Magyarország légvédelme

"és a hajtómű pont ott szivta szárazra"

...és ugye ez attól is függ, hogy hol szívja szárazra, hogy hol szállt fel. Ugye?
Ezenkívül ki lehet számolni az üzemanyag mennyiséget is, hogy hol fogyjon el kb. ugye?
Az oroszok ma azt mondták hogy Nekik szánták Krímbe (egy oda is ment és lelőtték) Remélem ez meggyőzött hogy csak meghibásodás történt...
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
"és a hajtómű pont ott szivta szárazra"

...és ugye ez attól is függ, hogy hol szívja szárazra, hogy hol szállt fel. Ugye?
Ezenkívül ki lehet számolni az üzemanyag mennyiséget is, hogy hol fogyjon el kb. ugye?
Nagyjábol.
De mond már meg nekem,ugyan mi a fészkes fenének küldenének az ukránok egy felderitő dront szándékosan ilyen útra?A felderitő aparát filmre dolgozik.Az,hogy két ernyőt találtak,azt mutatják,hogy még mindig az eredeti felszerelése van.Kerozin kifogyásakor a rendszer autómatikusan működésbe lépet.Vagyis semmiféle felderitési adathoz igy nem jutottak.A dron pusztitóképessége önmagában kicsi.Repülési profilja olyan,hogy simán lelőhető,elháritható.
MEGHIBÁSODOTT A ROBOTPILÓTA.Ennyi,ne gyártsunk már konteókat.
Ezért Ukrajnában légtérzárlatot elrendelni nem fognak.Felejtsétek már el.Pont.Oo atomhatalom.Pont.
Ez az egész kommunikációs probléma,nem katonai.
 
Nagyjábol.
De mond már meg nekem,ugyan mi a fészkes fenének küldenének az ukránok egy felderitő dront szándékosan ilyen útra?A felderitő aparát filmre dolgozik.Az,hogy két ernyőt találtak,azt mutatják,hogy még mindig az eredeti felszerelése van.Kerozin kifogyásakor a rendszer autómatikusan működésbe lépet.Vagyis semmiféle felderitési adathoz igy nem jutottak.A dron pusztitóképessége önmagában kicsi.Repülési profilja olyan,hogy simán lelőhető,elháritható.
MEGHIBÁSODOTT A ROBOTPILÓTA.Ennyi,ne gyártsunk már konteókat.
Ezért Ukrajnában légtérzárlatot elrendelni nem fognak.Felejtsétek már el.Pont.Oo atomhatalom.Pont.
Ez az egész kommunikációs probléma,nem katonai.
100% igazad van. Ne fújjuk már nagyobbra ezt a lufit.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and Negan
Nagyjábol.
De mond már meg nekem,ugyan mi a fészkes fenének küldenének az ukránok egy felderitő dront szándékosan ilyen útra?A felderitő aparát filmre dolgozik.Az,hogy két ernyőt találtak,azt mutatják,hogy még mindig az eredeti felszerelése van.Kerozin kifogyásakor a rendszer autómatikusan működésbe lépet.Vagyis semmiféle felderitési adathoz igy nem jutottak.A dron pusztitóképessége önmagában kicsi.Repülési profilja olyan,hogy simán lelőhető,elháritható.
MEGHIBÁSODOTT A ROBOTPILÓTA.Ennyi,ne gyártsunk már konteókat.
Ezért Ukrajnában légtérzárlatot elrendelni nem fognak.Felejtsétek már el.Pont.Oo atomhatalom.Pont.
Ez az egész kommunikációs probléma,nem katonai.

"De mond már meg nekem,ugyan mi a fészkes fenének küldenének az ukránok egy felderitő dront szándékosan ilyen útra?A felderitő aparát filmre dolgozik"...

1) Rájöttek, hogy szar a légvédelmünk...
2) Felharagították Zágrábot, pont azokat, akik eddig a legjobban ki akartak maradni a háborúból...
3) Ezenkívül Magyarország ellen is hangolták Zágrábot, egymás ellen a két, háborúból leginkább kimaradni akaró országot...

De persze nem állítom, hogy ez volt a cél, csak azt írtam le, hogy ezek lehettek a céljai, nem a felderítés.
 
Ülőkészültség.
A pilóta bent ül a gépben, bekötve, fél óránként beindítják a hatóművet.
Szerintem a Gripen hajtóművét már nem kell féloránként beröffenteni.MiG21ét se kellet.Csak álltak anno a jugó szétesés idején készültségben,rájukkötött APA kocsival.Gripennek meg már van APUja.
 
Nagyjábol.
De mond már meg nekem,ugyan mi a fészkes fenének küldenének az ukránok egy felderitő dront szándékosan ilyen útra?A felderitő aparát filmre dolgozik.Az,hogy két ernyőt találtak,azt mutatják,hogy még mindig az eredeti felszerelése van.Kerozin kifogyásakor a rendszer autómatikusan működésbe lépet.Vagyis semmiféle felderitési adathoz igy nem jutottak.A dron pusztitóképessége önmagában kicsi.Repülési profilja olyan,hogy simán lelőhető,elháritható.
MEGHIBÁSODOTT A ROBOTPILÓTA.Ennyi,ne gyártsunk már konteókat.
Ezért Ukrajnában légtérzárlatot elrendelni nem fognak.Felejtsétek már el.Pont.Oo atomhatalom.Pont.
Ez az egész kommunikációs probléma,nem katonai.
Na de várjunk egy kicsit. Nem azt mondták, hogy a lezuhant drónon kívűl még (legalább) két drónos légtérsértés volt? Most akkor azok is elromlottak és csak erre fele tévedtek véletlenül? Három véletlen 24 óra alatt? Gyanús...
 
Na de várjunk egy kicsit. Nem azt mondták, hogy a lezuhant drónon kívűl még (legalább) két drónos légtérsértés volt? Most akkor azok is elromlottak és csak erre fele tévedtek véletlenül? Három véletlen 24 óra alatt? Gyanús...
Már ha voltak.A magyar nyilatkozatok olyan zavarossak,hogy abbol sokat leszűrni nem lehet.
 
És elmagyaráznád hogyan csinálta. Mondjuk a jelenlegi irányhoz képest kilencven fokkal akarták kilőni délre. Be volt programozva 430 km után egy U-kanyar. Aztán mi történt???
Nemtudom.Halványlilagőzömsincs.Nem vagyok robotpilóta szakértő.
De az amcsi Navaho és D21 robotgépekről is van dokumentált eset,hogy eltévedtek,műszaki hiba miatt.Újabb esetek is vannak,de azok még nincsennek jol dokumentálva-illetve nem hozzáférhetők a neten (ha mégis,akkor valaki nethuszár majd kiketeti).Tomahawk is ment már félre,nem olyan hihetetlen dolog ez.
 
A drónügyhöz még annyit, hogy még mindig minden ország különállóan kezeli a dolgokat, Románia, Magyarország és Horvátország. Ez azért érthetetlen, mert a NATO déli szárnyán háborús fenyegetés időszakában a NATINADS , vagyis az egyesített légvédelmi rendszer hibázott. (ha hibázott).

https://en.wikipedia.org/wiki/NATO_Integrated_Air_Defense_System

A hazai radarok közül a Békéscsabai és a Medinainak is kellett látni a Tupoljev robotgépet. Elötte pedig Román rendszernek is. Ráadásul Románia felett nagy-nagy valószínűséggel egy E-3 as is van. Ennek ellenére a Horvát miniszterenök szerint nem kaptak tájékoztatást a NATO-tól és hazánktól sem sőt OV. tőle tudta meg, hogy kvázi 40 percig hazánk felett haladt el egy drón.

Ami még érthetetlen, hogy elvileg minden azonos radarképet kell kapni szerintem a minden nemzeti központnak, nekünk a CAOC Udem-től. Most már kicsit össze-vissza van a magyar kommunikáció, hogy repülőink felszálltak, de nem találták. Aztán meg hogy láttuk hogy egy Tu-141-es drón, (ugyan honnan??? a radarjel alapján???) illetve, hogy ezen kívül 2x ALFA riasztás, de nem találtak semmit a Gripenek. Nos az ALFA-t sem Veszprém és a magyar parancsokság indítja, hanem az egységes NATO légvédelem adott parancsoksága. Az meg gondolom egyértelmű, hogy akkor van a QRA felszállása, ha a radarképen van valami, ami csak úgy "nem oszlik el a levegőben". Békeidőben is mindig volt ott repülő szerkezet, legfeljebb pld. helikopterek, kisgépek esetében visszarepültek Ukrajnába.
Ami még érdekesebb, hogy NATO szinten kuss van. Ami azért nagyon furcsa.
Ruszin Szendi Romulusz a múltkor éppen arról beszélt az ATV-n is sugárzott sorozatban a Szimulátorban, hogy ilyen eseményeknél nincs idő, hogy felhívja a miniszterelnököt, vagy őt az adott parancsnok, hanem mindig van egy magyar tábornok akinek döntést kell hozni.

https://www.atv.hu/videok/20220228/szimulator-4-resz-20220228

Közben meg az ALFÁT indítására a döntést, nem a magyar tábornok hozza...
Nos nekem ezért nem tiszta a dolog, és szerintem nem is lesz az, mert majd X évre titkosítva lesz. Ami fontos.. előző hozzászólásomban is írtam, hogy remélem tanultak az esetből a NATO és hazánk illetékes szervezeti, és katonái.
 
A drónügyhöz még annyit, hogy még mindig minden ország különállóan kezeli a dolgokat, Románia, Magyarország és Horvátország. Ez azért érthetetlen, mert a NATO déli szárnyán háborús fenyegetés időszakában a NATINADS , vagyis az egyesített légvédelmi rendszer hibázott. (ha hibázott).

https://en.wikipedia.org/wiki/NATO_Integrated_Air_Defense_System

A hazai radarok közül a Békéscsabai és a Medinainak is kellett látni a Tupoljev robotgépet. Elötte pedig Román rendszernek is. Ráadásul Románia felett nagy-nagy valószínűséggel egy E-3 as is van. Ennek ellenére a Horvát miniszterenök szerint nem kaptak tájékoztatást a NATO-tól és hazánktól sem sőt OV. tőle tudta meg, hogy kvázi 40 percig hazánk felett haladt el egy drón.

Ami még érthetetlen, hogy elvileg minden azonos radarképet kell kapni szerintem a minden nemzeti központnak, nekünk a CAOC Udem-től. Most már kicsit össze-vissza van a magyar kommunikáció, hogy repülőink felszálltak, de nem találták. Aztán meg hogy láttuk hogy egy Tu-141-es drón, (ugyan honnan??? a radarjel alapján???) illetve, hogy ezen kívül 2x ALFA riasztás, de nem találtak semmit a Gripenek. Nos az ALFA-t sem Veszprém és a magyar parancsokság indítja, hanem az egységes NATO légvédelem adott parancsoksága. Az meg gondolom egyértelmű, hogy akkor van a QRA felszállása, ha a radarképen van valami, ami csak úgy "nem oszlik el a levegőben". Békeidőben is mindig volt ott repülő szerkezet, legfeljebb pld. helikopterek, kisgépek esetében visszarepültek Ukrajnába.
Ami még érdekesebb, hogy NATO szinten kuss van. Ami azért nagyon furcsa.
Ruszin Szendi Romulusz a múltkor éppen arról beszélt az ATV-n is sugárzott sorozatban a Szimulátorban, hogy ilyen eseményeknél nincs idő, hogy felhívja a miniszterelnököt, vagy őt az adott parancsnok, hanem mindig van egy magyar tábornok akinek döntést kell hozni.

https://www.atv.hu/videok/20220228/szimulator-4-resz-20220228

Közben meg az ALFÁT indítására a döntést, nem a magyar tábornok hozza...
Nos nekem ezért nem tiszta a dolog, és szerintem nem is lesz az, mert majd X évre titkosítva lesz. Ami fontos.. előző hozzászólásomban is írtam, hogy remélem tanultak az esetből a NATO és hazánk illetékes szervezeti, és katonái.
Ezt már korábban akartam írni, hogy a Gripeneket alapvetően nem itthonról riasztják, hanem a NATO központból Németországból.
Ettől függetlenül a magyar irányítás is fel tudja őket küldeni bármikor.
Az az igazság, hogy én biztos vagyok benne, hogy az ukránoktól jött a drót a meghibásodott gépről.
És, hogy miért nem lőtték le? Talán mert arra számítottak, hogy az Adria felett fog kifogyni az üzemanyaga.
Azt csak feltételezzük, hogy Vinyicáról indították, pedig ugye az nem igazán logikus, mivel túl szem előtt lenne, és maga a drón egy sima trailerről indul.
 
A drónügyhöz még annyit, hogy még mindig minden ország különállóan kezeli a dolgokat, Románia, Magyarország és Horvátország. Ez azért érthetetlen, mert a NATO déli szárnyán háborús fenyegetés időszakában a NATINADS , vagyis az egyesített légvédelmi rendszer hibázott. (ha hibázott).

https://en.wikipedia.org/wiki/NATO_Integrated_Air_Defense_System

A hazai radarok közül a Békéscsabai és a Medinainak is kellett látni a Tupoljev robotgépet. Elötte pedig Román rendszernek is. Ráadásul Románia felett nagy-nagy valószínűséggel egy E-3 as is van. Ennek ellenére a Horvát miniszterenök szerint nem kaptak tájékoztatást a NATO-tól és hazánktól sem sőt OV. tőle tudta meg, hogy kvázi 40 percig hazánk felett haladt el egy drón.

Ami még érthetetlen, hogy elvileg minden azonos radarképet kell kapni szerintem a minden nemzeti központnak, nekünk a CAOC Udem-től. Most már kicsit össze-vissza van a magyar kommunikáció, hogy repülőink felszálltak, de nem találták. Aztán meg hogy láttuk hogy egy Tu-141-es drón, (ugyan honnan??? a radarjel alapján???) illetve, hogy ezen kívül 2x ALFA riasztás, de nem találtak semmit a Gripenek. Nos az ALFA-t sem Veszprém és a magyar parancsokság indítja, hanem az egységes NATO légvédelem adott parancsoksága. Az meg gondolom egyértelmű, hogy akkor van a QRA felszállása, ha a radarképen van valami, ami csak úgy "nem oszlik el a levegőben". Békeidőben is mindig volt ott repülő szerkezet, legfeljebb pld. helikopterek, kisgépek esetében visszarepültek Ukrajnába.
Ami még érdekesebb, hogy NATO szinten kuss van. Ami azért nagyon furcsa.
Ruszin Szendi Romulusz a múltkor éppen arról beszélt az ATV-n is sugárzott sorozatban a Szimulátorban, hogy ilyen eseményeknél nincs idő, hogy felhívja a miniszterelnököt, vagy őt az adott parancsnok, hanem mindig van egy magyar tábornok akinek döntést kell hozni.

https://www.atv.hu/videok/20220228/szimulator-4-resz-20220228

Közben meg az ALFÁT indítására a döntést, nem a magyar tábornok hozza...
Nos nekem ezért nem tiszta a dolog, és szerintem nem is lesz az, mert majd X évre titkosítva lesz. Ami fontos.. előző hozzászólásomban is írtam, hogy remélem tanultak az esetből a NATO és hazánk illetékes szervezeti, és katonái.
Na ugye, nem csoda ha mi is ennyi marhaságot írunk össze, akinek tudnia kéne az is csak a fejét vakargatja meg hebeg-habog.
 
Szerintem ha emeltek is Gripent kb 20 perc mire a keszi felszáll 10-15 mire a helyszínre ér. 5-10 perc pedig nem volt elég az optikai azonosításra (nem állunk háborúban senkivel szerintem optikai azonosítás nélkül nincs tűzparancs) A sikertelen optikai azonosítást is próbálhatják titkolni. De ha tévedek majd felvilágosít a itt felvilágosít a törzsközönség. :)

Már hogy lenne 20 perc mire a keszi felszáll?? Nem tudom fejből mennyi a minimum szintidő, de legfeljebb pár perc. 2-3...max 5.