F-47 (Boeing) / NGAD - Next Generation Air Dominance (USAF)

"There is no time to delay NGAD if the Air Force is to meet the China challenge..."

 
"There is no time to delay NGAD if the Air Force is to meet the China challenge..."


Hahaha, ez a ket hir igy egymas utan tokeletesen lefesti, mekkora korrupcio megy, es hogy a Boeingot ezzel akarjak megmenteni (megint, ahogyan a grounding idejen is a DoD stabilizalta a reszvenyt)...
 
"a páratlan lopakodóképességnek köszönhetően láthatatlanok lesznek még a legfejlettebb radarok, lézerfegyverek és a fedélzeti mesterséges intelligencia számára is"

Jezusom, ez valami felelmetesen ostoba cikk.
Nem tudnak angolul! :D

Az eredeti cikkben ez van:

"When it was first proposed, expectations were high, including an unmatched stealth capability to keep it invisible from even the most sophisticated radar, laser weapons and onboard artificial intelligence to process masses of data coming from the latest in sensor technology."


 
Air Force “Starting At The Beginning” With NGAD 6th Gen Fighter Requirements Review...
Hát igen.
Túl sikeres volt a negyedik generáció, egyik tagját, az F-15-öst még most kezdik új köntösben rendszeresíteni. Az ötödik generáció túl sok volt a kilencvenes - kétezres évek békéjéhez, ezért idő előtt legyalulták, most meg kéne. Az F-35-ből van sok, de drága és nem tudja azt, amit... na ezaz, hogy az USAF se tudja, hogy mit is akar valójában.
Közben meg a pénz a fejlesztésekben van, de nincs ok fejlesztésekre. Viszont nagyon kéne égetni a pénzt. Ilyenkor talán a legjobb dolog, ha csak húzzák az időt és effektíve gyártani csak azt gyártják, amiben a legkisebb a pénzügyi rizikió, úgy mint F-16V block 70, F-15EX és az F-35.
Ami pedig az NGAD-ot illeti, ott három évente új tanulmányokat készíttetnek, koncepciózgatnak, ötletelnek, kifizetik az ezekért járó pénzeket, de nem csinálnak semmit.
 
amiben a legkisebb a pénzügyi rizikió, úgy mint F-16V block 70, F-15EX és az F-35.
Szia,

Hat, szerintem dragabban sokkal rosszabbat venni az egy specialis fajtaja a rizikonak, amikor 100% a valoszinusege a buktanak.

Marmint arrol irtam, ha F-15EX-et vesznek es nem F-35-t abbol a penzbol.

Igazabol azt nem ertem, hogy senkinek nem volt annyi esze, hogy erobol megparancsolja, hogy X dollar license dijert el kell adni az F-35 gyartasi jogat a Boeingnek? Ezzel mindenki jol jarna: a Lockheed kap penz a semmiert, a Boeing kap penzt ezzel meg van mentve a verseny, az USAF meg modern gepet kap (meg ha dragabban is, mintha a Lockheed-tol venne), gyorsabban, mintha csak 1 helyen lenne gyartva.
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan and endre
Szia,

Hat, szerintem dragabban sokkal rosszabbat venni az egy specialis fajtaja a rizikonak, amikor 100% a valoszinusege a buktanak.

Marmint arrol irtam, ha F-15EX-et vesznek es nem F-35-t abbol a penzbol.

Igazabol azt nem ertem, hogy senkinek nem volt annyi esze, hogy erobol megparancsolja, hogy X dollar license dijert el kell adni az F-35 gyartasi jogat a Boeingnek? Ezzel mindenki jol jarna: a Lockheed kap penz a semmiert, a Boeing kap penzt ezzel meg van mentve a verseny, az USAF meg modern gepet kap (meg ha dragabban is, mintha a Lockheed-tol venne), gyorsabban, mintha csak 1 helyen lenne gyartva.
Itt az a baj, hogy az érdekek körbeérnek és egymásba harapnak. A Lockheed abban érdekelt, hogy csak ő legyen az egyedüli beszállító. De ez versenyellenes és ütközik az amerikai kormány érdekeivel is. Viszont az amerikai döntéshozókat a Lockheed folyamatosan korrumpálja (lobbitevékenység), hogy minden projektet ő nyerhessen meg, mert csak így tudja kitermelni azt a profitot, amit a kormány úgymond elvár tőle. És persze csak így juthat pénz korrupcióra is.
Mert ha nem adnak pénzt a Lokcheed-nek, akkor nem kapnak pénzt a Lockheed-től. De ha adnak pénzt a Lockheed-nek, akkor úgy felveri az árakat, hogy az végleg gúzsba köti a kormányzatot és a Kongresszust is. Tehát jóval drágább lesz az, ami olcsóbb is lehetne.
És közben ugyanez a baj a többi beszállítóval, a Boeing-el, a Northrop-Grumman-el, a Raytheon-al és a többeiekkel (GD, GE, P&W... stb)
 
Szia,

Hat, szerintem dragabban sokkal rosszabbat venni az egy specialis fajtaja a rizikonak, amikor 100% a valoszinusege a buktanak.

Marmint arrol irtam, ha F-15EX-et vesznek es nem F-35-t abbol a penzbol.

Igazabol azt nem ertem, hogy senkinek nem volt annyi esze, hogy erobol megparancsolja, hogy X dollar license dijert el kell adni az F-35 gyartasi jogat a Boeingnek? Ezzel mindenki jol jarna: a Lockheed kap penz a semmiert, a Boeing kap penzt ezzel meg van mentve a verseny, az USAF meg modern gepet kap (meg ha dragabban is, mintha a Lockheed-tol venne), gyorsabban, mintha csak 1 helyen lenne gyartva.
A tuti buktában nulla a rizikó amúgy. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Air Force “Starting At The Beginning” With NGAD 6th Gen Fighter Requirements Review...

Most ezek vagy nagyon nagyon mellé beszélnek, vagy tényleg olyan inkompetens hülyék, hogy azt sem tudják eldönteni fiúk-e vagy lányok, hogy mi a vadászgép meg, hogy mire kellene...
A 3. opció amit Allesmor írt, hogy ez egy végtelen történet, ahol addig lopják a K+F pénzt amíg csak lehet.
Vagy a három tetszőleges kombinációja. De amiket a cikkben írnak az több, mint röhejes.
 
The NGAD Fighter Could Be Redesigned to Cost Less Than the F-35...
Nagyon édekes ez a ciklikusság. Az NGAD-ból még semmi sincs, már vagy háromszor visszakerültek a játékmező legelejére a projekttel, de ez felváltva üzengetés, hogy az NGAD olcsóbb lesz, mint az F-35, illetve, hogy kétszer annyiba fog kerülni, állandó.
 
Lyézus faxa... soha nem gondoltam volna, hogy az USAF ilyen mélyre süllyed egy nap

What Would A Far Cheaper Next Generation Air Dominance Fighter Actually Look Like?​


https://www.twz.com/air/what-would-...tion-air-dominance-fighter-actually-look-like

Szóval arról lenne szó, hogy az NGAD program PCA komponensének (az embervezette hub vadászbombázó) 300 millió dodós árát kissé sokallták (vagyis rájöttek a kongresszuson ez az életben nem megy át, lásd az F-22 120 millás ára körüli balhé), úgyhogy jön a 100 millás verzió. Csakhogy az meg nem hozza azt, ami a 6.th gen.
Szóval a cikk egy eszetlen mosdatása annak az egyszerű ténynek, hogy a programot most ölték meg. Mert mik is voltak a PCA lényegi elemei?
  • Nagy hatótávolság... a Csendes Óceán térségére optimalizálva. Ehelyett jön a nagy ötlet, hogy az új gép kisebb, így a hatótávolsága is, szóval szervezzük ki az egészet egy stealth-tankerra (NGAS). Fasza. Szóval egy helyett legyen 2 platform, ami ráadásul igényel több személyzetet, üzemeltetést és legfőképpen egy bazi nagy repteret. Mikor arról szól a fáma, hogy nem tudják a TC csapások ellen megvédeni a reptereiket HS eszközök ellen...
  • Nagy fegyverterhelés... nem lesz, inkább szervezzük ki a CCA eszközökre (a loyal wingman robotokra). Megintcsak fasza, mert ezzel azok számát növeljük újra, ráadásul így az aktív védelem is erősen leesik, holott 2030 után az APS alapvetés lesz repülőgépek számára.
  • LW együttműködés... ez megmarad, csak éppen itt meg az a nagy ötlet jött, hogy legyen dedikált fegyverhordozó, EW, radaros, stb... (honnan is ismerős ez, jaaa.... JSF első tervek...). Fasza, ha ebből egy is kiesik műszaki hiba miatt vagy leszedik, borul az egész hóbelevanc.
  • És a kedvencem... használjunk fel meglévő elemeket, pl az F-35ből. Zsír. Az orosz csinálta ezt a Szu-57nél - de ők csóreszek voltak. Az eredmény meg ismert...
Szóval eljutottunk a next gen air dominance platfromtól egy újragondolt óccó gépig, ami kvázi egy F-35-2, annyi eltéréssel, hogy nincs benne a B VTOL nyomora. Ami szép és jó is lenne, csak a kínai ellen ez halottnak a csók lesz, és baromi gyorsan fog így képesség gap bezáródni...
Nekem annyi jött le, hogy a légierőnek fogalma sincs, merre tovább.
 
Nekem annyi jött le, hogy a légierőnek fogalma sincs, merre tovább.
Az látszik tisztán, hogy valós igények helyett jódolgukban muszáj-programokat hirdetnek, melyek részletes és átgondolt követelményrendszere helyett a hadiipari komplexum már meglévő termékeit probálják újracsomagolni, miközben egyátalán nem világos, hogy ki irányít kit.
A Pentagon annyira el lett mára fertőzve hadiipari lobbistákkal, hogy a TFX, LWF, ATF, JSF... programok után már "rutinból" kell indítania az NGAD-ot is, akár van rá átgondolt igény, akár nem.
És mert ez az NGAD folyamatosan változik, így a hadiipari komplexum is sorra kapja az új kritériumokat, ami így nekik jó, mert fejleszthetnek, de nem jó, mert a fejlesztés drága dolog.
Tehát fejlesztés címén igyekeznek a már kifejlesztett technológiákat újként eladni és lehetőleg ezekhez torzíttatni a Pentagon igényeit a lobbistáikon keresztül.
Na és mivel ezek a már korábban kifizitett "új" technológiák drágábban adhatók, meg is lesz a profit.
 
Boeing Wins F-47 Next Generation Air Dominance Fighter Contract...