[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

Úgy képzeled, hogy a márkajelzésen és know-hown kívül semmi nem lenn benne orosz?
azért hozzák ide :D hogy ne legyen hogy úgy tudják értékessíteni a gépeket hogy nem kell bele orosz alkatrész cserébe nem tudják a gyárat embargózninyugatról... ami meg ha jönne kiváltható lenne de nem valószínű hogy európáába szánt termékbe túl sok orosz menne...
mikozbe itt fog kutatni fejleszteni na vajon minek nem csak otthon?
évi 32.000 is sok 320.000 ezer meg végképp ekkora mennyiségnél szégyen lenne ha nem épüéne ki a teljes beszálítói kör 300 km en bellül... nem hogy szégyen őrültség.
 
Tatra? - ha már teherautó...
Semmivel nem légből kapottabb mint a Kamaz.
V4 ország, jó termékeik vannak (szerintem) és talán a Lynx eladást is segíthetné egy cseh ipari kapcsolat...

Orosz vonalban nem hiszek - sosem voltak ilyen mélyen a NATO-orosz kapcsolatok: rossz üzenete lenne...
A Tatra-n nem lepődnék meg, ha esetleg azt alkalmazná a Honvédség, de hogy azt itthon nem fog a Rába gyártani az hótziher.
Eléggé korlátozott mennyiségű (1000-1100db/év) igény van a Tatra járművekre világszerte. A teherautógyártást nem a katonai vonal fogja eltartani. És a piaci igényeket a cseh gyár is ki tudja elégíteni, de olvastam olyat, hogy az azerieknél is van némi kapacitás.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
azért hozzák ide :D hogy ne legyen hogy úgy tudják értékessíteni a gépeket hogy nem kell bele orosz alkatrész cserébe nem tudják a gyárat embargózninyugatról... ami meg ha jönne kiváltható lenne de nem valószínű hogy európáába szánt termékbe túl sok orosz menne...
mikozbe itt fog kutatni fejleszteni na vajon minek nem csak otthon?
évi 32.000 is sok 320.000 ezer meg végképp ekkora mennyiségnél szégyen lenne ha nem épüéne ki a teljes beszálítói kör 300 km en bellül... nem hogy szégyen őrültség.
Már csak azért is lenne ésszerű a Kamaz, mert az M.A.N. tolta meg őket technológia transzferrel pár éve.
 
A Tatra-n nem lepődnék meg, ha esetleg azt alkalmazná a Honvédség, de hogy azt itthon nem fog a Rába gyártani az hótziher.
Eléggé korlátozott mennyiségű (1000-1100db/év) igény van a Tatra járművekre világszerte. A teherautógyártást nem a katonai vonal fogja eltartani. És a piaci igényeket a cseh gyár is ki tudja elégíteni, de olvastam olyat, hogy az azerieknél is van némi kapacitás.
Kérdés: mi a cél?
Civil piacara termelő teherautó gyár egy "katonai lábbal", vagy csak annyi hogy a Honvédség teherautó igényét kielégítsük hazai gyártásból, mint a 2000-es években történt?
Gondolom itt is exportálni akarnak, de kérdés hogy van igény egy újabb teherautó gyárra Európában.
 
Kérdés: mi a cél?
Civil piacara termelő teherautó gyár egy "katonai lábbal", vagy csak annyi hogy a Honvédség teherautó igényét kielégítsük hazai gyártásból, mint a 2000-es években történt?
Gondolom itt is exportálni akarnak, de kérdés hogy van igény egy újabb teherautó gyárra Európában.
Neked a 32000+ jármű az minek tűnik? Nem gondolom, hogy mindet a Honvédség venné föl... :rolleyes:
 
tűnik nem tűnik szerinted melyiknek van értelme? annak hogy gyártunk évi sok ezer járművet és azt vásároljuk.
vagy gyártunk évi sokezer járművet majd töredékéért licensét veszünk vagy beszálítgatunk egy drága márkába? miközbe a hazai gyártású járművekből nem veszünk...
miközbe amit gyártunk fix ezer hogy odaver terepjáróképességbe a drága márkának... és nekünk terpetjárni kell
 
tűnik nem tűnik szerinted melyiknek van értelme? annak hogy gyártunk évi sok ezer járművet és azt vásároljuk.
vagy gyártunk évi sokezer járművet majd töredékéért licensét veszünk vagy beszálítgatunk egy drága márkába? miközbe a hazai gyártású járművekből nem veszünk...
miközbe amit gyártunk fix ezer hogy odaver terepjáróképességbe a drága márkának... és nekünk terpetjárni kell
Mondjuk a Kamaz ha hoz is gyártást, akkor valószínűleg ezt a vadiúj EV személyautót hozná.
f3e342774e4dc735ec389057648852c0.jpg

Ez a KAMA-1.
 
Szárnyal a fantázia az oldalon. Ha tényleg fog a Rába katonai tgk-t gyártani (egyáltalán nem biztos, mondjuk pont kellene) akkor az a nálunk otthonra lelt RM Man lesz. Nem valószínű, hogy azok után, hogy 3 gyárat (Várpalotán is lesz érdekeltsége) is épít nálunk a RM a konkurens szingapúri céggel lenne közös cége az államnak (7 millió részvény erre utal, ez nem a teljes részvénypakett) pláne nem a Nato ellenségével az oroszokkal. A Kamaz nem gyárat nyitott hanem 65 mérnököt vett fel a K+F központra, amiből majd valamikor elektromos tgk gyár lesz. A RM nem kizárólag tgk-t tudna gyártani Győrben hanem az új terméket a HX3 alapú önjáró tarackot is.
 
Szárnyal a fantázia az oldalon. Ha tényleg fog a Rába katonai tgk-t gyártani (egyáltalán nem biztos, mondjuk pont kellene) akkor az a nálunk otthonra lelt RM Man lesz. Nem valószínű, hogy azok után, hogy 3 gyárat (Várpalotán is lesz érdekeltsége) is épít nálunk a RM a konkurens szingapúri céggel lenne közös cége az államnak (7 millió részvény erre utal, ez nem a teljes részvénypakett) pláne nem a Nato ellenségével az oroszokkal. A Kamaz nem gyárat nyitott hanem 65 mérnököt vett fel a K+F központra, amiből majd valamikor elektromos tgk gyár lesz. A RM nem kizárólag tgk-t tudna gyártani Győrben hanem az új terméket a HX3 alapú önjáró tarackot is.
ja csak a man al van egy kis probléma csak felerészt rm másik fele részt a tartoné a MAN Truck Bus al ami 1.8 milliárdos megszorítást tervez.
milyen partneri megállapodás pottyanhatna le nekünk ebből? egy vegyesvállalatból amibe a MAN 51% os hány % jutna nekunk egy ilyen leányvállalataként?
ebbe akárhogy is nézem mi nemigen férnénk bele. gyárat idehozni nekik miközben az ausztriai gyárat is bezárni tervezik...
mert ha 50-50% lenne az RM MAN al közös cégbe. akkor abból az az eredmény születne hogy mi 50% az RM 25% tarton 25% (nem túl logikus hogy ebbe belemennének)

és mivan ha ez még tovább bontódik kis közép részvényesekre?
lenne 45 magyar 20 RM 20 Tarton 15% egyéb??? vagy 30-30-30-10? akkor meg semmi beleszólásunk a leányvállalatba...
nekem csak nem akar kijönni a matek...
 
ja csak a man al van egy kis probléma csak felerészt rm másik fele részt a tartoné a MAN Truck Bus al ami 1.8 milliárdos megszorítást tervez.
milyen partneri megállapodás pottyanhatna le nekünk ebből? egy vegyesvállalatból amibe a MAN 51% os hány % jutna nekunk egy ilyen leányvállalataként?
ebbe akárhogy is nézem mi nemigen férnénk bele. gyárat idehozni nekik miközben az ausztriai gyárat is bezárni tervezik...
mert ha 50-50% lenne az RM MAN al közös cégbe. akkor abból az az eredmény születne hogy mi 50% az RM 25% tarton 25% (nem túl logikus hogy ebbe belemennének)

és mivan ha ez még tovább bontódik kis közép részvényesekre?
lenne 45 magyar 20 RM 20 Tarton 15% egyéb??? vagy 30-30-30-10? akkor meg semmi beleszólásunk a leányvállalatba...
nekem csak nem akar kijönni a matek...
A RM-nak nem az egész Rába kellene hanem csak a Rába Jármű Kft. Nyilván ezt vinné be az állam a közös cégbe ahol a RM-nak lenne 51%-os többsége. Így megérné a RM-nak a tgk (és szerintem az önjáró tarack) gyártást Győrbe vinni. Az hogy a bécsi gyárat be akarják zárni (nem tudom hogy igaz-e, te említetted) innen nézve nagyon is érthető. Akkor Győrbe koncentrálná a tgk gyártást ahol lényegesen alacsonyabbak a termelési költségek és elérhetően az EU támogatások.
 
A RM-nak nem az egész Rába kellene hanem csak a Rába Jármű Kft. Nyilván ezt vinné be az állam a közös cégbe ahol a RM-nak lenne 51%-os többsége. Így megérné a RM-nak a tgk (és szerintem az önjáró tarack) gyártást Győrbe vinni. Az hogy a bécsi gyárat be akarják zárni (nem tudom hogy igaz-e, te említetted) innen nézve nagyon is érthető. Akkor Győrbe koncentrálná a tgk gyártást ahol lényegesen alacsonyabbak a termelési költségek és elérhetően az EU támogatások.
maga a tűzeszköz akkor sem itt készülne csak a hordozó platform.
aminek meg csak fele RM. tehát ha mienk 49% lenne a maradék 51 osszlana 2 felé így az RM nek csak 26% lenne míg 25% a tartoné.
a felépítménynek meg a tűzrendszernek meg megint oszlana a %a...
az ausztriai üzemet azért zárják be mert veszteséges nem a MAN lessz a németek teherautó beszállítója.
az RM egy magyar man gyrtással igen keveset fogna. ez a tény.
a felépítménnyel a tűzrendszerrel már komolyabban. az mind1 lenne neki hogy mire kerül rá mert egy teszem azt 80 millos tgk árábl leesne nekik 5 millió...
(adó gyártásköltségek széteső osztalék...) szerintem ez nem reális.

míg a felépítményt bármire rárakja és a felépítményezés (az ágyúval) mehetne egy már késsz gyárba amibe már tulajdonrészes. kaposvár vagy zala...

úgy hogy csak katonai piacra gyárt mert a civilpiac az a tartoné.... és 5millát fog egy gépen max és németország nem a MAN t választotta...
tehát a hazai piac kiesik nekik... örülnek szerintem ha a hazai gyártást fent tudják tartani és piacon maradni...
 
ja csak a man al van egy kis probléma csak felerészt rm másik fele részt a tartoné a MAN Truck Bus al ami 1.8 milliárdos megszorítást tervez.
milyen partneri megállapodás pottyanhatna le nekünk ebből? egy vegyesvállalatból amibe a MAN 51% os hány % jutna nekunk egy ilyen leányvállalataként?
ebbe akárhogy is nézem mi nemigen férnénk bele. gyárat idehozni nekik miközben az ausztriai gyárat is bezárni tervezik...
mert ha 50-50% lenne az RM MAN al közös cégbe. akkor abból az az eredmény születne hogy mi 50% az RM 25% tarton 25% (nem túl logikus hogy ebbe belemennének)

és mivan ha ez még tovább bontódik kis közép részvényesekre?
lenne 45 magyar 20 RM 20 Tarton 15% egyéb??? vagy 30-30-30-10? akkor meg semmi beleszólásunk a leányvállalatba...
nekem csak nem akar kijönni a matek...
Ausztriában a MAN Truck & Bus a MAN kishaszonjárműveket gyártó gyárát adja el, nem a Bécs melletti katonai teherautó gyárat. Annak nagyon sok megrendelése van. A Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH (RMMV)-ban az RM-nek van 51%-a. Győr kapacitásbővítés lehetne.
 
Ausztriában a MAN Truck & Bus a MAN kishaszonjárműveket gyártó gyárát adja el, nem a Bécs melletti katonai teherautó gyárat. Annak nagyon sok megrendelése van. A Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH (RMMV)-ban az RM-nek van 51%-a. Győr kapacitásbővítés lehetne.
kössz az ausztriai infot.
51% rm 49 tarton.
ebbe hogy jönnénk mi be egy közös leányválallattal? mi válnánk a többségi tulajjá? vagy kiturnának minket szavunk sem lenne? ergo eladnánk nekik a rábát katonai részleget?
 
mert ha egy 2 tulajjal rendelkező céggel üzletelünk és közel felesbe menne az üzlet a 2tulajos cég 1-1 tulajának csak 1/4-1/4 ed részesedés lenne...
ebbe belemenne az RM? úgy hogy a német piacot bukta ráadásúl? 25% ért? legyen 26
 
maga a tűzeszköz akkor sem itt készülne csak a hordozó platform.
aminek meg csak fele RM. tehát ha mienk 49% lenne a maradék 51 osszlana 2 felé így az RM nek csak 26% lenne míg 25% a tartoné.
a felépítménynek meg a tűzrendszernek meg megint oszlana a %a...
az ausztriai üzemet azért zárják be mert veszteséges nem a MAN lessz a németek teherautó beszállítója.
az RM egy magyar man gyrtással igen keveset fogna. ez a tény.
a felépítménnyel a tűzrendszerrel már komolyabban. az mind1 lenne neki hogy mire kerül rá mert egy teszem azt 80 millos tgk árábl leesne nekik 5 millió...
(adó gyártásköltségek széteső osztalék...) szerintem ez nem reális.

míg a felépítményt bármire rárakja és a felépítményezés (az ágyúval) mehetne egy már késsz gyárba amibe már tulajdonrészes. kaposvár vagy zala...

úgy hogy csak katonai piacra gyárt mert a civilpiac az a tartoné.... és 5millát fog egy gépen max és németország nem a MAN t választotta...
Így van: csak a jármű készülne nálunk, a felépítmény (löveg) a németektől jönne, azt már ott gyártják. Abban igazad van, hogy a tgk-n nyilván kisebb a profit mint a lövegen, de pont ezért érné meg a tgkgyártást hozzánk telepíteni a németeknek: nálunk alacsonyabbak a termelési költségek. Alacsonyabb bérek, alacsonyabb adók, járulékok + és ez a lényeg a bécsi üzem biztos, hogy nem jogosult EU támogatásra, mert Bécsben van az egész EU-ban az egyik legmagasabb GDP, míg Győrben még sokáig jogosult lenne az EU támogatásokra is, arról nem beszélve, hogy a RM pontosan tudja, hogy ezres nagyságrendben kell nálunk cserélni a régi tgk-kat.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány