MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Az abakusz a szovjet valóság egyik szimbóluma volt.
Áramot nem evett és a nagy birodalom bármely tájáról jött nép egyszerű gyermeke is tudta kezelni.
Működött, lehetett vele dolgozni.
Tökéletes volt egy olyan sajátos minimalizmus korlátolta világban, ahol magának a számoló egységnek nem kellett bizonylatolnia.

Fogalmazhatunk persze úgy is, hogy a szarból erénykovácsolás kétes romantikája ez a jelenség, amiről lerí, hogy szintén a Nagy Honvédő Háború traumája okozta kényszeres primitivizmus miatt tartottak ki mellette.
Mint oly sok minden más mellett is.

Az amerikai gárázsbarkács “tudós” kultuszra is jellemző egyfajta egyszerűség, a “keep it simple” és az “if it ain’t broke, don’t fix it” szellemiség jegyében néznek ők is ferde szemmel minden, szerintük “túlmérnökölt” német, de különösen francia vívmányt, de a szovjet abakusz jelenség az még ezen is túlmutat.
Az abakusz az már az indokolatlan szintű konzervativizmus, ahol is valójában a baj azzal volt, hogy a nagy országban sok pénztárgép kellett volna.
Annyi meg nem volt.
.
.
Egy érdekes video, egy elektronikus katonai számológép kb 1982-ből! :)
.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A régi MiG-29K hajtóművezése a Kuznyecovon:

4079905_original.jpg
 
Az OVT-s Mig29M is 9-15-összériájúnak tekinthető, vagy legalábbis azon alapul?
A 156-os oldalszámú 9.15-6-os, a hatodik MiG-29M prototípus átalakításával jött létre az OVT program, de külön gyári szám nélkül.
Tehát technikailag az OVT továbbra is 9.15-ös volt.
A 154-es MiG-29M pedig át lett alakítva kétüléses MiG-29M2 prototípusnak.
Ugyanakkor nem ez a példány, hanem az újonnan épített egy- és kétüléses M2 gépek kaptak csak új gyártmánykódot.
Ezek lettek a 9.61 és 9.67.
Ezek a gépek az újratervezett MiG-29K és KUB alapján készültek, lefixált (de felhajthatóként gyártott) szárnyakkal, tengerész futóművel, fékhorog nélkül.
A K/KUB gépek számozása a 9.41 és 9.47 (az ős-K 9.31 után) és ebből lett a 9.61 és 9.67.
De ezek nem azonosak a most gyártott MiG-35-össel.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and tarzaan
A 156-os oldalszámú 9.15-6-os, a hatodik MiG-29M prototípus átalakításával jött létre az OVT program, de külön gyári szám nélkül.
Tehát technikailag az OVT továbbra is 9.15-ös volt.
A 154-es MiG-29M pedig át lett alakítva kétüléses MiG-29M2 prototípusnak.
Ugyanakkor nem ez a példány, hanem az újonnan épített egy- és kétüléses M2 gépek kaptak csak új gyártmánykódot.
Ezek lettek a 9.61 és 9.67.
Ezek a gépek az újratervezett MiG-29K és KUB alapján készültek, lefixált (de felhajthatóként gyártott) szárnyakkal, tengerész futóművel, fékhorog nélkül.
A K/KUB gépek számozása a 9.41 és 9.47 (az ős-K 9.31 után) és ebből lett a 9.61 és 9.67.
De ezek nem azonosak a most gyártott MiG-35-össel.

Lett volna realitása, hogy a 90-es évek közepén legyártsanak 30-60 darabot a számunkra? Megrendelés esetén szériaérett lett volna a gép?
 
Mármint szerinted pénzért sem adták volna, vagy azért mert nekünk nem volt rá pénzünk?
Nem volt gyártósora, nem volt pénz a gyártósor kiépítésére, a beszállítói lánc felfutattására, a minimálisan elégséges mennyiség (akkoriban ez kb 200 darab) beredelésére, míg nekünk meg nem volt pénzünk ilyet vásárolni.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Szlovákia, gépágyúzás, teljesen jól hord, facán eltalálta a célt.
Ezt szeretem a Szovjet gépekben, a fulkében foszlik le a festék, a kárpit, szét van verve, horpadva a kapinteto váza, de duborog, repul, bombázó, gépágyúz, emlékszem pár éve a Szíreknél lévo Mig-21 volt ilyen, már túl volt minden elképzelheto uzemido hosszabításon, a pilóta is a 6. x-en, a rozsdás bombákat szórta, foszlott le a kulso burkolata, random össze volt szegecselve, de az öreg oda vágta neki a gázt, az felszállt, és szórta a szakállasok fejére az ejtoszert, gá loszert, meg ami csak volt.
Davai!
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Szlovákia, gépágyúzás, teljesen jól hord, facán eltalálta a célt.
Ezt szeretem a Szovjet gépekben, a fulkében foszlik le a festék, a kárpit, szét van verve, horpadva a kapinteto váza, de duborog, repul, bombázó, gépágyúz, emlékszem pár éve a Szíreknél lévo Mig-21 volt ilyen, már túl volt minden elképzelheto uzemido hosszabításon, a pilóta is a 6. x-en, a rozsdás bombákat szórta, foszlott le a kulso burkolata, random össze volt szegecselve, de az öreg oda vágta neki a gázt, az felszállt, és szórta a szakállasok fejére az ejtoszert, gá loszert, meg ami csak volt.
Davai!
Nem tiltotta le a computer két időközi közt :D ?!
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Szlovákia, gépágyúzás, teljesen jól hord, facán eltalálta a célt.
Ezt szeretem a Szovjet gépekben, a fulkében foszlik le a festék, a kárpit, szét van verve, horpadva a kapinteto váza, de duborog, repul, bombázó, gépágyúz, emlékszem pár éve a Szíreknél lévo Mig-21 volt ilyen, már túl volt minden elképzelheto uzemido hosszabításon, a pilóta is a 6. x-en, a rozsdás bombákat szórta, foszlott le a kulso burkolata, random össze volt szegecselve, de az öreg oda vágta neki a gázt, az felszállt, és szórta a szakállasok fejére az ejtoszert, gá loszert, meg ami csak volt.
Davai!

Ezt amúgy szerintem egy Phantom is tudja, csak sokszoros hasznos terheléssel. Gyakorlatilag vietne a törzs alatt egy 21-est, és meg lehetne tankolni teljesen.
 
  • Tetszik
Reactions: gepard145
Hogy ne a politikai koszfeszken irjam, mert a propira nem vagyok kivancsi, tiszta tech okokbol irok.
olyan valakinek a velemenye erdekel aki szakerto az ilyesmihez (ha meg maradt itt olyan)

Mig 29 ma. gondolom s-8 raksizik, csak a raketak palyaja kicsit furcsa.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

az egyik raksi miert repul neki a foldnek?
 
  • Tetszik
Reactions: Gungnir (F1End)
Hogy ne a politikai koszfeszken irjam, mert a propira nem vagyok kivancsi, tiszta tech okokbol irok.
olyan valakinek a velemenye erdekel aki szakerto az ilyesmihez (ha meg maradt itt olyan)

Mig 29 ma. gondolom s-8 raksizik, csak a raketak palyaja kicsit furcsa.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

az egyik raksi miert repul neki a foldnek?
Felhúzás közben indította és így néhány fokos eltérés is ennyire látványos.
Amúgy, hogy itt mit rakétázott az is fura. Ahol gyereksírás van, az nem nagyon katonai célpont.
(Kivéve, ha civilek szántszándékkal vannak ott.)
 
Felhúzás közben indította és így néhány fokos eltérés is ennyire látványos.
Amúgy, hogy itt mit rakétázott az is fura. Ahol gyereksírás van, az nem nagyon katonai célpont.
(Kivéve, ha civilek szántszándékkal vannak ott.)
gondolom hogy helit zavargazot..

MiG-29 fighter jets of 40th Tactical Aviation Brigade of #Ukraine Air Force are trying to hunt the #RussianArmy airborne troops who are transported by helicopters to the North of #Kiev. This MiG-29 fired S-8 unguided rockets at them who are hiding between civilian houses.

en ara gondoltam hogy lehet hogy elromlot a raksi.