6 év után a csehek kezdik pedzegetni, hogy nem a nyílt pályázat, hanem a célzott ajánlatkérés és közvetlen megegyezés tűnik a legjobb megoldásnak!
Ez tesz jót a demokráciának. (mint itthon). A másik tény, hogy amennyiben célzottan kérsz ajánlatot és közvetlenül egyezel meg, akkor lehet olyan bukta, hogy nem azt választod ami ténylegesen megfelelő lenne. Az auszik csinálják egyedül jól. ŐK a prototpusokat kértek, jól szétlőtték, megvizsgálták őket és utána döntenek, döntöttek.. Az ilyen beszerzésekből lehet jól és rosszul kijönni. Egyébként igy is működhet a transzparencia, hogy ilyen esetben is megmondjuk mennyitbe is fáj a tiszelt adófizetőknek. Nekünk. Nálunk például ilyen a Lynx, a Gidrán és a KC390 például. A Lnyx és hasonló monstrumok egy esetleges konfliktusban kell hogy bizonyítsanak. Aztán vagy megfelelő, vagy Stryker és MRAP story lesz belőlük. A KC390 gyermekbeteségeiről nem tudunk, gyakorlatilag előszériát vettünk, akárcsak a portugálok és brazilok. (utóbbi egyébként egy nyelvterület, sokkal jobban összefonódva mint mi a brazilokkal). Az már biztos, hogy a tonnára vetített vélt beszerzési értéke és az üzemeltetési költsége veri a C17-est és nagyobb a C130-nál. Ettől még kiváló repülőgép (lehet). De kurvadrága.. (csak nem illik róla beszélni). A Gidrán meg igazából Eyder Yalcin mert csak a névtábla a gidrán meg a ló rajta, de még legalább 2 évig csak török gyártást veszünk (ha a regnáló kormány marad).. A gyártás??? nos lehet, hogy egész már készül majd ott ahol tervezték.. A németek kihátráltak a nagy bizniszből..6 év után a csehek kezdik pedzegetni, hogy nem a nyílt pályázat, hanem a célzott ajánlatkérés és közvetlen megegyezés tűnik a legjobb megoldásnak!
Jó reggelt!!
Hiába felelhet meg a CV90 leginkább a pályázat feltételeinek (a cikk azt sejteti a pályázatírók célzottan nekik írták ki a pályázatot), főleg a legalacsonyabb ár miatt, abban van a legkisebb fejlesztési potenciál, legrégebbi konstrukció.
Bár arra id emlékeztetnek, hogy ezek a pályázati árak a valós szerződéskötésig sokszor jelentősen megemelkedtek. Lásd Ceasar, Spyder.
Special a BAE Systems uzent a cseh ministériumnak, hogy június végéjig szavatolják az eredetileg leadot árajánlatukat (majd csak azután fogják felhúzni).hogy ezek a pályázati árak a valós szerződéskötésig sokszor jelentősen megemelkedtek. Lásd Ceasar, Spyder.

Új MARS jármű légvédelmi rendszerhez
https://www-ceskenoviny-cz.translat...tr_sl=cs&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc (sajtóhír - részlet)
Cseh cég SVOS, spol. s.r.o. a svéd SAAB céggel együttműködve befejezte a MARS 4x4 moduláris jármű tesztelését az S-330 változatban, amely platformként szolgál majd a SAAB új generációja mobil légvédelmi rendszeréhez. Az együttműködés 2019 óta működik, és hozzájárul olyan partnerségek kiépítéséhez és kiépítéséhez, amelyek képesek olyan korszerű, rövid hatótávolságú légvédelmi rendszereket szállítani, amelyek képesek megfelelni minden NATO- és harmadik országbeli ügyfél követelményeinek.
![]()
2022 február 25-én, pénteken az esti órákban leszállt a prágai Václav Havel repülőtéren az a gép, amely az ELM-2084 MMR mobil 3D légvédelmi radiolokátor első készletét szállította...
![]()
2019. december 5-én megállapodást kötött a cseh védelmi minisztérium és Izrael Állam nyolc MADR készlet vásárlásáról. Hét MADR készletet még ebben az évben leszállítanak. Az utolsó szett 2023 áprilisában kerül átadásra.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..