[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 549
5 203
113
Akkor figyelj rám kisokos. Egy kib.szott gabonaszállító vagonba 65 tonna búza fér. És most kezdj el gondolkoni meg számolni,amikor millió tonnákról álmodoznak. Rengeteg jó,és szép dolgot le lehet írni,és lehet a plebset etetni,csak az a fránya valóság,ami majd szembe jön.
Az EU-ban vasúti fővonalon elvileg 50 vagonból álló szerelvények tudnak menni. Az oroszoknál, és az ukránoknál meg 100 vagonosak.

Ha csak naponta 1 db 50 kocsis gabona szállító vonat megy el egy vasútvonalon, az egy év alatt kb. 1 millió tonna. Napi egy vonat meg azért nem túl nagy kihívás.:)

A kikötőkben pedig elvárás, hogy rövid idő alatt meg tudd rakni a legnagyobb hajót is.

Egyedül a széles/normál nyomtávú vasút átrakási kapacitása az érdemi korlát.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 765
48 055
113
Donyeck már eldőlt, mint mondtam csak idő kérdése, ezt az ukránok is tudják, csak igyekeznek megnehezíteni a folyamatot.
A létszám probléma tervezett, tehát egyrészt igazad van, másrészt így számoltak az oroszok. Amíg nem szükséges, megoldják ennyi emberrel, ha majd kell több, akkor hidd el, lesz emberük elég.
Főleg mert az oroszok onnan a saját hátországukból, direktbe tudnak a frontra szállítani, bármit.
 
  • Tetszik
Reactions: Ember

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 765
48 055
113
Ember mit nem lehet azon megérteni, hogy ne nálam reklamálj?

És már ne haragudj de szövegértelmezési problémáid vannak mert sem én sem a cikkek sem azt állították, hogy az összes ukrán gabona export Lengyelországon keresztül fog megoldódni.

Ami tényt pedig állítok az fedi a valóságot.Lásd a két kormány nyilatkozatait.
Az a te bajod, hogy mindenféle kormányok jövőbeli projekcióit (“nyilatkozatok”) tényként kezeled.
Ez semmi más, mint narratívaépítés a részükről, a “nagy nyugati összefogás” narratíváé. Biden minap nyilatkozta, hogy aktívan dolgoznak a több millió tonna gabona elszállításáról, itt az alvégen meg már meg is születtek az ezt támogató böffenések.
Hiszem ha látom.
Szerintem nagyon nagy gondjaik lesznek még az ukránoknak.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 765
48 055
113
Az EU-ban vasúti fővonalon elvileg 50 vagonból álló szerelvények tudnak menni. Az oroszoknál, és az ukránoknál meg 100 vagonosak.

Ha csak naponta 1 db 50 kocsis gabona szállító vonat megy el egy vasútvonalon, az egy év alatt kb. 1 millió tonna. Napi egy vonat meg azért nem túl nagy kihívás.:)

A kikötőkben pedig elvárás, hogy rövid idő alatt meg tudd rakni a legnagyobb hajót is.

Egyedül a széles/normál nyomtávú vasút átrakási kapacitása az érdemi korlát.
A következő fog történni szerintem:
  • pár héten belül “rádöbbennek”, hogy az OF illegális, gonosz, stb akciói miatt a vasúti infra mégsem használható olyan mértékben, ahogy most projektálják.
  • lenyilatkozzák, hogy világmértékű éhínség fenyeget, mert a hohol gabonát putyin MIATT nem tudják elszállítani
  • ENSZ-felhatalmazást kérnek a válság elhárítasára
  • így kerülnek majd külföldi katonák immár hivatalosan ukrajnába

Persze a második fele csak tipp, de az, hogy “globális éhínség fenyeget putyin miatt”, már most is többször felmerült.

Bónusz: a nyugati világ összes elszállt inflációmutatóját is putyinra kenik.
 
  • Tetszik
Reactions: dkes and tindalos

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 549
5 203
113
A következő fog történni szerintem:
  • pár héten belül “rádöbbennek”, hogy az OF illegális, gonosz, stb akciói miatt a vasúti infra mégsem használható olyan mértékben, ahogy most projektálják.
  • lenyilatkozzák, hogy világmértékű éhínség fenyeget, mert a hohol gabonát putyin MIATT nem tudják elszállítani
  • ENSZ-felhatalmazást kérnek a válság elhárítasára
  • így kerülnek majd külföldi katonák immár hivatalosan ukrajnába

Persze a második fele csak tipp, de az, hogy “globális éhínség fenyeget putyin miatt”, már most is többször felmerült.

Bónusz: a nyugati világ összes elszállt inflációmutatóját is putyinra kenik.
Az oroszok jelenleg is blokkolják az ukrán kikötőket, úgyhogy a gabona árak elszállásában jelentős szerepük van.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
3 423
16 713
113
Az EU-ban vasúti fővonalon elvileg 50 vagonból álló szerelvények tudnak menni. Az oroszoknál, és az ukránoknál meg 100 vagonosak.

Ha csak naponta 1 db 50 kocsis gabona szállító vonat megy el egy vasútvonalon, az egy év alatt kb. 1 millió tonna. Napi egy vonat meg azért nem túl nagy kihívás.:)

A kikötőkben pedig elvárás, hogy rövid idő alatt meg tudd rakni a legnagyobb hajót is.

Egyedül a széles/normál nyomtávú vasút átrakási kapacitása az érdemi korlát.
Itt jön szembe a valóság,mert az ukránok eddig évente 38-42 millió tonnát exportáltak. Sehogy nem fog kijönni.
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
3 423
16 713
113
Ember mit nem lehet azon megérteni, hogy ne nálam reklamálj?

És már ne haragudj de szövegértelmezési problémáid vannak mert sem én sem a cikkek sem azt állították, hogy az összes ukrán gabona export Lengyelországon keresztül fog megoldódni.

Ami tényt pedig állítok az fedi a valóságot.Lásd a két kormány nyilatkozatait.
Mivel te vagy az állandó referens,és te nem vagy képes számokban gondolkodni,csak ismételgeted az illetékesek hülyeségeit,tehát kénytelen vagyok nálad reklamálni. És most egy kicsit a számokról is ejtsünk szót,ha már nagyvonalúan elsiklottál felette.
Búza Kukorica Árpa Napmag Piac

Ukrajna vasúti mozgása javul, de még mindig csak a potenciál 55%-a​


2022. április 20. | Mása Belikova

Áprilisban nőtt az ukrán vasutak gabonaszállítása, de még mindig csak alig több mint a felét érik el potenciális kapacitásuknak – közölték szerdán a kijevi székhelyű gabonatalálkozó küldöttei.

A vasúti gabonaszállítások nőttek a hónap során, április 1. és 19. között akár 320 000 tonna gabonát exportáltak – mondta Valerij Tkachov, az ukrán vasút kereskedelmi osztályának igazgatóhelyettese a Trend and Hedge Club szokásos webináriumán.

Ez az egész márciusi 415 000 tonna exporthoz viszonyítva, beleértve az ország sekély vízi kikötőiben felrakott mennyiséget is – ez volt az utolsó vízi szállítási lehetőség az ömlesztett rakományok szállítására, miután Oroszország február végén megindult Ukrajna inváziója.

A vasutak teljes kapacitással napi mintegy 3422 kocsit tudnak kezelni, egy-egy kocsi 65 mt körüli kapacitással, vagyis a szolgáltatás napi 222 000 mt-t tud szállítani.

A teljes futó készletből körülbelül 731 vagon tud gabonát szállítani, ami napi maximum 50 000 tonna maximális kapacitást jelent, a vasúti gabonaexport potenciális maximuma pedig körülbelül 1,5 millió tonna havonta – mondta Tkachov.

Tkachov szerint azonban jelenleg a teljes szállítási potenciálnak csak 55%-át használják ki, és csak 39%-át használják gabonára.

Míg azonban az ukrán vasutak elméletileg több kocsit tudnak szállítani a határra, a nehézségek most a másik oldalról – az Ukrajnával határos európai nemzetekről – jönnek.

Betöltés

Jelenleg 13 határpont áll rendelkezésre az export számára, de az ipar többnyire 4-5 fő terminált használ, mivel ezeken van kapacitásuk a logisztikai láncok zökkenőmentes működtetésére.

Emiatt ezek a terminálok már rendkívül elfoglaltak voltak, és a kocsik most sorban állnak, néhány jelentési késéssel, amely meghaladja a 20 napot, míg más terminálok félig meg vannak töltve, vagy akár üresek is.

A legforgalmasabbak a következők voltak: Izov-Grubeshiv (a lengyel határon), Vadul-Siret-Dornesti és Dyakovo-Halmeu (román határ), valamint Mohyliv-Podilskyi-Velchynets (moldovai határ).

Ez a zsúfoltság az ukrán gabonatermelés fő kereskedelmi forgalmát is tükrözi, mivel az invázió elzárta az ország fekete-tengeri és azovi-tengeri kikötőihez való hozzáférést, és az Ukrajnából érkező forgalom nagy része a lengyel Gdanskba vagy a romániai Konstancába irányul.

Más kikötőkkel, amelyek szintén szerepet játszhatnak, még nem foglalkozott az ipar, és ez is nehezíti a logisztikát.

„Minden áramlás Gdanskba és Konstancába irányul. Minél több kirakodási pont – annál könnyebb lesz a partnereknek logisztikai láncokat kiépíteni” – mondta Valerii.

Felkészületlen

Mivel az EU-ba irányuló export nagy része hagyományosan tengeri szállításon ment keresztül, a vasúti gabonalogisztika nem volt felkészülve arra, hogy az országból érkező forgalom ilyen meredeken megnövekszik.

Ez azt jelenti, hogy az EU-oldalon óriási hiány van a rendelkezésre álló kocsikból, hiányzik a mozdonyok vontatása, miközben az utak egyes részein terhelési korlátozások vannak érvényben, ami egyes esetekben az ukrán szabványok felét teszi ki.

Nyomtáv

Az ukrán és az európai vasúti vágányok is eltérő szélességűek, ami lehetetlenné teszi, hogy a kocsik egyszerűen áthaladjanak a határon, és további késéseket és bonyolultságokat okoz.

Mint ilyen, kétféleképpen lehet továbbvinni a vasúti készleteket a blokkba.

Az első megközelítés szerint a gabonákat tovább lehet szállítani az európai vagonokra.

A második, nehezebb út esetében magát az ukrán kocsit is fel lehet rakni egy EU-s kocsira - úgynevezett forgóvázra - és tovább lehet vinni, de ez a módszer is további figyelmet igényel az üzemeltetőktől, mivel előfordulhat, hogy a megengedett méret nem egyezik, és kapacitáscsökkenést eredményezhet, mivel a kocsik hosszabb ideig kiesnek a belső forgalomból.

"Még ha a kocsit forgóvázra helyezzük is, továbbra is eltérések vannak a méretekben - minden alkalommal egyeztetni kell a fuvarozókkal, hogy ne legyenek vészhelyzetek" - mondta Valerii.

A Hedge Club webináriumán a kamionlogisztika is szóba került, de a közúti áruexport piaci részesedése továbbra is nagyon kicsi, mivel a gabonát hagyományosan nem szállítják teherautókkal más országokba.

Így a legtöbb üzemeltető nem rendelkezik a szükséges engedéllyel, és a gabonát rakodó kamionok többsége nem felel meg az Európai Unió által megkövetelt szabványoknak, ezért Ukrajnát sem hagyhatják el.

Mindazonáltal, mivel az ukrán gabonák Gdanskba és Konstancába történő szállításának piacán már több követelmény tapasztalható, a vasúti lehetőség jelenleg a mentőöv az ukrán exportőrök számára.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
W

Wilson

Guest
Mivel te vagy az állandó referens,és te nem vagy képes számokban gondolkodni,csak ismételgeted az illetékesek hülyeségeit,tehát kénytelen vagyok nálad reklamálni. És most egy kicsit a számokról is ejtsünk szót,ha már nagyvonalúan elsiklottál felette.
Búza Kukorica Árpa Napmag Piac

Ukrajna vasúti mozgása javul, de még mindig csak a potenciál 55%-a​


2022. április 20. | Mása Belikova

Áprilisban nőtt az ukrán vasutak gabonaszállítása, de még mindig csak alig több mint a felét érik el potenciális kapacitásuknak – közölték szerdán a kijevi székhelyű gabonatalálkozó küldöttei.

A vasúti gabonaszállítások nőttek a hónap során, április 1. és 19. között akár 320 000 tonna gabonát exportáltak – mondta Valerij Tkachov, az ukrán vasút kereskedelmi osztályának igazgatóhelyettese a Trend and Hedge Club szokásos webináriumán.

Ez az egész márciusi 415 000 tonna exporthoz viszonyítva, beleértve az ország sekély vízi kikötőiben felrakott mennyiséget is – ez volt az utolsó vízi szállítási lehetőség az ömlesztett rakományok szállítására, miután Oroszország február végén megindult Ukrajna inváziója.

A vasutak teljes kapacitással napi mintegy 3422 kocsit tudnak kezelni, egy-egy kocsi 65 mt körüli kapacitással, vagyis a szolgáltatás napi 222 000 mt-t tud szállítani.

A teljes futó készletből körülbelül 731 vagon tud gabonát szállítani, ami napi maximum 50 000 tonna maximális kapacitást jelent, a vasúti gabonaexport potenciális maximuma pedig körülbelül 1,5 millió tonna havonta – mondta Tkachov.

Tkachov szerint azonban jelenleg a teljes szállítási potenciálnak csak 55%-át használják ki, és csak 39%-át használják gabonára.

Míg azonban az ukrán vasutak elméletileg több kocsit tudnak szállítani a határra, a nehézségek most a másik oldalról – az Ukrajnával határos európai nemzetekről – jönnek.

Betöltés

Jelenleg 13 határpont áll rendelkezésre az export számára, de az ipar többnyire 4-5 fő terminált használ, mivel ezeken van kapacitásuk a logisztikai láncok zökkenőmentes működtetésére.

Emiatt ezek a terminálok már rendkívül elfoglaltak voltak, és a kocsik most sorban állnak, néhány jelentési késéssel, amely meghaladja a 20 napot, míg más terminálok félig meg vannak töltve, vagy akár üresek is.

A legforgalmasabbak a következők voltak: Izov-Grubeshiv (a lengyel határon), Vadul-Siret-Dornesti és Dyakovo-Halmeu (román határ), valamint Mohyliv-Podilskyi-Velchynets (moldovai határ).

Ez a zsúfoltság az ukrán gabonatermelés fő kereskedelmi forgalmát is tükrözi, mivel az invázió elzárta az ország fekete-tengeri és azovi-tengeri kikötőihez való hozzáférést, és az Ukrajnából érkező forgalom nagy része a lengyel Gdanskba vagy a romániai Konstancába irányul.

Más kikötőkkel, amelyek szintén szerepet játszhatnak, még nem foglalkozott az ipar, és ez is nehezíti a logisztikát.

„Minden áramlás Gdanskba és Konstancába irányul. Minél több kirakodási pont – annál könnyebb lesz a partnereknek logisztikai láncokat kiépíteni” – mondta Valerii.

Felkészületlen

Mivel az EU-ba irányuló export nagy része hagyományosan tengeri szállításon ment keresztül, a vasúti gabonalogisztika nem volt felkészülve arra, hogy az országból érkező forgalom ilyen meredeken megnövekszik.

Ez azt jelenti, hogy az EU-oldalon óriási hiány van a rendelkezésre álló kocsikból, hiányzik a mozdonyok vontatása, miközben az utak egyes részein terhelési korlátozások vannak érvényben, ami egyes esetekben az ukrán szabványok felét teszi ki.

Nyomtáv

Az ukrán és az európai vasúti vágányok is eltérő szélességűek, ami lehetetlenné teszi, hogy a kocsik egyszerűen áthaladjanak a határon, és további késéseket és bonyolultságokat okoz.

Mint ilyen, kétféleképpen lehet továbbvinni a vasúti készleteket a blokkba.

Az első megközelítés szerint a gabonákat tovább lehet szállítani az európai vagonokra.

A második, nehezebb út esetében magát az ukrán kocsit is fel lehet rakni egy EU-s kocsira - úgynevezett forgóvázra - és tovább lehet vinni, de ez a módszer is további figyelmet igényel az üzemeltetőktől, mivel előfordulhat, hogy a megengedett méret nem egyezik, és kapacitáscsökkenést eredményezhet, mivel a kocsik hosszabb ideig kiesnek a belső forgalomból.

"Még ha a kocsit forgóvázra helyezzük is, továbbra is eltérések vannak a méretekben - minden alkalommal egyeztetni kell a fuvarozókkal, hogy ne legyenek vészhelyzetek" - mondta Valerii.

A Hedge Club webináriumán a kamionlogisztika is szóba került, de a közúti áruexport piaci részesedése továbbra is nagyon kicsi, mivel a gabonát hagyományosan nem szállítják teherautókkal más országokba.

Így a legtöbb üzemeltető nem rendelkezik a szükséges engedéllyel, és a gabonát rakodó kamionok többsége nem felel meg az Európai Unió által megkövetelt szabványoknak, ezért Ukrajnát sem hagyhatják el.

Mindazonáltal, mivel az ukrán gabonák Gdanskba és Konstancába történő szállításának piacán már több követelmény tapasztalható, a vasúti lehetőség jelenleg a mentőöv az ukrán exportőrök számára.
Nagyszerű leírtad a jelenlegi helyzetet.És ezzel mit akarsz bizonyítani?

Amúgy még mindig mulattatt, hogy itt "erőlködsz", miközben világosan le volt írva ,hogy a jelenlegi helyzeten akarnak változtatni, mond mit nem lehet ezen megérteni?
Vicces ,hogy bennfentesebbnek és hozzáértőbbnek tartod magad mint az ukrán és lengyel kormány.
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
3 423
16 713
113
Nagyszerű leírtad a jelenlegi helyzetet.És ezzel mit akarsz bizonyítani?

Amúgy még mindig mulattatt, hogy itt "erőlködsz", miközben világosan le volt írva ,hogy a jelenlegi helyzeten akarnak változtatni, mond mit nem lehet ezen megérteni?
Vicces ,hogy bennfentesebbnek és hozzáértőbbnek tartod magad mint az ukrán és lengyel kormány.
Ne eröltesd,én a szakértők véleményét írtam le,köztük Valerij Tkacsovét,aki az ukrán vasutak egyik igazgatója,gondolom neked ő egyáltalán nem bennfentes,mert miért is lenne,ha már ugye ő is ukrán. Vagy úgy gondolod,hogy Tkacsov úr az FSZB beépített embere lenne,aki dezinformációkkal bombázza a nagyérdeműt? Te viszont leírtad a politikusok nagyívű ábrándjait,amit vetíteniük kell,mert elég csúnyán nézne ki,ha a valóságot ecsetelnék. A politikum már csak ilyen. Legritkább esetben van köze a realitásokhoz,pláne,ha nyakig ér a gond. Vegyünk egy egyszerű példát. Elromlik a kazán. A szakértő azt mondja,hogy csere,a szomszéd,aki nem ért hozzá,meg azt mondja,hogy meg lehet csinálni. Kinek hiszünk?
 
W

Wilson

Guest
Ne eröltesd,én a szakértők véleményét írtam le,köztük Valerij Tkacsovét,aki az ukrán vasutak egyik igazgatója,gondolom neked ő egyáltalán nem bennfentes,mert miért is lenne,ha már ugye ő is ukrán. Vagy úgy gondolod,hogy Tkacsov úr az FSZB beépített embere lenne,aki dezinformációkkal bombázza a nagyérdeműt? Te viszont leírtad a politikusok nagyívű ábrándjait,amit vetíteniük kell,mert elég csúnyán nézne ki,ha a valóságot ecsetelnék. A politikum már csak ilyen. Legritkább esetben van köze a realitásokhoz,pláne,ha nyakig ér a gond. Vegyünk egy egyszerű példát. Elromlik a kazán. A szakértő azt mondja,hogy csere,a szomszéd,aki nem ért hozzá,meg azt mondja,hogy meg lehet csinálni. Kinek hiszünk?
Még egyszer megkérdezem tőled mit nem lehet azon megérteni, hogy a jelenlegi volumen növeléséről van szó, amiről megállapodott az ukrán és a lengyel kormány?
 

Ember

Well-Known Member
2022. április 21.
945
8 121
93
Ahhoz, hogy az offenzívát sikerre vigyék mozgósítaniuk kell nem csak szerintem, hanem a Wagner szerint is.
A Wagner szerintem több költségvetési forrást akar emberre. De biztosan meggyorsítja a folyamatokat ha több katona lesz, akár sorozott, akár szerződéses. Egyetlen dolog nem képzelhető el, az a visszavonulás.
 
W

Wilson

Guest
Lehet tippelni, hogy mit fognak lépni az oroszok, ha ezek az idióta finnek csatlakoznak a NATO-hoz.a
Semmit, elzárják az orosz gáz csapokat Finnország irányában, további katona erőt telepítenek a
Finn-Orosz határ közelébe.Ez a maximum amit tehet.
Putyin teljesen értelmetlen inváziója következtében lesz Oroszországnak 1200 km határa egy NATO tagországgal északon aki még nem nézte meg vagy nincs teljesen tisztában vele, szerintem vessen egy pillantást Szentpétervár és a finn határ közti távolságra....:)
 
  • Tetszik
Reactions: ladagrant

Bubu bocs

Well-Known Member
2021. január 6.
3 700
15 481
113
Semmit, elzárják az orosz gáz csapokat Finnország irányában, további katona erőt telepítenek a
Finn-Orosz határ közelébe.Ez a maximum amit tehet.
Putyin teljesen értelmetlen inváziója következtében lesz Oroszországnak 1200 km határa egy NATO tagországgal északon aki még nem nézte meg vagy nincs teljesen tisztában vele, szerintem vessen egy pillantást Szentpétervár és a finn határ közti távolságra....:)
Hát igen, ez nagyon nagy rácseszés lehet az oroszoknak. Plusz 1000 kilóméter határ a NATO-val, azért itt erősen át kell gondolniuk a háborús forgatókönyveiket. És tuti, hogy a mostani helyzetben tele lesz rakva Finnország is USA támaszponttal, több 10 000 amerikai katonával, stb.
Azért abban bízom, hogy az oroszok nem fogják megtámadni a finneket még így sebtiben, főleg úgy, hogy a világ egyik legképzettebb sorállománya van Finnországnak.
 
W

Wilson

Guest
Hát igen, ez nagyon nagy rácseszés lehet az oroszoknak. Plusz 1000 kilóméter határ a NATO-val, azért itt erősen át kell gondolniuk a háborús forgatókönyveiket. És tuti, hogy a mostani helyzetben tele lesz rakva Finnország is USA támaszponttal, több 10 000 amerikai katonával, stb.
Azért abban bízom, hogy az oroszok nem fogják megtámadni a finneket még így sebtiben, főleg úgy, hogy a világ egyik legképzettebb sorállománya van Finnországnak.
Ha van eszük a Finneknek, akkor olyan feltételekkel lesznek NATO tagok, hogy nem lehetnek külföldi támaszpontok és atomfegyverek a területén.
Amúgy a brittek már azt mondják, hogy az átmeneti időszakban is garantálni fogják Svédország és Finnország biztonságát.
 

aamen

Well-Known Member
2015. november 28.
1 444
7 169
113
erősen át kell gondolniuk a háborús forgatókönyveiket
ebben az újragondolásban az ukrán tapasztalatokat is figyelembe kell venni, hogy pontosan mik is a vörös vonalak
ukrajnában ugyanis hülyét csináltak magukból, az első héten a putyó még a nukleáris opcióval fenyegetőzött beavatkozás esetére, azóta is folyamatosan áramlik be a nehézfegyverzet és nincs semmiféle taktikai nuki rzeszovra
semmi sincs, áramlik a gáz és az olaj, és ukrajna áramellátása is biztosított enerhodarból
a vörös vonalakat oda kell húzni, ahol aztán azok valóban vörös vonalat is képeznek,az üres fenyegetőzés kontraproduktív
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 046
113
Hát igen, ez nagyon nagy rácseszés lehet az oroszoknak. Plusz 1000 kilóméter határ a NATO-val, azért itt erősen át kell gondolniuk a háborús forgatókönyveiket. És tuti, hogy a mostani helyzetben tele lesz rakva Finnország is USA támaszponttal, több 10 000 amerikai katonával, stb.
Azért abban bízom, hogy az oroszok nem fogják megtámadni a finneket még így sebtiben, főleg úgy, hogy a világ egyik legképzettebb sorállománya van Finnországnak.
Finnországban 50 f35 lesz ! Mivel támadnak az oroszok? Posztszovjet ágyúval? Meg bmp1 /t72 ,hagyjuk már
 
  • Tetszik
Reactions: ladagrant

aamen

Well-Known Member
2015. november 28.
1 444
7 169
113
Finnországban 50 f35 lesz ! Mivel támadnak az oroszok? Posztszovjet ágyúval? Meg bmp1 /t72 ,hagyjuk már
az f35-re az oroszoknak nincs hagyományos válaszuk
a nato-val történő konfliktusokra sincs, igazából
lehet hogy eddig azt hitték hogy lett volna, de most már az orosz vezetés is tisztába jött a hagyományos haderejük képességeivel