A magyar hadiipar napjainkban

Az a szomorú, hogy drón vonalon akkor még mindig " PIACKUTATÁS" zajlik!! Holott reméltem ez már kicsit előrehaladottabb állapotban van!
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Nem látok dátumot a cikken. Ez biztosan friss?

Van benne pár új infó - még ha a sorok között is kell olvasni.
  • Talán itt van először hivatalosan megerősítve (még ha csak utalás szintjén is), hogy különböző fegyvernemek kapnak Spike-okat, és hogy 2 szerződés már alá van írva. Akkor ez megerősíti az, hogy az LR után (eddig csak erről volt hivatalos infó) megrendeltük a BVR Spike-ok (ER2 v. NLOS) valamelyikét is.
  • Említ Maróth több drónszállító országot/céget is. Érdekesség, hogy feltűntek a felsorolásban a lengyelek, és a németek is. Előző szerintem a Warmate-tel, míg az utóbbi nem teljesen nyilvánvaló nekem. Talán ez a RM/Uvision koprodukció lehet. Bár itt csak a keretcég lenne talán német.
Az Airbus drónhelikoptergyárzltását is ide szeretnénk hozni. A fejlesztés nem tudon hol zajlik jelenleg, de könnyen lehet Németország.
Viszont érdekes, hogy direktben izraelit nem említett. Mondjuk nekem eléggé az jön le, hogy most kimondottan csak loitering munition szegmens forgott az agyába. MALE drón kategóriában nem nagyon tudnék echte lengyel vagy német céget mondani. Az lengyelek maguk is TB2-t rendeltek, míg a németek meg Heron-t használnak, amíg az európai fejlesztések be nem érnek.
Ez kifejezetten jól hangzik!!

Van a pakliban olyan kártya is, hogy felépítenek egy teljesen új, magyar drónüzemet?

– Egyértelműen ez lenne a cél. Megvalósítani a hazai gyártást, fejlesztést, és ezzel bekerülni a világ élvonalába.

– Milyen pilóta nélküli járművekre lenne igénye a Magyar Honvédségnek?

– Mindenre. Persze méret tekintetében egy ponton túl már nem érdemes versenyeznünk, sokkal inkább a funkcionalitásban kellene versenybe szállnunk. Az biztos, hogy minden hadászati szempontból érdekes funkcióra alkalmasnak kell lenniük a magyar drónoknak, ezért teljes körű fejlesztést kell meghonosítanunk.

- a hozzánk gyártani jelentkező cégek nemzetiségeiből is pár dolog kivehető.
Szerintem a szóban forgó cégek:
koreai - KAI (esetleg a Hanwha, de ott azért nehéz lesz kitúrni a RM-t)
szingapúri - ST Engineering (cukukocka rulez!)
dél-afrikai - Hát itt nem gondolom, hogy a csődben lévő Denel akarja áttenni a székhelyét. Akkor csak a Paramount Group maradhat... (Mbombe for president!)

Itt nem is ezek az országok a meglepők, inkább az, hogy ha ez egy friss cikk, akkor ezek az országok még mindig ott vannak a kalapban.
Különösen a dél-afrikai vonal meglepő...
Minden konteo jatszik, ez tetszik. Sztem Szingapur nem a cukikocka lesz, az beleférne a Honvédség portfoliójába, hanem a kerekes Terrex(?), ami nekünk nem kell. :cool:
 
Nem látok dátumot a cikken. Ez biztosan friss?

Van benne pár új infó - még ha a sorok között is kell olvasni.
  • Talán itt van először hivatalosan megerősítve (még ha csak utalás szintjén is), hogy különböző fegyvernemek kapnak Spike-okat, és hogy 2 szerződés már alá van írva. Akkor ez megerősíti az, hogy az LR után (eddig csak erről volt hivatalos infó) megrendeltük a BVR Spike-ok (ER2 v. NLOS) valamelyikét is.
  • Említ Maróth több drónszállító országot/céget is. Érdekesség, hogy feltűntek a felsorolásban a lengyelek, és a németek is. Előző szerintem a Warmate-tel, míg az utóbbi nem teljesen nyilvánvaló nekem. Talán ez a RM/Uvision koprodukció lehet. Bár itt csak a keretcég lenne talán német.
Viszont érdekes, hogy direktben izraelit nem említett. Mondjuk nekem eléggé az jön le, hogy most kimondottan csak loitering munition szegmens forgott az agyába. MALE drón kategóriában nem nagyon tudnék echte lengyel vagy német céget mondani. Az lengyelek maguk is TB2-t rendeltek, míg a németek meg Heron-t használnak, amíg az európai fejlesztések be nem érnek.
- a hozzánk gyártani jelentkező cégek nemzetiségeiből is pár dolog kivehető.
Szerintem a szóban forgó cégek:
koreai - KAI (esetleg a Hanwha, de ott azért nehéz lesz kitúrni a RM-t)
szingapúri - ST Engineering (cukukocka rulez!)
dél-afrikai - Hát itt nem gondolom, hogy a csődben lévő Denel akarja áttenni a székhelyét. Akkor csak a Paramount Group maradhat... (Mbombe for president!)

Itt nem is ezek az országok a meglepők, inkább az, hogy ha ez egy friss cikk, akkor ezek az országok még mindig ott vannak a kalapban.
Különösen a dél-afrikai vonal meglepő...
Szerintem a Denel lesz az inkább.
 
Minden konteo jatszik, ez tetszik. Sztem Szingapur nem a cukikocka lesz, az beleférne a Honvédség portfoliójába, hanem a kerekes Terrex(?), ami nekünk nem kell.
A Bronco-t csak azért kaptam elő, hogy azonosítsam a céget. A Terrex-szel viszont az a baj, hogy abban a szegmensben már viszonylag jól el vagyunk kötelezve. Azt max. alternatívának látom, ha nem tudnák a 2023-as protó határidejét tartani a RM-nál. Meg hogy legyen mivel esetleg az árakat lenyomni, mert bár lehet, hogy Maróth úgy van a RM vezetőkkel, mint a borsó meg a héja, de azért nem árt pár jókert tartani az ingújjban, ha cápákkal kell leállni vakpókerezni - nagy tétekben.
Ezen felől azért az ST benne van tüzér meg egyéni felszerelési programokban is, na meg az ultrakönnyű rajkocsijuk is elég régóta fejlődik. Még lehet, hogy a szittya koncepció is fel tudná szívni.
 
A Bronco-t csak azért kaptam elő, hogy azonosítsam a céget. A Terrex-szel viszont az a baj, hogy abban a szegmensben már viszonylag jól el vagyunk kötelezve. Azt max. alternatívának látom, ha nem tudnák a 2023-as protó határidejét tartani a RM-nál. Meg hogy legyen mivel esetleg az árakat lenyomni, mert bár lehet, hogy Maróth úgy van a RM vezetőkkel, mint a borsó meg a héja, de azért nem árt pár jókert tartani az ingújjban, ha cápákkal kell leállni vakpókerezni - nagy tétekben.
Ezen felől azért az ST benne van tüzér meg egyéni felszerelési programokban is, na meg az ultrakönnyű rajkocsijuk is elég régóta fejlődik. Még lehet, hogy a szittya koncepció is fel tudná szívni.
Szingapúrral úgy beszélt, annak ellenére jöhet ide hadiipar, hogy nem rendszeresítjük. Így ertettem a Terrexet. Afrikába tolhatjuk. Ott a Lynx nem konkurencia.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Én se arra gondoltam, hanem arra, hogy a maradékot ide hozza a RM.
A RM már felvásárolta azt, ami kellett neki a Denelből. (Ammunition)
A maradékot meg az arabok.
A többi Denel termék meg olyan, amivel már maga is rendelkezik (konkurencia), vagy olyan, ami nem túl fancy mostanában.
Nekünk lehetne még több dolguk is érdekes, de nem gondolom, hogy azokat a RM hozná hozzánk. Az anyacégnek meg pénze nincsen.
Azon mondjuk nem csodálkozom, hogy Maróthék elmentek oda is körbeszimatolni, mert vannak náluk finomságok.
 
Szingapúrral úgy beszélt, annak ellenére jöhet ide hadiipar, hogy nem rendszeresítjük. Így ertettem a Terrexet. Afrikába tolhatjuk. Ott a Lynx nem konkurencia.
Tudod, hogy ilyen sosem lesz!
Azér mi nem fogunk fizetni, hogy nálunk nem rendszeresítendő járműveket gyártsunk itt, aminek meg eddig nem is volt valami fényes a karrierje.
Afrikát meg ki tudják Szingapúrból is szolgálni. Ott kiépült üzemeik vannak, megfelelő kapacitással.
Ha valami ide települne Szingapúrból, akkor azt vagy ide akarják eladni, de minimum nagy potenciált látnak egy európai értékesítésben.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
A RM már felvásárolta azt, ami kellett neki a Denelből. (Ammunition)
A maradékot meg az arabok.
A többi Denel termék meg olyan, amivel már maga is rendelkezik (konkurencia), vagy olyan, ami nem túl fancy mostanában.
Nekünk lehetne még több dolguk is érdekes, de nem gondolom, hogy azokat a RM hozná hozzánk. Az anyacégnek meg pénze nincsen.
Azon mondjuk nem csodálkozom, hogy Maróthék elmentek oda is körbeszimatolni, mert vannak náluk finomságok.
Akkor meg se csak szimatol ak mik is maradtak ott ami érdekes lehet?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Akkor meg se csak szimatol ak mik is maradtak ott ami érdekes lehet?
Mármint nekünk lehetne érdekes, de a németeknek nem. A tüzérségi és rakéta portfoliojuk még mindig tartalmaz érdekességeket. A gond ezekkel, a meglévő rendszerinkbe való illesztés (rakéták esetén), illetve hogy a tüzérségi eszközök gyártásához komplett üzemeket kellene áthozni, csakhogy ahhoz felvevőpiac is kellene. Ami ugyan jelenleg lenne, de mire ez idekerülne, addigra már mindenki beszerez minden hiányzó tüzér dolgot. Másrészt ezeket a dolgokat most is el lehetne adni a piacon, és mégsem igazán kapkodnak utánuk. Pedig a csöves tüzérségi cuccaik világszínvonalúak.
 
Tudod, hogy ilyen sosem lesz!
Azér mi nem fogunk fizetni, hogy nálunk nem rendszeresítendő járműveket gyártsunk itt, aminek meg eddig nem is volt valami fényes a karrierje.
Afrikát meg ki tudják Szingapúrból is szolgálni. Ott kiépült üzemeik vannak, megfelelő kapacitással.
Ha valami ide települne Szingapúrból, akkor azt vagy ide akarják eladni, de minimum nagy potenciált látnak egy európai értékesítésben.
Dehát konkrétan ezt mondja.

Többek között dél-koreai, szingapúri és dél-afrikai cégek vannak a jelentkezők között, amelyek új telephelyet, helyszíneket keresnek a gyártásukhoz, dacára annak, hogy világossá tettük, a fegyvereiket a Magyar Honvédség egyelőre nem tudja rendszerbe állítani.

Mondjuk ott az egyelőre..