F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Ez az economic zone-ra vonatkozó térkép.
Még, ha el is fogadná az ember a vicces kínai követeléseket, akkor is nemzetközi vizeken történt a baleset.

Kínai felségvizeken történt az incidens (Peking szerint), és az amcsikat fel is szokták szólítani a kínai felségvizek elhagyására.
Ekkor az amcsik a FoN-ra (Freedom of Navigation) hivatkozva erre ügyet sem vetnek, és hajókáznak tovább, az általuk nemzetközinek tartott vizeken.

Nem az exlu. economic zone a mérvadó. Mert akkor maga a flotta is megsértette volna a kínai felségvizeket.
Ami ugyebár szintén nem igaz.

Attól függ Washington-t vagy Peking-et kérdezed.
:rolleyes:
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
jobban megnezve a videot, nagyon olyan erzesem van, hogy az amcsiknak hatalmas szerencsejuk volt most.
a roncs egyenesen vegigcsuszott a hajon es beleeset a vizbe.

ha nekicsapodot volna a leparkolt repcsiknek, sokkal nagyobb kar lett volna es nyilvan tobb serult katona is.
 
jobban megnezve a videot, nagyon olyan erzesem van, hogy az amcsiknak hatalmas szerencsejuk volt most
Ez csak minimális mértékben volt szetencse....anno pont azért találták ki a szögfedélzetet hogy ne fordulhasson elő hogy az hogy leszálló gép belerohan a parkoló gépekbe...
...meg persze azért is hogy kisebb elb.ás esetén át lehessen startolni.
 
Ez csak minimális mértékben volt szetencse....anno pont azért találták ki a szögfedélzetet hogy ne fordulhasson elő hogy az hogy leszálló gép belerohan a parkoló gépekbe...
...meg persze azért is hogy kisebb elb.ás esetén át lehessen startolni.
Egy ekkora mértékű ütközés után, ha beakad bármi, akkor balra és jobbra is perdülhet a gép csúszás közben és tarolhat.
Bár erre soha nem volt példa tudomásom szerint.

A szögfedélzetet meg a ph. le és felszállások miatt találták ki, az csak off design előny, hogy ettől a hajó orrán levő gépekbe rohanás esélye is kisebb, vagy akár az oldalt álló gépekbe.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Azért érdekes ez, mert szemre ilyen a becsapódást leginkább a negyvenes-ötvenes évek gépeinél láthattunk, miközben a Magic Carpet rendszert - gyanítom - a közvetlen előd F-14-es és F-18-as gépekkel szerzett tapasztalatok alapján alkothatták meg. De ilyen fedélzetre érkezés talán még a jó öreg Phantomokkal se nagyon volt.
Persze lehet, hogy tévedek.
"Peter Layton, az ausztrál légierő egykori tisztje szerint a videó arra utal, hogy a vadászgépen nem volt bekapcsolva a leszállást segítő automatika."

 
"Peter Layton, az ausztrál légierő egykori tisztje szerint a videó arra utal, hogy a vadászgépen nem volt bekapcsolva a leszállást segítő automatika."

Számomra megdöbbentő az, hogy a futómű kiengedése nem végzi el ezt automatikusan...
 
...ha nem volt bekapcsolva, akkor úgy tippelem ez volt az utolsó (katonai) repülése.
...vagy az amikor repül a "cégtől"!
 
Számomra megdöbbentő az, hogy a futómű kiengedése nem végzi el ezt automatikusan...
Attól, hogy a futó kint van, még nem következik az, hogy le is akarsz szállni.
Az általad linkelt videóban is beszélnek egy RATE és egy PATH üzemmódról, melyek függvényében a FbW a tolóerő autómatával karöltve megtámogatja a pilóta szándékát, aszerint, hogy egy bizonyos süllyedéssel, vagy egy bizonyos siklópályán akarja-e a bejövetelt végrehajtani.
De ezek az üzemmódok akárhová is vezetik le a gépet, nem aktiválódnak csak azért, mert a levegőben a pilóta kiengedte a futóműveket.
 
Attól, hogy a futó kint van, még nem következik az, hogy le is akarsz szállni.
Az általad linkelt videóban is beszélnek egy RATE és egy PATH üzemmódról, melyek függvényében a FbW a tolóerő autómatával karöltve megtámogatja a pilóta szándékát, aszerint, hogy egy bizonyos süllyedéssel, vagy egy bizonyos siklópályán akarja-e a bejövetelt végrehajtani.
De ezek az üzemmódok akárhová is vezetik le a gépet, nem aktiválódnak csak azért, mert a levegőben a pilóta kiengedte a futóműveket.
Természetesen nem csak az.
Ha benne vagy a leszállító rendszer nyalábjában ÉS kint van a futó ÉS monduk 200 kts alatt vagy.

De annyi féle biztosító feltételt teszek bele, amennyi kell.
 
Nincs kizárva, hogy rosszul lett a pilóta és részben/teljesen cselekvőképtelenné vált kritikus pillanatban.
 
Pont egy ilyen automatizmus vezetett ehhez...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ehhez szerintem inkább emberi hibák sora vezetett, az automatikáknak nem sok köze volt ahhoz, hogy túl alacsonyra sikerült a mutatvány. Azt leszámítva, hogy az automatizmusok nagyszerűségét akarták demózni.
Hab a tortán, hogy mindezt utasokkal megpakolt géppel művelték.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Ehhez szerintem inkább emberi hibák sora vezetett, az automatikáknak nem sok köze volt ahhoz, hogy túl alacsonyra sikerült a mutatvány. Azt leszámítva, hogy az automatizmusok nagyszerűségét akarták demózni.
Hab a tortán, hogy mindezt utasokkal megpakolt géppel művelték.

Az Airbus repülésirányító rendszere adott magasság alatt repülési üzemmódot vált, és automatikusan (állásszög tartásról) besiklásra állt át.
Emiatt a pilóta nem tudta felhúzni a gépet, hiába próbálkozott vele, az mindenáron le akart szállni.
 
Az Airbus repülésirányító rendszere adott magasság alatt repülési üzemmódot vált, és automatikusan (állásszög tartásról) besiklásra állt át.
Emiatt a pilóta nem tudta felhúzni a gépet, hiába próbálkozott vele, az mindenáron le akart szállni.
Az eredetileg megbeszélt repülési tervtől jelentősen eltértek (de maga a terv is nagyon elnagyolt volt amúgy), helyben rögtönözve. Ha azt repülik, még talán az sem lett volna baj, hogy a tervezett 100 helyett 30 lábon repültek, mert abban az irányban, az aszfaltozott pálya végén nem voltak 30 lábnál magasabb fák, és lett volna idejük felpörögni a hajtóműveknek.
De eleve túl későn kezdték meg a süllyedést, semmiképp sem lehetett volna 100 lábon stabilizálni a gépet.

Ez az egész terv úgy volt őrültség, ahogy volt, főleg utasokkal teli géppel.
A final reportban én nem látom nyomát annak, amit írsz. [link]

Véletlenül pont tegnap néztem meg Mentour videóját az esetről.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Az eredetileg megbeszélt repülési tervtől jelentősen eltértek (de maga a terv is nagyon elnagyolt volt amúgy), helyben rögtönözve. Ha azt repülik, még talán az sem lett volna baj, hogy a tervezett 100 helyett 30 lábon repültek, mert abban az irányban, az aszfaltozott pálya végén nem voltak 30 lábnál magasabb fák, és lett volna idejük felpörögni a hajtóműveknek.
De eleve túl későn kezdték meg a süllyedést, semmiképp sem lehetett volna 100 lábon stabilizálni a gépet.

Ez az egész terv úgy volt őrültség, ahogy volt, főleg utasokkal teli géppel.
A final reportban én nem látom nyomát annak, amit írsz. [link]

Véletlenül pont tegnap néztem meg Mentour videóját az esetről.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ahhoz hogy megértsd mi történt ismerned kellene az Airbus repülésirányító rendszerét, de ez itt off.
 
Igazából kurva nagy szerencséje volt. Pár méteres röppálya különbséggel a hajó hátuljába csapódott volna ami fix halál.
Nekem akkor se kerek ez az egész.
Ha igaz a hír, ez egy típusátképzési repülési feladat volt, abból is az első éles leszállás.
Ha valamit, hát ezt csinálják a nagykönyben megírtakhoz képest a legszebben. Vizsgadrukk és bizonyítási vágy, plusz a kiképzésért felelők extra figyelme is ott van.
Ilyen elbaltázott leszállásokat én eddig csak harci sérülés, harci kimerültség, vagy pillanatnyi egészségi állapotbeli zavar okán láttam.
Mint amikor a kilencvenes években egy Hornet pilóta illegálisan, a rokonságtól kapott nyugtatókkal kúrálta a szorongását és az N+1-ik rutin leszállásánál álltak keresztbe a szemei.
Úgy elnézte a szögfedélzetet, hogy az orrnál parkoló gépekbe szállt bele.

Ez meg itt - ha minden igaz - egy nagyon is nem rutin leszállás volt, elviekben bizonyítási vágytól égő típusvizsgázó delikvenstől. Azok nem így szoktak leszállni egy repülőgép-hordozóra, hogy súlyos méterekkel vétik el az egész siklópályát.

Tudod, ki száll le így egy F-35-össel egy hajóra?
Én.