F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 814
39 256
113
Most mi ez a varázsszőnyeg?
A következő kérdések merültek fel bennem.
Lehet-e elektronikusan zavarni ezt a rendszert?
Okozhatta-e rendszer kiforratlansága ezt a balesetet?
Ez már a második baleset leszállás közben az F35-el, a britek F35B-t tartanak rendszerben, ők is ugyenezt a Varázssőnyeg rendszert használják?
 
  • Hűha
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A következő kérdések merültek fel bennem.
Lehet-e elektronikusan zavarni ezt a rendszert?
Okozhatta-e rendszer kiforratlansága ezt a balesetet?
Ez már a második baleset leszállás közben az F35-el, a britek F35B-t tartanak rendszerben, ők is ugyenezt a Varázssőnyeg rendszert használják?
A B nem landolás közben fürdött meg, hanem felszállás közben, egy bent felejtett hajtóműtakaró miatt.
Az F35-ösök függőlegesen szállnak le, automatikával a helikopter hordozókra. Ezért kell külön megerősíteni a leszálló zónán a fedélzetet, mert a sima acél nem bírja hosszútávon a hőterhelést.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 537
113
Nem igazán értem ezt hogyan sikerült. Waveoff ellenében landolni abszolút tilos és az ilyen pilótákat ki szokták szórni még a kiképzés alatt. Gyakorlatilag az egyik, ha nem a legsúlyosabb vétség amit egy navy pilóta elkövethet.
Nekem úgy tűnik, hogy a katapultálás már a dekken csúszás közben megtörténik, ami azt feltételezi, hogy a repülőgépvezető már idejében elindította. Ehhez pedig az kell, hogy idejében felismerte, hogy a gép be fog csapódni. Amihez meg az kell, hogy valami rendelleneset észlelt már a bejövetelnél is.
Például lepörgött a hajtómű.
Persze nem én ültem a kabinban és nem én segítettem a leszállást se.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nekem úgy tűnik, hogy a katapultálás már a dekken csúszás közben megtörténik, ami azt feltételezi, hogy a repülőgépvezető már idejében elindította. Ehhez pedig az kell, hogy idejében felismerte, hogy a gép be fog csapódni. Amihez meg az kell, hogy valami rendelleneset észlelt már a bejövetelnél is.
Például lepörgött a hajtómű.
Persze nem én ültem a kabinban és nem én segítettem a leszállást se.
Nekem is úgy tűnt, hogy az elején megvolt a jó szög. Ráadásul a becsapódás előtt a csűrők is kimozdultak. Szóval olyan volt, mintha próbált volna ő minden irányban menekülni, de mintha a tolóerő hiányzott volna...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A következő kérdések merültek fel bennem.
Lehet-e elektronikusan zavarni ezt a rendszert?
Okozhatta-e rendszer kiforratlansága ezt a balesetet?
Ez már a második baleset leszállás közben az F35-el, a britek F35B-t tartanak rendszerben, ők is ugyenezt a Varázssőnyeg rendszert használják?
  • a Magic Carpet et nem lehet elektronikusan zavarni. Van ugyan a hordozón egy ILS hez hasonló ICLS nevű rendszer, de a leszállást a végső fázisban az optikai leszállító rendszer vezérli
  • Furcsa lenne...
  • az F-35B függőlegesen száll le. Ott nincsenek ilyen problémák, pontosabban ott más jellegú problémák vannak.

Részletesebben:
 
M

molnibalage

Guest
Pontosítsunk: a legelső női F-35C pilótája volt az, akivel most ez a baleset történt. Nem pedig az első repülésén zuhant le a világ első női F-35-ös pilótája.
Az első női F-35-ös pilóta egy USAF F-35A pilóta volt, Christine Mau alezredes még 2015-ben.
Az első női USAF F-35A berepülőpilóta Rachael Winiecki őrnagy volt 2018-ban.
Az első női F-35-ös pilóta, aki harci feladatra is került Emily Thompson százados volt, 2020-ban.
A Lockheed Martin első F-35-ös női pilótája Monessa “Siren” Balzhiser 2021-ben.
Az első F-35-ös női bemutatópilóta Kristin "Beo" Wolfe százados, aki 2020 óta jelenleg is az USAF F-35A bemutatópilótája.

Ha jól tudom összerakni a mozaikokat, az idézett cikkel ellentétben nem Christine Mau alezredes zuhant le most az F-35C-vel átképzése legelső leszállásánál, hanem Catherine Stark főhadnagy, aki a legelső női USMC F-35B pilóta volt, de most az USMC F-35C programjában vesz részt, ami a típus tengerészgyalogsági integrációjának részét képezte. És ez lett volna az első hajófedélzeti F-35C landolása.
Enyhe a jereváni rádió bemondta utánérzésem van...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 449
84 386
113
Akkor ezt csak itthagyom...
to-the-kitchen-o-1630863.jpg
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Nekem úgy tűnik, hogy a katapultálás már a dekken csúszás közben megtörténik, ami azt feltételezi, hogy a repülőgépvezető már idejében elindította. Ehhez pedig az kell, hogy idejében felismerte, hogy a gép be fog csapódni. Amihez meg az kell, hogy valami rendelleneset észlelt már a bejövetelnél is.
Például lepörgött a hajtómű.
Persze nem én ültem a kabinban és nem én segítettem a leszállást se.
A deck felvétel alapján kb. a leszállópálya közepén repült ki a gépből a pilóta. A becsapódás és a katapultálás között kb. 2 másodperc telt el, nem tudom mennyi ideig tart az F-35ön de gondolom, hogy nem lehet pár másodpercnél hosszabb, szóval szerintem az is beleférhet, hogy csak a becsapódáskor kattintott.

Az utolsó pár másodpercben drasztikusan növelte az állásszöget ami két dologra utalhat: fel akarja húzni, csak nincs elég erő, vagy fegyelmezetlen a pilóta és rossz technikával a waveoff ellenére megpróbálja letenni. Mondjuk ezekből kiindulva szerintem is valami hajtómű probléma a valószínű. Akkora állásszöggel értelmetlen megpróbálni letenni a gépet, mert még ha sikerül is, szinte kizárt hogy elkapja a kábelt (legalábbis az F-18asoknál így van).

A pilóta túlélte?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 537
113
A deck felvétel alapján kb. a leszállópálya közepén repült ki a gépből a pilóta. A becsapódás és a katapultálás között kb. 2 másodperc telt el, nem tudom mennyi ideig tart az F-35ön de gondolom, hogy nem lehet pár másodpercnél hosszabb, szóval szerintem az is beleférhet, hogy csak a becsapódáskor kattintott.

Az utolsó pár másodpercben drasztikusan növelte az állásszöget ami két dologra utalhat: fel akarja húzni, csak nincs elég erő, vagy fegyelmezetlen a pilóta és rossz technikával a waveoff ellenére megpróbálja letenni. Mondjuk ezekből kiindulva szerintem is valami hajtómű probléma a valószínű. Akkora állásszöggel értelmetlen megpróbálni letenni a gépet, mert még ha sikerül is, szinte kizárt hogy elkapja a kábelt (legalábbis az F-18asoknál így van).

A pilóta túlélte?
Igen, de megsérült, ami akármi is lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 537
113
Akkor sem értem, hogy ha egy gép szinte végig a jó siklópályán van, akkor ha csak a végén ront el valamit (a wave off kiáltás már majdnem a becsapódáskor hangzik fel), hogy tehetett szert a gép egy ennyire erőteljes függőleges sebességkomponensre?
Miközben a megcélzott fékezőkábelek nem a hajó tatján vannak.
Holott itt még a baromi erős futók is kitörtek - ami sejteti azt is, hogy ez a gép a hajó tatját kapta el. Hogy jöhetett ennyire rövidre, ha amúgy majdnem végig a jó siklópályán volt?
Hacsak nem a hajtómű pörgött le a végére és a gép ráesett a fedélzet peremére.
 
M

molnibalage

Guest
Akkor sem értem, hogy ha egy gép szinte végig a jó siklópályán van, akkor ha csak a végén ront el valamit (a wave off kiáltás már majdnem a becsapódáskor hangzik fel), hogy tehetett szert a gép egy ennyire erőteljes függőleges sebességkomponensre?
Miközben a megcélzott fékezőkábelek nem a hajó tatján vannak.
Holott itt még a baromi erős futók is kitörtek - ami sejteti azt is, hogy ez a gép a hajó tatját kapta el. Hogy jöhetett ennyire rövidre, ha amúgy majdnem végig a jó siklópályán volt?
Hacsak nem a hajtómű pörgött le a végére és a gép ráesett a fedélzet peremére.
Majd itt lehet, hogy megmagyarázzák.