A magyar hadiipar napjainkban

Egyrészt az a negyedik várpalotai üzem még kimondottan érdekes lehet.
A másik multinak pedig nekem is a Saab tűnik logikusnak.
Várpalotai +1 üzemnek mondjuk izgalmas lenne, egy CG4 gránát gyár. Volumenre meg azért lehet érdekes a dolog, mert a Saabnak több olyan szegmense is van, amivel kiegészülve RM-i szintre lehet majd emelni a forgalmat.
Pl., ha beszállunk a Tempestbe, akkor a gyártás egy részét a Saab (AV) itteni üzemében intézhetjük. Nyírtelekkel kapcsolatban is ugye bővülhet a spektrum. Lehet még Saab beszállító is, pl. a Giraffe radarokba.
De mondjuk az álcázó rendszerekkel kapcsolatban is volt már közös munka velük (mobilhangárok).

Tényleg nagyon fúrja az oldalamat az érkező nagy formátumú cég.
Aztán lehet az még az MBDA is, vagy esetleg a NAMMO? Talán a Leonardo?
Diehl-Rafael (rakéták?)
Elbit-IAI-Baykar-TAI (drónok?)
 
Az MBDA az FCAS-ban meg a Tembest-ben is benne van.
  • 6. gen fegyverek teren nem hiszem hogy lesz jobb Europaban
  • akartak valami ABM kepesseget is - Aster
  • romanoknak is igertek anno valami raketa gyartast meg egyetemekkel valo egyutmukodest

Saab-on kivul lehetne meg az Airbus? Angolszaszokra nagyon nem tippelnek.
Maróth azt mondta Franciákkal nem igazán megy ez a fegyvergyártás együttműködés. Szerintem ha MBDA-val komolyan akartunk volna valamit MICA VL-t vettünk volna mint a Lengyelek, AMRAAM helyett meg MICA menne a Gripenre.
 
A Diehl esélyes.
Én korábban nagyon bíztam az érkezésükben, de látványosan nem volt semmilyen nagy összeborulás az IRIS-T rakéták megrendelése kapcsán.
A Diehl esetén pedig a nagy volumenű idetelepítésben nem hiszek, mert egyszerűen a Diehl portfoliója nem olyan, amiből olyan tételben vásárolnánk, ami ellentételezésre szorulna.
Ha mégis, akkor ez a hír lehet az, amivel kapcsolatban beindulhat a bugi.
És akkor lehetne amerikai kapcsolódó üzlet is, de elindulhatna a hazai butarakéta gyártás is. Mi több a SAAB GLSDB-je is betehetné a sarkát az ajtónyílásba.
És ha tényleg ez van a háttérben, akkor érthető, hogy miért nem volt szó az MS20 block 2 kapcsán az SEM az SDB bombákról!
 
Én korábban nagyon bíztam az érkezésükben, de látványosan nem volt semmilyen nagy összeborulás az IRIS-T rakéták megrendelése kapcsán.
A Diehl esetén pedig a nagy volumenű idetelepítésben nem hiszek, mert egyszerűen a Diehl portfoliója nem olyan, amiből olyan tételben vásárolnánk, ami ellentételezésre szorulna.
Ha mégis, akkor ez a hír lehet az, amivel kapcsolatban beindulhat a bugi.
És akkor lehetne amerikai kapcsolódó üzlet is, de elindulhatna a hazai butarakéta gyártás is. Mi több a SAAB GLSDB-je is betehetné a sarkát az ajtónyílásba.
És ha tényleg ez van a háttérben, akkor érthető, hogy miért nem volt szó az MS20 block 2 kapcsán az SEM az SDB bombákról!
IRIS-T üzletben kihangsúlyozták, ez az első ütem...

De megnézve most Gazsi face oldalát Saab lesz az a nagy cég érzésre.
 
Én korábban nagyon bíztam az érkezésükben, de látványosan nem volt semmilyen nagy összeborulás az IRIS-T rakéták megrendelése kapcsán.
A Diehl esetén pedig a nagy volumenű idetelepítésben nem hiszek, mert egyszerűen a Diehl portfoliója nem olyan, amiből olyan tételben vásárolnánk, ami ellentételezésre szorulna.
Ha mégis, akkor ez a hír lehet az, amivel kapcsolatban beindulhat a bugi.
És akkor lehetne amerikai kapcsolódó üzlet is, de elindulhatna a hazai butarakéta gyártás is. Mi több a SAAB GLSDB-je is betehetné a sarkát az ajtónyílásba.
És ha tényleg ez van a háttérben, akkor érthető, hogy miért nem volt szó az MS20 block 2 kapcsán az SEM az SDB bombákról!
A Diehl kapcsán én a MLRS-ek rakétáira gondoltam.
 
IRIS-T üzletben kihangsúlyozták, ez az első ütem...

De megnézve most Gazsi face oldalát Saab lesz az a nagy cég érzésre.
Csak Iris-T-ből nem tudunk annyit venni, hogy az nagy volumen lenne. Ugyan illeszthető lenne a NASAMS-hoz, de hamarabb pakoljuk át a meglévő AMRAAM-okat az indítókba (METEOR csere), mint, hogy új, kisebb hatótávolságú rakétát integráljunk...Szerintem.

Ha Diehl, akkor ott valamilyen egyébb gyárnak is kellene érkeznie.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Csak Iris-T-ből nem tudunk annyit venni, hogy az nagy volumen lenne. Ugyan illeszthető lenne a NASAMS-hoz, de hamarabb pakoljuk át a meglévő AMRAAM-okat az indítókba (METEOR csere), mint, hogy új, kisebb hatótávolságú rakétát integráljunk...Szerintem.

Ha Diehl, akkor ott valamilyen egyébb gyárnak is kellene érkeznie.
IRIS-T üzletben kihangsúlyozták, ez az első ütem...

De megnézve most Gazsi face oldalát Saab lesz az a nagy cég érzésre.
Ha a Royal Air Force-t koveti az Tempest-et jelent nem? :D Vagyis Saab.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Egyrészt az a negyedik várpalotai üzem még kimondottan érdekes lehet.
A másik multinak pedig nekem is a Saab tűnik logikusnak.
Várpalotai +1 üzemnek mondjuk izgalmas lenne, egy CG4 gránát gyár. Volumenre meg azért lehet érdekes a dolog, mert a Saabnak több olyan szegmense is van, amivel kiegészülve RM-i szintre lehet majd emelni a forgalmat.
Pl., ha beszállunk a Tempestbe, akkor a gyártás egy részét a Saab (AV) itteni üzemében intézhetjük. Nyírtelekkel kapcsolatban is ugye bővülhet a spektrum. Lehet még Saab beszállító is, pl. a Giraffe radarokba.
De mondjuk az álcázó rendszerekkel kapcsolatban is volt már közös munka velük (mobilhangárok).

Tényleg nagyon fúrja az oldalamat az érkező nagy formátumú cég.
Aztán lehet az még az MBDA is, vagy esetleg a NAMMO? Talán a Leonardo?
sok minden van még a saab nak.
ha sikerülne összhozni egy RM SaaB betelepülést és aTörök vonalra is rágyurni több kisebb céges eggyütmüködésben.
nem kell töllük a rakétavető elég ha lőszert veszünk töllük/esetleg szereljük bizonyos részeit licensebe gyártjuk majd beszállítunk... pl.
a rakéta vonal is fejlődik légi téren is és bomák fegyverzet terén is ami viszont SaaB nak fontos nem RM nek.
igazából így már érthető lenne egy orosz teherautogyár vagy license. (rába license kamaz) ez nagy merítés lenne. volvonak nem konkurencia az a kamionokra van ráálva.
 
Lőtereink gyaktereink kibérelhetőek. az olaszok ugynézki sürűn látott vendégek lessznek.
 
  • Tetszik
Reactions: hete
Mit hozna ide a Saab? Repülős vagy rakétás technológiát?
Nekem nagyon tetszik az NLAW - jó lenne a CG és a Spike közötti megoldásnak...
kérdés még hogy a SaaB jön e vagy más. pl Törökvonal. vagy hogy a SaaB mennyire jön mert a török már bentvan.
de lehet valami egésszen meglepő ... USA cég.. (politikai kizárt szerintem.) svájci izraeli lengyelkonzorcium (V4 akár de ez nagyon vágyálom kategoria)
norvég... Francia... finn... vannak nagy cégekel rendelkező országok. némeik több gyártóval is.
de a svéd a legvalószínübb meg eggyesek szerintem nyitvatartják a koreai vonalat is.
Olaszokkal nincs nagy hadiüzlet egyenlőre de nekik a lynx lessz ha lessz.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Amire a seregnek szüksége van az inkább a török vonal aminek viszont a iparnak van szüksége az meg a svéd eggyütmüködés.
mind2 fontos szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Lőtereink gyaktereink kibérelhetőek. az olaszok ugynézki sürűn látott vendégek lessznek.
Na az baj! Milan lövészetet remélem megtiltották nekik!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

 
én egyébként inkább valószínűsítek egy török fegyver eladási sikersorozatot mint egy drága svédet.
török fegyverzet közel német minőségbe vagy már mondhatni osztrák minőségbe
szerintem nagyobb üzlet mint egy svéd fegyveren olcsosítani. hisz ott a fejlesztés drága. (amire mi még nem vagyunk késsz) nem jelenti azt hogy hosszútávon ne lenne értelme.