[HÍREK] Ukrajnai fegyveres konfliktus

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
986
11 607
93
Az elképzelés az, volt ,hogy a légvédelmet kiütik és ezt nagyrészt meg is valósították csak pár kósza ukrán Mig-29 jelent meg és a Manpadsos alakulatok voltak, a terv az volt az orosz elemzők szerint, hogy a váratlanul megjelenő orosz desszant erők az orosz légierő harcigêpei és helikopterei támogatásával elfoglalják a repteret és fokozatosan kiterjesztve a repülőtér körüli területet biztonságos leszállási terepet biztosítanak az IL-76-nak.....De alábecsülték az ukrán védelmet és nem elégséges erővel hajtottak végre az akciót, amikor másodjára támadtak már 200 orosz helikopter vett részt a támadásban nem is volt sok esélye az ukrán védelemnek...
Erről írtam anno, és igen, bármennyire is vad ötlet, szerintem sem csak erőlekötés volt az eredeti terv.
Nyilván nincs infó mindenről de több dolog is erre tereli a gyanút:
  • A 18 db Il-76, ami elindult, de Gostomel lebombázása után máshova ment (ha igaz volt a hír)
  • Eleve megindultak Csernobil felé belorusz területről, pár nap múlva azok is ott voltak, akkor minek a deszant?
  • A legfontosabb katonai infrastruktúrákat minek kímélték volna az első napokban? Elszalasztották a lehetőséget hogy igazán nagy károkat okozzanak, pl. amíg a technikák nincsenek szétszórva a reptereken. Csak akkor volt ennek értelme, ha úgy számolták hogy pár nap múlva másik kormány van hatalmon, aki majd sértetlenül kapja meg ezeket. Ehhez ki kellett volna szedni a Zelenszkij társulatát.
  • Kijevet utána kezdték erődíteni, tehát akár volt realitása is hogy bemasíroznak a legelején.
 
W

Wilson

Guest
Leírtam ezt is, olvasd el.

Az RZSD-t vasúti fuvarozásra a Kína, ileltve akínai tarományi operátorok bízzák meg, határon az RZSD átadja a vonatot a lengyel vasútnak. EU-Oroszország közötti szankció nem tud életbe lépni.

Ezért írtam, hogy a folyamatot Kína mozgatja, és a fuvarozókat Kína fizeti. Az Európai rendelők Kínától rendelik a tlejes szállítást.
Ez így van de mint írtam neked az Orosz Vasutak felkerült a szankciós listára 03.04. állapot szerint korlátozottan még lehetett üzletelni az orosz vasutakkal ,(mivel még az orosz vasutak korlátozottan hozzáférhettek a pénzügyi piacokhoz),azóta nem tudom mi a helyzet, a lényeg az,hogy az EU most egy olyan szanckción bevezetésén gondolkodiky hogy megtiltja az Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül érkező tranzit forgalmat ...De ennek ellenére még így sem egyszerű a helyzet ugyanis már a jelenlegi szankciók is.....

nemcsak a közvetlen kapcsolatokra vonatkoznak, hanem a teljes ellátási láncra. Tehát ha kínai partnere üzletet köt a tiltólistán szereplő cégekkel, akkor az európai cég felelősségre vonható ezért.....

Magyarul hiába a kínai partner bonyolítja le a vasúti szállítást és az európai cég a kínai partnertől rendeli meg a teljes szállítást ,ha a kínai cég az Orosz Vasutakat bizza meg a szállítással, aki rajta van a szankciós listán akkor ezért az európai cég felelősségre vonható, Ez azt a célt szolgálja, hogy ne lehessen megkerülni a szankciókat...
 
  • Hűha
Reactions: antigonosz
W

Wilson

Guest
Erről írtam anno, és igen, bármennyire is vad ötlet, szerintem sem csak erőlekötés volt az eredeti terv.
Nyilván nincs infó mindenről de több dolog is erre tereli a gyanút:
  • A 18 db Il-76, ami elindult, de Gostomel lebombázása után máshova ment (ha igaz volt a hír)
  • Eleve megindultak Csernobil felé belorusz területről, pár nap múlva azok is ott voltak, akkor minek a deszant?
  • A legfontosabb katonai infrastruktúrákat minek kímélték volna az első napokban? Elszalasztották a lehetőséget hogy igazán nagy károkat okozzanak, pl. amíg a technikák nincsenek szétszórva a reptereken. Csak akkor volt ennek értelme, ha úgy számolták hogy pár nap múlva másik kormány van hatalmon, aki majd sértetlenül kapja meg ezeket. Ehhez ki kellett volna szedni a Zelenszkij társulatát.
  • Kijevet utána kezdték erődíteni, tehát akár volt realitása is hogy bemasíroznak a legelején.
Szerintem is ez lehet erre az akcióra az egyetlen logikus magyarázat, ha sikerült volna végrehajtani akkor szerintem világszerte a katonai tankönyvek kötelező tananyaga lett volna ...
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and amper

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 325
113
Ez biztosan nem Kinzsal. Az Iszkandernek/Kinzsalnak végfázisban már nem működik a hajtóműve. Valamint ballisztikus pályán közlekednek és nem ilyen vízszintes, vagy lapos szögben érkeznek. Oniksz például lehet. Azt is használják földi cél ellen is és a Basztion partvédelmi rendszer indítója bárhova oda tud gurulni.
Mekkora indítási távolságnál?
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Erről írtam anno, és igen, bármennyire is vad ötlet, szerintem sem csak erőlekötés volt az eredeti terv.
Nyilván nincs infó mindenről de több dolog is erre tereli a gyanút:
  • A 18 db Il-76, ami elindult, de Gostomel lebombázása után máshova ment (ha igaz volt a hír)
  • Eleve megindultak Csernobil felé belorusz területről, pár nap múlva azok is ott voltak, akkor minek a deszant?
  • A legfontosabb katonai infrastruktúrákat minek kímélték volna az első napokban? Elszalasztották a lehetőséget hogy igazán nagy károkat okozzanak, pl. amíg a technikák nincsenek szétszórva a reptereken. Csak akkor volt ennek értelme, ha úgy számolták hogy pár nap múlva másik kormány van hatalmon, aki majd sértetlenül kapja meg ezeket. Ehhez ki kellett volna szedni a Zelenszkij társulatát.
  • Kijevet utána kezdték erődíteni, tehát akár volt realitása is hogy bemasíroznak a legelején.
Az első fél órában rommá lőtték a fegyverraktárakat, nagyobb reptereket, vezetési pontokat. Ha z-t ki akarták volna szedni, minek megy desszant? Egy iskander és pápá
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
986
11 607
93
Dmitrij Antonov, a világ legnagyobb, Gostomelben megsemmisült An-225 Mriya szállítórepülőgépének kapitánya elmondta, hogy januárban az Antonov állami vállalat vezetőségének felajánlották a repülőgép megmentését, de a vállalat felső vezetése inkább saját magát mentette meg.

A vállalat egyik alkalmazottja szerint az állami tulajdonú Antonov cég vezetése nem hozott döntést a repülőgép külföldre szállításáról. Elmondta, hogy az Antonov állami vállalat vezetői még január 26-án kaptak javaslatot a NATO Karbantartási és Ellátási Ügynökség (NAMSA) képviselőitől, hogy helyezzék át a teljes repülőteret Lipcsébe a személyzettel, a pótalkatrészekkel és a repülőgépekkel egyetemben.

„Nem volt válasz erre a kérdésre. A költözésről nem döntöttek. Sem a legnagyobb Mriya repülőgépről, sem a kis An-28, An-26, A-n-74 repülőgépekről. A döntés nem született meg, mivel nem volt a cég felső vezetése, akik két héttel az ellenségeskedés előtt jókedvűen Lipcsébe indultak, és elfoglalták az Antonov Logistics Salis irodáját” – mondta a Mriya parancsnoka a Politika Strana Telegram csatornának.

Emlékezzünk vissza, hogy a Kijev melletti ellenségeskedés során Ukrajna saját kezűleg megsemmisítette a világ legnagyobb An-225 „Mriya” szállító repülőgépét, amelyet az ország a Szovjetuniótól örökölt. Ez a gép a Buran űrprogram elemeként jelent meg.
A leírásban 3 nyelven
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 346
11 189
113
Ez így van de mint írtam neked az Orosz Vasutak felkerült a szankciós listára 03.04. állapot szerint korlátozottan még lehetett üzletelni az orosz vasutakkal ,(mivel még az orosz vasutak korlátozottan hozzáférhettek a pénzügyi piacokhoz),azóta nem tudom mi a helyzet, a lényeg az,hogy az EU most egy olyan szanckción bevezetésén gondolkodiky hogy megtiltja az Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül érkező tranzit forgalmat ...De ennek ellenére még így sem egyszerű a helyzet ugyanis már a jelenlegi szankciók is.....

nemcsak a közvetlen kapcsolatokra vonatkoznak, hanem a teljes ellátási láncra. Tehát ha kínai partnere üzletet köt a tiltólistán szereplő cégekkel, akkor az európai cég felelősségre vonható ezért.....

Magyarul hiába a kínai partner bonyolítja le a vasúti szállítást és az európai cég a kínai partnertől rendeli meg a teljes szállítást ,ha a kínai cég az Orosz Vasutakat bizza meg a szállítással, aki rajta van a szankciós listán akkor ezért az európai cég felelősségre vonható, Ez azt a célt szolgálja, hogy ne lehessen megkerülni a szankciókat...
Hmm, és ha a kínai cég papíron megvásárol egy-két vasúti szerelvényt, amin biztosítják a szállítást, a vasúti infrastruktúra használatáért pedig fizet az oroszoknak, akkor máris ki van játszva. Valószínűleg 1000+1 módja van a kijátszásnak, a nyugatiak is ki fogják játszani.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Az első fél órában rommá lőtték a fegyverraktárakat, nagyobb reptereket, vezetési pontokat. Ha z-t ki akarták volna szedni, minek megy desszant? Egy iskander és pápá

Egy embert egy településen kiszedni eléggé problémás. Nagyon pontosan tudni kéne hol van a becsapódáskor. Sok járulékos veszteséggel jár. És egy másik ország vezetőjének megölése brutális külpolitikai következményekkel jár.
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
986
11 607
93
Az első fél órában rommá lőtték a fegyverraktárakat, nagyobb reptereket, vezetési pontokat. Ha z-t ki akarták volna szedni, minek megy desszant? Egy iskander és pápá
A reptereket nem lőtték szét azonnal! Napokat kellett várni hogy a legpotensebb bázisok (Mirgorod, Sztarokontszantyinov) megkapják az első csomagot.
Másrészt, egy Iszkanderrel mártírt csinálnak, és jön a helyettes, nem változik semmi (sőt...)
 
W

Wilson

Guest

Az amerikai KelTec cég biztosítja Ukrajnának puskáit....​


A KelTec amerikai fegyvergyártó cég "bemutatja puskáit" ukrán állampolgároknak.

Erről a Militarny számolt be a KelTec cégre hivatkozva

A cég az első 400 lőfegyverből álló tételt készíti elő, amelyet hamarosan a NATO által működtetett létesítménybe szállítanak.


Valószínű, hogy az amerikai fegyvereket Ukrajna területi védelmi erői fogják megkapni..

A cég képviselőinek sikerült felvenniük a kapcsolatot a nagykövetség diplomatájával, aki segített neki mindössze négy nap alatt megszerezni a szövetségi engedélyt fegyverexportra. Ez a folyamat gyakran hónapokig is eltarthat.

Fénykép: KelTec
Fotó: “KelTec”

A KelTec azt reméli, hogy a jövőben több szállítást is szervezhet. Licencével akár 10 000 fegyvert is exportálhat, a cég pedig saját gyártósort és heti szállítást ajánlott fel az ukránoknak.

 

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 346
11 189
113
Ezen térkép szerint délen jelentős orosz területfoglalás (Mariupoltól északra), ill. a Dnyepertől nyugatra, Mikolajiv felett pedig nagy orosz előretörés látható.
A Mariupoltól északra, Donyecktől dél-nyugatra lévő nagy részt a legtöbb térkép már jópár napja orosz felügyeletűnek jelezte, az nem mai történet. Valószínűleg csak ezen a térképen frissítették ezt a részt ma.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 526
113
Ez így van de mint írtam neked az Orosz Vasutak felkerült a szankciós listára 03.04. állapot szerint korlátozottan még lehetett üzletelni az orosz vasutakkal ,(mivel még az orosz vasutak korlátozottan hozzáférhettek a pénzügyi piacokhoz),azóta nem tudom mi a helyzet, a lényeg az,hogy az EU most egy olyan szanckción bevezetésén gondolkodiky hogy megtiltja az Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül érkező tranzit forgalmat ...De ennek ellenére még így sem egyszerű a helyzet ugyanis már a jelenlegi szankciók is.....

nemcsak a közvetlen kapcsolatokra vonatkoznak, hanem a teljes ellátási láncra. Tehát ha kínai partnere üzletet köt a tiltólistán szereplő cégekkel, akkor az európai cég felelősségre vonható ezért.....

Magyarul hiába a kínai partner bonyolítja le a vasúti szállítást és az európai cég a kínai partnertől rendeli meg a teljes szállítást ,ha a kínai cég az Orosz Vasutakat bizza meg a szállítással, aki rajta van a szankciós listán akkor ezért az európai cég felelősségre vonható, Ez azt a célt szolgálja, hogy ne lehessen megkerülni a szankciókat...



Megszopattak minket, mint a bervát, na!
 
W

Wilson

Guest
Hmm, és ha a kínai cég papíron megvásárol egy-két vasúti szerelvényt, amin biztosítják a szállítást, a vasúti infrastruktúra használatáért pedig fizet az oroszoknak, akkor máris ki van játszva. Valószínűleg 1000+1 módja van a kijátszásnak, a nyugatiak is ki fogják játszani.
Ha az EU megtiltja az Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül érkező tranzitot. Akkor az nem lehet kikerülni.....