[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 076
50 160
113
Az a könnyű építésű tarack 40 km hajigálja az Excalibur irányított lőszereket, és kb 100 darabot kaptak az ukrik belőle...
A sikerükhöz kell még pár dolog: legyen célpont (megvilágítva) 40 km-en belül; az ukránok tudjanak a célpontról; az oroszok ne lőjenek vissza azonnal, stb
Ja és a legfontosabb: a bejelentett gránátmennyiség (valami 200.000 db) nagy része nem Excalibur. Valószínűleg egész kis része az.

De egyébként szurkolok (tényleg!), hogy ezekkel kicsit megpiszkálják az oroszokat, elsősorban azért, mert akkor várhatóan magasabb sebességbe kapcsolnak az oroszok és talán hamarabb vége lesz az egésznek.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 735
113
W

Wilson

Guest
A sikerükhöz kell még pár dolog: legyen célpont (megvilágítva) 40 km-en belül; az ukránok tudjanak a célpontról; az oroszok ne lőjenek vissza azonnal, stb
Ja és a legfontosabb: a bejelentett gránátmennyiség (valami 200.000 db) nagy része nem Excalibur. Valószínűleg egész kis része az.

De egyébként szurkolok (tényleg!), hogy ezekkel kicsit megpiszkálják az oroszokat, elsősorban azért, mert akkor várhatóan magasabb sebességbe kapcsolnak az oroszok és talán hamarabb vége lesz az egésznek.
Miért kell a célpontot megvilágítani az Excaliburnak?Az egy GPS vezérlésű lőszer.
Igen ez így van kis része az Ukránoknak leszállított lőszermennyiségnek az Excalibur, de a hagyományos lőszereket is "elhajigálja 24-30 km-re.

Az oroszok csak abban az esetben tudnak nagyobb sebességre kapcsolni ha mozgósítanak.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 076
50 160
113
Miért kell a célpontot megvilágítani az Excaliburnak?Az egy GPS vezérlésű lőszer.
Igen ez így van kis része az Ukránoknak leszállított lőszermennyiségnek az Excalibur, de a hagyományos lőszereket is "elhajigálja 24-30 km-re.

Az oroszok csak abban az esetben tudnak nagyobb sebességre kapcsolni ha mozgósítanak.
Valóban, kevertem a Krasznopollal, mea culpa :)
Szerintem mozgósítás nélkül is tudnak még eszkalálni, emiatt nem aggódnék.
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
4 312
20 798
113
Miért kell a célpontot megvilágítani az Excaliburnak?Az egy GPS vezérlésű lőszer.
Igen ez így van kis része az Ukránoknak leszállított lőszermennyiségnek az Excalibur, de a hagyományos lőszereket is "elhajigálja 24-30 km-re.

Az oroszok csak abban az esetben tudnak nagyobb sebességre kapcsolni ha mozgósítanak.
Feleslegesen nem fognak nagyobb kraftot belevinni,mert ez a legoptimálisabb az ukrán élőerő felmorzsolásához. Nem véletlen ez a csiga tempó.
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
4 312
20 798
113
De már dolgoznak az ügyük, hogy Lengyelországon keresztül is tudjanak exportálni.
Már megint kezded túltolni. Ember,mond valamit az,hogy kapacitás? Na az nincs. Szíves figyelmedbe ajánlom az agrár kérdésekkel foglalkozó oldalakat,és akkor nem kezdesz bele megint az értelmetlen szócséplésbe.
 
W

Wilson

Guest
Már megint kezded túltolni. Ember,mond valamit az,hogy kapacitás? Na az nincs. Szíves figyelmedbe ajánlom az agrár kérdésekkel foglalkozó oldalakat,és akkor nem kezdesz bele megint az értelmetlen szócséplésbe.
Én nem tolok túl semmit, ellentétben veled mert megint nulla ismerettel okoskodsz, menjél fel szépen az ukrán oldalakra és látni fogod ,hogy már intenzíven készítik elő a Lengyelországon keresztül történő exportálási lehetőségeket is.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: cirqle and Kopi2000

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Nem Záhonynál fogják szállítani.Románia kikötői illetve a Balti országok valamint Lengyelország a közreműködő fel.

Jelenleg Románia, a közeljövőben (megállapodás már megvan) Bulgária. Uszályokkal. Amennyiben Odessza és/vagy Budzsák körül "matatna" az orosz, akkor ez a dolog OFF. Ezzel együtt a Moldávián keresztüli transzfer is (ezek az útvonalak a fegyverszállítás miatt is fontos lehet az orosznak).

Amennyiben vasútra illetve közútra terelődne a hangsúly akkor logikailag "mindenfelé" hordanák a cuccot, hiszen egy-egy útvonal nem bírná el a volument. Logikailag Románia lenne az első helyen, ha csak a térképet néznénk - legrövidebb út tengeri kikötőhöz. Azonban mind a vasúti- mind a közúti infrastruktúra áteresztő képessége illetve állapota borzalmas.

"Balti országok valamint Lengyelország" - Egész egyszerűen túl nagyot kellene kerülnie az Afrikába illetve Ázsiába menő hajóknak. Ezen keresztül szerintem leginkább a Nyugat-Európába menő transzporttal terveznek ...

Marad Magyarország. Tulajdonképpen ideális választás. Mind vasúton, közúti (sztrádák) infrastruktúra kiváló állapotban. Záhony (vasút) is fejlesztve lett a közelmúltban a Selyemút projekt miatt és szerintem jövőbeni fejlesztésektől sem zárkóznánk el. Vizi út is tengeri kikötő (Románia) felé, akikkel megállapodásuk van jelenleg ... Ráadásul több desztináció is lehetséges - pl.:

  • Adriai (/olasz) kikötők - vasút/sztráda megy erre,
  • szerbeken keresztül Bulgária/Görögország kikötői. Sztráda megy erre + ugye a "hülye kínai" is pont itt fejleszt vasutat (ide áru - visszafelé gabona ...),
  • Duna/Tisza vízi út Románia tengeri kikötőhöz ...
 
  • Tetszik
Reactions: Giskard

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 811
5 888
113
Már megint kezded túltolni. Ember,mond valamit az,hogy kapacitás? Na az nincs. Szíves figyelmedbe ajánlom az agrár kérdésekkel foglalkozó oldalakat,és akkor nem kezdesz bele megint az értelmetlen szócséplésbe.
A Konstancai kilötő napi 70 000 tonna gabonát tud berakodni. És van vagy legalábbis volt széles nyomtávú vasúti kapcsolat is, de csak Galac-ig. És rendbe is kell hozni.

 
W

Wilson

Guest
Jelenleg Románia, a közeljövőben (megállapodás már megvan) Bulgária. Uszályokkal. Amennyiben Odessza és/vagy Budzsák körül "matatna" az orosz, akkor ez a dolog OFF. Ezzel együtt a Moldávián keresztüli transzfer is (ezek az útvonalak a fegyverszállítás miatt is fontos lehet az orosznak).

Amennyiben vasútra illetve közútra terelődne a hangsúly akkor logikailag "mindenfelé" hordanák a cuccot, hiszen egy-egy útvonal nem bírná el a volument. Logikailag Románia lenne az első helyen, ha csak a térképet néznénk - legrövidebb út tengeri kikötőhöz. Azonban mind a vasúti- mind a közúti infrastruktúra áteresztő képessége illetve állapota borzalmas.

"Balti országok valamint Lengyelország" - Egész egyszerűen túl nagyot kellene kerülnie az Afrikába illetve Ázsiába menő hajóknak. Ezen keresztül szerintem leginkább a Nyugat-Európába menő transzporttal terveznek ...

Marad Magyarország. Tulajdonképpen ideális választás. Mind vasúton, közúti (sztrádák) infrastruktúra kiváló állapotban. Záhony (vasút) is fejlesztve lett a közelmúltban a Selyemút projekt miatt és szerintem jövőbeni fejlesztésektől sem zárkóznánk el. Vizi út is tengeri kikötő (Románia) felé, akikkel megállapodásuk van jelenleg ... Ráadásul több desztináció is lehetséges - pl.:

  • Adriai (/olasz) kikötők - vasút/sztráda megy erre,
  • szerbeken keresztül Bulgária/Görögország kikötői. Sztráda megy erre + ugye a "hülye kínai" is pont itt fejleszt vasutat (ide áru - visszafelé gabona ...),
  • Duna/Tisza vízi út Románia tengeri kikötőhöz ...
Varsó azt tervezi, hogy felajánlja Kijevnek a logisztikai szolgáltatásait az ukrán élelmiszerek külföldre történő exportálásában, miközben az orosz agresszor blokád alá vette a fekete-tengeri ukrán kikötőket.

A nyilatkozatot Henryk Kowalczyk miniszterelnök-helyettes, a Lengyel Köztársaság mezőgazdasági minisztere tette a lengyelországi Lodzban tartott ENSZ regionális élelmiszerügyi és mezőgazdasági konferencián - számol be az UkrInform a PAP-ra hivatkozva.

"Segíthetünk Ukrajnának a gabonaexportban. Ez a logisztikai útvonalak biztosításáról szól, bár természetesen nem fogjuk teljes mértékben helyettesíteni a fekete-tengeri kikötőket" - mondta Kowalczyk.

Szavai szerint jelenleg mind az ukrán, mind a lengyel oldalon vannak bizonyos korlátok, például a járművek és teherautók hiánya.

"Kétségtelen, hogy együttműködve fogunk dolgozni a határátkelés és a szállítás biztosítása terén, hogy segítsük Ukrajna áruexportját" - mondta a lengyel miniszterelnök-helyettes.

Bővebben: Az Egyesült Államok és Európa keresi a módját, hogy segítse Ukrajnát a világpiacra irányuló gabonaexportban - Biden

Az Európai Bizottság várhatóan a déli órákban nyilatkozatot tesz közzé, amelyben cselekvési tervet mutat be arról, hogy az Európai Bizottság és az Európai Unió tagállamai hogyan tudnák segíteni Ukrajnát a Közel-Keletre és Afrikába irányuló gabonaexportban az orosz agresszor által az ukrán kikötők ellen elrendelt blokád körülményei között.

Oroszország február 24. óta teljes körű háborút folytat Ukrajna ellen, többek között az összes ukrán kikötő blokádjával. Ennek következtében Ukrajna nem tud élelmiszert exportálni a határon túlra, ami a világ egyes részein élelmiszerválsággal, sőt éhínséggel fenyeget.

Oroszország nagy mennyiségben exportál lopott élelmiszert az ideiglenesen megszállt ukrajnai területekről.

További információ: A balti kikötők a legígéretesebbek az ukrán gabonaexport számára - (Az ukrán) Mezőgazdasági Minisztérium szerint
Emellett az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) szerint január elején mintegy 25 millió tonna gabona rekedt Ukrajnában, mert a tengeri kikötők oroszországi blokádja és az infrastrukturális problémák miatt nem lehet exportálni.


2022. május 5., 14:55

Shmygal zöld folyosók létrehozását javasolta a gabonaexport számára a lengyel határon​

Az ukrán és a lengyel kormányfő az ukrajnai export növelésének lehetőségeiről tárgyalt.
Natalka Lototska Natalka Lototska , hírszerkesztő
Facebook

Twitter

LB.ua a Google Hírekben
Shmygal zöld folyosók létrehozását javasolta a gabonaexport számára a lengyel határon

Fotó: business-in-ukraine.online

Denis Shmygal ukrán miniszterelnök zöld folyosók létrehozását javasolta a gabonaexport számára a lengyel határon .

Erről az ukrán kormányfő és lengyel kollégája, Mateusz Morawiecki találkozóján került sor.

Így a felek megvitatták az ukrajnai export növelésének lehetőségét.
„Az ukrán tengeri kikötők orosz blokádja globális élelmiszerválsághoz vezethet. Javasolta zöld folyosók létrehozását közös határunkon a gabonaexport számára” – mondta Shmygal.
Emlékeztetni kell arra, hogy az Oroszország által kirobbantott háború miatt a mai napon minden ukrán kikötőt bezártak, élelmiszertermékeink és kohászatunk exportja előtt elzárták a tengeri utat.
A litvániai Klaipedában a tengeri kikötő készen áll az ukrán gabona exportra szállítására . Lettország a kikötőin keresztül gabonaexporttal is segíti Ukrajnát


 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
4 312
20 798
113
Én nem tolok túl semmit, ellentétben veled mert megint nulla ismerettel okoskodsz, menjél fel szépen az ukrán oldalakra és látni fogod ,hogy már intenzíven készítik elő a Lengyelországon keresztül történő exportálási lehetőségeket is.
Ember,nincs vasúti kocsijuk ilyen mennyiséghez! Hihetetlen ez a tudálékos stílus. Eddig nem kellett hosszú távra gabona szállító kocsi,mert csak Ogyesszáig,és Mariupolig vitték. Most egy kicsit hosszabb a táv,és ezért nem lehet megoldani komolyabb mennyiséget. Nincs mivel,érthető? Nincs honnan leakasztható vasúti kocsi mennyiség. Ami szerelvény eddig naponta fordult,az most jó esetben is 10-12 nap lesz. Intenzíven leírják,hogy fény,pompa,ragyogás,de a logisztikába nem lehet belehazudni többlet szállító kapacitást.
 
W

Wilson

Guest
Ember,nincs vasúti kocsijuk ilyen mennyiséghez! Hihetetlen ez a tudálékos stílus. Eddig nem kellett hosszú távra gabona szállító kocsi,mert csak Ogyesszáig,és Mariupolig vitték. Most egy kicsit hosszabb a táv,és ezért nem lehet megoldani komolyabb mennyiséget. Nincs mivel,érthető? Nincs honnan leakasztható vasúti kocsi mennyiség. Ami szerelvény eddig naponta fordult,az most jó esetben is 10-12 nap lesz. Intenzíven leírják,hogy fény,pompa,ragyogás,de a logisztikába nem lehet belehazudni többlet szállító kapacitást.
Ember hihetetlen ez a tudálekos stílus amit itt leművelsz legalább azokat a cikkeket elolvashatnád amit beraktam ,ide ha már arra sem vagy képes, hogy utána néz a dolgoknak....
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
4 312
20 798
113
A Konstancai kilötő napi 70 000 tonna gabonát tud berakodni. És van vagy legalábbis volt széles nyomtávú vasúti kapcsolat is, de csak Galac-ig. És rendbe is kell hozni.

Szépen hangzik,de a szállítási kapacitás nem teszi lehetővé a millió tonnás nagyság rendet.
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
4 312
20 798
113
Ember hihetetlen ez a tudálekos stílus amit itt leművelsz legalább azokat a cikkeket elolvashatnád amit beraktam ,ide ha már arra sem vagy képes, hogy utána néz a dolgoknak....
Akkor figyelj rám kisokos. Egy kib.szott gabonaszállító vagonba 65 tonna búza fér. És most kezdj el gondolkoni meg számolni,amikor millió tonnákról álmodoznak. Rengeteg jó,és szép dolgot le lehet írni,és lehet a plebset etetni,csak az a fránya valóság,ami majd szembe jön.