T
Törölt tag 1586
Guest
röviden egy hordozó fedélzeti automatikus leszállást segítő rendszerMost mi ez a varázsszőnyeg?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
röviden egy hordozó fedélzeti automatikus leszállást segítő rendszerMost mi ez a varázsszőnyeg?
Basszus, pont mint a Vadászat a Vörös Októberre című fimben (3:10)
Nekem is eszembe jutott....Basszus, pont mint a Vadászat a Vörös Októberre című fimben (3:10)
erre nem is emlékeztem.Basszus, pont mint a Vadászat a Vörös Októberre című fimben (3:10)
Nem igazán értem ezt hogyan sikerült. Waveoff ellenében landolni abszolút tilos és az ilyen pilótákat ki szokták szórni még a kiképzés alatt. Gyakorlatilag az egyik, ha nem a legsúlyosabb vétség amit egy navy pilóta elkövethet.
Most mi ez a varázsszőnyeg?
A B nem landolás közben fürdött meg, hanem felszállás közben, egy bent felejtett hajtóműtakaró miatt.A következő kérdések merültek fel bennem.Navy's MAGIC CARPET Simplifies Carrier Landings; Interim Fielding This Fall - USNI News
ABOARD USS GEORGE WASHINGTON, OFF THE COAST OF VIRGINIA – The Navy has completed testing of its MAGIC CARPET technology that simplifies the process of landing a fighter on an aircraft carrier – with data suggesting that pilots may make single-digit flight path corrections on final approach...news.usni.org
Lehet-e elektronikusan zavarni ezt a rendszert?
Okozhatta-e rendszer kiforratlansága ezt a balesetet?
Ez már a második baleset leszállás közben az F35-el, a britek F35B-t tartanak rendszerben, ők is ugyenezt a Varázssőnyeg rendszert használják?
Nekem úgy tűnik, hogy a katapultálás már a dekken csúszás közben megtörténik, ami azt feltételezi, hogy a repülőgépvezető már idejében elindította. Ehhez pedig az kell, hogy idejében felismerte, hogy a gép be fog csapódni. Amihez meg az kell, hogy valami rendelleneset észlelt már a bejövetelnél is.Nem igazán értem ezt hogyan sikerült. Waveoff ellenében landolni abszolút tilos és az ilyen pilótákat ki szokták szórni még a kiképzés alatt. Gyakorlatilag az egyik, ha nem a legsúlyosabb vétség amit egy navy pilóta elkövethet.
Nekem is úgy tűnt, hogy az elején megvolt a jó szög. Ráadásul a becsapódás előtt a csűrők is kimozdultak. Szóval olyan volt, mintha próbált volna ő minden irányban menekülni, de mintha a tolóerő hiányzott volna...Nekem úgy tűnik, hogy a katapultálás már a dekken csúszás közben megtörténik, ami azt feltételezi, hogy a repülőgépvezető már idejében elindította. Ehhez pedig az kell, hogy idejében felismerte, hogy a gép be fog csapódni. Amihez meg az kell, hogy valami rendelleneset észlelt már a bejövetelnél is.
Például lepörgött a hajtómű.
Persze nem én ültem a kabinban és nem én segítettem a leszállást se.
A következő kérdések merültek fel bennem.
Lehet-e elektronikusan zavarni ezt a rendszert?
Okozhatta-e rendszer kiforratlansága ezt a balesetet?
Ez már a második baleset leszállás közben az F35-el, a britek F35B-t tartanak rendszerben, ők is ugyenezt a Varázssőnyeg rendszert használják?
Enyhe a jereváni rádió bemondta utánérzésem van...Pontosítsunk: a legelső női F-35C pilótája volt az, akivel most ez a baleset történt. Nem pedig az első repülésén zuhant le a világ első női F-35-ös pilótája.
Az első női F-35-ös pilóta egy USAF F-35A pilóta volt, Christine Mau alezredes még 2015-ben.
Az első női USAF F-35A berepülőpilóta Rachael Winiecki őrnagy volt 2018-ban.
Az első női F-35-ös pilóta, aki harci feladatra is került Emily Thompson százados volt, 2020-ban.
A Lockheed Martin első F-35-ös női pilótája Monessa “Siren” Balzhiser 2021-ben.
Az első F-35-ös női bemutatópilóta Kristin "Beo" Wolfe százados, aki 2020 óta jelenleg is az USAF F-35A bemutatópilótája.
Ha jól tudom összerakni a mozaikokat, az idézett cikkel ellentétben nem Christine Mau alezredes zuhant le most az F-35C-vel átképzése legelső leszállásánál, hanem Catherine Stark főhadnagy, aki a legelső női USMC F-35B pilóta volt, de most az USMC F-35C programjában vesz részt, ami a típus tengerészgyalogsági integrációjának részét képezte. És ez lett volna az első hajófedélzeti F-35C landolása.
A deck felvétel alapján kb. a leszállópálya közepén repült ki a gépből a pilóta. A becsapódás és a katapultálás között kb. 2 másodperc telt el, nem tudom mennyi ideig tart az F-35ön de gondolom, hogy nem lehet pár másodpercnél hosszabb, szóval szerintem az is beleférhet, hogy csak a becsapódáskor kattintott.Nekem úgy tűnik, hogy a katapultálás már a dekken csúszás közben megtörténik, ami azt feltételezi, hogy a repülőgépvezető már idejében elindította. Ehhez pedig az kell, hogy idejében felismerte, hogy a gép be fog csapódni. Amihez meg az kell, hogy valami rendelleneset észlelt már a bejövetelnél is.
Például lepörgött a hajtómű.
Persze nem én ültem a kabinban és nem én segítettem a leszállást se.
Igen, de megsérült, ami akármi is lehet.A deck felvétel alapján kb. a leszállópálya közepén repült ki a gépből a pilóta. A becsapódás és a katapultálás között kb. 2 másodperc telt el, nem tudom mennyi ideig tart az F-35ön de gondolom, hogy nem lehet pár másodpercnél hosszabb, szóval szerintem az is beleférhet, hogy csak a becsapódáskor kattintott.
Az utolsó pár másodpercben drasztikusan növelte az állásszöget ami két dologra utalhat: fel akarja húzni, csak nincs elég erő, vagy fegyelmezetlen a pilóta és rossz technikával a waveoff ellenére megpróbálja letenni. Mondjuk ezekből kiindulva szerintem is valami hajtómű probléma a valószínű. Akkora állásszöggel értelmetlen megpróbálni letenni a gépet, mert még ha sikerül is, szinte kizárt hogy elkapja a kábelt (legalábbis az F-18asoknál így van).
A pilóta túlélte?
Hát akkor gondolom az egyetlen hiteles információ forrás a pilóta lehet. A gépet nem hiszem, hogy ki fogják tudni halászni.Igen, de megsérült, ami akármi is lehet.
Ez a nő volt?Igen, de megsérült, ami akármi is lehet.
Majd itt lehet, hogy megmagyarázzák.Akkor sem értem, hogy ha egy gép szinte végig a jó siklópályán van, akkor ha csak a végén ront el valamit (a wave off kiáltás már majdnem a becsapódáskor hangzik fel), hogy tehetett szert a gép egy ennyire erőteljes függőleges sebességkomponensre?
Miközben a megcélzott fékezőkábelek nem a hajó tatján vannak.
Holott itt még a baromi erős futók is kitörtek - ami sejteti azt is, hogy ez a gép a hajó tatját kapta el. Hogy jöhetett ennyire rövidre, ha amúgy majdnem végig a jó siklópályán volt?
Hacsak nem a hajtómű pörgött le a végére és a gép ráesett a fedélzet peremére.