[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 976
18 538
113
Az RM-nek is van egy Leo2 upgrade programja! Pl. arra!
Vennénk használt Leo2 A4-et és tuningolnánk! :rolleyes:

Arra ott lesz a két RM hazai gyár, minek kellene nekik ehhez még a Rába ? A Leopárdba mi nem hinném hogy belekeverjük a RM céget. Az a KMW biznisze a Honvédséget illetően. Ott jöhet be a Rába ebben, hogy a KMW valamelyik felújítási programját csináljuk meg itthon, a 12 db A4-re, illetve, ha valahonnan még vennénk A4 harckocsikat. Vagy más külföldi megrendelésre is elvégezhetjük.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Venom85

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 367
28 125
113
Arra ott lesz a két RM hazai gyár, minek kellene nekik ehhez még a Rába ? A Leopárdba mi nem hinném hogy belekeverjük a RM céget. Az a KMW biznisze a Honvédséget illetően. Ott jöhet be a Rába ebben, hogy a KMW valamelyik felújítási programját csináljuk meg itthon, a 12 db A4-re, illetve, ha valahonnan még vennénk A4 harckocsikat. Vagy más külföldi megrendelésre is elvégezhetjük.
Szerintem a legreálisabb a teherautó gyártás...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 658
46 647
113
Én ezt már korábban felvetettem, de @krisss gyorsan lehűtött.
Mindenesetre egészen érdekes fordulat lenne.
Ha a Kamaz teherautókat kezdenék el itthon licencbe gyártani, akkor azért az elég érdekes helyezetet eredményezne.
Nem mondom, hogy ez lenne a legjobb megoldás, de látom ennek a húzásnak a gazdasági előnyeit.
Mert ha teljesen itt készülnek a járművek, akkor azzal ki lehet kerülni az oroszokat sújtó jelenlegi, és jövőbeni szankciókat.

Mindenesetre eléggé megdöbbennék, ha a Honvédség is érintve lenne az ügyben.
Mindenesetre nekem ez a részvényátruházás nekem azt jelenti, hogy mintha Maróth lemondott volna a Rába katonai alkalmazásáról.

Mindenesetre lenne még egy érdekes lehetséges cég még.
Nekem beugrott az Oshkosh is.
Ha esetleg róluk lenne szó, akkor bejönne a katonai járművek felújítása, amennyiben elkezdenénk amerikai használt járműveket megvenni. Ezen felül a szokásos amerikai befektetési rendezvényeken rendszeresen feltűntek....
De ez csak egy megalapozatlan tipp...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 051
92 108
113
Én ezt már korábban felvetettem, de @krisss gyorsan lehűtött.
Mindenesetre egészen érdekes fordulat lenne.
Ha a Kamaz teherautókat kezdenék el itthon licencbe gyártani, akkor azért az elég érdekes helyezetet eredményezne.
Nem mondom, hogy ez lenne a legjobb megoldás, de látom ennek a húzásnak a gazdasági előnyeit.
Mert ha teljesen itt készülnek a járművek, akkor azzal ki lehet kerülni az oroszokat sújtó jelenlegi, és jövőbeni szankciókat.

Mindenesetre eléggé megdöbbennék, ha a Honvédség is érintve lenne az ügyben.
Mindenesetre nekem ez a részvényátruházás nekem azt jelenti, hogy mintha Maróth lemondott volna a Rába katonai alkalmazásáról.
Ezt nem gondolom. Az eddigi tapasztalatok és munkamegosztás szerint, a konkrét hadiipari beruházás megvalósítása már nem Maroth, hanem Palkovics asztala. Maróthék elviszik egy bizonyos pontig, de a gyakorlati megvalósítással már Palkovics babrál. Sztem most jött el ez a pont, ezért került át hozzá a részvény.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 138
36 624
113
Tatra? - ha már teherautó...
Semmivel nem légből kapottabb mint a Kamaz.
V4 ország, jó termékeik vannak (szerintem) és talán a Lynx eladást is segíthetné egy cseh ipari kapcsolat...

Orosz vonalban nem hiszek - sosem voltak ilyen mélyen a NATO-orosz kapcsolatok: rossz üzenete lenne...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 421
34 288
113
Én ezt már korábban felvetettem, de @krisss gyorsan lehűtött.
Mindenesetre egészen érdekes fordulat lenne.
Ha a Kamaz teherautókat kezdenék el itthon licencbe gyártani, akkor azért az elég érdekes helyezetet eredményezne.
Nem mondom, hogy ez lenne a legjobb megoldás, de látom ennek a húzásnak a gazdasági előnyeit.
Mert ha teljesen itt készülnek a járművek, akkor azzal ki lehet kerülni az oroszokat sújtó jelenlegi, és jövőbeni szankciókat.

Mindenesetre eléggé megdöbbennék, ha a Honvédség is érintve lenne az ügyben.
Mindenesetre nekem ez a részvényátruházás nekem azt jelenti, hogy mintha Maróth lemondott volna a Rába katonai alkalmazásáról.

Mindenesetre lenne még egy érdekes lehetséges cég még.
Nekem beugrott az Oshkosh is.
Ha esetleg róluk lenne szó, akkor bejönne a katonai járművek felújítása, amennyiben elkezdenénk amerikai használt járműveket megvenni. Ezen felül a szokásos amerikai befektetési rendezvényeken rendszeresen feltűntek....
De ez csak egy megalapozatlan tipp...
32.000 db/év akarják gyártani a kamazokat nállunk.
az lenne a durva ha ennek ellenére ne kerülne alkalmazásra...
nem légbőlkapott a kamaz mert az jön magyarországra a tátra viszont nem.
cummins motorokkal kínálták eddig is európába a raba meg eddig is beszállított a kamaznak.
és eddig is tetemes orosz/szovjet tehergépkocsit alklmaztunk...
mikozen a nyugati gépek már rég kikoptak azok még mindig mennek és teszik a dolgukat. miközben 2x-3x olyan idősek

2030 ra 320.000 db/év is lehet...
vegyesvállalat és a többi hülyék lennénk nem rendszeresíteni...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 138
36 624
113
32.000 db/év akarják gyártani a kamazokat nállunk.
az lenne a durva ha ennek ellenére ne kerülne alkalmazásra...
nem légbőlkapott a kamaz mert az jön magyarországra a tátra viszont nem.
cummins motorokkal kínálták eddig is európába a raba meg eddig is beszállított a kamaznak.
és eddig is tetemes orosz/szovjet tehergépkocsit alklmaztunk...
mikozen a nyugati gépek már rég kikoptak azok még mindig mennek és teszik a dolgukat. miközben 2x-3x olyan idősek

2030 ra 320.000 db/év is lehet...
vegyesvállalat és a többi hülyék lennénk nem rendszeresíteni...
Kockázatos - lehet hogy olyan szankciókat "harcolnak ki" magunknak az oroszok, hogy egy szöget nem tudsz venni tőlük. Ha SWIFT-ből kizárják őket akkor végkép ellehetetlenülne egy ilyen projekt...ennek kicsi a valószínűsége, de sajnos előfordulhat!
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 421
34 288
113
Kockázatos - lehet hogy olyan szankciókat "harcolnak ki" magunknak az oroszok, hogy egy szöget nem tudsz venni tőlük. Ha SWIFT-ből kizárják őket akkor végkép ellehetetlenülne egy ilyen projekt...
minek kellene vnni bármit is? az oroszoktól? mármint alkatrészt? itt lessz a gyár főleg magyarországon gyártott forgalmazott elemekre magyar beszállítói láncal...
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely