F-47 (Boeing) / NGAD - Next Generation Air Dominance (USAF)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 808
86 276
113
Vannak, akik összefügést vélnek felfedezni az eddig látottak és egy 1995-ös Boeing-NASA tanulmányban szereplő koncepció (Boeing Model 988-119) között. A tanulmányban egyébként több olyan konfiguráció is szerepel, ami erősen hajaz a különböző gyártók korábbi NGAD fantázia-rajzaira.

GmwvxUua8AAjmt8
Mások meg az X-36-ot látják benne.
De az elmúlt 30 évben elég sok NASA - DARPA X / kísérleti repülőgép volt új technológiák kipróbálására és lehet hogy néhányról nem is tudunk semmit.
Az adaptív hajtóművel is elég régen küzdenek.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 966
10 128
113
Vannak, akik összefügést vélnek felfedezni az eddig látottak és egy 1995-ös Boeing-NASA tanulmányban szereplő koncepció (Boeing Model 988-119) között. A tanulmányban egyébként több olyan konfiguráció is szerepel, ami erősen hajaz a különböző gyártók korábbi NGAD fantázia-rajzaira.

GmwvxUua8AAjmt8

Trapézszárnyakhoz képest miben lenne jobb az ilyen szárnyelrendezés? Lopakodás szempontjából ez jobb lenne? Komplikáltabb, ami elsőre rosszabb lopakodás, karbantartás, költségek szempontjából. Bár a nagyobb fesztáv gondolom jobb manőverezést ad.
 

PPE

Well-Known Member
2019. február 8.
521
2 611
93
Én nem értem mi ez a bohóckodás, najó biztos a mainstreamnek szól..
Amikor ennél már nagyságrendekkel fejlettebb megoldások vannak összerakva és ott figyelnek S4 mélyén a hegyoldalban, nem egy vagy kettő.. Ráadásul évtizedek óta.

Nem tudom meddig tudják ezt a látszatot fenntartani de vélhetően a potenciálisan ellenséges hatalmak katonai//tudományos vezetése se olyan tájékozatlan hogy megegye.

Ez ismét csak egy jó nagy kör lesz, amivel lehúzzák az adófizetőket :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 808
86 276
113

Csak hogy meg legyen a Boeing hivatalos közleménye is...

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 808
86 276
113
A J-20-on is van kacsaszárny. A Gripenre is azt mondták, hogy nem növeli a radarkeresztmetszetet, mert olyan anyagból van. Lehet, hogy ez az egész csak egy téveszme abból az időből, amikor az F-22 megjelent? Akkor azt írták a "szakértők", hogy kacsaszárnyakkal nem lehet lopakodni és hogy át lettek verve az orosz és európai tervezők az X-29, X-31prototípusokkal, elhitték hogy a szupermanőverezőképesség a jövő... közben meg már titokban repült az F-117 és épültek az YF-22/YF-23 prototípusok.


GmqQcaAX0AAKtBl_d88a31.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 808
86 276
113
Mások meg az X-36-ot látják benne.
De az elmúlt 30 évben elég sok NASA - DARPA X / kísérleti repülőgép volt új technológiák kipróbálására és lehet hogy néhányról nem is tudunk semmit.
Az adaptív hajtóművel is elég régen küzdenek.