F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 511
16 739
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Basszus, pont mint a Vadászat a Vörös Októberre című fimben (3:10) :D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem igazán értem ezt hogyan sikerült. Waveoff ellenében landolni abszolút tilos és az ilyen pilótákat ki szokták szórni még a kiképzés alatt. Gyakorlatilag az egyik, ha nem a legsúlyosabb vétség amit egy navy pilóta elkövethet.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Wilson

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
10 029
40 027
113
Most mi ez a varázsszőnyeg?
A következő kérdések merültek fel bennem.
Lehet-e elektronikusan zavarni ezt a rendszert?
Okozhatta-e rendszer kiforratlansága ezt a balesetet?
Ez már a második baleset leszállás közben az F35-el, a britek F35B-t tartanak rendszerben, ők is ugyenezt a Varázssőnyeg rendszert használják?
 
  • Hűha
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 889
47 335
113
A következő kérdések merültek fel bennem.
Lehet-e elektronikusan zavarni ezt a rendszert?
Okozhatta-e rendszer kiforratlansága ezt a balesetet?
Ez már a második baleset leszállás közben az F35-el, a britek F35B-t tartanak rendszerben, ők is ugyenezt a Varázssőnyeg rendszert használják?
A B nem landolás közben fürdött meg, hanem felszállás közben, egy bent felejtett hajtóműtakaró miatt.
Az F35-ösök függőlegesen szállnak le, automatikával a helikopter hordozókra. Ezért kell külön megerősíteni a leszálló zónán a fedélzetet, mert a sima acél nem bírja hosszútávon a hőterhelést.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 835
67 238
113
Nem igazán értem ezt hogyan sikerült. Waveoff ellenében landolni abszolút tilos és az ilyen pilótákat ki szokták szórni még a kiképzés alatt. Gyakorlatilag az egyik, ha nem a legsúlyosabb vétség amit egy navy pilóta elkövethet.
Nekem úgy tűnik, hogy a katapultálás már a dekken csúszás közben megtörténik, ami azt feltételezi, hogy a repülőgépvezető már idejében elindította. Ehhez pedig az kell, hogy idejében felismerte, hogy a gép be fog csapódni. Amihez meg az kell, hogy valami rendelleneset észlelt már a bejövetelnél is.
Például lepörgött a hajtómű.
Persze nem én ültem a kabinban és nem én segítettem a leszállást se.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 889
47 335
113
Nekem úgy tűnik, hogy a katapultálás már a dekken csúszás közben megtörténik, ami azt feltételezi, hogy a repülőgépvezető már idejében elindította. Ehhez pedig az kell, hogy idejében felismerte, hogy a gép be fog csapódni. Amihez meg az kell, hogy valami rendelleneset észlelt már a bejövetelnél is.
Például lepörgött a hajtómű.
Persze nem én ültem a kabinban és nem én segítettem a leszállást se.
Nekem is úgy tűnt, hogy az elején megvolt a jó szög. Ráadásul a becsapódás előtt a csűrők is kimozdultak. Szóval olyan volt, mintha próbált volna ő minden irányban menekülni, de mintha a tolóerő hiányzott volna...
 
M

molnibalage

Guest
Nekem is eszembe jutott....:)
Ez az eredeti.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Vagy ez.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A következő kérdések merültek fel bennem.
Lehet-e elektronikusan zavarni ezt a rendszert?
Okozhatta-e rendszer kiforratlansága ezt a balesetet?
Ez már a második baleset leszállás közben az F35-el, a britek F35B-t tartanak rendszerben, ők is ugyenezt a Varázssőnyeg rendszert használják?
  • a Magic Carpet et nem lehet elektronikusan zavarni. Van ugyan a hordozón egy ILS hez hasonló ICLS nevű rendszer, de a leszállást a végső fázisban az optikai leszállító rendszer vezérli
  • Furcsa lenne...
  • az F-35B függőlegesen száll le. Ott nincsenek ilyen problémák, pontosabban ott más jellegú problémák vannak.

Részletesebben:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
Pontosítsunk: a legelső női F-35C pilótája volt az, akivel most ez a baleset történt. Nem pedig az első repülésén zuhant le a világ első női F-35-ös pilótája.
Az első női F-35-ös pilóta egy USAF F-35A pilóta volt, Christine Mau alezredes még 2015-ben.
Az első női USAF F-35A berepülőpilóta Rachael Winiecki őrnagy volt 2018-ban.
Az első női F-35-ös pilóta, aki harci feladatra is került Emily Thompson százados volt, 2020-ban.
A Lockheed Martin első F-35-ös női pilótája Monessa “Siren” Balzhiser 2021-ben.
Az első F-35-ös női bemutatópilóta Kristin "Beo" Wolfe százados, aki 2020 óta jelenleg is az USAF F-35A bemutatópilótája.

Ha jól tudom összerakni a mozaikokat, az idézett cikkel ellentétben nem Christine Mau alezredes zuhant le most az F-35C-vel átképzése legelső leszállásánál, hanem Catherine Stark főhadnagy, aki a legelső női USMC F-35B pilóta volt, de most az USMC F-35C programjában vesz részt, ami a típus tengerészgyalogsági integrációjának részét képezte. És ez lett volna az első hajófedélzeti F-35C landolása.
Enyhe a jereváni rádió bemondta utánérzésem van...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 059
85 869
113
Akkor ezt csak itthagyom...
to-the-kitchen-o-1630863.jpg
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Nekem úgy tűnik, hogy a katapultálás már a dekken csúszás közben megtörténik, ami azt feltételezi, hogy a repülőgépvezető már idejében elindította. Ehhez pedig az kell, hogy idejében felismerte, hogy a gép be fog csapódni. Amihez meg az kell, hogy valami rendelleneset észlelt már a bejövetelnél is.
Például lepörgött a hajtómű.
Persze nem én ültem a kabinban és nem én segítettem a leszállást se.
A deck felvétel alapján kb. a leszállópálya közepén repült ki a gépből a pilóta. A becsapódás és a katapultálás között kb. 2 másodperc telt el, nem tudom mennyi ideig tart az F-35ön de gondolom, hogy nem lehet pár másodpercnél hosszabb, szóval szerintem az is beleférhet, hogy csak a becsapódáskor kattintott.

Az utolsó pár másodpercben drasztikusan növelte az állásszöget ami két dologra utalhat: fel akarja húzni, csak nincs elég erő, vagy fegyelmezetlen a pilóta és rossz technikával a waveoff ellenére megpróbálja letenni. Mondjuk ezekből kiindulva szerintem is valami hajtómű probléma a valószínű. Akkora állásszöggel értelmetlen megpróbálni letenni a gépet, mert még ha sikerül is, szinte kizárt hogy elkapja a kábelt (legalábbis az F-18asoknál így van).

A pilóta túlélte?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 835
67 238
113
A deck felvétel alapján kb. a leszállópálya közepén repült ki a gépből a pilóta. A becsapódás és a katapultálás között kb. 2 másodperc telt el, nem tudom mennyi ideig tart az F-35ön de gondolom, hogy nem lehet pár másodpercnél hosszabb, szóval szerintem az is beleférhet, hogy csak a becsapódáskor kattintott.

Az utolsó pár másodpercben drasztikusan növelte az állásszöget ami két dologra utalhat: fel akarja húzni, csak nincs elég erő, vagy fegyelmezetlen a pilóta és rossz technikával a waveoff ellenére megpróbálja letenni. Mondjuk ezekből kiindulva szerintem is valami hajtómű probléma a valószínű. Akkora állásszöggel értelmetlen megpróbálni letenni a gépet, mert még ha sikerül is, szinte kizárt hogy elkapja a kábelt (legalábbis az F-18asoknál így van).

A pilóta túlélte?
Igen, de megsérült, ami akármi is lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 835
67 238
113
Akkor sem értem, hogy ha egy gép szinte végig a jó siklópályán van, akkor ha csak a végén ront el valamit (a wave off kiáltás már majdnem a becsapódáskor hangzik fel), hogy tehetett szert a gép egy ennyire erőteljes függőleges sebességkomponensre?
Miközben a megcélzott fékezőkábelek nem a hajó tatján vannak.
Holott itt még a baromi erős futók is kitörtek - ami sejteti azt is, hogy ez a gép a hajó tatját kapta el. Hogy jöhetett ennyire rövidre, ha amúgy majdnem végig a jó siklópályán volt?
Hacsak nem a hajtómű pörgött le a végére és a gép ráesett a fedélzet peremére.
 
M

molnibalage

Guest
Akkor sem értem, hogy ha egy gép szinte végig a jó siklópályán van, akkor ha csak a végén ront el valamit (a wave off kiáltás már majdnem a becsapódáskor hangzik fel), hogy tehetett szert a gép egy ennyire erőteljes függőleges sebességkomponensre?
Miközben a megcélzott fékezőkábelek nem a hajó tatján vannak.
Holott itt még a baromi erős futók is kitörtek - ami sejteti azt is, hogy ez a gép a hajó tatját kapta el. Hogy jöhetett ennyire rövidre, ha amúgy majdnem végig a jó siklópályán volt?
Hacsak nem a hajtómű pörgött le a végére és a gép ráesett a fedélzet peremére.
Majd itt lehet, hogy megmagyarázzák.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.