LuWa (Németország)

Szevasz!
  • Igen mivel nagy hatalom a megszokás. Gondolkodni nagy munka. (A németek szoktak.)
  • Azért van egy oldalon két lánctalp mivel így a jármű hosszméretétől független a láncméret.
A villanymotor kábelhosszát addig növeled ameddig akarod.
Azaz elől van 3 futókerék s hátul is van 3 futókerék, köztük a méret szabadon választott, mint látod köztük nincs feszített lánc.
Így szállíthat pld, - ( 3+(10 deszantost: ))-. Jó, jó csak példa a hosszra!
  • Ugyanakkor a dombokon való áthaladásnál is előnyös, nem mutatja úgy a hasát.
  • Az is valós hogy ezek a viszonylag keskeny gumiláncok, eléggé igénybe vannak véve, s ha eltalálják olyan lesz mint a kígyóbőr vedlés után!
Ok, csak a 4 lanctalp egyben 4 kihajtást is igényel.
És a probléma itt kezdődik.
Ebben az elrendezésben (hibrid) mind ez eleje, mind a hatulja foglalt a gépnek.
Milyen ajtón keresztül fog megvalósulni a deszant.
Mert fegyverhordozónak elmegy 1-2 búvónyílással, de deszantolni azon nem igazán lehet....
 
Egy 6X6-os hajtásláncához képest "faék" egyszerűségű. Egy 6X6-os kerekenként (HUB)kerékagy-motoroshoz képest (összesen 6 motor, aranyáron) "gombokért" van(összesen "csak" 4 motor kell, de láttam már oldalanként egy-egy, összesen két motorral is megoldva).

Egy négy-tengelyeshez --8X8-- máb brutálisan drágább, vagy bonyolultabb, jelentősen rosszabb fajlagos talaj-nyomás jellemzővel!!!


.
 
Ok, csak a 4 lanctalp egyben 4 kihajtást is igényel.
És a probléma itt kezdődik.
Ebben az elrendezésben (hibrid) mind ez eleje, mind a hatulja foglalt a gépnek.
Milyen ajtón keresztül fog megvalósulni a deszant.
Mert fegyverhordozónak elmegy 1-2 búvónyílással, de deszantolni azon nem igazán lehet....
Igen értem a kérdésedet!
- A felső deszanttér egyben az egész. Úgy képzeld el, mintha egy- -egy T-55-ös lenne egyik- - másik végén. Mind a kettő egy királycsappal, - (a toronnyal van rögzítve a deszanttérhez)-. Azokon tud elfordulni, külön-külön. A bufli orrban elől, a motor a generátorral. Utána van egy egyenirányító híd, majd egy fesszabályzón keresztül vezérlik a motorokra a feszültséget. A kormány elforgatásával vezérled mind két forgóváz motorjainak feszültségét. attól függően merre, milyen intenzitással akarsz kanyarodni. Ezért 2-2 villanymotor van egy forgóvázon belül.

- Válaszom így a kérdésedre: hátul fogsz tudni kiszállni, kilépni az egyben lévő deszanttérből, illetve ha van a tetején is!
- Nincs két diesel motor, csak egy elől.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
- A másik variáció:
- A felső deszanttér egyben az egész. Úgy képzeld el, mintha egy- -egy T-55-ös lenne egyik- - másik végén. Ezeket az oldalláncokat egy-egy külön villanymotor hajtja. A bufli orrban elől, a diesel motor a generátorral. Utána van egy egyenirányító híd, majd egy fesszabályzón keresztül vezérlik a motorokra a feszültséget. A kormány, vagy karok elforgatásával vezérled mind a négy motor feszültségét, így a fordulatszámát is. Attól függően merre, milyen intenzitással akarsz kanyarodni. Ezért ha balra akarsz kanyarodni akkor a jobb 1-es-3-as motor s lánc fog együtt hajtani, ha jobbra kanyarodsz akkor pedig a bal 2-es -4-es motor s lánc hajt együtt.

- Válaszom így a kérdésedre: hátul fogsz tudni kiszállni, kilépni az egyben lévő deszanttérből, illetve ha van a tetején is bújónyillás!

- Nincs két diesel motor, csak egy elől s egy generátor van ráakasztva. Nincs lehajtás, s nincs hátrahajtás, nincs semmi!! Ez a lényege! olyan hosszú amilyet akarsz!
Elméletben, persze!!!! :)
 
Sajnos már csak pár évig :(
Mindent meg kéne tenni ezen típus megtartására.
Vagy felújítassal/modenizációval, vagy a horvátok es csehek Mi-171E-i felvásárlásával.
- Igen sajnos teljesen egyetértek veled! Ám nem csak a 17-es, hanem a 8-at is!
- Én úgy gondolom legnagyobb problémája ezeknek a repülő gépeknek a turbinája! Az az kifutnak a felhasználási, repülési idejükből s horribilis összegért nézik át s cserélnek ki egy csavart, illetve nyomják reá a bilegzőt, hogy mehet tovább! Amennyi pénzünk van, vagy tudnak pumpólni annyi üzemel!!
- Ennek pedig a gyógyírja: egy hajtómű gyár! Ahol turbinákat gyártunk! Ott van Szolnokon a sok sok kimustrált gépeink, áztatja az eső, miért: mert nincs benne motor, hajtómű! Cserélgetik egyikből a másikba hogy életben tartsanak valamennyit!!!!
Ha meglenne a hajtómű gyárunk, utána gondolkozhatnánk a további 8-as, 17-es gépek elfogadásán;):D, mivel másnak nem kellene, vagy nem vólna pénze a felújítására! Na de ezt majd a helyén lehet folytatom!
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Igen értem a kérdésedet!
- A felső deszanttér egyben az egész. Úgy képzeld el, mintha egy- -egy T-55-ös lenne egyik- - másik végén. Mind a kettő egy királycsappal, - (a toronnyal van rögzítve a deszanttérhez)-. Azokon tud elfordulni, külön-külön. A bufli orrban elől, a motor a generátorral. Utána van egy egyenirányító híd, majd egy fesszabályzón keresztül vezérlik a motorokra a feszültséget. A kormány elforgatásával vezérled mind két forgóváz motorjainak feszültségét. attól függően merre, milyen intenzitással akarsz kanyarodni. Ezért 2-2 villanymotor van egy forgóvázon belül.

- Válaszom így a kérdésedre: hátul fogsz tudni kiszállni, kilépni az egyben lévő deszanttérből, illetve ha van a tetején is!
- Nincs két diesel motor, csak egy elől.
Nem nagyon értetted meg. o_O
Mutatsz nekem a lenti képen egyetlen deszant ajtót?
Még néhány kép...

FLq4yUAXEAQe2yV
FIblei3XwAMXsQb
Ha alaposan tanulmányozod a képet, akkor láthatod, hogy a dízel motor hátul van, amihez egy kihajtható fedélen keresztül férsz hozzá.
Előre az aksik kerülnek, meg a villany hajtás.
Mindenképpen előre és hatra is kell kihajtás, mivel 2 részre van bontva a lánc. Tehát esély sincs deszantajtó kialakításara.
Ergo nem tudod semmiképpen hagyományos lövészszállítóként alkalmazni. Csak fegyverhordozó platformként.

A hajtásra vonatkozó T-55-ös analógiádat pedig végképp nem értem.
A test maga merev. Az első és hatsó láncos rész nem tud egymáshoz képest szöget bezárni. A kormányzást továbbra is 2 oldal láncos hajtásának sebességkülönbségével oldják meg.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen and Pogány
Az első és hatsó láncos rész nem tud egymáshoz képest szöget bezárni. A kormányzást továbbra is 2 oldal láncos hajtásának sebességkülönbségével oldják meg.
- Igen ebben a verzióban igen. Mindegyik láncos részben van egy motor. S 2-2 párhuzamosan vezérelnek. S ahogyan írtad a sebességkülönbséggel oldják meg a fordulásokat. a lényeg a párhuzamosan vezérelt jobboldalt, baloldalt 2-2 motor.

- Megnézegettem megint a képeket, lehet hogy igazad van mivel elől a sofőr lábának is kell hely!!
ezért lehet hátul a motor, Akkor viszont nem deszantólható!!:( Elég egy elfuserált gép!! Így.

- Ha elől volna a (motor generátor) s alól lent a talpam alatt az aksik, esetleg az ülések alatt, akkor lehetne deszantólni is hátra. Talán kicsit emelni kellene a magasságán. Az akkumulátorok magasságával.
- Igen néztem a videót, így is elég necces volt a helikopterbe való felhajtás. Ám pont ennek az osztott lánctalpnak köszönhetően a hátsó rész talán lejjebb esik s beférne! Nem tudom milyen méretű akksik vannak benne, hogy mennyivel kellene megemelni a tetőt.
S mindjárt deszantólható volna, hátrafelé. Valami spéci lapos akksira gondolok, valami lítiumosra s sorosan, párhuzamosan kapcsolva. Az kb. 10cm, az elférne még a helikopter mennyezetétől.
Még a navigáló katona feje bőven elfért a menyezett alatt.