Ezen térkép szerint délen jelentős orosz területfoglalás (Mariupoltól északra), ill. a Dnyepertől nyugatra, Mikolajiv felett pedig nagy orosz előretörés látható.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Az első fél órában rommá lőtték a fegyverraktárakat, nagyobb reptereket, vezetési pontokat. Ha z-t ki akarták volna szedni, minek megy desszant? Egy iskander és pápáErről írtam anno, és igen, bármennyire is vad ötlet, szerintem sem csak erőlekötés volt az eredeti terv.
Nyilván nincs infó mindenről de több dolog is erre tereli a gyanút:
- A 18 db Il-76, ami elindult, de Gostomel lebombázása után máshova ment (ha igaz volt a hír)
- Eleve megindultak Csernobil felé belorusz területről, pár nap múlva azok is ott voltak, akkor minek a deszant?
- A legfontosabb katonai infrastruktúrákat minek kímélték volna az első napokban? Elszalasztották a lehetőséget hogy igazán nagy károkat okozzanak, pl. amíg a technikák nincsenek szétszórva a reptereken. Csak akkor volt ennek értelme, ha úgy számolták hogy pár nap múlva másik kormány van hatalmon, aki majd sértetlenül kapja meg ezeket. Ehhez ki kellett volna szedni a Zelenszkij társulatát.
- Kijevet utána kezdték erődíteni, tehát akár volt realitása is hogy bemasíroznak a legelején.
Dmitrij Antonov, a világ legnagyobb, Gostomelben megsemmisült An-225 Mriya szállítórepülőgépének kapitánya elmondta, hogy januárban az Antonov állami vállalat vezetőségének felajánlották a repülőgép megmentését, de a vállalat felső vezetése inkább saját magát mentette meg.
A vállalat egyik alkalmazottja szerint az állami tulajdonú Antonov cég vezetése nem hozott döntést a repülőgép külföldre szállításáról. Elmondta, hogy az Antonov állami vállalat vezetői még január 26-án kaptak javaslatot a NATO Karbantartási és Ellátási Ügynökség (NAMSA) képviselőitől, hogy helyezzék át a teljes repülőteret Lipcsébe a személyzettel, a pótalkatrészekkel és a repülőgépekkel egyetemben.
„Nem volt válasz erre a kérdésre. A költözésről nem döntöttek. Sem a legnagyobb Mriya repülőgépről, sem a kis An-28, An-26, A-n-74 repülőgépekről. A döntés nem született meg, mivel nem volt a cég felső vezetése, akik két héttel az ellenségeskedés előtt jókedvűen Lipcsébe indultak, és elfoglalták az Antonov Logistics Salis irodáját” – mondta a Mriya parancsnoka a Politika Strana Telegram csatornának.
Emlékezzünk vissza, hogy a Kijev melletti ellenségeskedés során Ukrajna saját kezűleg megsemmisítette a világ legnagyobb An-225 „Mriya” szállító repülőgépét, amelyet az ország a Szovjetuniótól örökölt. Ez a gép a Buran űrprogram elemeként jelent meg.
Ne mond, hogy nackók.
Hmm, és ha a kínai cég papíron megvásárol egy-két vasúti szerelvényt, amin biztosítják a szállítást, a vasúti infrastruktúra használatáért pedig fizet az oroszoknak, akkor máris ki van játszva. Valószínűleg 1000+1 módja van a kijátszásnak, a nyugatiak is ki fogják játszani.Ez így van de mint írtam neked az Orosz Vasutak felkerült a szankciós listára 03.04. állapot szerint korlátozottan még lehetett üzletelni az orosz vasutakkal ,(mivel még az orosz vasutak korlátozottan hozzáférhettek a pénzügyi piacokhoz),azóta nem tudom mi a helyzet, a lényeg az,hogy az EU most egy olyan szanckción bevezetésén gondolkodiky hogy megtiltja az Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül érkező tranzit forgalmat ...De ennek ellenére még így sem egyszerű a helyzet ugyanis már a jelenlegi szankciók is.....
nemcsak a közvetlen kapcsolatokra vonatkoznak, hanem a teljes ellátási láncra. Tehát ha kínai partnere üzletet köt a tiltólistán szereplő cégekkel, akkor az európai cég felelősségre vonható ezért.....
Magyarul hiába a kínai partner bonyolítja le a vasúti szállítást és az európai cég a kínai partnertől rendeli meg a teljes szállítást ,ha a kínai cég az Orosz Vasutakat bizza meg a szállítással, aki rajta van a szankciós listán akkor ezért az európai cég felelősségre vonható, Ez azt a célt szolgálja, hogy ne lehessen megkerülni a szankciókat...
Az első fél órában rommá lőtték a fegyverraktárakat, nagyobb reptereket, vezetési pontokat. Ha z-t ki akarták volna szedni, minek megy desszant? Egy iskander és pápá
Szerintem élve akarták kiszedni, hogy ne tudja tépni a száját a youtubon, persze a háború akkor is ment volna tovább.Az első fél órában rommá lőtték a fegyverraktárakat, nagyobb reptereket, vezetési pontokat. Ha z-t ki akarták volna szedni, minek megy desszant? Egy iskander és pápá
A reptereket nem lőtték szét azonnal! Napokat kellett várni hogy a legpotensebb bázisok (Mirgorod, Sztarokontszantyinov) megkapják az első csomagot.Az első fél órában rommá lőtték a fegyverraktárakat, nagyobb reptereket, vezetési pontokat. Ha z-t ki akarták volna szedni, minek megy desszant? Egy iskander és pápá
A Mariupoltól északra, Donyecktől dél-nyugatra lévő nagy részt a legtöbb térkép már jópár napja orosz felügyeletűnek jelezte, az nem mai történet. Valószínűleg csak ezen a térképen frissítették ezt a részt ma.Ezen térkép szerint délen jelentős orosz területfoglalás (Mariupoltól északra), ill. a Dnyepertől nyugatra, Mikolajiv felett pedig nagy orosz előretörés látható.
Ez így van de mint írtam neked az Orosz Vasutak felkerült a szankciós listára 03.04. állapot szerint korlátozottan még lehetett üzletelni az orosz vasutakkal ,(mivel még az orosz vasutak korlátozottan hozzáférhettek a pénzügyi piacokhoz),azóta nem tudom mi a helyzet, a lényeg az,hogy az EU most egy olyan szanckción bevezetésén gondolkodiky hogy megtiltja az Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül érkező tranzit forgalmat ...De ennek ellenére még így sem egyszerű a helyzet ugyanis már a jelenlegi szankciók is.....
nemcsak a közvetlen kapcsolatokra vonatkoznak, hanem a teljes ellátási láncra. Tehát ha kínai partnere üzletet köt a tiltólistán szereplő cégekkel, akkor az európai cég felelősségre vonható ezért.....
Magyarul hiába a kínai partner bonyolítja le a vasúti szállítást és az európai cég a kínai partnertől rendeli meg a teljes szállítást ,ha a kínai cég az Orosz Vasutakat bizza meg a szállítással, aki rajta van a szankciós listán akkor ezért az európai cég felelősségre vonható, Ez azt a célt szolgálja, hogy ne lehessen megkerülni a szankciókat...
Ha az EU megtiltja az Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül érkező tranzitot. Akkor az nem lehet kikerülni.....Hmm, és ha a kínai cég papíron megvásárol egy-két vasúti szerelvényt, amin biztosítják a szállítást, a vasúti infrastruktúra használatáért pedig fizet az oroszoknak, akkor máris ki van játszva. Valószínűleg 1000+1 módja van a kijátszásnak, a nyugatiak is ki fogják játszani.
Úgy örülök minden ilyen szankciónak. Már gondolkodom, hogy fog kinézni az 1 millió bil ftosHa az EU megtiltja az Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül érkező tranzitot. Akkor az nem lehet kikerülni.....
Eroditett terseg volt. Ideje volt hogy vegre megszunt.Ugledar település felszabadítva DNR-ben
Felszolitja, erted... Svajcot, egy szinesz...Zelenszkij felszólította a svájci bankokat, hogy zárolják az orosz számlákat
Az ukrán elnök Svájchoz intézett felhívásában hangsúlyozta: „ahogyan szeretném azt, ha az ukránok úgy élnének, mint a svájciak, úgy szeretném azt is, ha ti is úgy élnétek, mint az ukránok a gonosz elleni harcban. Hogy ne eshessen szó olyan bankokról – a ti bankjaitokról –, ahol azoknak a pénzét tartják, akik ezt a háborút elkezdték. Ez fájdalmas és kellemetlen, de egyben a gonosz elleni küzdelem is, ha ezeknek az embereknek a teljes vagyonát, az összes számláit befagyasztjátok. Ez egy nagy küzdelem, de meg tudjátok csinálni” – fogalmazott az ukrán elnök.
Kiemelte azt is, hogy elfogadhatatlan a külföldi üzleti tevékenység Oroszországban, példaként említve a Nestlét, amely svájci vállalatként még mindig működik Oroszországban – írja az ukrán közszolgálati média.
„Azt akarom, hogy ti, svájciak, mostantól mindannyian olyanok legyetek, mint mi, ukránok! Azt akarom, hogy ne veszítsük el a közös esélyünket – az esélyt, hogy visszatérjen a béke, az esélyt, hogy véget vessünk a világban zajló háborúknak” – hangsúlyozta Zelenszkij.
(hiradó.hu)
És ha ez a felvétel nem a végfazisban készült?Én úgy tudom, hogy a KINZSAL remekül manőverezik tehát simán végre tudja hajtani azt hogy csak a cél előtt emelkedik nagy magasságba, így nehezítve meg az ellene való védekezést...Ez biztosan nem Kinzsal. Az Iszkandernek/Kinzsalnak végfázisban már nem működik a hajtóműve. Valamint ballisztikus pályán közlekednek és nem ilyen vízszintes, vagy lapos szögben érkeznek. Oniksz például lehet. Azt is használják földi cél ellen is és a Basztion partvédelmi rendszer indítója bárhova oda tud gurulni.
Ez egy nagyon nagy HA.Ha az EU megtiltja az Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül érkező tranzitot. Akkor az nem lehet kikerülni.....
Hasonítani fog a 10000 Eurósra, ami 10 Dollárt ér majd!Úgy örülök minden ilyen szankciónak. Már gondolkodom, hogy fog kinézni az 1 millió bil ftos