[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
7 534
21 401
113
Miről szólna ez a "tankfelújítás projekt" pontosabban? KMW ide hozna valami Leopard-2 szervíz központot?
Az RM-nek is van egy Leo2 upgrade programja! Pl. arra!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Vennénk használt Leo2 A4-et és tuningolnánk! :rolleyes:
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 631
20 525
113
Az RM-nek is van egy Leo2 upgrade programja! Pl. arra!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Vennénk használt Leo2 A4-et és tuningolnánk! :rolleyes:

Arra ott lesz a két RM hazai gyár, minek kellene nekik ehhez még a Rába ? A Leopárdba mi nem hinném hogy belekeverjük a RM céget. Az a KMW biznisze a Honvédséget illetően. Ott jöhet be a Rába ebben, hogy a KMW valamelyik felújítási programját csináljuk meg itthon, a 12 db A4-re, illetve, ha valahonnan még vennénk A4 harckocsikat. Vagy más külföldi megrendelésre is elvégezhetjük.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Venom85

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 689
36 424
113
Arra ott lesz a két RM hazai gyár, minek kellene nekik ehhez még a Rába ? A Leopárdba mi nem hinném hogy belekeverjük a RM céget. Az a KMW biznisze a Honvédséget illetően. Ott jöhet be a Rába ebben, hogy a KMW valamelyik felújítási programját csináljuk meg itthon, a 12 db A4-re, illetve, ha valahonnan még vennénk A4 harckocsikat. Vagy más külföldi megrendelésre is elvégezhetjük.
Szerintem a legreálisabb a teherautó gyártás...
 
T

Törölt tag

Guest
Én ezt már korábban felvetettem, de @krisss gyorsan lehűtött.
Mindenesetre egészen érdekes fordulat lenne.
Ha a Kamaz teherautókat kezdenék el itthon licencbe gyártani, akkor azért az elég érdekes helyezetet eredményezne.
Nem mondom, hogy ez lenne a legjobb megoldás, de látom ennek a húzásnak a gazdasági előnyeit.
Mert ha teljesen itt készülnek a járművek, akkor azzal ki lehet kerülni az oroszokat sújtó jelenlegi, és jövőbeni szankciókat.

Mindenesetre eléggé megdöbbennék, ha a Honvédség is érintve lenne az ügyben.
Mindenesetre nekem ez a részvényátruházás nekem azt jelenti, hogy mintha Maróth lemondott volna a Rába katonai alkalmazásáról.

Mindenesetre lenne még egy érdekes lehetséges cég még.
Nekem beugrott az Oshkosh is.
Ha esetleg róluk lenne szó, akkor bejönne a katonai járművek felújítása, amennyiben elkezdenénk amerikai használt járműveket megvenni. Ezen felül a szokásos amerikai befektetési rendezvényeken rendszeresen feltűntek....
De ez csak egy megalapozatlan tipp...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 029
99 513
113
Én ezt már korábban felvetettem, de @krisss gyorsan lehűtött.
Mindenesetre egészen érdekes fordulat lenne.
Ha a Kamaz teherautókat kezdenék el itthon licencbe gyártani, akkor azért az elég érdekes helyezetet eredményezne.
Nem mondom, hogy ez lenne a legjobb megoldás, de látom ennek a húzásnak a gazdasági előnyeit.
Mert ha teljesen itt készülnek a járművek, akkor azzal ki lehet kerülni az oroszokat sújtó jelenlegi, és jövőbeni szankciókat.

Mindenesetre eléggé megdöbbennék, ha a Honvédség is érintve lenne az ügyben.
Mindenesetre nekem ez a részvényátruházás nekem azt jelenti, hogy mintha Maróth lemondott volna a Rába katonai alkalmazásáról.
Ezt nem gondolom. Az eddigi tapasztalatok és munkamegosztás szerint, a konkrét hadiipari beruházás megvalósítása már nem Maroth, hanem Palkovics asztala. Maróthék elviszik egy bizonyos pontig, de a gyakorlati megvalósítással már Palkovics babrál. Sztem most jött el ez a pont, ezért került át hozzá a részvény.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 911
44 948
113
Tatra? - ha már teherautó...
Semmivel nem légből kapottabb mint a Kamaz.
V4 ország, jó termékeik vannak (szerintem) és talán a Lynx eladást is segíthetné egy cseh ipari kapcsolat...

Orosz vonalban nem hiszek - sosem voltak ilyen mélyen a NATO-orosz kapcsolatok: rossz üzenete lenne...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Én ezt már korábban felvetettem, de @krisss gyorsan lehűtött.
Mindenesetre egészen érdekes fordulat lenne.
Ha a Kamaz teherautókat kezdenék el itthon licencbe gyártani, akkor azért az elég érdekes helyezetet eredményezne.
Nem mondom, hogy ez lenne a legjobb megoldás, de látom ennek a húzásnak a gazdasági előnyeit.
Mert ha teljesen itt készülnek a járművek, akkor azzal ki lehet kerülni az oroszokat sújtó jelenlegi, és jövőbeni szankciókat.

Mindenesetre eléggé megdöbbennék, ha a Honvédség is érintve lenne az ügyben.
Mindenesetre nekem ez a részvényátruházás nekem azt jelenti, hogy mintha Maróth lemondott volna a Rába katonai alkalmazásáról.

Mindenesetre lenne még egy érdekes lehetséges cég még.
Nekem beugrott az Oshkosh is.
Ha esetleg róluk lenne szó, akkor bejönne a katonai járművek felújítása, amennyiben elkezdenénk amerikai használt járműveket megvenni. Ezen felül a szokásos amerikai befektetési rendezvényeken rendszeresen feltűntek....
De ez csak egy megalapozatlan tipp...
32.000 db/év akarják gyártani a kamazokat nállunk.
az lenne a durva ha ennek ellenére ne kerülne alkalmazásra...
nem légbőlkapott a kamaz mert az jön magyarországra a tátra viszont nem.
cummins motorokkal kínálták eddig is európába a raba meg eddig is beszállított a kamaznak.
és eddig is tetemes orosz/szovjet tehergépkocsit alklmaztunk...
mikozen a nyugati gépek már rég kikoptak azok még mindig mennek és teszik a dolgukat. miközben 2x-3x olyan idősek

2030 ra 320.000 db/év is lehet...
vegyesvállalat és a többi hülyék lennénk nem rendszeresíteni...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 911
44 948
113
32.000 db/év akarják gyártani a kamazokat nállunk.
az lenne a durva ha ennek ellenére ne kerülne alkalmazásra...
nem légbőlkapott a kamaz mert az jön magyarországra a tátra viszont nem.
cummins motorokkal kínálták eddig is európába a raba meg eddig is beszállított a kamaznak.
és eddig is tetemes orosz/szovjet tehergépkocsit alklmaztunk...
mikozen a nyugati gépek már rég kikoptak azok még mindig mennek és teszik a dolgukat. miközben 2x-3x olyan idősek

2030 ra 320.000 db/év is lehet...
vegyesvállalat és a többi hülyék lennénk nem rendszeresíteni...
Kockázatos - lehet hogy olyan szankciókat "harcolnak ki" magunknak az oroszok, hogy egy szöget nem tudsz venni tőlük. Ha SWIFT-ből kizárják őket akkor végkép ellehetetlenülne egy ilyen projekt...ennek kicsi a valószínűsége, de sajnos előfordulhat!
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Kockázatos - lehet hogy olyan szankciókat "harcolnak ki" magunknak az oroszok, hogy egy szöget nem tudsz venni tőlük. Ha SWIFT-ből kizárják őket akkor végkép ellehetetlenülne egy ilyen projekt...
minek kellene vnni bármit is? az oroszoktól? mármint alkatrészt? itt lessz a gyár főleg magyarországon gyártott forgalmazott elemekre magyar beszállítói láncal...
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely