[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 250
113
Úgy képzeled, hogy a márkajelzésen és know-hown kívül semmi nem lenn benne orosz?
azért hozzák ide :D hogy ne legyen hogy úgy tudják értékessíteni a gépeket hogy nem kell bele orosz alkatrész cserébe nem tudják a gyárat embargózninyugatról... ami meg ha jönne kiváltható lenne de nem valószínű hogy európáába szánt termékbe túl sok orosz menne...
mikozbe itt fog kutatni fejleszteni na vajon minek nem csak otthon?
évi 32.000 is sok 320.000 ezer meg végképp ekkora mennyiségnél szégyen lenne ha nem épüéne ki a teljes beszálítói kör 300 km en bellül... nem hogy szégyen őrültség.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Tatra? - ha már teherautó...
Semmivel nem légből kapottabb mint a Kamaz.
V4 ország, jó termékeik vannak (szerintem) és talán a Lynx eladást is segíthetné egy cseh ipari kapcsolat...

Orosz vonalban nem hiszek - sosem voltak ilyen mélyen a NATO-orosz kapcsolatok: rossz üzenete lenne...
A Tatra-n nem lepődnék meg, ha esetleg azt alkalmazná a Honvédség, de hogy azt itthon nem fog a Rába gyártani az hótziher.
Eléggé korlátozott mennyiségű (1000-1100db/év) igény van a Tatra járművekre világszerte. A teherautógyártást nem a katonai vonal fogja eltartani. És a piaci igényeket a cseh gyár is ki tudja elégíteni, de olvastam olyat, hogy az azerieknél is van némi kapacitás.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 469
67 827
113
azért hozzák ide :D hogy ne legyen hogy úgy tudják értékessíteni a gépeket hogy nem kell bele orosz alkatrész cserébe nem tudják a gyárat embargózninyugatról... ami meg ha jönne kiváltható lenne de nem valószínű hogy európáába szánt termékbe túl sok orosz menne...
mikozbe itt fog kutatni fejleszteni na vajon minek nem csak otthon?
évi 32.000 is sok 320.000 ezer meg végképp ekkora mennyiségnél szégyen lenne ha nem épüéne ki a teljes beszálítói kör 300 km en bellül... nem hogy szégyen őrültség.
Már csak azért is lenne ésszerű a Kamaz, mert az M.A.N. tolta meg őket technológia transzferrel pár éve.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 028
38 384
113
A Tatra-n nem lepődnék meg, ha esetleg azt alkalmazná a Honvédség, de hogy azt itthon nem fog a Rába gyártani az hótziher.
Eléggé korlátozott mennyiségű (1000-1100db/év) igény van a Tatra járművekre világszerte. A teherautógyártást nem a katonai vonal fogja eltartani. És a piaci igényeket a cseh gyár is ki tudja elégíteni, de olvastam olyat, hogy az azerieknél is van némi kapacitás.
Kérdés: mi a cél?
Civil piacara termelő teherautó gyár egy "katonai lábbal", vagy csak annyi hogy a Honvédség teherautó igényét kielégítsük hazai gyártásból, mint a 2000-es években történt?
Gondolom itt is exportálni akarnak, de kérdés hogy van igény egy újabb teherautó gyárra Európában.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Kérdés: mi a cél?
Civil piacara termelő teherautó gyár egy "katonai lábbal", vagy csak annyi hogy a Honvédség teherautó igényét kielégítsük hazai gyártásból, mint a 2000-es években történt?
Gondolom itt is exportálni akarnak, de kérdés hogy van igény egy újabb teherautó gyárra Európában.
Neked a 32000+ jármű az minek tűnik? Nem gondolom, hogy mindet a Honvédség venné föl... :rolleyes:
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 250
113
tűnik nem tűnik szerinted melyiknek van értelme? annak hogy gyártunk évi sok ezer járművet és azt vásároljuk.
vagy gyártunk évi sokezer járművet majd töredékéért licensét veszünk vagy beszálítgatunk egy drága márkába? miközbe a hazai gyártású járművekből nem veszünk...
miközbe amit gyártunk fix ezer hogy odaver terepjáróképességbe a drága márkának... és nekünk terpetjárni kell
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
tűnik nem tűnik szerinted melyiknek van értelme? annak hogy gyártunk évi sok ezer járművet és azt vásároljuk.
vagy gyártunk évi sokezer járművet majd töredékéért licensét veszünk vagy beszálítgatunk egy drága márkába? miközbe a hazai gyártású járművekből nem veszünk...
miközbe amit gyártunk fix ezer hogy odaver terepjáróképességbe a drága márkának... és nekünk terpetjárni kell
Mondjuk a Kamaz ha hoz is gyártást, akkor valószínűleg ezt a vadiúj EV személyautót hozná.
f3e342774e4dc735ec389057648852c0.jpg

Ez a KAMA-1.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 947
5 077
113
Szárnyal a fantázia az oldalon. Ha tényleg fog a Rába katonai tgk-t gyártani (egyáltalán nem biztos, mondjuk pont kellene) akkor az a nálunk otthonra lelt RM Man lesz. Nem valószínű, hogy azok után, hogy 3 gyárat (Várpalotán is lesz érdekeltsége) is épít nálunk a RM a konkurens szingapúri céggel lenne közös cége az államnak (7 millió részvény erre utal, ez nem a teljes részvénypakett) pláne nem a Nato ellenségével az oroszokkal. A Kamaz nem gyárat nyitott hanem 65 mérnököt vett fel a K+F központra, amiből majd valamikor elektromos tgk gyár lesz. A RM nem kizárólag tgk-t tudna gyártani Győrben hanem az új terméket a HX3 alapú önjáró tarackot is.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 250
113
Szárnyal a fantázia az oldalon. Ha tényleg fog a Rába katonai tgk-t gyártani (egyáltalán nem biztos, mondjuk pont kellene) akkor az a nálunk otthonra lelt RM Man lesz. Nem valószínű, hogy azok után, hogy 3 gyárat (Várpalotán is lesz érdekeltsége) is épít nálunk a RM a konkurens szingapúri céggel lenne közös cége az államnak (7 millió részvény erre utal, ez nem a teljes részvénypakett) pláne nem a Nato ellenségével az oroszokkal. A Kamaz nem gyárat nyitott hanem 65 mérnököt vett fel a K+F központra, amiből majd valamikor elektromos tgk gyár lesz. A RM nem kizárólag tgk-t tudna gyártani Győrben hanem az új terméket a HX3 alapú önjáró tarackot is.
ja csak a man al van egy kis probléma csak felerészt rm másik fele részt a tartoné a MAN Truck Bus al ami 1.8 milliárdos megszorítást tervez.
milyen partneri megállapodás pottyanhatna le nekünk ebből? egy vegyesvállalatból amibe a MAN 51% os hány % jutna nekunk egy ilyen leányvállalataként?
ebbe akárhogy is nézem mi nemigen férnénk bele. gyárat idehozni nekik miközben az ausztriai gyárat is bezárni tervezik...
mert ha 50-50% lenne az RM MAN al közös cégbe. akkor abból az az eredmény születne hogy mi 50% az RM 25% tarton 25% (nem túl logikus hogy ebbe belemennének)

és mivan ha ez még tovább bontódik kis közép részvényesekre?
lenne 45 magyar 20 RM 20 Tarton 15% egyéb??? vagy 30-30-30-10? akkor meg semmi beleszólásunk a leányvállalatba...
nekem csak nem akar kijönni a matek...
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 947
5 077
113
ja csak a man al van egy kis probléma csak felerészt rm másik fele részt a tartoné a MAN Truck Bus al ami 1.8 milliárdos megszorítást tervez.
milyen partneri megállapodás pottyanhatna le nekünk ebből? egy vegyesvállalatból amibe a MAN 51% os hány % jutna nekunk egy ilyen leányvállalataként?
ebbe akárhogy is nézem mi nemigen férnénk bele. gyárat idehozni nekik miközben az ausztriai gyárat is bezárni tervezik...
mert ha 50-50% lenne az RM MAN al közös cégbe. akkor abból az az eredmény születne hogy mi 50% az RM 25% tarton 25% (nem túl logikus hogy ebbe belemennének)

és mivan ha ez még tovább bontódik kis közép részvényesekre?
lenne 45 magyar 20 RM 20 Tarton 15% egyéb??? vagy 30-30-30-10? akkor meg semmi beleszólásunk a leányvállalatba...
nekem csak nem akar kijönni a matek...
A RM-nak nem az egész Rába kellene hanem csak a Rába Jármű Kft. Nyilván ezt vinné be az állam a közös cégbe ahol a RM-nak lenne 51%-os többsége. Így megérné a RM-nak a tgk (és szerintem az önjáró tarack) gyártást Győrbe vinni. Az hogy a bécsi gyárat be akarják zárni (nem tudom hogy igaz-e, te említetted) innen nézve nagyon is érthető. Akkor Győrbe koncentrálná a tgk gyártást ahol lényegesen alacsonyabbak a termelési költségek és elérhetően az EU támogatások.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 250
113
A RM-nak nem az egész Rába kellene hanem csak a Rába Jármű Kft. Nyilván ezt vinné be az állam a közös cégbe ahol a RM-nak lenne 51%-os többsége. Így megérné a RM-nak a tgk (és szerintem az önjáró tarack) gyártást Győrbe vinni. Az hogy a bécsi gyárat be akarják zárni (nem tudom hogy igaz-e, te említetted) innen nézve nagyon is érthető. Akkor Győrbe koncentrálná a tgk gyártást ahol lényegesen alacsonyabbak a termelési költségek és elérhetően az EU támogatások.
maga a tűzeszköz akkor sem itt készülne csak a hordozó platform.
aminek meg csak fele RM. tehát ha mienk 49% lenne a maradék 51 osszlana 2 felé így az RM nek csak 26% lenne míg 25% a tartoné.
a felépítménynek meg a tűzrendszernek meg megint oszlana a %a...
az ausztriai üzemet azért zárják be mert veszteséges nem a MAN lessz a németek teherautó beszállítója.
az RM egy magyar man gyrtással igen keveset fogna. ez a tény.
a felépítménnyel a tűzrendszerrel már komolyabban. az mind1 lenne neki hogy mire kerül rá mert egy teszem azt 80 millos tgk árábl leesne nekik 5 millió...
(adó gyártásköltségek széteső osztalék...) szerintem ez nem reális.

míg a felépítményt bármire rárakja és a felépítményezés (az ágyúval) mehetne egy már késsz gyárba amibe már tulajdonrészes. kaposvár vagy zala...

úgy hogy csak katonai piacra gyárt mert a civilpiac az a tartoné.... és 5millát fog egy gépen max és németország nem a MAN t választotta...
tehát a hazai piac kiesik nekik... örülnek szerintem ha a hazai gyártást fent tudják tartani és piacon maradni...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 711
76 728
113
ja csak a man al van egy kis probléma csak felerészt rm másik fele részt a tartoné a MAN Truck Bus al ami 1.8 milliárdos megszorítást tervez.
milyen partneri megállapodás pottyanhatna le nekünk ebből? egy vegyesvállalatból amibe a MAN 51% os hány % jutna nekunk egy ilyen leányvállalataként?
ebbe akárhogy is nézem mi nemigen férnénk bele. gyárat idehozni nekik miközben az ausztriai gyárat is bezárni tervezik...
mert ha 50-50% lenne az RM MAN al közös cégbe. akkor abból az az eredmény születne hogy mi 50% az RM 25% tarton 25% (nem túl logikus hogy ebbe belemennének)

és mivan ha ez még tovább bontódik kis közép részvényesekre?
lenne 45 magyar 20 RM 20 Tarton 15% egyéb??? vagy 30-30-30-10? akkor meg semmi beleszólásunk a leányvállalatba...
nekem csak nem akar kijönni a matek...
Ausztriában a MAN Truck & Bus a MAN kishaszonjárműveket gyártó gyárát adja el, nem a Bécs melletti katonai teherautó gyárat. Annak nagyon sok megrendelése van. A Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH (RMMV)-ban az RM-nek van 51%-a. Győr kapacitásbővítés lehetne.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 250
113
Ausztriában a MAN Truck & Bus a MAN kishaszonjárműveket gyártó gyárát adja el, nem a Bécs melletti katonai teherautó gyárat. Annak nagyon sok megrendelése van. A Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH (RMMV)-ban az RM-nek van 51%-a. Győr kapacitásbővítés lehetne.
kössz az ausztriai infot.
51% rm 49 tarton.
ebbe hogy jönnénk mi be egy közös leányválallattal? mi válnánk a többségi tulajjá? vagy kiturnának minket szavunk sem lenne? ergo eladnánk nekik a rábát katonai részleget?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 250
113
mert ha egy 2 tulajjal rendelkező céggel üzletelünk és közel felesbe menne az üzlet a 2tulajos cég 1-1 tulajának csak 1/4-1/4 ed részesedés lenne...
ebbe belemenne az RM? úgy hogy a német piacot bukta ráadásúl? 25% ért? legyen 26
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 947
5 077
113
maga a tűzeszköz akkor sem itt készülne csak a hordozó platform.
aminek meg csak fele RM. tehát ha mienk 49% lenne a maradék 51 osszlana 2 felé így az RM nek csak 26% lenne míg 25% a tartoné.
a felépítménynek meg a tűzrendszernek meg megint oszlana a %a...
az ausztriai üzemet azért zárják be mert veszteséges nem a MAN lessz a németek teherautó beszállítója.
az RM egy magyar man gyrtással igen keveset fogna. ez a tény.
a felépítménnyel a tűzrendszerrel már komolyabban. az mind1 lenne neki hogy mire kerül rá mert egy teszem azt 80 millos tgk árábl leesne nekik 5 millió...
(adó gyártásköltségek széteső osztalék...) szerintem ez nem reális.

míg a felépítményt bármire rárakja és a felépítményezés (az ágyúval) mehetne egy már késsz gyárba amibe már tulajdonrészes. kaposvár vagy zala...

úgy hogy csak katonai piacra gyárt mert a civilpiac az a tartoné.... és 5millát fog egy gépen max és németország nem a MAN t választotta...
Így van: csak a jármű készülne nálunk, a felépítmény (löveg) a németektől jönne, azt már ott gyártják. Abban igazad van, hogy a tgk-n nyilván kisebb a profit mint a lövegen, de pont ezért érné meg a tgkgyártást hozzánk telepíteni a németeknek: nálunk alacsonyabbak a termelési költségek. Alacsonyabb bérek, alacsonyabb adók, járulékok + és ez a lényeg a bécsi üzem biztos, hogy nem jogosult EU támogatásra, mert Bécsben van az egész EU-ban az egyik legmagasabb GDP, míg Győrben még sokáig jogosult lenne az EU támogatásokra is, arról nem beszélve, hogy a RM pontosan tudja, hogy ezres nagyságrendben kell nálunk cserélni a régi tgk-kat.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány