[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

Igen? Akkor gondolom az orosz haderő önmagával harcol a Donyeckben és azt az ukrán ellentámadást is amelyet az ukránok,folytatnak Harkovtól északra is a nem létező folyamatos logisztikai utánpótlásnak köszönhetően tudják végrehajtani.
Donyeckben már csak idő kérdése az ukrán összeomlás, Harkovtól északra pedig a jelek szerint szándékosan adják fel a területet az oroszok szerintem. Annyiban igazad van hogy valamennyi logisztika még működhet, de egyre nehezebben megy a haditechnika frontra juttatása. Ne dőlj be egyik fél progagandájának sem, az igazság az hogy az ukránok nem fogják tudni megtartani az oroszok által kiszemelt területeket. Véleményem szerint nagyot nem tévedsz, ha az alábbi térképet számítasba veszed Ukrajna új határainak megjósolásához:
 
Igen, tervezgetni lehet lengyel meg majd EU részről is. Azonban ettől a lengyel/balti kikötők nem lesznek közelebb, mint a horvát/olasz/görög/bolgár avagy kerülő vízi úton Románia kikötői. Ráadásul a baltiak felé útban van a "baráti" Fehéroroszország is ... Kiindulópontként vedd azt ahol feladnák a gabonát ...

A másik oldalról nézve a horvát/olasz/görög/bolgár/román kikötőkből még mindig közelebb van Afrika, Közel-Kelet illetve Ázsia, mint a lengyel/baltiból ...

Mondjuk a baltiak felé mehet a szélesnyomtávú vasút - ez mondjuk plusz pont ...
Az ukrán kormányzat már jelezte, hogy nyáron kapacitás problémák lesznek a román kikötőkben, mivel akkor jó pár európai ország ömlesztett mezőgazdasági áruja is meg fog jelenni a román kikötőkben.
 
Donyeckben már csak idő kérdése az ukrán összeomlás, Harkovtól északra pedig a jelek szerint szándékosan adják fel a területet az oroszok szerintem. Annyiban igazad van hogy valamennyi logisztika még működhet, de egyre nehezebben megy a haditechnika frontra juttatása. Ne dőlj be egyik fél progagandájának sem, az igazság az hogy az ukránok nem fogják tudni megtartani az oroszok által kiszemelt területeket. Véleményem szerint nagyot nem tévedsz, ha az alábbi térképet számítasba veszed Ukrajna új határainak megjósolásához:
Az majd eldől mennyire lesz az idő kérdése az ukrán összeomlás a Donyeckben.Én csak a saját szememnek hiszek nem érdekel egyik fél propagandája sem.Az oroszok azért adnak fel területet Harkovtól északra mert létszám problémáik vannak.
 
Akkor figyelj rám nagyokos olvastad azokat a cikkeket? Mert ha olvastad akkor ne nálam reklamálj, hanem az ukrán és lengyel kormánynál.....

Amúgy Ukrajna megkezdte a nyugati hátarain lévő átrakodó állomásainak kapacitás bővítését.
Az,hogy mivel vakítják az embereket,és te ezt itt reklámozod,az egy dolog. Viszont látom,hogy a logika nem működik. Attól,hogy bővítesz átrakó kapacitást,a szállító kapacitás hiánya még megmarad. Kéretik egy kicsivel több figyelmet fordítani,az átrakó,és a szállító kapacitás közötti nem kis különbségre.
 
Az majd eldől mennyire lesz az idő kérdése az ukrán összeomlás a Donyeckben.Én csak a saját szememnek hiszek nem érdekel egyik fél propagandája sem.Az oroszok azért adnak fel területet Harkovtól északra mert létszám problémáik vannak.
Donyeck már eldőlt, mint mondtam csak idő kérdése, ezt az ukránok is tudják, csak igyekeznek megnehezíteni a folyamatot.
A létszám probléma tervezett, tehát egyrészt igazad van, másrészt így számoltak az oroszok. Amíg nem szükséges, megoldják ennyi emberrel, ha majd kell több, akkor hidd el, lesz emberük elég.
 
Miért kell a célpontot megvilágítani az Excaliburnak?Az egy GPS vezérlésű lőszer.
Igen ez így van kis része az Ukránoknak leszállított lőszermennyiségnek az Excalibur, de a hagyományos lőszereket is "elhajigálja 24-30 km-re.

Az oroszok csak abban az esetben tudnak nagyobb sebességre kapcsolni ha mozgósítanak.
Akkor se.Logisztikai rendszerük nem birná.
 
Az,hogy mivel vakítják az embereket,és te ezt itt reklámozod,az egy dolog. Viszont látom,hogy a logika nem működik. Attól,hogy bővítesz átrakó kapacitást,a szállító kapacitás hiánya még megmarad. Kéretik egy kicsivel több figyelmet fordítani,az átrakó,és a szállító kapacitás közötti nem kis különbségre.
Mondom ne nálam reklamálj, a logikát is ne nálam reklamáld hanem a lengyel és ukrán kormánynál valószínűleg széleskörűbb ismeretekkel rendelkeznek erről mint te vagy én, hiába próbálod magad szakértőnek eladni, ettől még a tény tény marad megkezdték az ukrajnai mezőgazdasági export Lengyelországon keresztül történő szállításának a bővítését is.
 
Donyeck már eldőlt, mint mondtam csak idő kérdése, ezt az ukránok is tudják, csak igyekeznek megnehezíteni a folyamatot.
A létszám probléma tervezett, tehát egyrészt igazad van, másrészt így számoltak az oroszok. Amíg nem szükséges, megoldják ennyi emberrel, ha majd kell több, akkor hidd el, lesz emberük elég.
Ahhoz, hogy az offenzívát sikerre vigyék mozgósítaniuk kell nem csak szerintem, hanem a Wagner szerint is.
 
Akkor se.Logisztikai rendszerük nem birná.
Orosz elemzések szerint max kb 200.000 embert tudnának jelenleg mozgósítani azért ennyit mert ezeket tudják el látni modern felszereléssel, és ugye vagy az összes mozgósított embernek vagy egy részének még szüksége lenne kiképzésre.
 
Mondom ne nálam reklamálj, a logikát is ne nálam reklamáld hanem a lengyel és ukrán kormánynál valószínűleg széleskörűbb ismeretekkel rendelkeznek erről mint te vagy én, hiába próbálod magad szakértőnek eladni, ettől még a tény tény marad megkezdték az ukrajnai mezőgazdasági export Lengyelországon keresztül történő szállításának a bővítését is.
Tehát akkor,a tények nem zavarják a fent említett díszpintyeket,mert vasúti kocsit rajzolni nem lehet ennyi idő alatt. Nem vagyok szakértője a témának,de mivel a Rail Cargo Hungária szakértőinek jobban hiszek,mint neked,meg a politikusoknak,tehát amit te itt tényként előadsz,az finoman szólva nem fedi a valóságot. Viszont,ha már mindent is tudsz,akkor próbálj számokban gondolkodni,hogy miért lehetetlen. Kezdésnek fentebb leírtam,hogy mennyi gabona fér egy kocsiba. Szorozd fel egy szerelvény vagon számával,add hozzá a szállítási időt,természetesen a visszautat is add hozzá,és kukkants rá,hogy mekkora az a mennyiség,amit szállítani akarnak.
 
Tehát akkor,a tények nem zavarják a fent említett díszpintyeket,mert vasúti kocsit rajzolni nem lehet ennyi idő alatt. Nem vagyok szakértője a témának,de mivel a Rail Cargo Hungária szakértőinek jobban hiszek,mint neked,meg a politikusoknak,tehát amit te itt tényként előadsz,az finoman szólva nem fedi a valóságot. Viszont,ha már mindent is tudsz,akkor próbálj számokban gondolkodni,hogy miért lehetetlen. Kezdésnek fentebb leírtam,hogy mennyi gabona fér egy kocsiba. Szorozd fel egy szerelvény vagon számával,add hozzá a szállítási időt,természetesen a visszautat is add hozzá,és kukkants rá,hogy mekkora az a mennyiség,amit szállítani akarnak.
Ember mit nem lehet azon megérteni, hogy ne nálam reklamálj?

És már ne haragudj de szövegértelmezési problémáid vannak mert sem én sem a cikkek sem azt állították, hogy az összes ukrán gabona export Lengyelországon keresztül fog megoldódni.

Ami tényt pedig állítok az fedi a valóságot.Lásd a két kormány nyilatkozatait.
 
Orosz elemzések szerint max kb 200.000 embert tudnának jelenleg mozgósítani azért ennyit mert ezeket tudják el látni modern felszereléssel, és ugye vagy az összes mozgósított embernek vagy egy részének még szüksége lenne kiképzésre.
Egy harcoló hadsereg iszonyatos mennyiségű utánpótlást igényel.Az orosz sereg is-sőt,mivel a fő erejét a különösen logisztika igényes hk és tüzérségi csapatok jelentik,kifejezetten sok anyagot kell a működéséhez mozgatni.Plusz a javitó-karbantartó szolgálat.2003 ban az USA hiresen nagy teljesitményű logisztikája is izzadt (mondjuk pont az előrenyomulás sebességétől),akkor a döntően vasutra épülő orosz......
Érdemes összehasonlitani egy usak és egy muszka egység,magasabbegység szervezetszerű logisztikai "farkát",hogy kinek is nagyobb.....És még hozzá a csatlakozó ellátó szervezetet.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka and Wilson
Akkor figyelj rám kisokos. Egy kib.szott gabonaszállító vagonba 65 tonna búza fér. És most kezdj el gondolkoni meg számolni,amikor millió tonnákról álmodoznak. Rengeteg jó,és szép dolgot le lehet írni,és lehet a plebset etetni,csak az a fránya valóság,ami majd szembe jön.
Az EU-ban vasúti fővonalon elvileg 50 vagonból álló szerelvények tudnak menni. Az oroszoknál, és az ukránoknál meg 100 vagonosak.

Ha csak naponta 1 db 50 kocsis gabona szállító vonat megy el egy vasútvonalon, az egy év alatt kb. 1 millió tonna. Napi egy vonat meg azért nem túl nagy kihívás.:-)

A kikötőkben pedig elvárás, hogy rövid idő alatt meg tudd rakni a legnagyobb hajót is.

Egyedül a széles/normál nyomtávú vasút átrakási kapacitása az érdemi korlát.
 
Donyeck már eldőlt, mint mondtam csak idő kérdése, ezt az ukránok is tudják, csak igyekeznek megnehezíteni a folyamatot.
A létszám probléma tervezett, tehát egyrészt igazad van, másrészt így számoltak az oroszok. Amíg nem szükséges, megoldják ennyi emberrel, ha majd kell több, akkor hidd el, lesz emberük elég.
Főleg mert az oroszok onnan a saját hátországukból, direktbe tudnak a frontra szállítani, bármit.
 
  • Tetszik
Reactions: Ember
Ember mit nem lehet azon megérteni, hogy ne nálam reklamálj?

És már ne haragudj de szövegértelmezési problémáid vannak mert sem én sem a cikkek sem azt állították, hogy az összes ukrán gabona export Lengyelországon keresztül fog megoldódni.

Ami tényt pedig állítok az fedi a valóságot.Lásd a két kormány nyilatkozatait.
Az a te bajod, hogy mindenféle kormányok jövőbeli projekcióit (“nyilatkozatok”) tényként kezeled.
Ez semmi más, mint narratívaépítés a részükről, a “nagy nyugati összefogás” narratíváé. Biden minap nyilatkozta, hogy aktívan dolgoznak a több millió tonna gabona elszállításáról, itt az alvégen meg már meg is születtek az ezt támogató böffenések.
Hiszem ha látom.
Szerintem nagyon nagy gondjaik lesznek még az ukránoknak.
 
Az EU-ban vasúti fővonalon elvileg 50 vagonból álló szerelvények tudnak menni. Az oroszoknál, és az ukránoknál meg 100 vagonosak.

Ha csak naponta 1 db 50 kocsis gabona szállító vonat megy el egy vasútvonalon, az egy év alatt kb. 1 millió tonna. Napi egy vonat meg azért nem túl nagy kihívás.:)

A kikötőkben pedig elvárás, hogy rövid idő alatt meg tudd rakni a legnagyobb hajót is.

Egyedül a széles/normál nyomtávú vasút átrakási kapacitása az érdemi korlát.
A következő fog történni szerintem:
  • pár héten belül “rádöbbennek”, hogy az OF illegális, gonosz, stb akciói miatt a vasúti infra mégsem használható olyan mértékben, ahogy most projektálják.
  • lenyilatkozzák, hogy világmértékű éhínség fenyeget, mert a hohol gabonát putyin MIATT nem tudják elszállítani
  • ENSZ-felhatalmazást kérnek a válság elhárítasára
  • így kerülnek majd külföldi katonák immár hivatalosan ukrajnába

Persze a második fele csak tipp, de az, hogy “globális éhínség fenyeget putyin miatt”, már most is többször felmerült.

Bónusz: a nyugati világ összes elszállt inflációmutatóját is putyinra kenik.
 
  • Tetszik
Reactions: dkes and tindalos