Magyarország légvédelme

Megkérem a tisztelt szakértő urakat, homályosítsanak már fel, hogy történt volna az azonosítás a Gripenekkel?
Merthogy mindez éjjel v

1280px-Saab_JAS-39_RAF_Lakenheath_Sep2007.jpeg
 
A NATO-nak amúgy nincs valami integrált légtérfigyelő rendszere aminek végig kellett volna követnie ezt az annyira nem is alacsonyan repülő cuccot?
Ne fussunk újra és újra felesleges köröket: megmondták, hogy látták már az ukrán légtérben is.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
Esetleg valaki hozzáértő ezt megpróbálhatná feltárni, mert ha jól értem, erre az egyetlen, bizonyítottan átrepült drónra nem emeltek Gripent, viszont azokhoz az esetekhez, amikor emeltek és nem találtak semmit, nem is tartozik sem drónroncs, sem semmi más ismert adat. Tehát...?
Szerintem ha emeltek is Gripent kb 20 perc mire a keszi felszáll 10-15 mire a helyszínre ér. 5-10 perc pedig nem volt elég az optikai azonosításra (nem állunk háborúban senkivel szerintem optikai azonosítás nélkül nincs tűzparancs) A sikertelen optikai azonosítást is próbálhatják titkolni. De ha tévedek majd felvilágosít a itt felvilágosít a törzsközönség. :)
 
Tu141b.jpg


Mivel gyakorlatilag kizárható bármilyen véletlen (pont ellentétes irányban indítják, nincs beprogramozott forduló, ami rossz irányba is módosította volna az útvonalat, stb.), ezért feltételeznünk kell, hogy pontosan ez volt a tervezett útirány a kilövéskor. Ez a következőket jelentheti:

Az most már gyakorlatilag száz százalékig biztosan állítható, hogy ukránok indították az ukrán gépet és ukrán területről.

1. Ez egy kifejezetten felderítő misszó volt egy módosított szovjet géppel, aminek a célja átfogó kép kapása a magyar haderő legfontosabb bázisairól és műveletéről:
  • Magyar Légierő központi bázisa (Gripenek) Kecskeméten
  • Magyar Légierő helikopterbázisa Szolnokon
  • Különleges Rendeltetésű Dandár bázisa Szolnokon
  • A legjobban feltöltött gépesített lövészdandár (MH 5.) bázisa Debrecenben
  • a hajdúhadházi lőterre kitelepült zászlóalj harccsoport
  • a legfontosabb ellátóalakulat, a kaposvári logisztikai ezred bázisa.
Mivel mindez véletlenül pont egy vonalban található, ezért egyetlen gép feláldozásával az egészet végigfotózhatták.

2. Az ukránok figyelmeztetése volt, amolyan Barcs bombázása stílusban, hogy ne merjünk beavatkozni az oroszok oldalán a háborúba, vagy ne merjük megvédeni a kárpátaljai magyar kisebbséget tőlük. Ez azt jelentheti, hogy lesznek még kilengések a magyarság ellen a kontrollálhatatlan neonáci fegyveresek részéről, vagy azt, hogy az ukrán vezérkar teljesen megőrült.

3. NATO szövetségeseink, alapvetően az amerikaiak provokációja volt, amivel azt szeretnék elérni, hogy befogadjuk a területünkre korlátlanul a NATO erőket és ehhez ukránokat használtak fel, mint fenyegetést (ez azt jelenti, hogy az amerikaiak is tisztában vannak vele, hogy az ukránoktól tartunk, az oroszoktól ellenben nem).

Jobbat nem tudok.

  • Magyar Légierő központi bázisa (Gripenek) Kecskeméten
  • Magyar Légierő helikopterbázisa Szolnokon
  • Különleges Rendeltetésű Dandár bázisa Szolnokon
  • A legjobban feltöltött gépesített lövészdandár (MH 5.) bázisa Debrecenben
  • a hajdúhadházi lőterre kitelepült zászlóalj harccsoport
  • a legfontosabb ellátóalakulat, a kaposvári logisztikai ezred bázisa.

és ezek mellett, miért nincs légvédelem?
 
  • Magyar Légierő központi bázisa (Gripenek) Kecskeméten
  • Magyar Légierő helikopterbázisa Szolnokon
  • Különleges Rendeltetésű Dandár bázisa Szolnokon
  • A legjobban feltöltött gépesített lövészdandár (MH 5.) bázisa Debrecenben
  • a hajdúhadházi lőterre kitelepült zászlóalj harccsoport
  • a legfontosabb ellátóalakulat, a kaposvári logisztikai ezred bázisa.

és ezek mellett, miért nincs légvédelem?
Mert véletlen leszedné a saját gépeinket és abból amúgy sincs sok... :p

Amúgy meg azért mert nincs számottevő földi légvédelmünk, amíg nem jönnek meg a NASAMS ütegek.
A Kubokből kevés van és nagyon elavult, a Mistral 4000 méteres magasságig és 7km-es távolságig hatásos. Ezekből küldtek is párat az ukrán határra.

Ahogy számolgattam: 6-8 jól széttelepített NASAMS üteggel az ország fele-kétharmada lefedhető lesz elméletileg (domborzattal nem számolva). 2024-től már SRBM-eket leszámítva védett lesz a légterünk földről is.
 
Mert véletlen leszedné a saját gépeinket és abból amúgy sincs sok... :p

Amúgy meg azért mert nincs számottevő földi légvédelmünk, amíg nem jönnek meg a NASAMS ütegek.
A Kubokből kevés van és nagyon elavult, a Mistral 4000 méteres magasságig és 7km-es távolságig hatásos. Ezekből küldtek is párat az ukrán határra.

Ahogy számolgattam 6-8 jól széttelepített NASAMS üteggel az ország fele-kétharmada lefedhető lesz elméletileg (domborzattal nem számolva). 2024-től már SRBM-eket leszámítva védett lesz a légterünk földről is.

Tudom különben. Csak sajnálkoztam.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Semmi látnivaló Uraim! Jarun volt beprogramozva célként és a rakéta pontos volt. Csak...... nem a Zágrábi Jarun, hanem a Kijev környéki, Zsitomirtól nem messze.... Az idióta programozó elnézte a GPS-t....

Ez a drón szerintem még nem GPS alapú... és nem úgy néz ki a dolog, hogy egy képernyőn kiválasztja valaki a listából a célpontot és ott véletlenül összekeveri a két Jarun-t...
mellesleg még akkor is észre kellene venni, ha rossz a GPS koordináta...
 
És pont Zágrábban esett le?? Meghibásodás esetén annyi helyen lezuhanhatott volna előbb... Már a Kárpátoknak is nekimehetett volna még az elején, ha hibás volt.
Az inerciális navigációs rendszerekről azt írják hogy "A rendszer pontatlansága az elindítása után folyamatosan növekszik (a mérési, számítási hibák folyamatosan összeadódnak; egy tipikus INS esetében ez óránként pár száz méteres nagyságrendű)."
 
És ennek fényében mégegyszer az azonosítatlan, ezer kmh-val repülő, cirkálórakéta méretű repülőeszköz útiránya nyílegyenesen:
Tu141b.jpg

Mellesleg egyébként. Ha már így kijött, hogy ezek a katonai létesítmények Magyarország területén ennyire egyvonalban vannak, nem lehetne ez ellen tenni valamit? Mármint, hogy ne kövessünk el akkora bakit, hogy a legfontosabb katonai bázisaink egy vonalra essenek?
 
Nem értem miért pörögtök ezen ennyire. Történt ami történt, aki sűrűn olvas itt, azt annyira nem is lepi meg mert nem az M1/atv híradóból tájékozódik.
Átrepült az ország felett, nem repült/nem volt itt semmi, nem is számít igazán, mert a vízbe dobott kő már hullámokat vetett, ha hibázott valaki, ha nem. A megfelelő helyen levonják a konzekvenciát az eseményekkel kapcsolatban.
 
Mellesleg egyébként. Ha már így kijött, hogy ezek a katonai létesítmények Magyarország területén ennyire egyvonalban vannak, nem lehetne ez ellen tenni valamit? Mármint, hogy ne kövessünk el akkora bakit, hogy a legfontosabb katonai bázisaink egy vonalra essenek?
Miért kéne? Semmiféle hátrány nem adódik ebből.
Meg a vonaltól +/- 10 km van.
 
Nyilvánvalóan mindenki látta a radaron, ugyanis nem tudták volna a horvátok megmondani, hogy mennyi ideig volt a gép az egyes országok légterében.
Szerintem az ukránok tájékoztatták a NATO irányítást a meghibásodott drónról.
Mindenesetre én várok most egy olyan intézkedést, hogy szigorúbb légtérzárat fognak bevezetni az ukrán határ közelében a teljes NATO határ mentén olyan 50-100km-es távolsagban. A légtérsértőket meg lelövik a francba, elfogás nélkül rakétás légvédelemmel.

Nem akarom a pánikot kelteni, de ebben teljesen egyet tudok érteni. Add 1, Mit kértek az ukránok? Repüléstilalmi zónát. Máshova, de most megkaphatják! Add 2, A területünkön fegyver nem szállítható oda sem szárazon, sem vízen, sem levegőben. Minek kéne ott repkednie? Utasszállító repülő Kijev-Budapest járattal katasztrófaturistáknak? Elvileg nem szabadna lenni közel semmi repülésnek. Bevezetnénk egy légtérzárat az ukrán-magyar határra és mondjuk 30 km-es körzetében. Így az ilyen Románia felől érkező "eltévedt" cuccokat is ki lehet szűrni.
Ez a baki már ránk fog égni. De legalább nem az a hangulat lesz, hogy következmények nélkül napjában háromszor feltűnik a radaron egy katonai drón és eltűnik. Néhány kérdés és észrevétel viszont felmerült bennem.

A, Légvédelmi rakéta ezredet emlegetni szerintem teljesen értelmetlen. Eddig is ismerten gyenge helyen sértette meg a román légteret, rendszeresek a cigi csempészek, akiket gyakran még nem is látnak a radarjaikkal, ha jól tudom, soha nem kapták el őket, csak miután kényelmesen visszatértek Ukrajnába. Ráadásul nálunk is volt ilyen cigi csempész berepülés.
Szóval kár olyat vizionálni, hogy átrepül a határon és azonnal lekapjuk szovjet rakétával. A vadászgépnek vizuálisan azonosítania kell.

B, Ukrajna légterét ki kell kerülniük a repülőgépeknek, ezért én úgy láttam a múlt héten, hogy nálunk a legsűrűbb a polgári járatok száma. Ez kicsit komplikáltabb teszi a helyzetet, nem szeret kiadni tűzparancsot senki sem ilyen helyzetben, de szerintem elkerülhetetlen. Ez az incidens túlment azon a határon, amit egy nem számíttal el lehet intézni. Legalább három kiemelt honvédségi infrastruktúra felett elrepült -véletlenül- és pont egy NATO fővárost kapott telibe. Ez lehet a véletlenek véletlenje, de van, ami túlmegy azon a határon, ami mellett el lehet nézni. És az, hogy a következő 24 órában is visszatérő légtérsértések voltak, az a jószándékot is megkérdőjelezi, még ha Zágrábból nem is került vissza felderítési adat.

C, Kár olyanokon spekulálni is, hogy mennyibe kerül egy rakéta. Azért van, hogy fenyegetés esetén használjuk! Mire lejár a felhasználási idejük, addigra már nem is lesz élvonalbeli, szóval nem hiszem, hogy azt számolgassuk, hogy ha egy hiányzik a készletből, akkor mi van.
A katonák morálját messze a legjobban akkor tudjuk fenn tartani, és ez kihatással van olyanokra is, hogy 20 év alatt hányszor kell pályaelhagyó pilótát utánképezni, ha tűzparancsot kapnak az országot veszélyeztető behatoló katonai eszközök elpusztítására.
És itt hangsúlyozom, nem egy élő ember vezette gépről van szó, csak egy eszközt kellene leszednie.

D, Jó pár éve már, hogy Putyint kérdezték a svéd partoknál állítólagos orosz tengeralattjáró ügyében. Hosszú vizsgálat után a varégok leállították a vizsgálatot, mondván túl drágák a költségek. Azt mondta: "Ez nem így működik. Vagy volt ott tengeralattjáró vagy nem. Ha volt, akkor minden pénzt elköltök arra, hogy elfogjam és kivontassam a partra, hogy lássa a világ, hogy ezt nem tehetik meg velünk."
Sokkal súlyosabbnak érzem Szijártó kijelentéseit az ismétlődésről. Remélem értitek, hogy miért.

E, Kíváncsi lennék, de soha nem fogok választ kapni rá, hogy a magyar illetékesek megkapják-e azoknak a neveit, aki a szerencsétlen dróngyakorlatozásért felelős volt, ahonnan ez elszabadult. (Tanulók, oktatók.) Jelenleg az ukrán hadseregbe csak két fajta embert vesznek fel. Boldogot meg boldogtalant. Ki tudja megmondani Budapestről vagy Kecskemétről, hogy egy fiatal, kiképzés alatt álló drón operátor nem áll-e kapcsolatban csempészekkel? Ezt vizsgálja valaki? Sci-finek tűnik beépülni alvilági csoportoknak egy normálisan működő ország fegyveres erői közé, de börtönből engednek ki embereket, hogy felfegyverezzék őket. Ezt is számításba kell venni, úgy érzem, bármennyire is valószínűtlen. Juthatott-e bűnözői csoportok kezére érzékeny felderítési információ? Nem a lezuhant gép fényképeire gondolok, hanem például arra, hogy ha már menetrendszerűen tudnak alacsony magasságban csempészni Románia északi részén, akkor hogyan reagálunk egy EU+NATO tagország felől érkező légtérsértésre, csökken-e az éberségünk egy közvetlen Kárpátaljából érkező géppel szemben?

F, Lehetséges-e ebben a nagyon korai technikában, hogy leszállásnál automatikusan keressen egy nagyobb, tiszta területet? Vagyis lehetett-e véletlen, hogy pont egy parkban akart landolni és nem egy lakótelepen?

Én még egyszer mondom, nem pánikot akarok. Bár nem tetszik, de lenyelem, hogy ez megtörtént velünk. És ez ránk fog égni. De a légtérellenőrzést gatyába kell rázni, hogy a szomszédban háború van és nem érvényes az az elv, hogy csak a legvégsőbb esetben adunk ki tűzparancsot. Ha a mi területükön lezuhan és eltalál egy traktorost, az balszerencse. De másodjára nem fognak próbálkozni. Ha nem hirdetünk egy nagyon kis határszakaszon repüléstilalmi zónát, akkor simán leszállhat egyik nap egy orosz vagy ukrán pilóta Budapesten, ahogy ez már Moszkvával is megesett.
 
Hát,nemtudom.Talán Soros miatt volt.....Vagy mert 40+ éve egész egyszerűen ekkora kerozintarályt épitettek a gépbe,és a hajtómű pont ott szivta szárazra.

"és a hajtómű pont ott szivta szárazra"

...és ugye ez attól is függ, hogy hol szívja szárazra, hogy hol szállt fel. Ugye?
Ezenkívül ki lehet számolni az üzemanyag mennyiséget is, hogy hol fogyjon el kb. ugye?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby