F-47 (Boeing) / NGAD - Next Generation Air Dominance (USAF)

"Was the video leaked online by accident or on purpose? Is it genuine or faked? Nobody knows, but it resembles the NGAD concept, the next-generation fighter jet program of the U.S."
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 


 
A Lockheed Martin-nál szokatlan repülőgépet észleltek, ami egy titkos, 6. generációs NGAD vadászgépre emlékeztet
KHJyTvjdTqM.jpg
 
The @usairforce plans to spend $11+ Bn, b/w FY 2019 and FY2025, to develop and mature technologies related to the Next Generation Air Dominance and Next Generation Adaptive Propulsion solutions. FY21 NGAD funds will be used to support demonstrative prototypes.

ER59CyjWoAAXREp
 
Ez most mit jelent? Eddig sem úgy írták a szoftokat, hogy elkezd gépelni a másik aztán az alján befejezi. Egy ennyire komplex szoft sok alegységből áll, amiknek a fejlesztése valószínűleg teljesen eltérő csapatokra hárul. Ezek a részek meg az inputokkon és outputokon keresztűl kommunikálnak, amiket kapnak és amiket szolgáltatnak a többinek. Attól, hogy az egyikbe beleírsz vagy fejlesztesz egy nagyot rajta mg a többit nem kell újraírni, hacsak a fejlesztésed nem hoz akkora módosítást, hogy a többibe is bele kell nyúlni.
 
Ez most mit jelent? Eddig sem úgy írták a szoftokat, hogy elkezd gépelni a másik aztán az alján befejezi. Egy ennyire komplex szoft sok alegységből áll, amiknek a fejlesztése valószínűleg teljesen eltérő csapatokra hárul. Ezek a részek meg az inputokkon és outputokon keresztűl kommunikálnak, amiket kapnak és amiket szolgáltatnak a többinek. Attól, hogy az egyikbe beleírsz vagy fejlesztesz egy nagyot rajta mg a többit nem kell újraírni, hacsak a fejlesztésed nem hoz akkora módosítást, hogy a többibe is bele kell nyúlni.
Pontosan ezzel volt a gond az amerikai gépekben.
Ezért kellett minden komolyabb fejlesztéshez megvárni az MLU-t.

És ezzel volt sokkal előrébb a Saab a Gripenben.
 
  • Tetszik
Reactions: öreg járőr
Pontosan ezzel volt a gond az amerikai gépekben.
Ezért kellett minden komolyabb fejlesztéshez megvárni az MLU-t.

És ezzel volt sokkal előrébb a Saab a Gripenben.
Érdekes, én amennyit programoztam (nem abból élek) az egyszerű kis szarokat is egy idő után a legjobb volt felbontani részegysségekre a sokkal könnyebb kezelhetőség végett, és akik ilyen helyeken dolgoznak azoknak ezerszer több programozói tapasztalatuk van, mint nekem volt a "csúcson".
 
Nem azzal van a gond, hogy nem bontják modulokra, hanem az, hogy egy ilyenre repülésvezérlő és fegyverzeti rész is támaszkodott. Így amikor például egy célbemérő programnál beleírnak a szenzorokba, akkor áttekinthetetlen lett egy idő után, hogy ez az automata leszállás funkciót használhatatlanná teszi-e.
Ügye az F-35-ösöket a levegőben is frissíteni akarják, de hirtelen rájött a sok okos, hogy menet közben nem írhatod át "az operációs rendszert", ez persze nem OS, csak épp a repülést vezérlő funkciók nem lecserélhetőek a levegőben. (Például ha már programozol, triviális hibaforrás, ha egy változót egy program legenerál, lementi a gép RAM-jára és jön egy frissítés és lényegében egy új algoritmus kezdi el használni ezt, méghozzá azt feltételezve a program megírása közben, hogy már az update generálta a változó értéket, ezért nincs benne a régi hiba lehetősége.)
 
  • Tetszik
Reactions: joker

"It typically takes the Air Force’s acquisition programs almost seven years to reach initial operating capability from the beginning of the EMD phase. Although the service has already been working on NGAD for about that long, because it just recently started work on the EMD phase, it will still be several more years before the program will reach IOC.

“The clock really didn’t start in 2015; it’s starting roughly now,” Kendall said. “We think we’ll have capability by the end of the decade.”

But NGAD could also be the most expensive aircraft program in history. Kendall told lawmakers in April each piloted aircraft under the program would likely cost several hundred million dollars apiece.

The Air Force asked Congress for almost $1.7 billion for NGAD in its fiscal 2023 budget, including $133 million in research, development, testing and evaluation funding."