LuWa (Németország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 351
46 156
113
Szevasz!
  • Igen mivel nagy hatalom a megszokás. Gondolkodni nagy munka. (A németek szoktak.)
  • Azért van egy oldalon két lánctalp mivel így a jármű hosszméretétől független a láncméret.
A villanymotor kábelhosszát addig növeled ameddig akarod.
Azaz elől van 3 futókerék s hátul is van 3 futókerék, köztük a méret szabadon választott, mint látod köztük nincs feszített lánc.
Így szállíthat pld, - ( 3+(10 deszantost: ))-. Jó, jó csak példa a hosszra!
  • Ugyanakkor a dombokon való áthaladásnál is előnyös, nem mutatja úgy a hasát.
  • Az is valós hogy ezek a viszonylag keskeny gumiláncok, eléggé igénybe vannak véve, s ha eltalálják olyan lesz mint a kígyóbőr vedlés után!
Ok, csak a 4 lanctalp egyben 4 kihajtást is igényel.
És a probléma itt kezdődik.
Ebben az elrendezésben (hibrid) mind ez eleje, mind a hatulja foglalt a gépnek.
Milyen ajtón keresztül fog megvalósulni a deszant.
Mert fegyverhordozónak elmegy 1-2 búvónyílással, de deszantolni azon nem igazán lehet....
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 918
13 900
113
Egy 6X6-os hajtásláncához képest "faék" egyszerűségű. Egy 6X6-os kerekenként (HUB)kerékagy-motoroshoz képest (összesen 6 motor, aranyáron) "gombokért" van(összesen "csak" 4 motor kell, de láttam már oldalanként egy-egy, összesen két motorral is megoldva).

Egy négy-tengelyeshez --8X8-- máb brutálisan drágább, vagy bonyolultabb, jelentősen rosszabb fajlagos talaj-nyomás jellemzővel!!!


.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
718
1 352
93
Ok, csak a 4 lanctalp egyben 4 kihajtást is igényel.
És a probléma itt kezdődik.
Ebben az elrendezésben (hibrid) mind ez eleje, mind a hatulja foglalt a gépnek.
Milyen ajtón keresztül fog megvalósulni a deszant.
Mert fegyverhordozónak elmegy 1-2 búvónyílással, de deszantolni azon nem igazán lehet....
Igen értem a kérdésedet!
- A felső deszanttér egyben az egész. Úgy képzeld el, mintha egy- -egy T-55-ös lenne egyik- - másik végén. Mind a kettő egy királycsappal, - (a toronnyal van rögzítve a deszanttérhez)-. Azokon tud elfordulni, külön-külön. A bufli orrban elől, a motor a generátorral. Utána van egy egyenirányító híd, majd egy fesszabályzón keresztül vezérlik a motorokra a feszültséget. A kormány elforgatásával vezérled mind két forgóváz motorjainak feszültségét. attól függően merre, milyen intenzitással akarsz kanyarodni. Ezért 2-2 villanymotor van egy forgóvázon belül.

- Válaszom így a kérdésedre: hátul fogsz tudni kiszállni, kilépni az egyben lévő deszanttérből, illetve ha van a tetején is!
- Nincs két diesel motor, csak egy elől.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
718
1 352
93
- A másik variáció:
- A felső deszanttér egyben az egész. Úgy képzeld el, mintha egy- -egy T-55-ös lenne egyik- - másik végén. Ezeket az oldalláncokat egy-egy külön villanymotor hajtja. A bufli orrban elől, a diesel motor a generátorral. Utána van egy egyenirányító híd, majd egy fesszabályzón keresztül vezérlik a motorokra a feszültséget. A kormány, vagy karok elforgatásával vezérled mind a négy motor feszültségét, így a fordulatszámát is. Attól függően merre, milyen intenzitással akarsz kanyarodni. Ezért ha balra akarsz kanyarodni akkor a jobb 1-es-3-as motor s lánc fog együtt hajtani, ha jobbra kanyarodsz akkor pedig a bal 2-es -4-es motor s lánc hajt együtt.

- Válaszom így a kérdésedre: hátul fogsz tudni kiszállni, kilépni az egyben lévő deszanttérből, illetve ha van a tetején is bújónyillás!

- Nincs két diesel motor, csak egy elől s egy generátor van ráakasztva. Nincs lehajtás, s nincs hátrahajtás, nincs semmi!! Ez a lényege! olyan hosszú amilyet akarsz!
Elméletben, persze!!!! :)
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
718
1 352
93
Sajnos már csak pár évig :(
Mindent meg kéne tenni ezen típus megtartására.
Vagy felújítassal/modenizációval, vagy a horvátok es csehek Mi-171E-i felvásárlásával.
- Igen sajnos teljesen egyetértek veled! Ám nem csak a 17-es, hanem a 8-at is!
- Én úgy gondolom legnagyobb problémája ezeknek a repülő gépeknek a turbinája! Az az kifutnak a felhasználási, repülési idejükből s horribilis összegért nézik át s cserélnek ki egy csavart, illetve nyomják reá a bilegzőt, hogy mehet tovább! Amennyi pénzünk van, vagy tudnak pumpólni annyi üzemel!!
- Ennek pedig a gyógyírja: egy hajtómű gyár! Ahol turbinákat gyártunk! Ott van Szolnokon a sok sok kimustrált gépeink, áztatja az eső, miért: mert nincs benne motor, hajtómű! Cserélgetik egyikből a másikba hogy életben tartsanak valamennyit!!!!
Ha meglenne a hajtómű gyárunk, utána gondolkozhatnánk a további 8-as, 17-es gépek elfogadásán;):D, mivel másnak nem kellene, vagy nem vólna pénze a felújítására! Na de ezt majd a helyén lehet folytatom!
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 351
46 156
113
Igen értem a kérdésedet!
- A felső deszanttér egyben az egész. Úgy képzeld el, mintha egy- -egy T-55-ös lenne egyik- - másik végén. Mind a kettő egy királycsappal, - (a toronnyal van rögzítve a deszanttérhez)-. Azokon tud elfordulni, külön-külön. A bufli orrban elől, a motor a generátorral. Utána van egy egyenirányító híd, majd egy fesszabályzón keresztül vezérlik a motorokra a feszültséget. A kormány elforgatásával vezérled mind két forgóváz motorjainak feszültségét. attól függően merre, milyen intenzitással akarsz kanyarodni. Ezért 2-2 villanymotor van egy forgóvázon belül.

- Válaszom így a kérdésedre: hátul fogsz tudni kiszállni, kilépni az egyben lévő deszanttérből, illetve ha van a tetején is!
- Nincs két diesel motor, csak egy elől.
Nem nagyon értetted meg. o_O
Mutatsz nekem a lenti képen egyetlen deszant ajtót?
Még néhány kép...

FLq4yUAXEAQe2yV
FIblei3XwAMXsQb
Ha alaposan tanulmányozod a képet, akkor láthatod, hogy a dízel motor hátul van, amihez egy kihajtható fedélen keresztül férsz hozzá.
Előre az aksik kerülnek, meg a villany hajtás.
Mindenképpen előre és hatra is kell kihajtás, mivel 2 részre van bontva a lánc. Tehát esély sincs deszantajtó kialakításara.
Ergo nem tudod semmiképpen hagyományos lövészszállítóként alkalmazni. Csak fegyverhordozó platformként.

A hajtásra vonatkozó T-55-ös analógiádat pedig végképp nem értem.
A test maga merev. Az első és hatsó láncos rész nem tud egymáshoz képest szöget bezárni. A kormányzást továbbra is 2 oldal láncos hajtásának sebességkülönbségével oldják meg.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen and Pogány

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
718
1 352
93
Az első és hatsó láncos rész nem tud egymáshoz képest szöget bezárni. A kormányzást továbbra is 2 oldal láncos hajtásának sebességkülönbségével oldják meg.
- Igen ebben a verzióban igen. Mindegyik láncos részben van egy motor. S 2-2 párhuzamosan vezérelnek. S ahogyan írtad a sebességkülönbséggel oldják meg a fordulásokat. a lényeg a párhuzamosan vezérelt jobboldalt, baloldalt 2-2 motor.

- Megnézegettem megint a képeket, lehet hogy igazad van mivel elől a sofőr lábának is kell hely!!
ezért lehet hátul a motor, Akkor viszont nem deszantólható!!:( Elég egy elfuserált gép!! Így.

- Ha elől volna a (motor generátor) s alól lent a talpam alatt az aksik, esetleg az ülések alatt, akkor lehetne deszantólni is hátra. Talán kicsit emelni kellene a magasságán. Az akkumulátorok magasságával.
- Igen néztem a videót, így is elég necces volt a helikopterbe való felhajtás. Ám pont ennek az osztott lánctalpnak köszönhetően a hátsó rész talán lejjebb esik s beférne! Nem tudom milyen méretű akksik vannak benne, hogy mennyivel kellene megemelni a tetőt.
S mindjárt deszantólható volna, hátrafelé. Valami spéci lapos akksira gondolok, valami lítiumosra s sorosan, párhuzamosan kapcsolva. Az kb. 10cm, az elférne még a helikopter mennyezetétől.
Még a navigáló katona feje bőven elfért a menyezett alatt.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 205
67 076
113