Egy érdekes spekuláció az armadninoviny.cz Ukrán topikjáról - gondoltam megosztom:
Sgt Murphy 03:35 23.08.2022
Az elmúlt napokban nem tudtam aludni, mert az UA Mig-29 képes AGM-88 HAARM rakétákat kilőni, így kicsit "turkálóztam". Ez az információ csak az én spekulációm, szóval vegyük egy szem sóval.
1. Nem igazán hiszem, hogy az UA Mig-29 csak HARM-ot tud lőni, és az USA nem biztosított nekik AMRAAM-ot és Sidewindert az SU-30, SU-35 ellen. Szerény információim szerint a volt szovjet Mig-29-esek alkalmasak NATO-fegyverakasztók szállítására arra az esetre, ha a szovjetek a háborúban kifogynának saját lőszereikből, ami megkönnyítené a nyugati fegyverek UA repülőgépekbe való integrálását.
2. Nem veszek figyelembe 5 db Mig-29UB kiképzőegységet, amelyeket az USA-ban vásároltak magáncégek a 90-es években. 4 db az AIR USA tulajdona, de abból csak 1 legyen repülni, a többi alkatrészre való. Az ötödik, repülőképes és nagyon jó műszaki állapotú darab Jared Isaacman, a Draken International korábbi vezetőjének tulajdona.
1996-ban Moldova felajánlotta, hogy 27 darab Mig-29 vadászgépet ad el különféle változatokban, mert nem volt pénzük üzemanyagra és szervizre. Állítólag a moldovai földi személyzet hat hónapig még fizetést sem kapott, mielőtt eladták őket. Irán érdeklődött a vásárlás iránt. 1997-ben azonban az Egyesült Államok megvásárolta őket a Pentagon Cooperative Threat Reduction programja keretében, mert köztük voltak a Mig-29S "fulcrum-c" változatai is fejlettebb repüléstechnikával és korlátozott képességgel, hogy még RN segítségével is támadást hajtsanak végre földi célpontok ellen. -40 db 30 kt teljesítményű atombomba. Tehát valószínűleg tudjuk, hogy az Egyesült Államok miért nem akarta, hogy Irán rávegye a kezét. Az amerikai védelmi minisztérium 40 millió dollárért vásárolt egy 14 darab Mig-29S, 6 Mig-29A és 1 Mig-29UB vadászgépből álló "csomagot", valamint számos alkatrészt, 344 R-60 rakétát, 112 R-73-at. és 51 db R-27R.
Az amerikai DoD-hez tartozó volt moldovai Mig-29 sorsa ismeretlen. Az Edwards légierőn kellett volna repülniük, és többször látták őket a sivatag felett repülni az "51-es körzet" területén az SU-27-tel együtt. Információk szerint több ex-moldovai repülőgép még képes kiképzésre.
2022. április 19-én az USA sajtóközleményben jelentette be, hogy az UA-t olyan alkatrészekkel látták el, amelyekből az UA körülbelül 20 Mig-29-et tudott "saját kezével" repülésképes állapotba hozni. Szerintem baromság. Számomra meglehetősen irreálisnak tűnik az az információ, miszerint a vadászgépeket a terepviszonyok "térdénél" javították az UA-nál, mert ehhez olyan infrastruktúrára van szükség, amely csak a Lviv Állami Repülőgép-javítási Tervben szerepelt, és ezek a javítóműhelyek megsemmisültek a légitámadás során. március 18. Az a véleményem, hogy a sérült vagy más módon földelt gépeket külföldre költöztették és javították. Nem irreális, hogy az USA az UA-t a pótalkatrészek mellett több, nyugati fegyverek szállítására átalakított, repülésre alkalmas Mig-29S "fulcrum-c-vel" szállítsa. Az sem irreális, hogy az UA Mig-29-eseket nyugati hadianyag szállítására módosították a Gray Wolf Team és a Raytheon nyugati technikusaival együttműködve. Feladataik ugyan titkosak, de tudjuk, hogy az a feladatuk, hogy "eltöröljék" az UA légierő régebbi és az oroszországi korszerűbb felszerelése közötti különbségeket. Mivel az RU légiereje gyakorlatilag nem ért el sikereket és gyakorlatilag nem repül be az UA légterébe, azt hiszem, van ötletem, hogy miért. Úgy gondolom, hogy az UA már hónapok óta üzemeltet Mig-29-eket, amelyek AMRAAM-ot, Sidewinder-t, HARM-ot és esetleg más fejlett lőszereket szállítanak.