Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

6 év után a csehek kezdik pedzegetni, hogy nem a nyílt pályázat, hanem a célzott ajánlatkérés és közvetlen megegyezés tűnik a legjobb megoldásnak!
Jó reggelt!!

Hiába felelhet meg a CV90 leginkább a pályázat feltételeinek (a cikk azt sejteti a pályázatírók célzottan nekik írták ki a pályázatot), főleg a legalacsonyabb ár miatt, abban van a legkisebb fejlesztési potenciál, legrégebbi konstrukció.

Bár arra id emlékeztetnek, hogy ezek a pályázati árak a valós szerződéskötésig sokszor jelentősen megemelkedtek. Lásd Ceasar, Spyder.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
6 év után a csehek kezdik pedzegetni, hogy nem a nyílt pályázat, hanem a célzott ajánlatkérés és közvetlen megegyezés tűnik a legjobb megoldásnak!
Jó reggelt!!

Hiába felelhet meg a CV90 leginkább a pályázat feltételeinek (a cikk azt sejteti a pályázatírók célzottan nekik írták ki a pályázatot), főleg a legalacsonyabb ár miatt, abban van a legkisebb fejlesztési potenciál, legrégebbi konstrukció.

Bár arra id emlékeztetnek, hogy ezek a pályázati árak a valós szerződéskötésig sokszor jelentősen megemelkedtek. Lásd Ceasar, Spyder.
Ez tesz jót a demokráciának. (mint itthon). A másik tény, hogy amennyiben célzottan kérsz ajánlatot és közvetlenül egyezel meg, akkor lehet olyan bukta, hogy nem azt választod ami ténylegesen megfelelő lenne. Az auszik csinálják egyedül jól. ŐK a prototpusokat kértek, jól szétlőtték, megvizsgálták őket és utána döntenek, döntöttek.. Az ilyen beszerzésekből lehet jól és rosszul kijönni. Egyébként igy is működhet a transzparencia, hogy ilyen esetben is megmondjuk mennyitbe is fáj a tiszelt adófizetőknek. Nekünk. Nálunk például ilyen a Lynx, a Gidrán és a KC390 például. A Lnyx és hasonló monstrumok egy esetleges konfliktusban kell hogy bizonyítsanak. Aztán vagy megfelelő, vagy Stryker és MRAP story lesz belőlük. A KC390 gyermekbeteségeiről nem tudunk, gyakorlatilag előszériát vettünk, akárcsak a portugálok és brazilok. (utóbbi egyébként egy nyelvterület, sokkal jobban összefonódva mint mi a brazilokkal). Az már biztos, hogy a tonnára vetített vélt beszerzési értéke és az üzemeltetési költsége veri a C17-est és nagyobb a C130-nál. Ettől még kiváló repülőgép (lehet). De kurvadrága.. (csak nem illik róla beszélni). A Gidrán meg igazából Eyder Yalcin mert csak a névtábla a gidrán meg a ló rajta, de még legalább 2 évig csak török gyártást veszünk (ha a regnáló kormány marad).. A gyártás??? nos lehet, hogy egész már készül majd ott ahol tervezték.. A németek kihátráltak a nagy bizniszből..

"Hiába felelhet meg a CV90 leginkább a pályázat feltételeinek (a cikk azt sejteti a pályázatírók célzottan nekik írták ki a pályázatot), főleg a legalacsonyabb ár miatt, abban van a legkisebb fejlesztési potenciál, legrégebbi konstrukció." -- ha szarul van kiírva egy tender akkor baj van. A legalacsonyabb ár, sokszor tipikusan magyarországon van kiírva. Persz egyszerübb mint például követelményeket, képességeket, tulajdonságokat pontrendszerbe rakni, értékelni, pontozni és kihírdetni az eredményt. Pedig ezzel lehet(ne) pld. a csapatpróbát kicsit helyettesíteni.. Nem kell elfogadni a gyártó adatait. (lásd pld autógyárak hamisitásai a káros anyag kibocsájtásról..)
 
hogy ezek a pályázati árak a valós szerződéskötésig sokszor jelentősen megemelkedtek. Lásd Ceasar, Spyder.
Special a BAE Systems uzent a cseh ministériumnak, hogy június végéjig szavatolják az eredetileg leadot árajánlatukat (majd csak azután fogják felhúzni). ;)
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
De hogy mi a f@szomert jarna a cseheknek gyartasi, fejlesztesi jog a nemetektol azt nem birom folfogni. Eleg egy parazita hozzaallas.
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B
A cseh Védelmi Minisztérium jóváhagyott költségvetése a 2022-2024-es kiadási területre, 2025-re 2%-os előrejelzéssel

rozpocet_01.jpg


Jóváhagyott költségvetés kiadási kategóriák szerint 2020-2024:

rozpocet_02.jpg
 
A Védelmi Minisztérium a ReVISOR felderítő eszközök javítását és karbantartását készíti elő

A ReVISOR egy megfigyelő radar, amelyet kifejezetten a nagyon rövid hatótávolságú földi légvédelemhez (VSHORAD) terveztek. A szükséges pontossággal érzékeli, azonosítja a légi célpontokat, beleértve az alacsony és lassan repülő, kisméretű célpontokat (LSS) és a pilóta nélküli légi járműveket (UAV).

Minden légvédelmi rakétaüteg, amelyből jelenleg négy darab van, alapfelszereltségként 2 ReVISOR felderítő eszközt tartalmaz. Jelenleg 6 db eszköz áll az ACR rendelkezésére és legkésőbb 2023 októberéig további 2 db beszerzésre kerül.


ReVISOR.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Új MARS jármű légvédelmi rendszerhez

https://www-ceskenoviny-cz.translat...tr_sl=cs&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc (sajtóhír - részlet)

Cseh cég SVOS, spol. s.r.o. a svéd SAAB céggel együttműködve befejezte a MARS 4x4 moduláris jármű tesztelését az S-330 változatban, amely platformként szolgál majd a SAAB új generációja mobil légvédelmi rendszeréhez. Az együttműködés 2019 óta működik, és hozzájárul olyan partnerségek kiépítéséhez és kiépítéséhez, amelyek képesek olyan korszerű, rövid hatótávolságú légvédelmi rendszereket szállítani, amelyek képesek megfelelni minden NATO- és harmadik országbeli ügyfél követelményeinek.

6575.jpg

A MARS járművet először a 2022. júniusi párizsi Eurosatory katonai vásáron mutatják be a nagyközönségnek.