[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Akkor figyelj rám kisokos. Egy kib.szott gabonaszállító vagonba 65 tonna búza fér. És most kezdj el gondolkoni meg számolni,amikor millió tonnákról álmodoznak. Rengeteg jó,és szép dolgot le lehet írni,és lehet a plebset etetni,csak az a fránya valóság,ami majd szembe jön.
Akkor figyelj rám nagyokos olvastad azokat a cikkeket? Mert ha olvastad akkor ne nálam reklamálj, hanem az ukrán és lengyel kormánynál.....

Amúgy Ukrajna megkezdte a nyugati hátarain lévő átrakodó állomásainak kapacitás bővítését.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: cirqle and Ember

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Varsó azt tervezi, hogy felajánlja Kijevnek a logisztikai szolgáltatásait az ukrán élelmiszerek külföldre történő exportálásában, miközben az orosz agresszor blokád alá vette a fekete-tengeri ukrán kikötőket.

A nyilatkozatot Henryk Kowalczyk miniszterelnök-helyettes, a Lengyel Köztársaság mezőgazdasági minisztere tette a lengyelországi Lodzban tartott ENSZ regionális élelmiszerügyi és mezőgazdasági konferencián - számol be az UkrInform a PAP-ra hivatkozva.

"Segíthetünk Ukrajnának a gabonaexportban. Ez a logisztikai útvonalak biztosításáról szól, bár természetesen nem fogjuk teljes mértékben helyettesíteni a fekete-tengeri kikötőket" - mondta Kowalczyk.

Szavai szerint jelenleg mind az ukrán, mind a lengyel oldalon vannak bizonyos korlátok, például a járművek és teherautók hiánya.

"Kétségtelen, hogy együttműködve fogunk dolgozni a határátkelés és a szállítás biztosítása terén, hogy segítsük Ukrajna áruexportját" - mondta a lengyel miniszterelnök-helyettes.

Bővebben: Az Egyesült Államok és Európa keresi a módját, hogy segítse Ukrajnát a világpiacra irányuló gabonaexportban - Biden

Az Európai Bizottság várhatóan a déli órákban nyilatkozatot tesz közzé, amelyben cselekvési tervet mutat be arról, hogy az Európai Bizottság és az Európai Unió tagállamai hogyan tudnák segíteni Ukrajnát a Közel-Keletre és Afrikába irányuló gabonaexportban az orosz agresszor által az ukrán kikötők ellen elrendelt blokád körülményei között.

Oroszország február 24. óta teljes körű háborút folytat Ukrajna ellen, többek között az összes ukrán kikötő blokádjával. Ennek következtében Ukrajna nem tud élelmiszert exportálni a határon túlra, ami a világ egyes részein élelmiszerválsággal, sőt éhínséggel fenyeget.

Oroszország nagy mennyiségben exportál lopott élelmiszert az ideiglenesen megszállt ukrajnai területekről.

További információ: A balti kikötők a legígéretesebbek az ukrán gabonaexport számára - (Az ukrán) Mezőgazdasági Minisztérium szerint
Emellett az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) szerint január elején mintegy 25 millió tonna gabona rekedt Ukrajnában, mert a tengeri kikötők oroszországi blokádja és az infrastrukturális problémák miatt nem lehet exportálni.


2022. május 5., 14:55

Shmygal zöld folyosók létrehozását javasolta a gabonaexport számára a lengyel határon​

Az ukrán és a lengyel kormányfő az ukrajnai export növelésének lehetőségeiről tárgyalt.
Natalka Lototska Natalka Lototska , hírszerkesztő
Facebook

Twitter

LB.ua a Google Hírekben
Shmygal zöld folyosók létrehozását javasolta a gabonaexport számára a lengyel határon

Fotó: business-in-ukraine.online

Denis Shmygal ukrán miniszterelnök zöld folyosók létrehozását javasolta a gabonaexport számára a lengyel határon .

Erről az ukrán kormányfő és lengyel kollégája, Mateusz Morawiecki találkozóján került sor.

Így a felek megvitatták az ukrajnai export növelésének lehetőségét.
„Az ukrán tengeri kikötők orosz blokádja globális élelmiszerválsághoz vezethet. Javasolta zöld folyosók létrehozását közös határunkon a gabonaexport számára” – mondta Shmygal.
Emlékeztetni kell arra, hogy az Oroszország által kirobbantott háború miatt a mai napon minden ukrán kikötőt bezártak, élelmiszertermékeink és kohászatunk exportja előtt elzárták a tengeri utat.
A litvániai Klaipedában a tengeri kikötő készen áll az ukrán gabona exportra szállítására . Lettország a kikötőin keresztül gabonaexporttal is segíti Ukrajnát



Igen, tervezgetni lehet lengyel meg majd EU részről is. Azonban ettől a lengyel/balti kikötők nem lesznek közelebb, mint a horvát/olasz/görög/bolgár avagy kerülő vízi úton Románia kikötői. Ráadásul a baltiak felé útban van a "baráti" Fehéroroszország is ... Kiindulópontként vedd azt ahol feladnák a gabonát ...

A másik oldalról nézve a horvát/olasz/görög/bolgár/román kikötőkből még mindig közelebb van Afrika, Közel-Kelet illetve Ázsia, mint a lengyel/baltiból ...

Mondjuk a baltiak felé mehet a szélesnyomtávú vasút - ez mondjuk plusz pont ...
 

Ember

Well-Known Member
2022. április 21.
945
8 121
93
Igen? Akkor gondolom az orosz haderő önmagával harcol a Donyeckben és azt az ukrán ellentámadást is amelyet az ukránok,folytatnak Harkovtól északra is a nem létező folyamatos logisztikai utánpótlásnak köszönhetően tudják végrehajtani.
Donyeckben már csak idő kérdése az ukrán összeomlás, Harkovtól északra pedig a jelek szerint szándékosan adják fel a területet az oroszok szerintem. Annyiban igazad van hogy valamennyi logisztika még működhet, de egyre nehezebben megy a haditechnika frontra juttatása. Ne dőlj be egyik fél progagandájának sem, az igazság az hogy az ukránok nem fogják tudni megtartani az oroszok által kiszemelt területeket. Véleményem szerint nagyot nem tévedsz, ha az alábbi térképet számítasba veszed Ukrajna új határainak megjósolásához:
 
W

Wilson

Guest
Igen, tervezgetni lehet lengyel meg majd EU részről is. Azonban ettől a lengyel/balti kikötők nem lesznek közelebb, mint a horvát/olasz/görög/bolgár avagy kerülő vízi úton Románia kikötői. Ráadásul a baltiak felé útban van a "baráti" Fehéroroszország is ... Kiindulópontként vedd azt ahol feladnák a gabonát ...

A másik oldalról nézve a horvát/olasz/görög/bolgár/román kikötőkből még mindig közelebb van Afrika, Közel-Kelet illetve Ázsia, mint a lengyel/baltiból ...

Mondjuk a baltiak felé mehet a szélesnyomtávú vasút - ez mondjuk plusz pont ...
Az ukrán kormányzat már jelezte, hogy nyáron kapacitás problémák lesznek a román kikötőkben, mivel akkor jó pár európai ország ömlesztett mezőgazdasági áruja is meg fog jelenni a román kikötőkben.
 
W

Wilson

Guest
Donyeckben már csak idő kérdése az ukrán összeomlás, Harkovtól északra pedig a jelek szerint szándékosan adják fel a területet az oroszok szerintem. Annyiban igazad van hogy valamennyi logisztika még működhet, de egyre nehezebben megy a haditechnika frontra juttatása. Ne dőlj be egyik fél progagandájának sem, az igazság az hogy az ukránok nem fogják tudni megtartani az oroszok által kiszemelt területeket. Véleményem szerint nagyot nem tévedsz, ha az alábbi térképet számítasba veszed Ukrajna új határainak megjósolásához:
Az majd eldől mennyire lesz az idő kérdése az ukrán összeomlás a Donyeckben.Én csak a saját szememnek hiszek nem érdekel egyik fél propagandája sem.Az oroszok azért adnak fel területet Harkovtól északra mert létszám problémáik vannak.
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
4 311
20 794
113
Akkor figyelj rám nagyokos olvastad azokat a cikkeket? Mert ha olvastad akkor ne nálam reklamálj, hanem az ukrán és lengyel kormánynál.....

Amúgy Ukrajna megkezdte a nyugati hátarain lévő átrakodó állomásainak kapacitás bővítését.
Az,hogy mivel vakítják az embereket,és te ezt itt reklámozod,az egy dolog. Viszont látom,hogy a logika nem működik. Attól,hogy bővítesz átrakó kapacitást,a szállító kapacitás hiánya még megmarad. Kéretik egy kicsivel több figyelmet fordítani,az átrakó,és a szállító kapacitás közötti nem kis különbségre.
 

Ember

Well-Known Member
2022. április 21.
945
8 121
93
Az majd eldől mennyire lesz az idő kérdése az ukrán összeomlás a Donyeckben.Én csak a saját szememnek hiszek nem érdekel egyik fél propagandája sem.Az oroszok azért adnak fel területet Harkovtól északra mert létszám problémáik vannak.
Donyeck már eldőlt, mint mondtam csak idő kérdése, ezt az ukránok is tudják, csak igyekeznek megnehezíteni a folyamatot.
A létszám probléma tervezett, tehát egyrészt igazad van, másrészt így számoltak az oroszok. Amíg nem szükséges, megoldják ennyi emberrel, ha majd kell több, akkor hidd el, lesz emberük elég.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 116
33 243
113
Miért kell a célpontot megvilágítani az Excaliburnak?Az egy GPS vezérlésű lőszer.
Igen ez így van kis része az Ukránoknak leszállított lőszermennyiségnek az Excalibur, de a hagyományos lőszereket is "elhajigálja 24-30 km-re.

Az oroszok csak abban az esetben tudnak nagyobb sebességre kapcsolni ha mozgósítanak.
Akkor se.Logisztikai rendszerük nem birná.
 
W

Wilson

Guest
Az,hogy mivel vakítják az embereket,és te ezt itt reklámozod,az egy dolog. Viszont látom,hogy a logika nem működik. Attól,hogy bővítesz átrakó kapacitást,a szállító kapacitás hiánya még megmarad. Kéretik egy kicsivel több figyelmet fordítani,az átrakó,és a szállító kapacitás közötti nem kis különbségre.
Mondom ne nálam reklamálj, a logikát is ne nálam reklamáld hanem a lengyel és ukrán kormánynál valószínűleg széleskörűbb ismeretekkel rendelkeznek erről mint te vagy én, hiába próbálod magad szakértőnek eladni, ettől még a tény tény marad megkezdték az ukrajnai mezőgazdasági export Lengyelországon keresztül történő szállításának a bővítését is.
 
W

Wilson

Guest
Donyeck már eldőlt, mint mondtam csak idő kérdése, ezt az ukránok is tudják, csak igyekeznek megnehezíteni a folyamatot.
A létszám probléma tervezett, tehát egyrészt igazad van, másrészt így számoltak az oroszok. Amíg nem szükséges, megoldják ennyi emberrel, ha majd kell több, akkor hidd el, lesz emberük elég.
Ahhoz, hogy az offenzívát sikerre vigyék mozgósítaniuk kell nem csak szerintem, hanem a Wagner szerint is.
 
W

Wilson

Guest
Akkor se.Logisztikai rendszerük nem birná.
Orosz elemzések szerint max kb 200.000 embert tudnának jelenleg mozgósítani azért ennyit mert ezeket tudják el látni modern felszereléssel, és ugye vagy az összes mozgósított embernek vagy egy részének még szüksége lenne kiképzésre.
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
4 311
20 794
113
Mondom ne nálam reklamálj, a logikát is ne nálam reklamáld hanem a lengyel és ukrán kormánynál valószínűleg széleskörűbb ismeretekkel rendelkeznek erről mint te vagy én, hiába próbálod magad szakértőnek eladni, ettől még a tény tény marad megkezdték az ukrajnai mezőgazdasági export Lengyelországon keresztül történő szállításának a bővítését is.
Tehát akkor,a tények nem zavarják a fent említett díszpintyeket,mert vasúti kocsit rajzolni nem lehet ennyi idő alatt. Nem vagyok szakértője a témának,de mivel a Rail Cargo Hungária szakértőinek jobban hiszek,mint neked,meg a politikusoknak,tehát amit te itt tényként előadsz,az finoman szólva nem fedi a valóságot. Viszont,ha már mindent is tudsz,akkor próbálj számokban gondolkodni,hogy miért lehetetlen. Kezdésnek fentebb leírtam,hogy mennyi gabona fér egy kocsiba. Szorozd fel egy szerelvény vagon számával,add hozzá a szállítási időt,természetesen a visszautat is add hozzá,és kukkants rá,hogy mekkora az a mennyiség,amit szállítani akarnak.
 
W

Wilson

Guest
Tehát akkor,a tények nem zavarják a fent említett díszpintyeket,mert vasúti kocsit rajzolni nem lehet ennyi idő alatt. Nem vagyok szakértője a témának,de mivel a Rail Cargo Hungária szakértőinek jobban hiszek,mint neked,meg a politikusoknak,tehát amit te itt tényként előadsz,az finoman szólva nem fedi a valóságot. Viszont,ha már mindent is tudsz,akkor próbálj számokban gondolkodni,hogy miért lehetetlen. Kezdésnek fentebb leírtam,hogy mennyi gabona fér egy kocsiba. Szorozd fel egy szerelvény vagon számával,add hozzá a szállítási időt,természetesen a visszautat is add hozzá,és kukkants rá,hogy mekkora az a mennyiség,amit szállítani akarnak.
Ember mit nem lehet azon megérteni, hogy ne nálam reklamálj?

És már ne haragudj de szövegértelmezési problémáid vannak mert sem én sem a cikkek sem azt állították, hogy az összes ukrán gabona export Lengyelországon keresztül fog megoldódni.

Ami tényt pedig állítok az fedi a valóságot.Lásd a két kormány nyilatkozatait.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 116
33 243
113
Orosz elemzések szerint max kb 200.000 embert tudnának jelenleg mozgósítani azért ennyit mert ezeket tudják el látni modern felszereléssel, és ugye vagy az összes mozgósított embernek vagy egy részének még szüksége lenne kiképzésre.
Egy harcoló hadsereg iszonyatos mennyiségű utánpótlást igényel.Az orosz sereg is-sőt,mivel a fő erejét a különösen logisztika igényes hk és tüzérségi csapatok jelentik,kifejezetten sok anyagot kell a működéséhez mozgatni.Plusz a javitó-karbantartó szolgálat.2003 ban az USA hiresen nagy teljesitményű logisztikája is izzadt (mondjuk pont az előrenyomulás sebességétől),akkor a döntően vasutra épülő orosz......
Érdemes összehasonlitani egy usak és egy muszka egység,magasabbegység szervezetszerű logisztikai "farkát",hogy kinek is nagyobb.....És még hozzá a csatlakozó ellátó szervezetet.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka and Wilson

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 811
5 888
113
Akkor figyelj rám kisokos. Egy kib.szott gabonaszállító vagonba 65 tonna búza fér. És most kezdj el gondolkoni meg számolni,amikor millió tonnákról álmodoznak. Rengeteg jó,és szép dolgot le lehet írni,és lehet a plebset etetni,csak az a fránya valóság,ami majd szembe jön.
Az EU-ban vasúti fővonalon elvileg 50 vagonból álló szerelvények tudnak menni. Az oroszoknál, és az ukránoknál meg 100 vagonosak.

Ha csak naponta 1 db 50 kocsis gabona szállító vonat megy el egy vasútvonalon, az egy év alatt kb. 1 millió tonna. Napi egy vonat meg azért nem túl nagy kihívás.:)

A kikötőkben pedig elvárás, hogy rövid idő alatt meg tudd rakni a legnagyobb hajót is.

Egyedül a széles/normál nyomtávú vasút átrakási kapacitása az érdemi korlát.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 076
50 160
113
Donyeck már eldőlt, mint mondtam csak idő kérdése, ezt az ukránok is tudják, csak igyekeznek megnehezíteni a folyamatot.
A létszám probléma tervezett, tehát egyrészt igazad van, másrészt így számoltak az oroszok. Amíg nem szükséges, megoldják ennyi emberrel, ha majd kell több, akkor hidd el, lesz emberük elég.
Főleg mert az oroszok onnan a saját hátországukból, direktbe tudnak a frontra szállítani, bármit.
 
  • Tetszik
Reactions: Ember