F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Azért ezzel a megállapítással lehet pont Pekingben páran vitatkoznának, szerintük ugyanis ez az ő tengerecskéjük...

2022-02-06-13-45-10-SUBs-pdf-Adobe-Acrobat-Reader-DC-64-bit.jpg
Ez az economic zone-ra vonatkozó térkép.
Még, ha el is fogadná az ember a vicces kínai követeléseket, akkor is nemzetközi vizeken történt a baleset.
Nem az exlu. economic zone a mérvadó. Mert akkor maga a flotta is megsértette volna a kínai felségvizeket.
Ami ugyebár szintén nem igaz.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
T

Törölt tag 1945

Guest
Ez az economic zone-ra vonatkozó térkép.
Még, ha el is fogadná az ember a vicces kínai követeléseket, akkor is nemzetközi vizeken történt a baleset.

Kínai felségvizeken történt az incidens (Peking szerint), és az amcsikat fel is szokták szólítani a kínai felségvizek elhagyására.
Ekkor az amcsik a FoN-ra (Freedom of Navigation) hivatkozva erre ügyet sem vetnek, és hajókáznak tovább, az általuk nemzetközinek tartott vizeken.

Nem az exlu. economic zone a mérvadó. Mert akkor maga a flotta is megsértette volna a kínai felségvizeket.
Ami ugyebár szintén nem igaz.

Attól függ Washington-t vagy Peking-et kérdezed.
:rolleyes:
 
T

Törölt tag 1586

Guest
jobban megnezve a videot, nagyon olyan erzesem van, hogy az amcsiknak hatalmas szerencsejuk volt most
Ez csak minimális mértékben volt szetencse....anno pont azért találták ki a szögfedélzetet hogy ne fordulhasson elő hogy az hogy leszálló gép belerohan a parkoló gépekbe...
...meg persze azért is hogy kisebb elb.ás esetén át lehessen startolni.
 
M

molnibalage

Guest
Ez csak minimális mértékben volt szetencse....anno pont azért találták ki a szögfedélzetet hogy ne fordulhasson elő hogy az hogy leszálló gép belerohan a parkoló gépekbe...
...meg persze azért is hogy kisebb elb.ás esetén át lehessen startolni.
Egy ekkora mértékű ütközés után, ha beakad bármi, akkor balra és jobbra is perdülhet a gép csúszás közben és tarolhat.
Bár erre soha nem volt példa tudomásom szerint.

A szögfedélzetet meg a ph. le és felszállások miatt találták ki, az csak off design előny, hogy ettől a hajó orrán levő gépekbe rohanás esélye is kisebb, vagy akár az oldalt álló gépekbe.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
W

Wilson

Guest
Azért érdekes ez, mert szemre ilyen a becsapódást leginkább a negyvenes-ötvenes évek gépeinél láthattunk, miközben a Magic Carpet rendszert - gyanítom - a közvetlen előd F-14-es és F-18-as gépekkel szerzett tapasztalatok alapján alkothatták meg. De ilyen fedélzetre érkezés talán még a jó öreg Phantomokkal se nagyon volt.
Persze lehet, hogy tévedek.
"Peter Layton, az ausztrál légierő egykori tisztje szerint a videó arra utal, hogy a vadászgépen nem volt bekapcsolva a leszállást segítő automatika."

 
M

molnibalage

Guest
"Peter Layton, az ausztrál légierő egykori tisztje szerint a videó arra utal, hogy a vadászgépen nem volt bekapcsolva a leszállást segítő automatika."

Számomra megdöbbentő az, hogy a futómű kiengedése nem végzi el ezt automatikusan...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 040
113
...ha nem volt bekapcsolva, akkor úgy tippelem ez volt az utolsó (katonai) repülése.
...vagy az amikor repül a "cégtől"!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 095
113
Számomra megdöbbentő az, hogy a futómű kiengedése nem végzi el ezt automatikusan...
Attól, hogy a futó kint van, még nem következik az, hogy le is akarsz szállni.
Az általad linkelt videóban is beszélnek egy RATE és egy PATH üzemmódról, melyek függvényében a FbW a tolóerő autómatával karöltve megtámogatja a pilóta szándékát, aszerint, hogy egy bizonyos süllyedéssel, vagy egy bizonyos siklópályán akarja-e a bejövetelt végrehajtani.
De ezek az üzemmódok akárhová is vezetik le a gépet, nem aktiválódnak csak azért, mert a levegőben a pilóta kiengedte a futóműveket.
 
M

molnibalage

Guest
Attól, hogy a futó kint van, még nem következik az, hogy le is akarsz szállni.
Az általad linkelt videóban is beszélnek egy RATE és egy PATH üzemmódról, melyek függvényében a FbW a tolóerő autómatával karöltve megtámogatja a pilóta szándékát, aszerint, hogy egy bizonyos süllyedéssel, vagy egy bizonyos siklópályán akarja-e a bejövetelt végrehajtani.
De ezek az üzemmódok akárhová is vezetik le a gépet, nem aktiválódnak csak azért, mert a levegőben a pilóta kiengedte a futóműveket.
Természetesen nem csak az.
Ha benne vagy a leszállító rendszer nyalábjában ÉS kint van a futó ÉS monduk 200 kts alatt vagy.

De annyi féle biztosító feltételt teszek bele, amennyi kell.
 

hlln

Well-Known Member
2019. május 17.
310
1 001
93
Nincs kizárva, hogy rosszul lett a pilóta és részben/teljesen cselekvőképtelenné vált kritikus pillanatban.
 

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
396
651
93
Pont egy ilyen automatizmus vezetett ehhez...

Ehhez szerintem inkább emberi hibák sora vezetett, az automatikáknak nem sok köze volt ahhoz, hogy túl alacsonyra sikerült a mutatvány. Azt leszámítva, hogy az automatizmusok nagyszerűségét akarták demózni.
Hab a tortán, hogy mindezt utasokkal megpakolt géppel művelték.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
T

Törölt tag 1945

Guest
Ehhez szerintem inkább emberi hibák sora vezetett, az automatikáknak nem sok köze volt ahhoz, hogy túl alacsonyra sikerült a mutatvány. Azt leszámítva, hogy az automatizmusok nagyszerűségét akarták demózni.
Hab a tortán, hogy mindezt utasokkal megpakolt géppel művelték.

Az Airbus repülésirányító rendszere adott magasság alatt repülési üzemmódot vált, és automatikusan (állásszög tartásról) besiklásra állt át.
Emiatt a pilóta nem tudta felhúzni a gépet, hiába próbálkozott vele, az mindenáron le akart szállni.
 

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
396
651
93
Az Airbus repülésirányító rendszere adott magasság alatt repülési üzemmódot vált, és automatikusan (állásszög tartásról) besiklásra állt át.
Emiatt a pilóta nem tudta felhúzni a gépet, hiába próbálkozott vele, az mindenáron le akart szállni.
Az eredetileg megbeszélt repülési tervtől jelentősen eltértek (de maga a terv is nagyon elnagyolt volt amúgy), helyben rögtönözve. Ha azt repülik, még talán az sem lett volna baj, hogy a tervezett 100 helyett 30 lábon repültek, mert abban az irányban, az aszfaltozott pálya végén nem voltak 30 lábnál magasabb fák, és lett volna idejük felpörögni a hajtóműveknek.
De eleve túl későn kezdték meg a süllyedést, semmiképp sem lehetett volna 100 lábon stabilizálni a gépet.

Ez az egész terv úgy volt őrültség, ahogy volt, főleg utasokkal teli géppel.
A final reportban én nem látom nyomát annak, amit írsz. [link]

Véletlenül pont tegnap néztem meg Mentour videóját az esetről.

 
  • Tetszik
Reactions: endre
T

Törölt tag 1945

Guest
Az eredetileg megbeszélt repülési tervtől jelentősen eltértek (de maga a terv is nagyon elnagyolt volt amúgy), helyben rögtönözve. Ha azt repülik, még talán az sem lett volna baj, hogy a tervezett 100 helyett 30 lábon repültek, mert abban az irányban, az aszfaltozott pálya végén nem voltak 30 lábnál magasabb fák, és lett volna idejük felpörögni a hajtóműveknek.
De eleve túl későn kezdték meg a süllyedést, semmiképp sem lehetett volna 100 lábon stabilizálni a gépet.

Ez az egész terv úgy volt őrültség, ahogy volt, főleg utasokkal teli géppel.
A final reportban én nem látom nyomát annak, amit írsz. [link]

Véletlenül pont tegnap néztem meg Mentour videóját az esetről.


Ahhoz hogy megértsd mi történt ismerned kellene az Airbus repülésirányító rendszerét, de ez itt off.