a napokban egy ár összehasonlítás.
St. Antonio Class amphibious transport dock, price tag: $2 billion.
Type 071 amphibious transport dock, price tag: less than $200 million.

Annyira hihetetlen volt hogy megnéztem hogy a Thaiföldnek mennyiért adják és ott is 200 milliót írtak, tehát ennyiéért adják el. Annak nem látom értelmét hogy veszteséggel adják el, szóval valószínűleg tényleg ennyi vagy még olcsóbb a megépítése nekik.
 
Ami a legdurvább, az szerintem az ára, mindezt megépítették 4 milliárd dollárból. Németországban 2012 ben hegyvidéki szakaszokat átlagosan 25 millió/km euróért építették, azaz kb 30 millió dollár, viszont ez nem sima dimbes-dombos, hanem extrém körülmények és extrém terepviszonyok, olvastam alagutakról aminek kilométere 70 millió euró környékén van. Ami még nagyon érdekes a videóból az a menetidő csökkenés és a gdp növekedés viszonyulása egymáshoz.

Haditechnikában nem merek nagyon megszólalni ( mit keresek itt? ugye? ) de szembejött velem a napokban egy ár összehasonlítás.
St. Antonio Class amphibious transport dock, price tag: $2 billion.
Type 071 amphibious transport dock, price tag: less than $200 million.

Annyira hihetetlen volt hogy megnéztem hogy a Thaiföldnek mennyiért adják és ott is 200 milliót írtak, tehát ennyiéért adják el. Annak nem látom értelmét hogy veszteséggel adják el, szóval valószínűleg tényleg ennyi vagy még olcsóbb a megépítése nekik.
Hatalmas érvágás, hogy valamiért nem vásárolunk kínai technikát. Tesztelni kellene és aminek jó a minősége azt bálásan venni és máris fel lenne szerelve sok tartalékos zászlóalj fullosan. Csak jusson idő a kiképzésükre!
 
Hatalmas érvágás, hogy valamiért nem vásárolunk kínai technikát. Tesztelni kellene és aminek jó a minősége azt bálásan venni és máris fel lenne szerelve sok tartalékos zászlóalj fullosan. Csak jusson idő a kiképzésükre!
Gondolom erősen prüszkölnének miatta nyugatról, pedig ha a katonák elégedettek lennének vele akkor árban verhetetlen, és valóban emiatt mennyiségben is jóval többet lehetne beszerezni. Van még egy szerintem verhetetlen tényezője a kínainak, és ez az orosznál is, hogy konfliktus esetén ők szállítanának utánpótlást, nyugatról pedig kapnánk egy embargót és a végeredmény úgyis az lenne hogy amit tudunk azt keletről szerzünk be gyorsan, amihez meg nem lesz ember ami bonyolult kezelésű. Legalábbis ezt a képet mutatják a modern konfliktusok kis országoknál.
Mert lehet szépíteni ide meg oda, de mi elsősorban a szomszédaink miatt kell fegyverkezzünk, mert ha az oroszokkal kerül a nato szembe akkor mi lehet már annak a hírét se fogjuk elolvasni, de a szomszédainkkal valószínűleg elhúzódna a dolog, és a világ óriási változásokon megy keresztül majd az elkövetkező időszakban, olyankor pedig gyakran teremnek lehetőségek.
Ez még úgy is bődületes különbség, hogy a Type 071 jüanból épült, a kínai melósok meg biztos kevesebbet keresnek, mint az amerikaiak. Kíváncsi lennék a tényleges képességek, harcérték közötti különbségre is.
Igen ez nagyon lényeges szempont, de 10x árkülönbségnél ha 10x gyengébb lenne akkor azt korallzátonynak neveznénk lehet :) Bár veszélyesek a kínai korallzátonyok, a múltkor is a dél kínai tengeren összetört egy amerikai tengeralattjárót amit lehet kukázni kellesz, mert eddig 4 milliárdos a kár.
Viszont annyira rosszak nem lehetnek, mert Nigériában használják nagyon is éles helyzetekben és folyamatosan adják le az újabb rendeléseket, és elég magabiztosak ahhoz hogy mbt-ket is adtak el. Akkor kicsit magasabb értéket képviselő erők kezében főleg nem lehet rossz főleg hogy azok is harmad meg negyed áron vannak nyugatihoz viszonyítva.
Nekünk még nincs tengerünk, a többi eszközt pedig ha figyelünk láthatjuk éles használat közben szerte a világon.
 
Igen ez nagyon lényeges szempont, de 10x árkülönbségnél ha 10x gyengébb lenne akkor azt korallzátonynak neveznénk lehet
Igen, ekkora különbség tuti, hogy nincs közöttük. Mondjuk gyanítom, hogy a kínai gyárak nem szednek olyan sápot, mint a tisztelt military-industrial complex ... :rolleyes:


Bár veszélyesek a kínai korallzátonyok, a múltkor is a dél kínai tengeren összetört egy amerikai tengeralattjárót amit lehet kukázni kellesz, mert eddig 4 milliárdos a kár.
Oooo, azt már mutattam, hogy ott mi történt. Japán szent védőjének nem tetszett az amcsi SSN jelenléte. Picit lefejelte :D
 
2021 eredményei

https://www.unz.com/wp-content/uploads/2022/01/ChinaGodfree2021-600x371.png

Ha nagyon perverz vagy és szeretsz olvasni a végén van egy két érdekesség:)

df193924-5f80-ff26-85b6-3150ee2b841c.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs
Újabb kínai ingatlanfejlesztő ment technikailag csődbe, egy másik pedig likviditási problémákra figyelmeztetett, ismét rávilágítva a kínai ingatlanszektor problémáira - írja a Reuters.

A kínai Shimao Group, az egyik legegészségesebb mérleggel rendelkező ingatlanfejlesztő egy több mint 100 milliárd dollárnyi kifizetéssel maradt el. A China Credit Trust befektetőknek kiküldött levele szerint (amit két forrás is megerősített a Reutersnek), az ingatlanfejlesztő a hiteléből 755 millió jüant már visszafizetett a vállalat, a fennmaradó 645 millió jüan kifizetése azonban nem történt meg, ami technikailag csődöt jelent a hitelen. A hír azért különösen aggasztó, mivel az eladósodottságra vonatkozó mind a három szigorúbb kínai szabályozói követelményt teljesítette eddig a társaság (a saját tőkéhez, a cash flowhoz és az eszközértékhez viszonyítva) - emlékeztet a CNBC. A Reuters megkeresésére a hírrel kapcsolatban sem az alapkezelő, sem az ingatlanfejlesztő nem reagált.

Közben ma reggel egy másik ingatlanfejlesztő, a Guangzhou R&F Properties likviditási problémáira is fény derült, közölte, hogy miután eszközeinek eladása nem a tervek szerint alakult az ingatlanpiacon tapasztalható volatilitás közepette, így a 725 millió dollárnyi kötvénye visszafizetésére nincs elegendő fedezete.

 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs

Azért nem gyenge, hogy gyakorlatilag az összes közeli USA szövetségessel leülnek tárgyalni, ráadásul még Iránt is bevonják. Ha ebből ki tudnak hozni egy közeledést vagy enyhülést az Öböl térségben, az bizony kemény koki lenne az USA diplomácia orrára.